Gå til innhold

Nyforlovet - hva er vanlig å ha "gratis" på festen?


MissFrkFryd

Anbefalte innlegg

TS spør etter hva som er vanlig, og må da tåle å få svar som ikke stemmer med deres omgangskrets. Men det virker som om hun har bestemt seg allerede.

Personlig så synes jeg at kaffegjester og betalbar er en smålig kombinasjon. Vi hadde fri bar (og ingen kaffegjester) etter middagen, men likevel var det ingen som ble overstadig fulle. Vi satt igjen med mye mer alkohol enn forventet. Folk klarte faktisk å styre seg, selv om drikken var gratis. Det tror jeg er det vanlige, og vil folk bli fulle, klarer de det da selv om de må betale - så det blir for meg et snodig argument.

Endret av nocebo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det som gjør at det er greit å stå for egen drikke på lørdagsfest, men ikke i bryllupsfest?

Bryllup er et selskap, ikke en vanlig lørdagsfest feks?!!!

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er et selskap, ikke en vanlig lørdagsfest feks?!!!

Anonymous poster hash: f5805...c41

Det er fortsatt ikke en forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt ikke en forklaring.

Hvis du ikke se forskjell på en vanlig lørdagsfest og et arrangert bryllup, med servering at mat og drikke, så ville jeg skiftet omgangskrets.

Skrekk og gru.

Da hjelper det ikke hva noen sier.

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke se forskjell på en vanlig lørdagsfest og et arrangert bryllup, med servering at mat og drikke, så ville jeg skiftet omgangskrets.

Skrekk og gru.

Da hjelper det ikke hva noen sier.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Og vi får alltid servert både mat og drikke uavhengig av festtype. Samme som når vi inviterer til middag og festlige lag: SELVFØLGELIG står vi for mat og drikke. Vi er tross alt vertskapet.

Noen bør lese seg litt opp og få seg normal folkeskikk. Evt nye venner.

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ikke se forskjell på en vanlig lørdagsfest og et arrangert bryllup, med servering at mat og drikke, så ville jeg skiftet omgangskrets.

Skrekk og gru.

Da hjelper det ikke hva noen sier.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Nå gjør du deg dummere enn du er.

Teskje:

Det er selvsagt store forskjeller på en lørdagsfest og et bryllup. Mitt spørsmål er. HVILKEN forskjell er det helt konkret som gjør at det er greit å stå for egen drikke som gjest i en lørdagsfest men ikke i en bryllupsfest? (Du står da bare delvis for egen drikke).

Det er mange forskjeller mellom lørdagsfest og bryllup - hensikt og formål, grad av formalitet og tradisjon, nivå av servering osv. osv. Men HVILKEN forskjell er det som er relevant og som gjør at det er greit i det ene men ikke i det andre at gjestene står for alkoholen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gjør du deg dummere enn du er.

Teskje:

Det er selvsagt store forskjeller på en lørdagsfest og et bryllup. Mitt spørsmål er. HVILKEN forskjell er det helt konkret som gjør at det er greit å stå for egen drikke som gjest i en lørdagsfest men ikke i en bryllupsfest? (Du står da bare delvis for egen drikke).

Det er mange forskjeller mellom lørdagsfest og bryllup - hensikt og formål, grad av formalitet og tradisjon, nivå av servering osv. osv. Men HVILKEN forskjell er det som er relevant og som gjør at det er greit i det ene men ikke i det andre at gjestene står for alkoholen selv?

Jeg et mulig dum, men ikke gjerrig som du tydeligvis er.

Les siste svaret mitt.

Jeg kommet tydeligvis fra en annen planet enn deg, og er glad for deg. Men vi er alle forskjellige, så kos deg med betalbar og å spare penger på andres vegne, ved å tvinge gjestene DU inviterer til å betale for DIN fest. Jippi.

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør at det er greit å stå for egen drikke på lørdagsfest, men ikke i bryllupsfest?

Jeg vil si at bryllup er i samme kategori som dåp og konfirmasjon. Ville du der tatt betalt for mat/drikke?

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti mange bryllup(gjest, jobbet i osb.), og opplever at fri bar er sjeldent. Var rett og slett ikke klar over hvor vanlig det var før jeg havnet på KG.

Så med mitt utgangspunkt, er det ikke vanlig å ha fri bar utover velkomstdrikk, vin til maten og kaffe avec.

Det jeg opplever som vanlig kan være betalbar evnt. sponset variant eller bonger. Fri bar er vanlig når man har bryllupet et sted der en kan sørge for drikke selv.

Men denne diskusjonen kommer vi ALDRI til å bli ferdig med.

Jeg personlig synes selvfølgelig det er topp å bli invitert i bryllup med fri bar, men tenker nesten ikke over det om det ikke er det….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns både kaffegjester og betalbar er like ille, men en kombinasjon er bare helt sykt smålig. Da er det helt tydelig at det er et type bryllup brudeparet ikke går råd til.

Kanskje jeg skal leie et luksushotell, og be alle gjestene betale alt?! Da har JEG den feteste ever, men trenger ikke betale noe. Smooth!

Anonymous poster hash: f5805...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen svar på spørsmålet mitt.

Hva da? At du ikke klarer å skille på selskap og fest?

Noe sier meg at du arrangerer råååe fester så opptatt av som du er av at gjestene skal betale for seg selv :fnise:

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da? At du ikke klarer å skille på selskap og fest?

Noe sier meg at du arrangerer råååe fester så opptatt av som du er av at gjestene skal betale for seg selv :fnise:

Anonymous poster hash: f5805...c41

Enda litt mer latterliggjøring som hersketeknikk, men fortsatt klarer du ikke svare på spørsmålet mitt.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen svar på spørsmålet mitt.

Og hvis du er så tett, så får du Google det og belyse alle på KG da vettu :fnise:

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer latterliggjøring, men fortsatt klarer du ikke svare på spørsmålet mitt.

Jeg spør jo hva faen du lurer på?!

At du ikke skjønner forskjell på fest og selskap?

Jeg gir opp. Ha det gøy med betalbar og at gjestene må betale for festen din du.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda litt mer latterliggjøring som hersketeknikk, men fortsatt klarer du ikke svare på spørsmålet mitt.

Måtte du legge til hersketeknikk? Haha.

Kan du ikke finne det ut selv da, om du er så opptatt av det.

Jeg driter i det, for jeg er oppdratt til å være god vert. Noe enkelt andre (....) ikke er.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør jo hva faen du lurer på?!

At du ikke skjønner forskjell på fest og selskap?

Jeg gir opp. Ha det gøy med betalbar og at gjestene må betale for festen din du.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Du fortsetter i samme saklige stil, ser jeg.

Jeg siterer meg selv fra et innlegg tidligere oppe:

Det er selvsagt store forskjeller på en lørdagsfest og et bryllup. Mitt spørsmål er. HVILKEN forskjell er det helt konkret som gjør at det er greit å stå for egen drikke som gjest i en lørdagsfest men ikke i en bryllupsfest? (Du står da bare delvis for egen drikke).

Det er mange forskjeller mellom lørdagsfest og bryllup - hensikt og formål, grad av formalitet og tradisjon, nivå av servering osv. osv. Men HVILKEN forskjell er det som er relevant og som gjør at det er greit i det ene men ikke i det andre at gjestene står for alkoholen selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte du legge til hersketeknikk? Haha.

Kan du ikke finne det ut selv da, om du er så opptatt av det.

Jeg driter i det, for jeg er oppdratt til å være god vert. Noe enkelt andre (....) ikke er.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Fortsetter med usakligheter og personangrep, men ingen svar på spørsmålet mitt. Go ahead, keep proving my point. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fortsetter i samme saklige stil, ser jeg.

Jeg siterer meg selv fra et innlegg tidligere oppe:

Det er selvsagt store forskjeller på en lørdagsfest og et bryllup. Mitt spørsmål er. HVILKEN forskjell er det helt konkret som gjør at det er greit å stå for egen drikke som gjest i en lørdagsfest men ikke i en bryllupsfest? (Du står da bare delvis for egen drikke).

Det er mange forskjeller mellom lørdagsfest og bryllup - hensikt og formål, grad av formalitet og tradisjon, nivå av servering osv. osv. Men HVILKEN forskjell er det som er relevant og som gjør at det er greit i det ene men ikke i det andre at gjestene står for alkoholen selv?

Selskap er en ting, fest er noe annet. Enkelt og greit.

Mel kos deg med betaling i dåp, bryllup og konfirmasjon du.

Du ber vel middagsgjester ta med egen drikke også.

Anonymous poster hash: f5805...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...