Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (1 minutt siden):

Ooooo! Fin! :strix:

Skummelt fin, men jeg ville hatt den i et tynnere garn enn Alafosslopi. Men sånt kan jo fikses... En annen sak er at jeg må gå på "genserdiett" en stund så det blir nok bare med tanken. Moro å bla i en bok likevel og kanskje jeg finner noen nye "ofre" som trenger genser eller kofte. Jeg er ikke så glad i kofter selv men har litt lyst til å prøve meg på en bare for å utvide repertoiret. (Bookis har noen koftebøker også *kremt * ) 

Av ting som ingen egentlig er interessert i fra denne kanten så kan jeg også berette at jeg har tømt støvsugerbeholdere i dag, samt renset filtre på begge stovsugerne og atter en gang lurer jeg på hvor alt støvet kommer fra. Tusle hadde sin rimelige andel lodotter i beholderen og da jeg rengjorde filter så var det jammen en god slump finstøv der også. Finstøv var det også i Elektroluxen. Siden jeg vasket sengetøy i går så benyttet jeg sjansen til å støvsuge overmadrassen som snarest men seriøst - det er da et laken mellom meg og den madrassen. 

Ergo - hvor kommer alt finstøvet fra? Hybelkaninene kan jeg jo skjønne, siden jeg strikker. Da blir det nødvendigvis ullfibre rundt om, men alt det finstøvet er meg en gåte. Ikke er det pollensesong enda heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det furtes. Strikkebok lar vente på seg, Helt Hjem finner visst ikke hjem, iallfall ikke mitt hjem. Pakke til venninne er gått i ball hos Post Mord ...eeeeh....Nord og stadig nye og morsomme oppdateringer i sporingsappene kommer inn. En skulle jo tro at firmaer som driver med pakkelevering faktisk har en smule snøring på logistikken sin, men sånn ser det ikke ut for meg. Post Nord har jeg lenge hatt et anstrengt forhold til selv om de har bedret seg her i regionen nå. (Helper lite når de  surrer i mottakers ende.) Helt Hjem har jeg ikkeno' tro på what so ever, men når det er eneste leveranse som blir tilbudt så prøver man jo. 

Jaja, neste forsendelse blir mindre kritisk. Da skal det sender brukte kaffekapsler til gjenvinning, men Nespresso har rotet med de nye posene. Det er jo ingen limstripe for å lime igjen posen og jeg har ikke nok tru på den "glidelåsen" som er der til å sende bare med den. Det er vel ikke verre enn at jeg haler frem pakketapen og sikrer det litt men det var så greit å bare røske vekk dekkpapiret og lime igjen når jeg skulle sende.

Er i redebyggemodus på våren tydeligvis. Har vært på Finn og handlet brødkrukke og det ser faktisk ut som det virker. Ryddigere på benken ble det også. Er det nå man kan snakke om å finne "vinn-vinn" på Finn? :ler:  I går fikk vaskemaskinen seg en runde med rensesyklus (aka kokvask) og utpå kvelden fikk dusjkabinettet seg en skikkelig runde med svamp og baderomsrengjøring. Lurer rent på hva jeg skal foreta meg resten av dagen. Muligens ta en tur til nærmeste Sport Outlet og se om jeg finner et par brukbare treningstopper? Beholdningen er heller sørgelig. Noen er for små (skapkrymp???) og andre er så gamle at det lukter gummi av dem (trolig elastikken som er i ferd med å gå opp i limingen).

Jeg har nå klart å holde meg til programmet i 5K joggeappen min to uker på rad så dette lover godt. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er treningstøyet på - må bare komme meg på treningssenteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (1 time siden):

Eller bli hjemme i sofaen etter "turingen" forrige uke....? 

Uken ble veldig stillesittende så kroppen var veldig klar for en økt. Hodet måtte bare kobles ut :fnise: En drøy times økt er gjennomført og nå venter dusj før svipp til kjøpesenter for litt ærend.

:bolledeig: LØRDAG! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stillesittende her. Ikke helt i iallfall. Tok en svipp til naboby for å bedrive litt støvsugernerding og kjøpe en ny treningstopp (de gamle er så trange - det må være den #$!#$! skapkrympen) . Vel hjemme kom jeg fram til at jeg fikk kanskje fylle litt spylervæske på bilen. Det tok meg flere minutter å få opp panseret. Den utløsermekaniskmen er totalt ulogisk plassert på den bilen. Jeg leter like mye hver gang. 

Etter en liten handletur så gjøv jeg løs på støvsuging og vasking av felles trappeoppgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Skjønneringenting* :klo: Den lille dingsen jeg kjøpte for å kople mine USB duppeditter til ny PC med annen type utgang virket ikke på e-leseren min men den har ingen problemer med å kople sammen PC og ekstern harddisk for sikkerhetskopi. Maskinen begynte å mase i morges og jeg kom til at jeg skulle gi det et forsøk. Har skykopi av det meste uansett altså, men greit å ha en lokal også. En annen sak er at det kommer til å ta sin tid dette her. Overføringshastigheten er vel ikke på topp og det er en god del som skal over nå når maskinen er ny. Ellers kopierer den bare oppdateringer, men nå skal jo hele greia over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen kan ihvertfall ikke forklare hvorfor dingsen virker på en enhet og ikke på den andre… :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 minutter siden):

Sauen kan ihvertfall ikke forklare hvorfor dingsen virker på en enhet og ikke på den andre… :ler: 

Prøv. Du kan treffe blink. Jeg skjønner iallfall ikkeno' . 

Enda bedre hadde det vært om du kunne forklare hvordan jeg skulle få e-leseren til å oppnå kontakt. :ler:  Jeg er mindre interessert i hvorfor det ikke virker enn at det skal virke.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer enn nok med mine egne dataproblemer… :sukk: Så jeg skal holde meg langt unna andre sine… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat helg. Hadde den o store klesvaskedagen i går så i dag står brødbakst på programmet. Ny genser på pinnene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig planlegging. Brødbakst står fremdeles på programmet, men i halvert mengde. Jeg hadde mindre grovt mel igjen enn jeg trodde. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakeoptimisten prøver seg igjen. Kaldhevet gjærdeig satt i går er nå bakt ut og står til noe forlenget etterhev før steking, så får vi se om det blir noe fart i den etterhvert. Må nok etterheve noe lenger enn varmhevet for den var innmari kald. Noe sier meg at jeg har effektivt kjøleskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

"Doffen dævva" - nesten. I 2. økt på tredemølla torsdag fikk jeg vanvittig vondt i hodet. Et øyeblikk fryktet jeg slag... Siden jeg lever enda og kan smile så regner jeg med det i realiteten var en muskelknute jeg har kjent i skulderen en stund som gjorde seg gjeldende. Det fikk imidlertid innvirkning på økt 3 som jeg måtte bryte opp med minipauser for ikke å kræsje helt. Holdt pulsen greit oppe i maksområdet likevel så regner med det fungerte greit til tross for 10 sekunderspausene. Får bruke den taktikken neste gang også om det kniper. 

Har forresten begynt å ønske meg ny pulsklokke. Egentlig er jeg ganske fornøyd med min Fitbit, men den sitter som en klump på håndleddet og når google har overtatt Fitbit så mistenker jeg at neste generasjon blir mer smartklokke og mindre sportsklokke/-tracker enn min nåværende som vel er siste "ekte" fitbitmodell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doffen her lader opp til dævving på mandag... Øvde litt på en spinningtime i dag, men kommer ikke helt i dævve-modus der, bare litt halvdau. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke målet være å ikke dævve, sånn egentlig, heller enn å øve på å komme dit...? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (6 minutter siden):

Burde ikke målet være å ikke dævve, sånn egentlig, heller enn å øve på å komme dit...? 

Målet er absolutt å ikke dævve, men foreløpig er jogge/gogge/løpe/vagge-formen så dårlig at all fartsøkning over gangfart medfører dævving eller nesten dævving. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

Burde ikke målet være å ikke dævve, sånn egentlig, heller enn å øve på å komme dit...? 

Strengt tatt er det ikke målet, men middelet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...