Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ble bedt som studine med på nyttårsfest, hvor vi skulle ha mat og rødvin. Betalte kr 300 på forhånd som de sa i tlf, så jeg trodde da alt var i orden med tanke på hva jeg ble bedt til.

 

Men nei. Når jeg kom ble jeg spurt om jeg hadde med mat og drikke så de kunne tilberede maten, og sette drikken på bordet. 

 

I tillegg så jeg flere som allerede satt å spiste, enda klokkeslettet var 1900, og jeg var der fem på syv. 

 

 

Faen, jeg ble så satt ut at jeg sa jeg måtte ta avsted og hente astmamedisinen min som jeg glemte, dro hjem til min søster og feiret med henne og vennene. Noe som var skikkelig koselig.

 

Fant siden ut at de 300 kr, hadde blitt benyttet til en salatbolle, noe chips og billig konfetti. Tydelig at vi andre betalte for vertskapets mat, drikke og tur på byen.  Frekke troll. 

Du vet denne ligger under bryllupsforumet?

Anonymous poster hash: e3b47...181

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Du vet denne ligger under bryllupsforumet?

Anonymous poster hash: e3b47...181

 

 

Tråden heter jo "verste opplevelse som gjest", og det er ikke spesifisert i HI at tråden KUN skal handle om bryllup. Ligger på bryllupsforumet, men er mange tråder på KG som går på tvers av underforum.

 

Sikkert mange som er uenige, men jeg synes det er interessant å lese uansett da det er mange etikettebrudd som går igjen i flere typer arrangementer som er relevante for noen som planlegger bryllup.

Endret av Poppie
  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden heter jo "verste opplevelse som gjest", og det er ikke spesifisert i HI at tråden KUN skal handle om bryllup. Ligger på bryllupsforumet, men er mange tråder på KG som går på tvers av underforum.

 

Sikkert mange som er uenige, men jeg synes det er interessant å lese uansett da det er mange etikettebrudd som går igjen i flere typer arrangementer som er relevante for noen som planlegger bryllup.

Siden den ligger på bryllupsforumet er det jo underforstått at det bryllup det er snakk om ;)

Anonymous poster hash: e3b47...181

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du vet denne ligger under bryllupsforumet?

Anonymous poster hash: e3b47...181

 

Oi, takk!

 

Ble nok litt overrasket av overskriften, og glemte helt se an trådens tema :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Siden den ligger på bryllupsforumet er det jo underforstått at det bryllup det er snakk om ;)

Anonymous poster hash: e3b47...181

 

Som sagt, skal ikke krangle ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedt uten mannen fordi da måtte resten av gjestene snakke engelsk og det var traumatisk for de sikkert.

Blitt invitert til kaffe (hyggelig nok det, men jeg bor ikke i Norge så det er ikke akkurat snakk om en svipptur, heldigvis gifter mange seg på hjemstedet om sommeren, så da kan det hende det passer slik)

Fått høylytte kommentarer om prisen på gaven (som kaffegjest) fordi de mente min (mannens) økonomiske situasjon tilsa at jeg burde gi noe dyrere (gav for 500, var barndomsvenninne).

Bedt som kaffegjest - kaffe og kake var allerede servert, hjemmelagd bar med hotellpriser var åpen.

Bruden prøver å spleise mannen min med sin single forlover.

Tomt for drikke klokka 19, ikke en gang mineralvann igjen, og dette var på typisk grendehus.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedt uten mannen fordi da måtte resten av gjestene snakke engelsk og det var traumatisk for de sikkert.

Blitt invitert til kaffe (hyggelig nok det, men jeg bor ikke i Norge så det er ikke akkurat snakk om en svipptur, heldigvis gifter mange seg på hjemstedet om sommeren, så da kan det hende det passer slik)

Fått høylytte kommentarer om prisen på gaven (som kaffegjest) fordi de mente min (mannens) økonomiske situasjon tilsa at jeg burde gi noe dyrere (gav for 500, var barndomsvenninne).

Bedt som kaffegjest - kaffe og kake var allerede servert, hjemmelagd bar med hotellpriser var åpen.

Bruden prøver å spleise mannen min med sin single forlover.

Tomt for drikke klokka 19, ikke en gang mineralvann igjen, og dette var på typisk grendehus.

 

Okei, jeg tror du vinner hele tråden  :sjokkert:

 

Bedt på kaffe når du bor i utlandet?

Folk som klager på gaveprisen?

Bruden prøver å få mannen din til å være utro?

 

De bryllupene jeg har vært i når deg ikke til knærne engang!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg tror du vinner hele tråden  :sjokkert:

 

Bedt på kaffe når du bor i utlandet?

Folk som klager på gaveprisen?

Bruden prøver å få mannen din til å være utro?

 

De bryllupene jeg har vært i når deg ikke til knærne engang!

Hehe, ikke en tråd man har lyst å vinne egentlig :-p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg tror du vinner hele tråden  :sjokkert:

 

Bedt på kaffe når du bor i utlandet?

Folk som klager på gaveprisen?

Bruden prøver å få mannen din til å være utro?

 

De bryllupene jeg har vært i når deg ikke til knærne engang!

Jeg kunne bedt noen til kaffe selv om de bodde i utlandet. FOrdi de hører til i "kaffegjest"-kategorien og altrnativet ville vært å ikke be de. Det betyr ikke at jeg forventer at de skal ta seg tid og råd til å komme

Anonymous poster hash: e3b47...181

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese gjennom denne tråden bekrefter bare mitt ønske om å ikke ha et stort bryllup skulle den dagen komme en gang. Jeg hater planlegging, og vil helst bare gjøre det på rådhuset  :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kunne bedt noen til kaffe selv om de bodde i utlandet. FOrdi de hører til i "kaffegjest"-kategorien og altrnativet ville vært å ikke be de. Det betyr ikke at jeg forventer at de skal ta seg tid og råd til å komme

Anonymous poster hash: e3b47...181

 

 

Vel, da er vi uenige. Jeg kunne aldri ha bedt folk som måtte ha påkostet seg reise og overnatting til kun kaffe.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne bedt noen til kaffe selv om de bodde i utlandet. FOrdi de hører til i "kaffegjest"-kategorien og altrnativet ville vært å ikke be de. Det betyr ikke at jeg forventer at de skal ta seg tid og råd til å komme

Anonymous poster hash: e3b47...181

Da er det jo bare kleint å invitere de! "Hei! Jeg inviterer dere nettopp fordi jeg vet dere ikke kan komme, og det er meningen"

Hyggelig. Da bør man heller bare droppe invitasjon

Anonymous poster hash: 2acf5...dd3

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er rart å invitere noen til kaffe som man vet ikke kan komme. Da jeg inviterte til bryllupsreise ønsket jeg å dele dagen med så mange som mulig (det er jo derfor jeg inviterer de, fordi jeg vil ha de der) så da bør man jo også legge til rette for at flest mulig kommer.

Jeg hadde ikke hatt kaffegjester uansett, men hvis jeg hadde hatt det hadde det vært folk som bodde på stedet festen var, slik at de ikke hadde særlige utgifter i forhold til reise og overnatting. Og jeg mener det har vært diskusjoner her om at man gir gaver basert på relasjon til brudeparet og ikke "gjestestatus", fordi gave ikke er betaling for selskapet, men selvfølgelig gir jeg mer til se jeg blir invitert på middag til? De viser jo at de ser på meg som nærmere enn de som ber til kaffe lell?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å avspore :roper:

De fleste gir blaffen om hva dere mener, totalt irrelevant!

Anonymous poster hash: be850...ae5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiebryllup med 100+ gjester og fiksert bordplassering, som den fullstendig sosialt inkompetente brudgommen sto for selv og utførte etter følgende "prinsipper":

 

  • Ingen fikk sitt med partneren sin - det er viktig å bli kjent med nye.
  • Folk som kjente hverandre fra før ble plassert på ulike bord - samme grunn, pluss "det var jo dumt for resten av bordet om noen ble sittende og snakke med bare hverandre".
  • Du fant ingen på din egen alder ved bordet, enten du var 80 eller 19 - "fin anledning for de yngre til å lære av de eldres erfaring og samtidig unngå all flåsingen de unge har lett for å bedrive".
  • Alle barn derimot (4+) ble plassert på to store bord - det var jo fint for de voksne å få fri for en gangs skyld og slippe å holde ungene i øra. Den oppgaven ga de til 2-3 sjenerte tenåringer som ble plassert ved hvert av bordene, som heller ikke kjente hverandre - de hadde jo også "behov" for å bli kjent med nye.

 

Middagen med utallige taler, for sen servering, bordkonversasjoner som fungerte på absolutt lavmål og utålmodige unger som fløy hylende rundt, varte i 3 timer. Tror trygt jeg kan si det er den verste gjest-opplevelsen jeg har hatt.

 

Til og med verre enn den jeg hadde dagen etter et bygde-bryllup med fri bar bestående av hjemmebrent blandet med essenser, da ordet Fyllesjuke fikk en helt ny dimensjon.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet til en barndomsvenninne av meg var det endel tilreisende som bodde i campingvogner utenfor festlokalet (grendahus). Det var jo i og for seg greit nok det-hadde det ikke vært for at minst halvparten av gjestene syntes det var helt kurant å forlate bordet midt under middagen, midt i en tale og absolutt ikke på en diskré måte. Hvor de skulle? Joda, ut for å røyke eller for å hente mer hjemmebrent/medbrakt drikke fra vognene...! Det var en kontinuerlig strøm av folk i alle aldre inn og ut dørene og de ble selvfølgelig rimelig påseilet etter hvert. Koselig.

Til kaffen dukket det opp en ny bøling som ikke hadde helt fått med seg at dette var et bryllup og ikke fest på "lokkale"; det var crocs, gjennomsiktige hvite tights/capribukser, hullete jeans, arbeidsklær av typen Blåkläder, tresko (!) osv. på hele hurven. Festen foregikk like mye ute i campingvognene som inne og brudeparet så nokså beskjemmet ut til slutt. Legg til svidd blomkålsuppe til nattmat i engangstallerkener og sjøslaget var komplett.

Var også i et bryllup der brudens mor stakk av med konvoluttene med pengegaver.

Anonymous poster hash: 60e33...bb7

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var også i et bryllup der brudens mor stakk av med konvoluttene med pengegaver.

Anonymous poster hash: 60e33...bb7

 :O Seriøst? Det er jo så forferdelig som det kan få blitt :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er rart å invitere noen til kaffe som man vet ikke kan komme. Da jeg inviterte til bryllupsreise ønsket jeg å dele dagen med så mange som mulig (det er jo derfor jeg inviterer de, fordi jeg vil ha de der) så da bør man jo også legge til rette for at flest mulig kommer.

Jeg hadde ikke hatt kaffegjester uansett, men hvis jeg hadde hatt det hadde det vært folk som bodde på stedet festen var, slik at de ikke hadde særlige utgifter i forhold til reise og overnatting. Og jeg mener det har vært diskusjoner her om at man gir gaver basert på relasjon til brudeparet og ikke "gjestestatus", fordi gave ikke er betaling for selskapet, men selvfølgelig gir jeg mer til se jeg blir invitert på middag til? De viser jo at de ser på meg som nærmere enn de som ber til kaffe lell?

Generøs du som inviterer til bryllupsreise 😉

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 :O Seriøst? Det er jo så forferdelig som det kan få blitt :P

 

Nesj, hadde vært verre om hun stakk av med brudgommen. 

Anonymous poster hash: 4fd90...9f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt sitt bryllup. 

Jeg har to søsken, jeg er mellomst. Jeg hadde ikke kjæreste på det tidspunktet. I posten kom det 4 invitasjonen, foreldrene mine i en, søster + kjæreste i en, og søster + kjæreste i en.. og meg. 

Dette tiltross for at alle, foreldrene mine, søstrene mine og jeg bodde hjemme hos mamma og pappa. 

 

ALLE "parene" ble invitert til vielse, middag og kafe. Jeg ble invitert til kafen bare. Jadda, takk for den du!

Nektet å dra, bare fordi jeg ikke hadde kjæreste så var jeg egentlig ikke invitert. 

 

Året etter så ble vi invitert til dåp. Alle + kjærester var invitert, men ikke jeg. 

Ble oppringt av kjerringa noen dager sener "vil du komme å ta deg av barnerommet?". EHH NEI!!! 

 

Barn nr 2. Samme skjedde igjen!!!!!!!

Den gangen ba jeg mamma og pappa om å IKKE sende med gave fra meg. 

Har ikke møtt ungen en gang, og barnet er nå 3 år gammel. 

 



Anonymous poster hash: a988c...d6a
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...