Gå til innhold

Cata´s dager - vol. 2


Cata

Anbefalte innlegg

Innendørs bevegelse var en ting men jeg tror kanskje jeg gjorde litt mye utav det mandag da jeg meldte meg på en spinningtime... Det er vel 4 år siden sist og 3 år siden jeg var i bra form. 

Det ble en bokstavelig talt vond erfaring. Jeg hadde ikke stilt inn sykkelen helt rett så jeg ble liggende for mye framover og fikk for mye vekt på armene som allerede var litt støle etter søndagens apparater (ja jeg vet to dager på rad er dumt). Pusten forlot meg helt etter de tre første stående øktene og kneet klaget. Og da en time var over så klaget rumpa høylytt den også. Det ble prompte innkjøp av en rimelig sykkelshorts med polstring på utsatte strøk. 

Og sånn for det record så har jeg meldt meg på på mandagen igjen.... #dust

Ellers rimelig travel uke på jobb. Vi skal ha inn revidert programvare og det er en haug med testplaner som må gjennomgås før det tas i bruk. Klaska på de støyreduserende og begynte testingen bare for å oppleve i går at det ble krøll over hele linja ellers så jeg måtte bruke en del timer på kontakt med helpdesker både her og der. Så mye for den planlagte test-tiden ja. 

Det går seg vel til. Jeg kommer som regel i mål. 

PS.: Elsker nytt skrivebord som kan reguleres i høyden og gir skikkelig støtte for underarm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurderer å gjenta dumheter fra forrige helg. Blir nok en liten runde med treningsapparatene i dag også. :trene:

Himmel og hav, jeg er visst på vei "på kjøret" igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (Akkurat nå):

Håper den treningsiveren er et virus som smitter… :sjenert:

Håper du har større skittentøyskurv enn jeg. Den nye blir i minste laget når antall håndklær øker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (16 minutter siden):

Håper du har større skittentøyskurv enn jeg. Den nye blir i minste laget når antall håndklær øker.

Det er det minste problemet jeg har i forhold til trening… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Det er det minste problemet jeg har i forhold til trening… 

Da må det være avstand til treningssenter :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cata skrev (17 minutter siden):

Da må det være avstand til treningssenter :fnise: 

Vel… Kan vel ikke bo stort nærmere treningssenteret enn jeg gjør. Så jeg kan ikke skylde på det heller… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble gode forsetter effektivt avsluttet. Kom ikke inn. Sannsynligvis har kortet dødd av alderdomssvekkelse. Får be dem fikse i morgen når det er betjent i resepsjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Universet, eller elektronikken. Det kranglet sist helg også men da hev jeg meg inn etter noen andre som kom for å trene. I dag kom det ingen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjendis :fnise: . Iallfall på treningssenteret. Forbausende mange som husker meg fra forrige runde med trening og sier det er hyggelig å se meg tilbake igjen. Må innrømme det er litt ekstra hyggelig å få høre sånt når jeg endelig dukker opp. 

Er forbauset over hvor greit det går. Kom meg på en apparattrening på torsdag og det var... helt greit. I motsetning til andre ganger jeg har begynt på'n igjen. Lurer på om det eksisterer en form for muskelminne som slår inn når man faktisk har vært i bra form en gang i tiden, slik at det ikke føles fullt så tungt å starte som da man startet og aldri hadde vært i bra form :klo: . 

Tok en liten prat med en av de ansatte og sjekket om det blir for mye lapskaustrening med en spinning- og en styrkeøkt i uka, men hun mente at det var helt greit - spesielt i en oppstartsfase. Hvis jeg ville kunne jeg evt plusse på med en spinningtime senere. Selv kjenner jeg at skal jeg plusse på med noe så blir det vel heller styrke. Tross alt er jeg godt voksen og da skal styrketrening være smart har jeg lest. 

Forøvrig lider jeg nok av sovesyke - sov over ni timer i natt. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

*sukk * Det går visst mot ny dusj her i heimen. Oppdaget for en ukes tid siden at noen av fugene i våtsonen på badet hadde sprukket opp. Fikk flislegger til  å se på det men han mente det ikke var noen fare foreløpig og at å frese opp gamle fuger var risikabelt med tanke på å skade membranen. Tenker det blir montasje av dusjkabinett i løpet av sommeren. 

Befaringen minnet meg dessuten om at det er leeeeeeenge siden det avløpet var renset. Var heldigvis ikke voldsomt mye nedi der. Tenker kort hår har sine fordeler i så måte også :fnise: . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sur. Tror kanskje jeg må ta en ny runde med legen. Den ankelen som begynte å tulle i fjor hovner fremdeles opp. Det er ikke dramatisk men det er der og jeg skulle gjerne visst hva det skyldes og om det er noen leddbånd som krangler. Det virker som jeg har full styrke i foten og jeg kan fint stå på tå hev (om enn ikke danse tåspiss - men det har andre grunner :fnise: )   så det er nok ikke noen avrivning, men... et eller annet må det være. Prøver meg nå med noe sirkulasjonsfremmende gel for å se om det hjelper. Det er ikke snakk om noen hard kul, det kjennes mer pløsete ut som om det var ødem, men andre foten er helt normal så pumpa virker tydeligvis fremdeles. 

Lurer på om en svipp innom MR hadde vært lurt? 🤔 Liker ikke å være hypokonder og det verken hemmer meg eller gjør innmari vondt, jeg er bare bekymret for at et eller annet skal ryke uten forvarsel på verst mulige tidspunkt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert ikke dumt med en ny vurdering fra legen siden det fremdeles krøller. Men synes også krøll i beina kan ta ekstra lang tid siden beina belastes og brukes jevnlig uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er litt irriterende. Jeg trodde faktisk osteopat fikset det som var igjen. Men har sikkert blitt lurt i vinter siden jeg går med lange bukser og sokker mesteparten av tiden. Nå er det lettere å se at den blir "fløffi". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ankel ble sur da jeg gikk tur på onsdag. Gikk i joggesko på litt ujevnt underlag så jeg kjente den vinglet litt selv om det ikke var snakk om å tråkke over. 

I går satt jeg der med ganske så posete ankel. Nesten helt fin igjen etter å ha ligget natta gjennom men har ingen illusjoner om at den ikke kommer til å "fløffe seg opp" til kvelden. :kjefte:

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ouchtime.... Dvs. jeg er over "ouch" nå men :fnise: det ble i grunnen småkomisk. Vi våget oss på en avdelingsfest på jobben og det gikk ikke upåaktet hen i eller på denne skrotten. Jeg var ganske sikker på at jeg kom til å ende med et oppskrapet kne og det stemte. Blåmerker på armer og ben dukket opp en dag senere. 

Just i det jeg trodde jeg hadde fått oversikt over "idrettsskadene" så ble jeg småsnørrete. Vel, utendørs lagkonkurranse i kveldskjølen kunne sagtens forklare det, men jeg tok pliktskyldigst en koronatest - som tradisjonen tro var negativ. Dermed gikk jeg på trening. Jeg var jo ikke syk, bare litt småsnufsete. 

Dagen derpå var snufs etterfulgt av host, og da jeg tilfeldigvis fikk høre at en festdeltaker som satt ganske nær meg ved bordet hadde testet positivt for korona så spanderte jeg på meg nok en hjemmetest da jeg kom fra jobb. Denne gangen med "to streker under svaret". Det ble mye meldinger rundt til dem jeg hadde vært i umiddelbar nærhet av. Selv om man ikke MÅ melde fra til nærkontakter så synes jeg nå det er greit å gjøre det. 

Dermed var det bare å klaske seg i egenpålagt isolasjon og ta noen dager hjemmekontor. Fikk behørig headset til teamsmøter kastet etter meg ut gjennom inngangen til jobb :skratte:  . Jeg hadde hatt med PC hjem men ikke headsetet.  Godt man er løsningsorientert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det går heftig for seg på firmafest på alle måter hos dere :fnise: Formen er noenlunde brukbar igjen nå? Det virker som om det er flere som blir smittet igjen nå - jeg hører hvertfall om flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 time siden):

Jeg skjønner det går heftig for seg på firmafest på alle måter hos dere :fnise: Formen er noenlunde brukbar igjen nå? Det virker som om det er flere som blir smittet igjen nå - jeg hører hvertfall om flere. 

Lagkonkurranse á la "Farmen" er interessant når man er notorisk kløne :fnise: .

Jada, formen er ganske så grei. Jeg fikk en lett variant (takk til vaksinene for den antar jeg) så jeg følte meg litt småsjaber en dag bare. De to neste var litt hosting og småsnufs men var i mye bedre form enn ved en vanlig forkjølelse. Holdt meg hjemme noen dager av hensyn til de andre på jobb. Jeg var riktignok ikke den eneste som gikk ned for telling etter det partyet...

Synes i grunnen det er helt greit å ha fått en ekte smitte nå, så booster det kanskje immunforsvaret litt ekstra for sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...