Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 18.57):

Det eneste jeg har opplevd som gjest i bryllup som ikke var så hyggelig, er å være invitert til kaffe og måtte vente på gangen til middagen er ferdig. Vi satt vel rundt ti personer og ventet på gangen, tror det var nesten en time. Noen åpnet døra inn til lokalet, og da så liksom alle som satt til bords at vi satt der ute å ventet… det føltes ikke helt godt. 

Anonymkode: b07e9...998

Dette skjedde med et vennepar av oss. De var omtrent de eneste i vennegjengen som ventet på gangen mens middagen skulle bli ferdig. De var ca 8-10 stk som ventet. Og dettw venneparet var nære brudeparet, de var mye sammen i fritiden, dro på ferie sammen osv osv. Kunne aldri ha gjort det. Synes synd i de når de kom i bryllupet og måtte vente i gangen :( 

Anonymkode: 83c21...59e

  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette skjedde med et vennepar av oss. De var omtrent de eneste i vennegjengen som ventet på gangen mens middagen skulle bli ferdig. De var ca 8-10 stk som ventet. Og dettw venneparet var nære brudeparet, de var mye sammen i fritiden, dro på ferie sammen osv osv. Kunne aldri ha gjort det. Synes synd i de når de kom i bryllupet og måtte vente i gangen :( 

Anonymkode: 83c21...59e

Når jeg opplevde dette så var det i bryllupet til en barndomsvenninne, som jeg alltid har sett på som en av mine nærmeste venninner. Tre av oss i venninnegjengen ble bedt til kaffe, og jeg ble bedt uten samboeren min, vi hadde vært sammen i 4 år og hadde et barn. Tre andre venninner ble bedt i hele bryllupet med kjærester, mens to ikke ble bedt i det hele tatt. 
Det var noen relasjoner som ikke ble helt de samme etter det bryllupet. 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 18.57):

Det eneste jeg har opplevd som gjest i bryllup som ikke var så hyggelig, er å være invitert til kaffe og måtte vente på gangen til middagen er ferdig. Vi satt vel rundt ti personer og ventet på gangen, tror det var nesten en time. Noen åpnet døra inn til lokalet, og da så liksom alle som satt til bords at vi satt der ute å ventet… det føltes ikke helt godt. 

Anonymkode: b07e9...998

Har opplevd det samme. I tillegg snakket de så mye om middagen og talene resten av kvelden, til nettopp oss som kun for kaffe. Følte meg som en fin annenrangsgjest da ja.

Nevnte jeg at vi måtte ha med alkohol selv?😅 ventet lenge, folk var kjipe og måtte betale gave, kjole og alkohol selv. Går aldri med på det igjen, var en kjip opplevelse.

Anonymkode: 1dc00...fac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan like gjerne la være å invitere så mange om man ikke har råd til å behandle alle gjester likt. Vi hadde ingen kaffegjester,alle kom til middag. Nettop fordi vi ønsket å unngå å gi gjestene følelsen av å tilhøre et A- og B-lag. Dessuten hadde vi mange tilreisende gjester, og det hadde blitt helt merkelig å la de vente som kaffegjester når de har brukt penger på fly/hotell og tatt seg bryet med å reise for å delta i bryllupet.

  • Liker 37
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var når kusina mi gifta seg. Hadde mistet moren min for et par år siden da og så var hennes far ( min onkel ) dødssyk. Jeg grein så mye fordi jeg visste hva de skulle gjennomgå og det var dritflaut men det bare rant. Kusina mi var bare sur på meg og kutta meg ut i ettertid. er lei fortsatt lei meg for det. 

 

ble mer stabil etterhvert da, når neste kusine skulle gifte seg. 

 

Et annet bryllup jeg var i var det skikkelig kleine taler der far til brudgom hakket stadig på han i talene og bare sa ufine ting. Tror han hadde en diagnose eller noe. synes bare synd i fyren som måtte sitte der i stillet og ta imot. 

Anonymkode: 454df...25c

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har opplevd det samme. I tillegg snakket de så mye om middagen og talene resten av kvelden, til nettopp oss som kun for kaffe. Følte meg som en fin annenrangsgjest da ja.

Nevnte jeg at vi måtte ha med alkohol selv?😅 ventet lenge, folk var kjipe og måtte betale gave, kjole og alkohol selv. Går aldri med på det igjen, var en kjip opplevelse.

Anonymkode: 1dc00...fac

Skulle tro vi har vært i samme bryllupet😂 Måtte ta med alkohol selv vi også, og jeg ble bedt om å ta med en kake. 
Det ble en hyggelig fest utover kvelden, men den starten var veldig ubehagelig. 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 19.30):

Vielsen og selskapet var i samme lokalet. Jeg fikk like før vielsen beskjed om at jeg var kaffegjest. Etter vielsen var ferdig fink jeg beskjed om at jegkunne komme tilbake kl xxx når middagen var ferdig. Jeg la merke til at jeg var den eneste som gikk og den eneste som kom tilbake etter middagen. Det var ett stort bryllup så jeg følte meg rett og slett kjempe dum. Kaffegjester er en uting i min bok, spesielt om det er ett fåtall av gjestene. Dette var en god venninne også, så jeg fant det hele svært merkelig. 

Anonymkode: 50b91...12e

Nei, så utrolig fælt.. Aldri forstått meg på kaffegjester selv for å være ærlig 🙈 Da blir det heller færre gjester, enkelt og greit. Men guriland; utelukke én? Og attpåtil en god venninne? Makan altså..😳

Kan jeg spørre om dere er venninner i dag?

Anonymkode: 9a0c0...a4d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 18.12):

Når jeg opplevde dette så var det i bryllupet til en barndomsvenninne, som jeg alltid har sett på som en av mine nærmeste venninner. Tre av oss i venninnegjengen ble bedt til kaffe, og jeg ble bedt uten samboeren min, vi hadde vært sammen i 4 år og hadde et barn. Tre andre venninner ble bedt i hele bryllupet med kjærester, mens to ikke ble bedt i det hele tatt. 
Det var noen relasjoner som ikke ble helt de samme etter det bryllupet. 

Anonymkode: b07e9...998

Men her er det altså snakk om at bruden har åtte venninner, minst fire av dem har menn (trolig flere). Er ikke sikkert hun har rom på gjestelista til sin vennegjeng på 12+ gjester, i tillegg til brudgommens venner og begges familier.

Mener du. hun heller bare skulle invitert de seks som kom i middagen, og ikke hatt kaffegjester? Eller unnlatt å ha venner i bryllupet i det hele tatt? Kan jo hende hun hadde venner utenom deres gjeng i tillegg også.

Skulle hun latt være å invitere venner fordi hun har så mange at det ikke var rom for å be alle? Blir litt rart…

Eller valgte hun feil av de åtte hun skulle velge mellom? Mange hensyn å ta, f eka hvem er nærmest venn, hvem har hun vært bedt i bryllup til, hvilket forhold har hun til menna deres, hvor godt kjenner brudgommen dette paret mm….

Anonymkode: 18c3b...c20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.10.2021 den 19.30):

Vielsen og selskapet var i samme lokalet. Jeg fikk like før vielsen beskjed om at jeg var kaffegjest. Etter vielsen var ferdig fink jeg beskjed om at jegkunne komme tilbake kl xxx når middagen var ferdig. Jeg la merke til at jeg var den eneste som gikk og den eneste som kom tilbake etter middagen. Det var ett stort bryllup så jeg følte meg rett og slett kjempe dum. Kaffegjester er en uting i min bok, spesielt om det er ett fåtall av gjestene. Dette var en god venninne også, så jeg fant det hele svært merkelig. 

Anonymkode: 50b91...12e

Hæææ?

Du skulle ikke ha kommet tilbake til bryllyupet og sendt på en sms om hvorfor. 

Hvordan er relasjonen deres i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men her er det altså snakk om at bruden har åtte venninner, minst fire av dem har menn (trolig flere). Er ikke sikkert hun har rom på gjestelista til sin vennegjeng på 12+ gjester, i tillegg til brudgommens venner og begges familier.

Mener du. hun heller bare skulle invitert de seks som kom i middagen, og ikke hatt kaffegjester? Eller unnlatt å ha venner i bryllupet i det hele tatt? Kan jo hende hun hadde venner utenom deres gjeng i tillegg også.

Skulle hun latt være å invitere venner fordi hun har så mange at det ikke var rom for å be alle? Blir litt rart…

Eller valgte hun feil av de åtte hun skulle velge mellom? Mange hensyn å ta, f eka hvem er nærmest venn, hvem har hun vært bedt i bryllup til, hvilket forhold har hun til menna deres, hvor godt kjenner brudgommen dette paret mm….

Anonymkode: 18c3b...c20

Jeg skjønner veldig godt at det er vanskelig i slike situasjoner.  Dessverre blir det også så veldig tydelig hvem som er A venner og hvem som er B venner. Noen blir såret av slike ting. For min del var det greit, jeg tok det ikke tungt å bli bedt til kaffe. Men for de av venninnene som ikke ble bedt så var det sårt, og satte vel egentlig et punktum for de relasjonene. For det er et veldig tydelig signal om at noen relasjoner er viktigere enn andre. 
Uansett så var ikke dette poenget, så beklager svar til denne avsporingen. 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2021 den 14.55):

Et annet bryllup jeg var i var det skikkelig kleine taler der far til brudgom hakket stadig på han i talene og bare sa ufine ting. Tror han hadde en diagnose eller noe. synes bare synd i fyren som måtte sitte der i stillet og ta imot. 

 

Taler er noe herk! Handler ofte om å henge ut andre for å fremheve seg selv eller de man er mest glad i!

Anonymkode: 2c2f8...ec0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Verste bryllupsopplevelse var da jeg var kaffegjest. De hadde sørget godt for oss ca ti kaffegjestene, vi var hos brudens mors hjem ca en halvtimes spasertur fra festlokalet, det kom pizza på døren og kjøleskapet var fullt av vin, øl og mineralvann. 

Bruden skulle ringe oss ca klokken åtte, da skulle middagen være over.

Men hun gjorde ikke det, for middagen hadde tatt mye lenger tid en forventet. Så der satt vi da, fram til klokken elleve (!) og drakk vin og øl. Skikkelig feststemning ble det!

Bruden ringte altså klokka elleve, og innen alle hadde tisset, funnet skoene sine, ordnet sminken, kledd på seg yttertøyet og gått / sjanglet til festlokalet ,var klokken blitt tolv og alle der hadde spist kake og drukket kaffe. Klokken ett stengte festlokalet.

For all del, det var koselig med pizza, vin og fest, men flyreise, hotell, kjole, sko og gave gjorde det til en svært dyr fest. 

Anonymkode: 116ed...4cd

Jøss! Å invitere folk til kaffe i bryllup når de kommer langveis fra er bare ikke innafor! 
Og dette eksempelet er ganske ekstremt.. Her bommet jo brudeparet grovt. 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jøss! Å invitere folk til kaffe i bryllup når de kommer langveis fra er bare ikke innafor! 
Og dette eksempelet er ganske ekstremt.. Her bommet jo brudeparet grovt. 

Anonymkode: b07e9...998

Det gjorde de!

Utgangspunktet var jo egentlig helt greit, vi fikk et greit sted å være samt plenty mat og drikke, og skulle delta på festen fra åtte til ett. 

Men så tok altså fotografering og middag omlag tre timer mer enn forventet. 

Har takket nei til å være kaffegjest etter det 😂

Anonymkode: 116ed...4cd

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Verste bryllupsopplevelse var da jeg var kaffegjest. De hadde sørget godt for oss ca ti kaffegjestene, vi var hos brudens mors hjem ca en halvtimes spasertur fra festlokalet, det kom pizza på døren og kjøleskapet var fullt av vin, øl og mineralvann. 

Bruden skulle ringe oss ca klokken åtte, da skulle middagen være over.

Men hun gjorde ikke det, for middagen hadde tatt mye lenger tid en forventet. Så der satt vi da, fram til klokken elleve (!) og drakk vin og øl. Skikkelig feststemning ble det!

Bruden ringte altså klokka elleve, og innen alle hadde tisset, funnet skoene sine, ordnet sminken, kledd på seg yttertøyet og gått / sjanglet til festlokalet ,var klokken blitt tolv og alle der hadde spist kake og drukket kaffe. Klokken ett stengte festlokalet.

For all del, det var koselig med pizza, vin og fest, men flyreise, hotell, kjole, sko og gave gjorde det til en svært dyr fest. 

Anonymkode: 116ed...4cd

Høøøø???

Alle Tilreisende folk var ikke bedt til middag?????

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

O.G. skrev (3 timer siden):

Høøøø???

Alle Tilreisende folk var ikke bedt til middag?????

 

Ikke alle, nei. Noen av kaffegjestene var tilreisende, andre lokale. Paret hadde i hovedsak familie og forlovere på middag, alle vi kaffegjestene var venner av brud eller brudgom.

Anonymkode: 116ed...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke alle, nei. Noen av kaffegjestene var tilreisende, andre lokale. Paret hadde i hovedsak familie og forlovere på middag, alle vi kaffegjestene var venner av brud eller brudgom.

Anonymkode: 116ed...4cd

I mot all folkeskikk det der. Tilreisende folk skal alltid bli buden til middagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kaffegjest én gang. Men da hadde brudeparet en enorm familie, og en enorm vennegjeng. Umulig økonomisk for dem å få det til med alle til middag. Familien fikk middag, mens alle vennene (unntatt forlovere) var kaffegjester. Synes det var helt greit. Hadde det derimot vært A-lag og B-lag som venner hadde det føltes mer kjipt. Men vi ble jo alle behandlet likt.

Anonymkode: bdf74...784

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2021 den 18.12):

Når jeg opplevde dette så var det i bryllupet til en barndomsvenninne, som jeg alltid har sett på som en av mine nærmeste venninner. Tre av oss i venninnegjengen ble bedt til kaffe, og jeg ble bedt uten samboeren min, vi hadde vært sammen i 4 år og hadde et barn. Tre andre venninner ble bedt i hele bryllupet med kjærester, mens to ikke ble bedt i det hele tatt. 
Det var noen relasjoner som ikke ble helt de samme etter det bryllupet. 

Anonymkode: b07e9...998

Så dårlig gjort av brudeparet. Tror faktisk jeg hadde kuttet kontakten hadde det skjedd meg. Iallfall for en periode. Har dere noe kontakt nå? 

Anonymkode: 83c21...59e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...