Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2

Cata

Anbefalte innlegg

Varmedress ble halt på og jeg kreket meg en tur ut i dag også. Tempo er labert og lengde på løypa ditto, men jeg fikk i det minste rørt meg litt og det var poenget. 

Himmel så glad jeg er akkurat nå for at jeg tok bryet med å kjøpe ny varmedress som bare kan hales over joggebuksa så jeg slipper mase med omkledning. Styr nok å få på sokker og få snørt skoa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 3 og rygg er ikke særlig mye lykkeligere enn i går. Er smertefri når jeg ligger ned men stokk stiv og noe smerter når jeg rører på meg eller sitter opp. Siden butikkene er åpne i dag får jeg vel vente til i kveld med å kreke meg ut en tur. Kjenner det var ganske flaks jeg ble hjemme denne jula. Dette hadde ikke vært noe særlig å reise med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er hjemme og kan ta ting i ditt tempo! Fortsatt god bedring, håper ryggen snart kommer på bedre tanker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (3 timer siden):

Godt du er hjemme og kan ta ting i ditt tempo! Fortsatt god bedring, håper ryggen snart kommer på bedre tanker... 

Det håper jeg også. Det pleier vare 2-3 dager dette her men nå er jeg på dag 3 og ikke det spøtt bedre enn i går. Men er vel ikke stort å gjøre ved. Kom meg ut en liten tur i dag også (og her er "liten" stikkordet altså... ) Bevegelse skal jo være så bra, men jeg begynner å lure på om det er et og annet min rygg ikke har skjønt i sakens anledning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (15 timer siden):

God bedring med ryggen. Å være på farten med vond rygg er ikke å anbefale. Jeg dro på sommerferie med det... Mulig @Dariaminnes den turen. 

Takk, den begynner smått å irritere meg nå. Dag 4 og still going strong. Var muligens ikke riktig så stiv da jeg sto opp i dag som det jeg var i går men det er neimen ikke stor forbedring å spore heller. Selv om jeg elsker sofa og inneliv så kjenner jeg at det å måtte planlegge å plukke opp ting fra stuebordet begynner å tære på tålmodigheten :fnise: . Litt mer bevegelighet hadde vært kjekt. 

This too shall pass

:pinar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre dager pleier å være omtrentlig varighet når jeg har sånne anfall - med jevnlig inntak av voltarol og paracet. Det sies jo at gjester og fisk stinker etter tre dager - denne uønskede gjesten burde kjenne sin besøkelsestid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Tre dager pleier å være omtrentlig varighet når jeg har sånne anfall - med jevnlig inntak av voltarol og paracet. Det sies jo at gjester og fisk stinker etter tre dager - denne uønskede gjesten burde kjenne sin besøkelsestid...

Ja, det er 2-3 dager som er normal varighet her også - pluss noen bonusdager der jeg er litt stivere enn vanlig men ellers tålig grei. Derfor det begynner å irritere meg litt nå. Ikke at det er så gøy å stavre rundt de første dagene heller men da flirer jeg tross alt av elendigheten og tenker "det går vel over". 

Er nesten så jeg lurer på om jeg burde ofre de siste par voltarentablettene som ligger i skapet etter jeg slet med ankelen i sommer... Kanskje en dag med neddoping ville gjøre susen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dop gjør i alle fall at musklene får litt hvile og slapper av litt. Det kan gjøre underverker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Litt dop gjør i alle fall at musklene får litt hvile og slapper av litt. Det kan gjøre underverker! 

Ja, tanken har slått meg. Men på den annen side så hviler de om natta og det har ikke hjulpet så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, hadde 6 tabletter igjen i pakken. Kan jo prøve en og se om det hjelper litt. Bedre kan de ikke fare antar jeg og det gjør vel ikke særlig skade å prøve siden jeg har knasket halvannen pakke i sommer og overlevd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med litt mindre smerter og mer avslappede muskler er at man også beveger seg litt mer avslappet og naturlig (og gjerne litt mer sånn generelt), hvilket igjen er bedre for ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror kanskje den har virket litt. Føler meg litt løsere i fisken nå. Muligens fortsette å ta en om morgenen i 2-3 dager hvis jeg ikke mirakuløst skulle være bra i morgen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg klarer å reise meg fra sofaen og gå på do uten å bedrive langtidsplanlegging. Klarer til og med å legge ene benet over det andre uten at det røsker til i ryggen. 

Om det er tiden eller lillepille eller spaserturene jeg har våget meg på vites ikke, men bedring tas i mot med stor glede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje kombinasjonen av pille, bevegelse og tid som begynte å virke i går. Og det skader sikkert ikke med en pille i dag også. Så blir du kanskje helt bra. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pille er inntatt :opplyser: . 

Og det er kanskje ikke lurt å ha en åpnet pakke rødkål i kjøleskapet for lenge. Frokostblanding med lett rødkålaroma fra melken er ikke noen vinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (5 minutter siden):

Pille er inntatt :opplyser: . 

Og det er kanskje ikke lurt å ha en åpnet pakke rødkål i kjøleskapet for lenge. Frokostblanding med lett rødkålaroma fra melken er ikke noen vinner...

:kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...