Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle ønske du var der :fnise:

Anonymous poster hash: d045a...627

Vel, jeg kan komme som deres polyamorøse forbindelse i neste bryllup.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg kan komme som deres polyamorøse forbindelse i neste bryllup.

GJØR DET GJØR DET GJENNOMFØR DET :Nikke:

De som tar med seg Gjest må sørge for å filme også!

Anonymous poster hash: 6c4c5...9ae

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GJØR DET GJØR DET GJENNOMFØR DET :Nikke:

De som tar med seg Gjest må sørge for å filme også!

Anonymous poster hash: 6c4c5...9ae

He, he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk drikkebonger - fint det.

Det som var uheldig var at de som ryddet av tydeligvis ikke skjønte hva disse lappene var for noe og fjernet dem når de tok av etter middagen. Så etter middagen var bongene til 2/3 av gjestene borte. De eneste som fortsatt hadde dem var de som hadde lagt dem i veska/lommen o.l.

Jeg syntes ikke det var så ille å gå glipp av dem. Men hadde det vært jeg som hadde giftet meg hadde jeg syntes det var kjipt med en sånn feil.

Endret av Ylva Virvla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bidro for litt siden til at et bryllup endte i en liten krise. Jeg fullammer og er derfor veldig sulten, og når sulten først slår til er den skrikende. Vi fikk beskjed om at middagen skulle starte klokken 18.00, men da brudeparet fortsatt var til fotografering ved 20-tiden begynte jeg å bli rimelig sulten og skakket. Jeg snek meg forsiktig inn på kjøkkenet og spurte pent om jeg kunne få et eller annet å fylle magen med, noe jeg altså fikk. Kjøkkenet hadde svingdører, men jeg følte at jeg sto skjult så ingen av de andre gjestene skulle se meg. Likevel hadde en tante fått øye på meg da hun kom fra toalettet og kom derfor inn på kjøkkenet for å spise hun også. Etter kort tid forsto hele selskapet at det var mat på kjøkkenet og alle var skrubbsultene! Klokken 20.30 sto nesten 100 mennesker og banket på kjøkkendøra, og til slutt måtte noen ringe brudeparet og be dem komme seg til middagen.

Da brudeparet kom var bruden ildsint og kjeftet på meg foran 5-6 andre. Stemningen ble utrolig dårlig, og jeg ble veldig lei meg. Mulig jeg oppførte meg upassende ved å spise på kjøkkenet, men jeg var jo så sulten.

Bruden holdt en kort tale etter middagen der hun la stor vekt på at maten hadde smakt bedre om ikke alle gjestene hadde spist grovbrød med smør på rett før de ble servert. Ikke et snev av humor der engang.

Jaja, dagens lærdom ble at man alltid må ha med en energibar i veska og at om jeg skal gifte meg skal jeg komme tidsnok til min egen middag.

Anonymous poster hash: e8191...f7f

Godt du lærte ;) Jeg forstår at man blir sulten når man venter i over to timer, etter oppgitt tidspunkt. Men jeg syns det var litt drøy å gå på kjøkkenet. Det har jo vært så mange tråder her inne, om at man bør ta med seg "niste" ;)

Anonymous poster hash: 9e566...d76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som singel, voksen dame å bli plassert sammen med en gjeng guttunger i 10-12 årsalderen.

Ååh det skjedde søsteren min og meg også, vi var 22 og 24 år og single begge to. Ble plassert sammen med brudgommens to fettere på 15 og 16 år, som hadde langt, fett hår og som var så sjenerte og avvisende at de var umulig å prate med. Ekstreemt kjedelig middag!! Hadde søsteren min og jeg enda blitt plassert ved siden av hverandre men nei da, vi havnet tvers ovenfor hverandre av et gedigent bord slik at om vi skulle prate sammen så måtte vi nesten rope.

Anonymous poster hash: d3801...68a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du lærte ;) Jeg forstår at man blir sulten når man venter i over to timer, etter oppgitt tidspunkt. Men jeg syns det var litt drøy å gå på kjøkkenet. Det har jo vært så mange tråder her inne, om at man bør ta med seg "niste" ;)

Anonymous poster hash: 9e566...d76

Hvem er det som har med seg matpakke i bryllup?? Alle gjestene hadde uansett sikkert fått en overhøvling av bruden for det også. Bruden høres ut som ei skikkelig burugle. Det er jo bare tragisk at middagen er to timer forsinket!

Anonymous poster hash: d3801...68a

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh det skjedde søsteren min og meg også, vi var 22 og 24 år og single begge to. Ble plassert sammen med brudgommens to fettere på 15 og 16 år, som hadde langt, fett hår og som var så sjenerte og avvisende at de var umulig å prate med. Ekstreemt kjedelig middag!! Hadde søsteren min og jeg enda blitt plassert ved siden av hverandre men nei da, vi havnet tvers ovenfor hverandre av et gedigent bord slik at om vi skulle prate sammen så måtte vi nesten rope.

Anonymous poster hash: d3801...68a

Akkurat! Jeg prøvde en stund å legge meg på guttenes nivå, men da de begynte å lage papirfly av serviettene ga jeg opp, liksom. ;) Heldigvis varte ikke middagen ulidelig lenge, bordene blei oppløst og jeg satte meg sammen med likesinna etterhvert. Men likevel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du lærte ;) Jeg forstår at man blir sulten når man venter i over to timer, etter oppgitt tidspunkt. Men jeg syns det var litt drøy å gå på kjøkkenet. Det har jo vært så mange tråder her inne, om at man bør ta med seg "niste" ;)

Anonymous poster hash: 9e566...d76

Alvorlig talt! Man har da ikke med seg niste til bryllup? Og hva med den stakkars personen(e) som skulle lage maten. Ikke lett å beregne når brudeparet fortsatt ikke er tilstede 2,5 timer etter at middagen egentlig skulle ha startet.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk skal du ha. Men jeg er klar over det nå.

Edit: siste jeg svarer nå, folk blir lei. Så la det ligge. Bryllupet mitt var fælt vi er enige nå :fnise:

2 glass med drikke under middagen høres unektelig svært stusselig og tørt ut, men det er helt vanlig å gå over til betalingsbar når middagen er ferdig. Om jeg hadde hatt så få gjester og nesten ingen som nøt alkohol hadde jeg muligens latt det være gratis mineralvann etter middagen, men betalingsbar etter middagen er vel det som er vanligst.

Anonymous poster hash: d3801...68a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår gjestene godt jeg. 2.5 time forsinket brudepar til middagen er skikkelig drøyt, på grensa til respektløst ovenfor gjestene.

Full forståelse for at det kan bli litt forsinkelser, men ikke på timesvis. Og de fleste tenker ikke på å ta med seg niste når de er invitert i middag, ikke skal det være nødvendig heller.

Helt enig i at en 2,5 time forsinkelse er drøyt! Veldig drøyt!! Men når man er i en situasjon, hvor man vet man trenger mat jevnlig. Så har man et ansvar selv også. Det samme gjelder når man har med barn. Da kan man fint ta med noe i veska.

Reaksjonen til bruden burde vært, når gjestene først gikk på kjøkkenet: "Beklager så mye at vi ble så forsinket. Det er godt dere fikk litt brød mens dere ventet". Hun dummet seg ut ved å bli sur.

Anonymous poster hash: 9e566...d76

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig i at en 2,5 time forsinkelse er drøyt! Veldig drøyt!! Men når man er i en situasjon, hvor man vet man trenger mat jevnlig. Så har man et ansvar selv også. Det samme gjelder når man har med barn. Da kan man fint ta med noe i veska.

Reaksjonen til bruden burde vært, når gjestene først gikk på kjøkkenet: "Beklager så mye at vi ble så forsinket. Det er godt dere fikk litt brød mens dere ventet". Hun dummet seg ut ved å bli sur.

Anonymous poster hash: 9e566...d76

:Nikke: enig

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bidro for litt siden til at et bryllup endte i en liten krise. Jeg fullammer og er derfor veldig sulten, og når sulten først slår til er den skrikende. Vi fikk beskjed om at middagen skulle starte klokken 18.00, men da brudeparet fortsatt var til fotografering ved 20-tiden begynte jeg å bli rimelig sulten og skakket. Jeg snek meg forsiktig inn på kjøkkenet og spurte pent om jeg kunne få et eller annet å fylle magen med, noe jeg altså fikk. Kjøkkenet hadde svingdører, men jeg følte at jeg sto skjult så ingen av de andre gjestene skulle se meg. Likevel hadde en tante fått øye på meg da hun kom fra toalettet og kom derfor inn på kjøkkenet for å spise hun også. Etter kort tid forsto hele selskapet at det var mat på kjøkkenet og alle var skrubbsultene! Klokken 20.30 sto nesten 100 mennesker og banket på kjøkkendøra, og til slutt måtte noen ringe brudeparet og be dem komme seg til middagen.

Da brudeparet kom var bruden ildsint og kjeftet på meg foran 5-6 andre. Stemningen ble utrolig dårlig, og jeg ble veldig lei meg. Mulig jeg oppførte meg upassende ved å spise på kjøkkenet, men jeg var jo så sulten.

Bruden holdt en kort tale etter middagen der hun la stor vekt på at maten hadde smakt bedre om ikke alle gjestene hadde spist grovbrød med smør på rett før de ble servert. Ikke et snev av humor der engang.

Jaja, dagens lærdom ble at man alltid må ha med en energibar i veska og at om jeg skal gifte meg skal jeg komme tidsnok til min egen middag.

Anonymous poster hash: e8191...f7f

Det her er ikke din feil. To timers forsinkelse når det er middag så seint på kvelden går pinadø ikke an. Den der bruden burde skamme seg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 glass med drikke under middagen høres unektelig svært stusselig og tørt ut, men det er helt vanlig å gå over til betalingsbar når middagen er ferdig. Om jeg hadde hatt så få gjester og nesten ingen som nøt alkohol hadde jeg muligens latt det være gratis mineralvann etter middagen, men betalingsbar etter middagen er vel det som er vanligst.

Anonymous poster hash: d3801...68a

Nei, det er ikke vanlig å la gjester bla opp lommeboka i bryllup. Betalingsbar er en forbaska uting.

Ha bryllup du har råd til å ta regninga for, eller dropp hele kalaset.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir alltid plassert på "det ANDRE singel-bordet". Jeg er nemlig så grei og snill, kan prate med alle, og får folk til å føle seg SÅ vel....
Ergo har jeg fått tannløse onkler, prøveløslatte fengselsfugler, 12åringer med fir-bokstavsdiagnoser, en singel mann med selektiv mutisme, en med tourettes og diverse annet snacks til bords. Jeg klager ikke, men ja, jeg blir litt lei, og videre blir jeg selvsagt alltid omtalt (for det er jo ALLTID presentasjon) som "hun single pene...." Jeg er litt mer enn det, bare bittelitt. :ler:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanlig å la gjester bla opp lommeboka i bryllup. Betalingsbar er en forbaska uting.

Ha bryllup du har råd til å ta regninga for, eller dropp hele kalaset.

du er klar over at noen har laget en tråd om dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er ikke din feil. To timers forsinkelse når det er middag så seint på kvelden går pinadø ikke an. Den der bruden burde skamme seg.

Enig. Greit nok at man bør ta med seg mat hvis man vet at man trenger det, men hvor mye forsinkelse skal man ta høyde for da? Etter så mange timer har man antageligvis spist opp reservematen for lenge siden.

Anonymous poster hash: d7b94...ea4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er klar over at noen har laget en tråd om dette nå?

Ja, - og det har blitt laget tråder på KG om dette siden tidenes begynnelse.

Når folk begynner å kalle det for "vanlig", da er det hvertfall fare på ferde.

Men heldigvis vet jeg at mine venner deler samme oppfatning som meg, så skal nok slippe unna på en stund.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...