Cata Skrevet 7. oktober 2023 Forfatter #2801 Del Skrevet 7. oktober 2023 Planer for dagen: hjemmeliv foran TV med strikketøy med innslag av sofa+bok innimellom. Planer havarerte kjapt da det tikket inn melding fra venninne om luftetur på tidlig ettermiddag. Det endte med et par timers lett turtrasking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. oktober 2023 #2802 Del Skrevet 7. oktober 2023 Det er jo ikke den verste planendringen man kan ende opp med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #2803 Del Skrevet 8. oktober 2023 Daria skrev (14 timer siden): Det er jo ikke den verste planendringen man kan ende opp med Nei, den så ganske bra ut. Det var en fin tur. I dag er ikke kneet mitt like sikker på at det var lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #2804 Del Skrevet 8. oktober 2023 Husmorånden råder. Klesvask henger ute på verandaen (perfekt utetørkvær), filteret til kjøkkenventilatoren har ligget i bløt og er skrubbet og skylt. Får kanskje støvsuge og vaske bad også mens jeg er i gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 8. oktober 2023 Forfatter #2805 Del Skrevet 8. oktober 2023 *snif * "Egget" og frisk luft har fikset saken. Et lite lass T-skjorter samt innejoggebukse er nå mer velduftende enn de var. Fikk det nesten helt tørt ute. Tipper at en times tid inne får ut restfuktigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #2806 Del Skrevet 14. oktober 2023 Planer for lørdag: Inneliv. Kne krangler og værgudene er ikke helt gode. Dvs .det blåser temmelig friskt i kastene. Ikke for det, ruskevær er finest å gå tur i når man er kledd for det Men - jeg var flink og kom meg på trening torsdag, til en forandring så valgte jeg faktisk gruppetrening. Det var en time som passet mitt (in)kompetansenivå bra så mulig det blir flere av det slaget. Advarsel: Klesvasknerding følger! Husmorånden råder fremdeles og jeg er stadig fascinert av vaskeegget jeg kjøpte meg. Det ser faktisk ut til å funke og hvis det er så miljøvennlig som reklamen sier så skader ikke det. Det virker også som jeg klør mindre etter jeg begynte å bruke det. Har i mange år vært plaget av kløe som kommer og går på ryggen . Den er ikke helt forsvunnet etter bytte av vaskemiddel, men det virker som om den kommer sjeldnere. Som den "gadget-Guri" jeg er oppgraderte jeg med et par tørkeegg også og de fikk prøvd seg for første gang i går kveld siden jeg måtte vaske håndklær. Jeg skal ikke være skråsikker for jeg har ikke stått med stoppeklokken og ei heller finregnet, men det virker som om tørketid i tørketrommel ble redusert med ca 20 % i forhold til det jeg har brukt på tilsvarende lass med håndklær før. Nå er jo strømprisen såpass snill at det blir ikke mange ørene av det, men jeg prøver å bruke tørketrommel så lite som mulig så alt som minsker oppholdstiden for klær i den er pluss i min bok. Minuset var at jeg kjøpte de eggene som leveres med duftpinne . Det ble en lett kvalmende opplevelse. Hele huset stinket jo da jeg hadde åpnet pakken. Jeg liker "fresh linen" duft altså, men det ble alt for konsentrert. Heldigvis ble det mye snillere på håndklærne så der kjenner jeg bare en svak duft som akkurat fortrenger "tørketrommellukta" så bare det ikke avgir for mye lukt inne på badet nå fremover så blir det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. oktober 2023 Forfatter #2807 Del Skrevet 15. oktober 2023 Kaffekopp nr. 1 fortært, må nok ha en til . Som forutsett så ble gårsdagen innedag og jeg kom et godt stykke oppover det ene ermet på restegarngenseren jeg strikker på. Klarte akkurat å komme meg i butikken mellom kastene og regnbygene. Blir vel omtrent samme opplegg i dag, bortsett fra at jeg må kreke meg ut og få litt frisk luft i lungene en eller annen gang i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 21. oktober 2023 Forfatter #2808 Del Skrevet 21. oktober 2023 Jeg må ha et lilla skjerf. Fotformsko har jeg på en måte allerede - vi snakker da barfotskoene. Teknisk sett har de jo fotform så det holder . Jeg er blitt "ecologisk" så det holder. I tillegg til det før nevnte vaskeegget så har jeg nå også gått til innkjøp av krystalldeodorant etter påtrykk fra venninne som var bekymret for all aluminumen vi får i oss fra deodoranter. Etter å ha lest litt om den så fant jeg ut jeg kunne prøve, om enn av andre grunner enn det hun prediket. Jeg er nemlig av dem som ikke svetter så mye og dermed henger det mer på greip for meg å ha noe som kverker bakterier om jeg skulle svette enn å bruke antiperspirant som jeg sjelden har bruk for. Krystall fra Sunkost er kommet i hus og har vært i bruk i et par dager. Iherdig sniff ned mot armhulene har ikke avslørt svettelukt foreløpig, men må nok teste litt mer før endelig dom foreligger. Den klør i allfall ikke, noe de aller fleste deodoranter gjør på min hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #2809 Del Skrevet 22. oktober 2023 Jeg har krympet badekåpa mi. Den har lenge stått på planen for en vask så i går slengte jeg den i maskinen sammen med noen håndklær og annet småsnask. Den har vært vasket før -opptil flere ganger faktisk- så jeg tenkte ikke over det. Det dumme var at jeg lot den gå i tørketrommel sammen med håndklærne... Det satte åpenbart fart på krympeprosessen. Hvis noen har et tips til hvordan jeg kan "avkrympe" den så mottas det med takk. Eneste jeg kan tenke på selv er, bløte, sentrifugere og strekke. Og lufttørke!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 22. oktober 2023 #2810 Del Skrevet 22. oktober 2023 Cata skrev (14 minutter siden): Jeg har krympet badekåpa mi. Den har lenge stått på planen for en vask så i går slengte jeg den i maskinen sammen med noen håndklær og annet småsnask. Den har vært vasket før -opptil flere ganger faktisk- så jeg tenkte ikke over det. Det dumme var at jeg lot den gå i tørketrommel sammen med håndklærne... Det satte åpenbart fart på krympeprosessen. Hvis noen har et tips til hvordan jeg kan "avkrympe" den så mottas det med takk. Eneste jeg kan tenke på selv er, bløte, sentrifugere og strekke. Og lufttørke!!! Eneste løsningen jeg ser, er å ønske seg ny til jul… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #2811 Del Skrevet 22. oktober 2023 Sauen Shaun skrev (17 minutter siden): Eneste løsningen jeg ser, er å ønske seg ny til jul… Shit, det var det jeg ikke ville høre. Det var faktisk vanskelig å finne rett størrelse som det var. De blir enten "telt" eller for små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 22. oktober 2023 #2812 Del Skrevet 22. oktober 2023 Har tidligere lest at litt bløtlegging med balsam kan hjelpe med strekkeprosessen etterpå. Ikke testet skikkelig selv (og muligens mest effektivt på ull?), men verdt et forsøk? Krympet mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #2813 Del Skrevet 22. oktober 2023 Roadrunner skrev (3 minutter siden): Krympet mye? Ja! Den er selvsagt ikke blitt helt T-skjorte, men har krympet både i sidde og vidde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #2814 Del Skrevet 22. oktober 2023 Balsam har jeg ikke men slengte den i en skyllesekvens i maskinen så den blir bløt og sentrifugert så får jeg ta en seriøs strekk av den etterpå og tørke på stativ. Det er sånn "vaffelmønster" i den så det virker som den kan strekkes noe i allfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 22. oktober 2023 Forfatter #2815 Del Skrevet 22. oktober 2023 Dagens tur ble på drøye 5 km - i barfotsko. Spent på om leggene protesterer i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #2816 Del Skrevet 28. oktober 2023 Leggene protesterte ikke. Tålte barfotskoturen fint. Det betyr at jeg godt kan bruke dem i lett terreng. *fornøyd* Ble litt småstøl i rumpa av ganglaget, men småstøl er godt innafor. Tirsdag slapp jeg avgårde på det jobbrelatert arrangement i mer urbane strøk og siden ingen andre fra jobb ble med så benyttet jeg sjansen til hyggelig middag med @Sauen Shaun og @Roadrunner. Kjekt. Torsdag var ny treningsdag og den nye gruppetreningen jeg hev meg på førte til noe mer gjennomført støl (dog ikke storstøl...) enn søndagens småstøl . I går ble det liten kollaps i godstol og ikke så mye mer gjort enn en liten klesvask. Som den klesvasknerden jeg er prøvde jeg vask av både hvit og fargede T-skjorter samtidig. Hvis noen måtte lure så suger "color catcher" til seg farge fra mine lett utvaskete t-skjorter men det betyr ikke at ikke min hvite fikk en lett rosa undertone. Den kan fremdeles fint brukes og jeg tror kanskje ikke andre ville legge merke til det i det hele tatt, men...ikke overbevist om de "catcher"ne nei. Dog, vaskeegg fungerer fremdeles finfint og jeg blir mer og mer sikker på at krystalldeo også gjør det. Jeg er ikke den som svetter mest men har i allfall ikke merket svettelukt en eneste dag denne uka - og jeg har testsniffet ganske jevnlig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. oktober 2023 #2817 Del Skrevet 28. oktober 2023 Du må gjerne komme hit, og klesvaskenerde litt også… Her blir skittentøyskurven aldri tom… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. oktober 2023 Forfatter #2818 Del Skrevet 28. oktober 2023 Sauen Shaun skrev (1 time siden): Du må gjerne komme hit, og klesvaskenerde litt også… Her blir skittentøyskurven aldri tom… Jaaa, kan jeg ta med egget ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 28. oktober 2023 #2819 Del Skrevet 28. oktober 2023 Cata skrev (33 minutter siden): Jaaa, kan jeg ta med egget ? Både du og egget er velkomne på vaskedugnad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #2820 Del Skrevet 29. oktober 2023 Vaskenerd i knipe... . Har både vaskemiddel (egg) og flekkfjerner, men når den allerede bittelittrosa T-skjorta er blitt veldigrosa pga. strikking med rødt garn (strikketøyet ligger i fanget) så spørs det om remediene klarer hanskes med det ved neste vask. Siden jeg ikke er direkte syltynn *kremt* så blir det en stor jobb for sitronsåpa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå