Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ett godt råd: folk burde aldri, aldri, ALDRI få noen andre familie-medlemmer til å fungere som fotograf under slike viktige hendelser. Man ender bare opp med å fotografier av elendig kvalitet, og "fotografen" som bare er interessert i å ta bilder av de familie-medlemmene de står nærmest. 

dette skjedde faktisk når en jeg kjenner skulle ha bryllup, og "fotografen" var en tante eller noe av bruden. Denne tanten hadde også ett par barn med seg (mellom åtte og tolv år gamle) og de eneste fotografiene som brudeparet fikk etterpå var av nettopp disse barna. De ENESTE gangene noen som helst andre gjester var til stede på bildene, var for eksempel hvis det tilfeldigvis stod noen andre gjester ved siden av disse småungene - for eksempel rundt kake-bordet eller lignende. 

det var null og niks bilder av brudeparet inne i kirken, bare noen få av disse ungene som satt på den ene benken i kirken. Når brudeparet skulle gå ut, og stod på kirke-trappen, så var "fotografen" ingen steder å se. For akkurat da var ungene hennes opptatte med å tulle rundt og leke på kirkegården. Lekte "sisten" eller hva det nå var. Så moren deres var jo selvfølgelig opptatt med å holde øye med disseungeneog helst få dem til å roe seg litt ned. 

Anonymkode: 2ee75...214

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skruf skrev (På 13.11.2021 den 8.57):

selv om det ikke er skikk og bruk.  Det var også fri servering av vin og øl under middagen, mange ble ganske så fulle. 

Kjør gjerne på med dokurver og dounutvegger, men værsåsnill å hold tidskjema under middagen! 

Ja, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 14.15):

ett godt råd: folk burde aldri, aldri, ALDRI få noen andre familie-medlemmer til å fungere som fotograf under slike viktige hendelser. Man ender bare opp med å fotografier av elendig kvalitet, og "fotografen" som bare er interessert i å ta bilder av de familie-medlemmene de står nærmest. 

dette skjedde faktisk når en jeg kjenner skulle ha bryllup, og "fotografen" var en tante eller noe av bruden. Denne tanten hadde også ett par barn med seg (mellom åtte og tolv år gamle) og de eneste fotografiene som brudeparet fikk etterpå var av nettopp disse barna. De ENESTE gangene noen som helst andre gjester var til stede på bildene, var for eksempel hvis det tilfeldigvis stod noen andre gjester ved siden av disse småungene - for eksempel rundt kake-bordet eller lignende. 

det var null og niks bilder av brudeparet inne i kirken, bare noen få av disse ungene som satt på den ene benken i kirken. Når brudeparet skulle gå ut, og stod på kirke-trappen, så var "fotografen" ingen steder å se. For akkurat da var ungene hennes opptatte med å tulle rundt og leke på kirkegården. Lekte "sisten" eller hva det nå var. Så moren deres var jo selvfølgelig opptatt med å holde øye med disseungeneog helst få dem til å roe seg litt ned. 

Anonymkode: 2ee75...214

Og dette visste ikke bruden fra før?

Anonymkode: 071d8...474

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert til bryllup da vi var på hjemstedet til samboer. Det viste seg å være som kaffegjest. Greit nok. Fikk et glass vin da middagen var ferdig. Altså det som var igjen etter middagen. Resten som ble tilbudt var hjemmebrent. Det drikker jeg ikke så skjenket heller samboer. Var uansett jeg som måtte stå oppmed barn.

Anonymkode: 24b42...cca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 19.09):

Aldri opplevd at kollegaer har bedt meg i bryllup hverken som kaffegjest eller vanlig gjest, selv om vi har et godt forhold. Det er ikke "slemt" å la være å be hele avdelingen på jobb, på kaffe i bryllup. Mange som ikke har råd til sånt og mange som ikke ser poenget i kaffegjester overhodet. Jeg er mer sånn at enten så er man med i bryllupet og får delta på alt eller så er du ikke bedt. Kunne aldri falt meg inn å ha kaffegjester selv, "sånn værsågod nå kan dere komme inn, nå er dere bra nok nå som vi er gode og mette her inne og jeg er veldig spent på hva du har kjøpt til oss i bryllupsgave😇😈"

Anonymkode: 3dff8...ab6

(vet jeg svarer på gammelt innlegg).

Jeg har kun opplevd å bli invitert av en kollega (av mannen min, jeg kjente ikke brudeparet) én gang. I bryllupet var det en del kollegaer og foreningsbekjentskaper av brudeparet. Årsaken var at brudeparet ønsket stort bryllup, men begge to hadde ekstremt liten familie på hver sin side (brudgommen hadde kun en mor som var eneste levende slekting med unntak av noen tremennger i Sverige han aldri hadde møtt før, brudens familie og levende slekt var ikke stort større) og få venner. Om de bare skulle invitert slekt (foreldre og søsken, besteforeldre, tanter/onkler, søskenbarn) og nære venner tror jeg hele bryllupet inkl. brudepar ville vært på 12 mennesker.

 

Edit:

Jeg kan legge på en historie for å holde meg til trådens tema. Det er mulig jeg har nevnt den før i tråden og i så fall beklager jeg reprisen.

Jeg var i et bryllup hvor brudgommens familie (og venner) i sine taler snakket mer om hvor glad de var i brudgommens eks-kone og hvor flott familie de hadde sammen. Bruden (den NYE kona!) ble nevnt som en fotnote slengt inn på slutten ("åja Michelle du virker som ei artig jente"). Talenen varte i 10-20 min hver, så en god del av bryllupsmiddagen gikk med på å lovprise ekskona (som ikke var tilstede). Bruden er min venninne og hun grep tak i meg etter kakespisingen og bare "IKKE SANT DET VAR CRAZY???".

 

Endret av Alice123
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (6 timer siden):

 

Jeg var i et bryllup hvor brudgommens familie (og venner) i sine taler snakket mer om hvor glad de var i brudgommens eks-kone og hvor flott familie de hadde sammen. Bruden (den NYE kona!) ble nevnt som en fotnote slengt inn på slutten ("åja Michelle du virker som ei artig jente"). Talenen varte i 10-20 min hver, så en god del av bryllupsmiddagen gikk med på å lovprise ekskona (som ikke var tilstede). Bruden er min venninne og hun grep tak i meg etter kakespisingen og bare "IKKE SANT DET VAR CRAZY???".

 

Dette var drøyt og utenfor folkeskikken, dog i 2018 var jeg invitert i bryllup til to stk som begge ble gift for andre gang og holdt digert kalas, i talene som var utover kvelden hvor de taletrengte skulle oppsummere brudeparets liv uten å nevne de andre  foreldrene til ungene de ikke har sammen var også veldig surrealistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.1.2022 den 16.34):

 Og dette visste ikke bruden fra før?

 Anonymkode: 071d8...474

på forhånd tror man vel at en sånn person faktisk skal være "profesjonell nok" til å ta fotografier av de aller fleste gjestene.           

ikke bare en liten håndfull mennesker, som denne "fotografen" var i aller nærmeste slekt med. 

Anonymkode: 2ee75...214

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 21.1.2022 den 4.57):

Dette var drøyt og utenfor folkeskikken, dog i 2018 var jeg invitert i bryllup til to stk som begge ble gift for andre gang og holdt digert kalas, i talene som var utover kvelden hvor de taletrengte skulle oppsummere brudeparets liv uten å nevne de andre  foreldrene til ungene de ikke har sammen var også veldig surrealistisk.

Det var egentlig et umulig prosjekt, ettersom brudgommen var flere tiår eldre enn bruden og allerede rukket å bli bestefar (hans yngste datter er like gammel som bruden). Så han hadde jo allerede levd et helt liv med kone og barn og alt. Bruden var nyutdannet og gravid med sin første og skulle akkurat til å starte det "etablerte voksenlivet". Det var et slags shotgun wedding (ref. graviditeten) så de hadde ikke vært sammen så lenge, så det var ikke noe materiale av dem som par å bruke i talene. For å gjøre det hele værre var det en del gjester som mente at hele greia var feil og at de slett ikke var glade på brudeparets vegne, og det farget nok også noen av talene.

(Dette er noen år siden og ekteskapet endte selvfølgelig ikke bra, de er takk og lov skilt nå).

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (1 time siden):

Det var egentlig et umulig prosjekt, ettersom brudgommen var flere tiår eldre enn bruden og allerede rukket å bli bestefar (hans yngste datter er like gammel som bruden). Så han hadde jo allerede levd et helt liv med kone og barn og alt. Bruden var nyutdannet og gravid med sin første og skulle akkurat til å starte det "etablerte voksenlivet". Det var et slags shotgun wedding (ref. graviditeten) så de hadde ikke vært sammen så lenge, så det var ikke noe materiale av dem som par å bruke i talene. For å gjøre det hele værre var det en del gjester som mente at hele greia var feil og at de slett ikke var glade på brudeparets vegne, og det farget nok også noen av talene.

(Dette er noen år siden og ekteskapet endte selvfølgelig ikke bra, de er takk og lov skilt nå).

Hmm, jeg lurer på hva som foregår i hodet på kvinner som blir ilag med og også gravide med en fyr med barn på alder med dem selv og eldre ++ barnebarn. Hver gang jeg treffer på ei sånn ei som mye godt har fått seg en pappa de puler, så lurer jeg på om de er desperate eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (2 timer siden):

Hmm, jeg lurer på hva som foregår i hodet på kvinner som blir ilag med og også gravide med en fyr med barn på alder med dem selv og eldre ++ barnebarn. Hver gang jeg treffer på ei sånn ei som mye godt har fått seg en pappa de puler, så lurer jeg på om de er desperate eller ei.

Daddy issues😉 Er det det handler om. Har enda til gode å treffe noen som er sammen med en 20+ år eldre mann som har et godt forhold til faren sin😂

Anonymkode: 6388f...eba

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Daddy issues😉 Er det det handler om. Har enda til gode å treffe noen som er sammen med en 20+ år eldre mann som har et godt forhold til faren sin😂

Anonymkode: 6388f...eba

Jeg har vært en slik en. Jeg har et kjempegodt forhold til faren min, og forelsket meg i en mann som var 19 år eldre. Og hvis ikke for visse omstendigheter, ville vi mest sannsynlig ha vært gift den dag i dag. For den 21 år gamle, ansvarlige meg virket jevnaldrende gutter med "tøm og røm"-mentalitet og skyhøye krav til utseendet fryktelig umodne. Jeg ønsket å stifte familie, ikke pule rundt uten mål og mening. 

Anonymkode: ff258...a51

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kaffegjest og jeg samt tre andre ble plassert i et anneks ved festlokalet bryllupet ble holdt, med beskjed fra toastmasteren at vi ville bli hentet når middagen var over.

Vi fikk god bevertning der. Snacks og drikkevarer, så vi led ingen nød. Men middagen dro ut til kl 21 på kvelden og toastmasteren hentet oss først kl 22. 

Anonymkode: 7f0bb...ea2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Var kaffegjest og jeg samt tre andre ble plassert i et anneks ved festlokalet bryllupet ble holdt, med beskjed fra toastmasteren at vi ville bli hentet når middagen var over.

Vi fikk god bevertning der. Snacks og drikkevarer, så vi led ingen nød. Men middagen dro ut til kl 21 på kvelden og toastmasteren hentet oss først kl 22. 

Anonymkode: 7f0bb...ea2

Og hvilket tidspunkt var dere invitert til da? Ventet dere i mange timer? 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg var i bryllupet til storebroren min, jeg var 16, og hadde med meg kjæresten min.

Forloveren til storebroren min er en jeg har vokst opp med, og han har et godt forhold til oss.
De har vært bestevenner siden tidenes morgen.

Men i bryllupet ble jeg full, og ved et par anledninger var det noen som slo meg ordentlig på rompa, klaska til.
Rakk ikke se hvem.
Da jeg skulle finne skoene mine kjente jeg en hånd strøk meg over rompa, og da jeg snudde meg stod bestevennen til broren min der, fullstendig dritings og ville opp under kjolen på meg.
Jeg rakk ikke tenke før jeg spydde over hele dressen hans.

Det var ganske ekkelt å bli befølt halve kvelden, men da jeg husket hva som skjedde dagen etter følte jeg vi var even steven 😂

Anonymkode: 0edc5...a68

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bumper denne tråden jeg. 

Jeg var på bryllup til det ene søskenbarnet mitt for noen år siden. Eller jeg ble invitert som kaffegjest. Greit nok i seg selv, men fortsatt merkelig. Vi kaffegjestene var i mindretall og de andre gjestene så at vi kom lenge etter selskapet hadde starta. Vi fikk mange rare blikk, for å si det sånn. De andre gjestene hadde kost seg med god middag og god alkohol, og de hadde jo snakka med hverandre i flere timer. Derfor ble vi kaffegjestene plassert på tilfeldige bord, heldigvis sammen med jevnaldrende. Alle gjestene måtte ta med seg egen alkohol for å drikke etter middagen, noe som innebar at enkelte drakk sprit på toalettet. Den ene broren til brudgommen spydde på toalettet og han måtte vekkes av de andre gjestene da han satt på en stol i lokalet for å sove. En gutt på 16 år drakk alkohol på tom mage, men han gikk det heldigvis bra med, og jeg følte at jeg måtte passe på han fordi han satt ved siden av meg. 

Det var nesten ingen musikk eller underholdning i selskapet, i hvertfall ikke som vi kaffegjestene fikk ta del av. Noen sanger ble spilt på Spotify og to personer sang noen rølpesanger fra scenen. Det mest smertefulle øyeblikket var da ei dame og dattera hennes sang "Pinne for landet" foran alle i salen. Hun lille jenta var ekstremt redd og mammaen hennes var godt berusa. Familien deres hoppa på bordet og stolene under refrenget, og alle var skikkelig berusa. På bordet sto det fullt av tomme flasker. Under framføringa gikk folk bort til kjøleskapet for å hente seg mer alkohol. Alle gjestene satt der med åpen munn og jeg skjønner ikke hvordan folk klarte å holde latteren inne. Jeg satt der helt forskrekka og alt føltes veldig rart. 

Brudeparet snakka nesten ikke med oss kaffegjestene. De var kun opptatt med seg selv og noen få andre gjester. Egentlig veldig frekt det også. De hadde også mange gaveønsker til oss gjestene. 

Det positive var at jeg fikk snakka litt ekstra med noen av de andre gjestene. Det var særlig tre av gjestene som jeg fikk litt ekstra kontakt med, og disse tre hadde jeg ingen kontakt med til vanlig i hverdagen. Jeg og to av de gjestene satt masse utafor huset for å drikke og røyke, og vi hadde det mye mer morsomt der enn inne sammen med de andre gjestene. Jeg fikk nesten ikke snakka med noen av de i slekta mi, fordi at de satt egentlig på andre bord. Men jeg følte jo selvfølgelig at jeg ble behandla som annenrangs fordi jeg var kaffegjest. Bordplasseringa var heller ikke så veldig godt planlagt, selv om det var litt mer fleksibelt etter middagen. Det var ekstra synlig at vi kaffegjestene hadde gått glipp av mye sosialt. Vi kaffegjestene kunne selvfølgelig hatt vår egen middag og vors før kaffe, kaker og fest, men vi visste jo ikke hvem som var kaffegjester.

Men dette er morsomt å tenke tilbake på nå i ettertid. Får være glad at jeg fant noen å snakke med :)

 

Anonymkode: 1ab7f...280

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kaffegjester er en gjenganger her, merkelig fenoment. Ikke min historie, men hørte om noen som var invitert som kaffegjest uten å forstå at det var tilfelle. De stusset på at vielsen var så sent, men møtte ved kirka. Og oppdaget at vielsen var for flere timer siden og festen godt i gang i forsamlingslokalet ved siden av. Så ble gavene registrert i døra (viktig, må vite) og de kom sultne til et halvtomt kakebord. :) 

Anonymkode: 055e6...18e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Leste meg gjennom alle sidene i går når jeg egentlig skulle sove, å gud hjelpes så mange vanvittig dårlig planlagte bryllup og bridezillas 🙈 sånne tråder blir en litt sånn «what not to do» når vi skal planlegge eget bryllup 😂 

Anonymkode: 9d4ac...efd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 19.46):

Det er jo regelrett mobbing! 😡 

Anonymkode: b07e9...998

Ja, jeg hadde nekta plent å stille opp på noe sånt.  Jeg er ikke prippen og har selvironi , men det finnes grenser.

Anonymkode: effa4...45e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble for mange år siden invitert som kaffegjest til et bryllup et fremmed sted langt ute i gokk. Ble invitert alene uten samboer til et sted med få muligheter til overnatting og buss/taxi i et bryllup hvor jeg kjente svært få av de andre gjestene. Det var heller ingen plasser å kjøpe seg noe varm mat. Jeg takket nei til å reise i det bryllupet. Ingen stas å være alene på et fremmed sted, uten kjentfolk hvor man må GÅ langt mellom overnattingssted og bryllupsfest for å delta som kaffegjest. Følte meg utrolig lite verdt av den invitasjonen. Tror ikke jeg sendte noen gave heller. Det hadde jeg derimot gjort hvis jeg ikke ble bedt.

Anonymkode: ebd02...7f8

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...