Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min var i min onkels bryllup. De hadde bestemt seg 3 uker før bryllupet at det skulle være barnefritt.

Noe som ble vanskelig for oss siden barnet vårt var 5 måneder, alle som kunne være barnevakter var også gjester og svigers hadde planlagt utenlandstur for lengst.

Greit nok, tenkte vi og planla at min samboer skulle passe på henne under vielsen i kirken og så bytte på under middagen.

Noe som vi fikk ok fra brudeparet var ei god løsning.

Det vi ikke hadde fått vite var at festen skulle være på ei øy ute i skjærgården med båttransport. tilbake midt på natten. Dette hadde de bestemt skulle være en "spennende overraskelse" for gjestene.

Så vi ble stående igjen på kaia i finstasen og vinke til de andre gjestene.



Anonymous poster hash: 6a35c...258
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg vinket farvel på kaia selv. Som SiMa foretrekker jeg å reise hjem akkurat når det passer meg, og ikke når det passer andre. Greit at det er brudeparets dag og hele den regla, men å dra hjem når man vil er en menneskerett.



Anonymous poster hash: d1780...82d
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vielsen:

- prest som ikke anerkjente at brudeparet hadde to nydelige barn som brudepike og brudesven som oppførte seg helt eksemplariske! Når en prest presterer å i preknen å komme med prioriteringen ektefelle, familie, venner osv da ble jeg lei meg på brudeparets sine vegne. :(

Ellers bryllupsfest/middag.

- 90% røykere.

- kald mat. For lite mat. Seigt. Brudeparet fikk maten nesten sist, brudens far og forlovere ved hovedbrdet fikk maten desidert sist.

- toastmaster som overhodet ikke fungerte! Var mer opptatt av å være komiker enn en som skulle binde middagen sammen. Som han selv sa; jeg leste Toastmaster håndboken, der anbefalte de en rød tråd, men jeg dropper det å gjør min egen greie. Ikke alltid et sjakktrekk å velge den mest utadvendte og populære i vennegjengen.

- stusselig kakebord

- midt under middagen blir det satt på full festmusikk så ungene kunne herje villt.

- klikke bryllup der stort sett alle gjestene var fullstendig uinteressert i hverandre. Veldig spesielt.

Alt i alt synes jeg ikke det å være gjest i et bryllup var noe særlig. Synd men sant. Hadde tydeligvis alt for høye forventninger. Jeg vet og håper brudeparet hadde en helt fantastisk dag, dessverre ødela logistikken mm opplevelsen og verdigheten. :/



Anonymous poster hash: 78be0...80f
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli oversett av bruden, synes jeg ikke var mye hyggelig.



Anonymous poster hash: 74863...6e5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruden (venn av mannen min) fant ut at mannen min skulle være forloveren hennes sin bordkavaler. Resten av bryllupsgjestene satt sammen med sine partnere, minus meg som ble satt sammen med noen utlendinger, som ikke behersket hverken norsk eller engelsk, helt på enden av et bord. Laaaangt unna mannen min. Middagen drøyde forsåvidt ut i over 6 timer også. For å presisere så var ikke forholdet til mannen min og meg ferskt heller, vi hadde vært gift i 5 år på det tidspunktet.

Egentlig så angrer jeg på at jeg ikke bare gikk etter middagen.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden som blir linket til er jo det verste eller beste man har sett i et bryllup. Denne tråden tolker jeg som hva var det verste for deg selv, helt personlig, som gjest.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splitting fra kjæreste som var den eneste jeg kjente. Nå skal alle reise seg og presentere seg en og en, blir ikke det moro dere? Selskapsleker. Fulle gjester. Hylende barn som løper bordimellom og ignoreres av foreldrene.



Anonymous poster hash: 4fd90...9f7
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som singel, voksen dame å bli plassert sammen med en gjeng guttunger i 10-12 årsalderen.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værste opplevelse;

60 års dag hvor jubilanten reiste seg og presenterte alle gjestene rundt bordet og fortalte en liten historie eller sa noen ord om den hun presenterte.

Da hun kom til meg sa hun bare "også er det *Kari*.." også hoppet hun videre til neste. Hadde tydeligvis ikke noe hyggelig å si om meg. Dette var tanta til min mann som har hytte rett ved siden av oss og jeg hadde bært inn ALL veden for henne helga før :S

Anonymous poster hash: 826ae...094

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Værste opplevelse;

60 års dag hvor jubilanten reiste seg og presenterte alle gjestene rundt bordet og fortalte en liten historie eller sa noen ord om den hun presenterte.

Da hun kom til meg sa hun bare "også er det *Kari*.." også hoppet hun videre til neste. Hadde tydeligvis ikke noe hyggelig å si om meg. Dette var tanta til min mann som har hytte rett ved siden av oss og jeg hadde bært inn ALL veden for henne helga før :S

Anonymous poster hash: 826ae...094

Haha, kom på først nå på at dette vel egentlig var ment for bryllup.. :P

Jaja, så fikk dere en ekstra historie :P

Anonymous poster hash: 826ae...094

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) I det ene bryllupet hadde vi noe mat fra ett land der jeg har bodd i flere år. En av gjestene som satt i nærheten av meg var åpenbart ukjent med denne maten (bruden hadde også bodd i det landet), og prøvde å spise den på en helt motsatt måte enn hva man egentlig skal gjøre. Jeg prøvde å si i fra på en hyggelig og diskre måte hvordan man egentlig skulle spise det. Gjesten ble sur og ga opp hele greia.

2) I ett annet bryllup har en annen gjest begynt å kverulere med meg når det gjelder hvor jeg faktisk kommer fra. Jeg sa at jeg kommer fra "stedsnavn", og da begynte denne gjesten å motsi seg dette. Jeg kunne umulig komme derfra når jeg hadde min dialekt siden hun kjente noen andre derfra og de hadde vitterlig ikke den dialekten. Det var utrolig sårende å høre da jeg sant som det er har flyttet veldig mye i løpet av livet mitt både i innland og utland. Men da mine foreldre bor på det stedet jeg nevnte, og det er der jeg har bodd lengst i Norge sier jeg ofte at jeg kommer derfra. Fordi det er det jeg ser på som det mest riktige svaret. Jeg ønsker heller ikke alltid å nevne alle stedene jeg har bodd på da jeg helst må bruke penn og papir for å få med alle stedene. Dette er også noe som er sårt for meg generelt sett at jeg ikke har en konkret dialekt, men det er jo hovedsakelig på grunn av all flyttingen. Så vær varsomme for hvordan dere uttrykker dere folkens. :regler:



Anonymous poster hash: d7399...7a4
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vielsen:

- prest som ikke anerkjente at brudeparet hadde to nydelige barn som brudepike og brudesven som oppførte seg helt eksemplariske! Når en prest presterer å i preknen å komme med prioriteringen ektefelle, familie, venner osv da ble jeg lei meg på brudeparets sine vegne. :(

Ellers bryllupsfest/middag.

- 90% røykere.

- kald mat. For lite mat. Seigt. Brudeparet fikk maten nesten sist, brudens far og forlovere ved hovedbrdet fikk maten desidert sist.

- toastmaster som overhodet ikke fungerte! Var mer opptatt av å være komiker enn en som skulle binde middagen sammen. Som han selv sa; jeg leste Toastmaster håndboken, der anbefalte de en rød tråd, men jeg dropper det å gjør min egen greie. Ikke alltid et sjakktrekk å velge den mest utadvendte og populære i vennegjengen.

- stusselig kakebord

- midt under middagen blir det satt på full festmusikk så ungene kunne herje villt.

- klikke bryllup der stort sett alle gjestene var fullstendig uinteressert i hverandre. Veldig spesielt.

Alt i alt synes jeg ikke det å være gjest i et bryllup var noe særlig. Synd men sant. Hadde tydeligvis alt for høye forventninger. Jeg vet og håper brudeparet hadde en helt fantastisk dag, dessverre ødela logistikken mm opplevelsen og verdigheten. :/

Anonymous poster hash: 78be0...80f

Hva var det presten gjorde/sa som viste at han ikke anerkjente barna til brudeparet? Jeg fikk ikke helt tak i det.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det presten gjorde/sa som viste at han ikke anerkjente barna til brudeparet? Jeg fikk ikke helt tak i det.

Når han snakket til brudeparet og til oss andre ignorerte han fullstendig det faktum at de allerede er foreldre og har to barn som var sammen med dem den dagen! Det provoserte meg der og da, håper ikke brudeparet fikk det med seg at når han snakket om livets prioriteringer at barna de har sammen ikke ble nevnt. :/ Hadde det vært et barnløst par som inngikk ekteskap hadde det vært noe helt annet, her vitnet det om lite engasjement fra presten sin side.

For meg som kristen var presten en skam. Prester flest lever i en helt egen verden, så jeg skjønner ikke dette med å ville gifte seg i kirken overhodet.

Anonymous poster hash: 78be0...80f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...