Gå til innhold

Nyforlovet - hva er vanlig å ha "gratis" på festen?


MissFrkFryd

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid ment at det er brudens og brudgommens dag. Selv som gjest. SElv om jeg sier at det er brudeparets dag .

Jeg er enig med Sprettballen, du må slutte å se på ditt bryllup med perspektivet fra en gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare av ren nyskjerrighet, hva kjøper man av alkohol til 22 gjester?

100 øl, 22 flasker vin, 10 flasker champagne, og da i tillegg brus, kaffe og te?

Anonymous poster hash: 490ef...ff5

Har ingen fastit på dette. Om det blir hotell bryllup så ordner jo de dette. Enkelt og mindre stress med planlegging. Vi tenker det blir fri mengde drikke til mat, så må vi vurdere resten etterhvert som det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Sprettballen, du må slutte å se på ditt bryllup med perspektivet fra en gjest.

Har jeg et uvanlig syn på saken som gjest mener du? Mulig det vil endre seg etterhvert som planleggingen starter og tips kommer inn. Men nå er det slik jeg har tenkt tidligere/følt det tidligere, så da blir det fort slik.

Mulig jeg får et enda bedre bryllup om jeg klarer å snu den tankegangen, kanskje blir det det som alle prater om siden det ikke har virket slik i andre bryllup....

Tar tid å endre det som sitter innbarket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulike tradisjoner tydeligvis på betalbar og ikke betalbar. På lik linje med at det er ulikt hvordan man ser et bryllup.

Jeg har alltid ment at det er brudens og brudgommens dag. Selv som gjest. SElv om jeg sier at det er brudeparets dag så betur det ikke at jeg automatisk også må gi f.. i gjestene mine.

Nå sier du imot deg selv. Det var du selv som sa det var DIN dag. Det er derfor du kommer dårlig ut. Eller, det er en av tingene du har sagt som gjør det. Det er jo flere..

Det morsomste er at du hører det du vil her.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sier du imot deg selv. Det var du selv som sa det var DIN dag. Det er derfor du kommer dårlig ut. Eller, det er en av tingene du har sagt som gjør det. Det er jo flere..

Det morsomste er at du hører det du vil her.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Nei jeg har aldri sagt at jeg gir f.. i gjestene. Hvor har du det fra? Kun fordi jeg ikke vil ha fri bar hele kvelden så gir jeg jeg f... ? Og at jeg mener det er brudeparets dag?

Det er jo det, men man gir ikke f... i de som kommer likevel.... Er ikke middagsgjester vi snakker om nå, men betalingen etter til kaffegjester...

Endret av MissFrkFryd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg et uvanlig syn på saken som gjest mener du? Mulig det vil endre seg etterhvert som planleggingen starter og tips kommer inn. Men nå er det slik jeg har tenkt tidligere/følt det tidligere, så da blir det fort slik.

Mulig jeg får et enda bedre bryllup om jeg klarer å snu den tankegangen, kanskje blir det det som alle prater om siden det ikke har virket slik i andre bryllup....

Tar tid å endre det som sitter innbarket...

Nei. Jeg mener du har et vanlig syn på saken som gjest. Du setter deg selv på sidelinjen, og er der for å feire hovedgjestene. Kjempeflott.

Men dette bør ikke være vertskapets perspektiv. Vertskapet skal sørge for ALLE gjestenes dag, ikke bare hovedgjestene.

Og jeg er hundre prosent sikker på at du får en enda bedre dag om du klarer å snu tankegangen din.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften på denne tråden er høyst misvisende. Min første tanke var om det var blitt vanlig å feire en forlovelse med stor fest.

Beklager om den var misvisende. Men det er vel heller den jeg bør feire stort, så slipper jeg noen sure miner i ettertid kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg mener du har et vanlig syn på saken som gjest. Du setter deg selv på sidelinjen, og er der for å feire hovedgjestene. Kjempeflott.

Men dette bør ikke være vertskapets perspektiv. Vertskapet skal sørge for ALLE gjestenes dag, ikke bare hovedgjestene.

Greit. tar poenget ditt ang den saken.

Men dumt det sporet slik av at dette ble saken. Har på ingen måte ment at gjestene skal gå for lut og kaldt vann. Får inntrykk i at det skal serveres så mye mer enn hva jeg setter opp i budsjettet.

Har tenkt slik resten rundt meg har gjort med betalbar bar for å kunne oppnå mitt drømmebryllup. Kanskje klarer jeg fri bar uansett, men det er tidlig å si.

Jeg vil heller at folk rundt meg skal ha sitt drømmebryllup, enn at jeg skal få alt gratis... Er derfor jeg tenker det samme om oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lyst å gifte meg i grendahuset i bygda..... Det er min dag og ikke alle gjestenes dag. De får jo drikke, bare ikke alkohol i så fall...

Her er det ene (!) innlegget det du skriver at det er DIN dag. Eller ble pcen din hacket?!

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ene (!) innlegget det du skriver at det er DIN dag. Eller ble pcen din hacket?!

Anonymous poster hash: f5805...c41

Altså det ene blandt flere..

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit. tar poenget ditt ang den saken.

Men dumt det sporet slik av at dette ble saken. Har på ingen måte ment at gjestene skal gå for lut og kaldt vann. Får inntrykk i at det skal serveres så mye mer enn hva jeg setter opp i budsjettet.

Har tenkt slik resten rundt meg har gjort med betalbar bar for å kunne oppnå mitt drømmebryllup. Kanskje klarer jeg fri bar uansett, men det er tidlig å si.

Jeg vil heller at folk rundt meg skal ha sitt drømmebryllup, enn at jeg skal få alt gratis... Er derfor jeg tenker det samme om oss...

Som flere har sagt handler ikke dette om serveringen, men om holdningen du har vist igjennom tråden.

Men i stedet for å ta tipsene, som har blitt presentert på en nøytral måte, har du blitt forurettet og snurt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det ene blandt flere..

Anonymous poster hash: f5805...c41

Ja min dag eller vår da om det er det du sikter til. SElv om jeg anser det som vår dag, så betyr det ikke at jeg gir f... i gjestene. Hvor har jeg skrevet det????

Man gifter seg for seg selv og ikke for gjestene slik jeg ser det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som flere har sagt handler ikke dette om serveringen, men om holdningen du har vist igjennom tråden.

Men i stedet for å ta tipsene, som har blitt presentert på en nøytral måte, har du blitt forurettet og snurt.

Nettopp! Intet annet enn ufordragelig og barnslig.

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt handler ikke dette om serveringen, men om holdningen du har vist igjennom tråden.

Men i stedet for å ta tipsene, som har blitt presentert på en nøytral måte, har du blitt forurettet og snurt.

Ja jeg blir irritert når jeg stadig blir kaldt dum og smålig... Da er jo alle mine venner det også...

Det jeg tenker er uhørt, ikke tips alle steder her nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min dag eller vår da om det er det du sikter til. SElv om jeg anser det som vår dag, så betyr det ikke at jeg gir f... i gjestene. Hvor har jeg skrevet det????

Man gifter seg for seg selv og ikke for gjestene slik jeg ser det...

Du har ikke nevnt den stakkars mannen din i det hele tatt. Kun deg deg deg deg!

Alt dreier seg om deg. Det er jo hele poenget. At du ikke ser det er veldig trist.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker du inkl. middag, eller kun til festen? Det er hvertfall nok til 'hele festen' inkl. middag vil jeg tro, avhengig av hvor mange retter man har.

Ja, vi slenger på 10 flasker champagne ekstra i tillegg da :)

Jeg tenkte om denne mengden var tilfredstillende om man arrangerer i et samfunnshus feks. Bedre med for mye drikke enn for lite hvertfall.

Anonymous poster hash: 490ef...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min dag eller vår da om det er det du sikter til. SElv om jeg anser det som vår dag, så betyr det ikke at jeg gir f... i gjestene. Hvor har jeg skrevet det????

Man gifter seg for seg selv og ikke for gjestene slik jeg ser det...

Ooog, min mann og jeg (vi var nemlig ti stykker, vi) giftet oss fordi VI ville, men vi la opp bryllupet til en kjempefeiring for oss OG alle venner og familie.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog, min mann og jeg (vi var nemlig ti stykker, vi) giftet oss fordi VI ville, men vi la opp bryllupet til en kjempefeiring for oss OG alle venner og familie.

Anonymous poster hash: f5805...c41

To, ikke ti :)

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blir irritert når jeg stadig blir kaldt dum og smålig... Da er jo alle mine venner det også...

Det jeg tenker er uhørt, ikke tips alle steder her nei...

Du tar jo ikke til deg noen ting!!!

Den holdningen din er helt ræva, og du viser jo ingen tegn på å endre den.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...