Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Godt du ikke ble veldig syk :klem:

Her tror jeg det er på tide å få satt dose fire med vaksine. Har et brev liggende, med tilbud om en ekstra dose. Men må bli ferdig med lungebetennelse og penicillin først…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man har sperret seg inne. I formiddagstimene ble jeg beleiret av ivrige humler som ville inn. Selv om humler er insekter som jeg faktisk synes er litt søte så kan de godt være søte utomhus. Jeg er heller ikke fan av surrende fluer på soverommet så jeg har oftest vinduet lukket til uti kveldinga. Dog - enkelte dager skulle jeg gjerne luftet litt mer enn bare en time på kvelden. 

Dermed skred jeg til handling, bokstavelig talt, og nå er insektnetting pent festet på karmen til soveromsvinduet med borrelås. Jeg gikk for den rimelige løsningen. Foreløpig henger det pent på plass, og det spørs om ikke stuevinduet skal få seg en også over helga en gang. 

Forøvrig meldes det om at rent sengetøy er lagt på og jeg gleder meg til å legge meg (allerede!!!) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (På 26.6.2022 den 12.21):

Insektsnett er kjekke saker :jepp:

Det ble et på stua også. Ikke at det er så mange insekter som faktisk går i garnet, men sjelefreden min med åpent vindu har økt haugevis av prosent.

Sjelefreden på våtromssiden er også økt. Dusjkabinett er installert og nå kan fugene i dusjsonen være så slitte de bare vil. Vannet iler ned i avløpet. Stakkar rørleggeren som monterte hadde visst sukket litt over plassforholdene eller mangel på sådanne, men på plass kom det - på rekordtid. Og jeg kan fremdeles skru på vannet til vaskemaskinen :ler: . Det var bokstavelig talt bare 5 mm fra profilet på dusjhjørnet og bort til kranen for vaskemaskininntaket. Men det gikk. Dessuten kan de skylde seg selv for jeg forlangte at en fra rørleggerfirmaet skulle komme og kontrollmåle før jeg handlet. I teorien så jeg det skulle gå, men kabinett bygger jo littegrann mer enn dusjhjørne pga vanninntak og de to ekstra veggene så jeg ville dobbeltsikre.

Prøvedusj(er) er foretatt og installasjonen godkjent av luksusdyret. I går kveld ble det bare den sedvanlige hurtigdusjen, men i morges fikk jeg testet regndusjen da jeg følte for en hårvask. Tror kanskje den kommer til å bli brukt litt mer enn jeg opprinnelig trodde :nigo: . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er visst brukbart i sync når det gjelder nyanskaffelser  heimen :fnise: - først vaskemaskin og nå dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja si det. Her hos meg er det sofa eller stol, men tror kanskje ikke Fuggel'n kommer til å være med på den. Tror kanskje hennes møbler er av noe nyere art enn mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 minutter siden):

Til gjengjeld står sofa høyt på mine lister :ler:

Bytte syncerutiner kanskje. Nå synce mot Daria. (Og ja jeg vet sync med c passet ikke helt inn der - tror jeg har funnet opp et nytt ord her...) 

Min sofa brøt jo litt sammen før jul men fikk den fikset. Tar det dog som et tegn på at ny må i hus etterhvert, hadde jeg bare funnet en jeg liker like godt eller bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har vært sliten lenge, det er bare det å finne energi og tiltak til å gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har byttet oppvaskmaskin, varmtvannsbereder, vaskemaskin og dusjkabinett innen få måneder, holder ikke det? :pls: Sofa står ikke på agendaen, så der får @Daria overta. Leker med tanken på å butte gulv i stue/kjøkken etterhvert, men ikke på denne siden av jul... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (11 minutter siden):

Jeg har byttet oppvaskmaskin, varmtvannsbereder, vaskemaskin og dusjkabinett innen få måneder, holder ikke det? :pls:

Burde greie seg en stund (hysj, ikke si det til benkberederen min). Her oppdager jeg at rørlegger har flytta på vaskemaskinen og det har hatt bieffekter. Siden jeg fikk den montert i fjor har jeg hatt et rabalder uten like når den har tappet ut pga. avløpsslangen har slått mot avløpsrøret. Rørlegger satte den tilbake litt forskjøvet i forhold til gammel posisjon og dermed så er den irriterende lyden av slange mot rør vesentlig dempet. Hurrajippiayay!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her burde det også vært kjøpt ny sofa. :sukk: Men det blir nok ikke i år. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#denfølelsen - når man trykker på knappen på Nespressoen og oppdager at koppen står på benken ved siden av. :haar:

(Selv med det millisekundet det tok før hjernen registrerte det så rakk jeg heldigvis å få satt koppen på plass i tide.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ha to overgangsaldre?  :svett:Jeg svetter som bare rakker'n og SÅ varmt er det tross alt ikke hjemme. Bare 27 grader i stua. Riktignok har jeg vasket trapp men svetten kom lenge før den tid. Føler jeg har svettet hele sommeren omtrent. Har ingen direkte hetetokter som jeg hadde da jeg faktisk var i overgangsalderen og jeg svettet før jeg fikk korona også. 

Muligens har jeg kaputt termostat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hyggelig dag. Her for et par uker siden meldte et vennepar sin ankomst siden de skulle kjøre gjennom byen min mens de var på ferie. Det er ikke ofte jeg har besøk av gamle kjente her på disse kanter så de fikk selvsagt beskjed om at de var hjertelig velkommen. 

Det ble skravling, litt mat og en rusletur i nærmiljøet før de satte seg i bilen og trillet videre på ferieturen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig for alle som faktisk tar kontakt og sier fra på forhånd, heller enn å nevne etterpå at de har vært i nærheten. Gamle kjente er jo stort sett stas å treffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig for alle som faktisk tar kontakt og sier fra på forhånd, heller enn å nevne etterpå at de har vært i nærheten. Gamle kjente er jo stort sett stas å treffe.

Absolutt. Gode venner fra tiden jeg bodde i samme by, men av naturlige grunner ses vi ikke så ofte nå lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror rørleggerbesøk glimtet til med bieffekter. Noen dager etter dusjinstallasjon ble jeg møtt av et kre på veggen på badet. Siden sølvkre ifølge google ikke klatrer så mistenker jeg skjeggkre. 

Det ble en aldri så liten telefon til skadedyrskverkekompaniet. 

"Tok du bilde?"

"Nei, jeg hev den i do...."

Vi ble da enige om at jeg skulle sette ut limfeller og se om jeg fikk fanget et og tatt bilde av. 

Nå har feller (med åte) stått ute en drøy uke og eneste fangst var en temmelig furten og fornærmet edderkopp som hadde gått i klisteret i fella under bokhylla. Mistenker jeg har fått en ubuden gjest med emballasjen for dusjkabinettet og at han havnet i do før han fikk stiftet familie. 

Fellene kan få stå en stund til selvsagt, men tror egentlig leiligheten er på status quo med tanke på faste innbyggere - med mulig forbehold om minus en (edderkoppen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...