Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i en venninnes bryllup hvor hennes foreldre ikke var så veldig glad for valg av partner. Og det skinte igjennom! Jeg holdt en tale til henne, ellers var det ingen fra hennes familie som holdt tale, sang eller hadde bildefremvisning😕 Den andre familien derimot holdt jo et helt show!😅

Anonymkode: 16597...ab4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var i en venninnes bryllup hvor hennes foreldre ikke var så veldig glad for valg av partner. Og det skinte igjennom! Jeg holdt en tale til henne, ellers var det ingen fra hennes familie som holdt tale, sang eller hadde bildefremvisning😕 Den andre familien derimot holdt jo et helt show!😅

Anonymkode: 16597...ab4

Den er lei når familien ødelegger for brudeparet. En ting er jo at et bryllup kan være en prøvelse for oss gjester av ulike årsaker, men hakket verre når noen skaper dårlig stemning i ditt eget bryllup.

Anonymkode: 055e6...18e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn i gjengen som er i mot kaffegjester. Har vært i et bryllup en gang de det var kun 2 stk som ikke var invitert til hele bryllupet, men kom til kaffen....

En venninne av meg hadde en innleid toastmaster i sitt bryllup, og han bommet litt på sitt publikum. Han dro i gang noen skikkelige groviser, hvor brudeparets sønn på 2-3 år ble dratt inn og nevnt ved navn (noe med den gangen NN kom inn og tok foreldrene på fersken midt i akten) Han oppdaget at han ikke helt traff, og tok seg inn igjen og gjorde en god jobb etter det. Men både jeg og mannen ble litt ille berørt (og ingen av oss er særlig prippen)

En gang ble vi invitert i et bryllup som skulle feires på hotell i et litt grisgrendt strøk, og det var lagt opp til at gjestene skulle overnatte - på egen regning. Greit nok, men synes det var litt spesielt da brudeparet skulle presentere prisen for oss: "Det koster kr XXXX, men da må dere huske på at festmiddagen er inkludert..." Hva søren - skulle vi betale for vår egen bryllupsmat??? 

Endret av Bingo Bongo
  • Liker 36
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde kaffegjester, og jeg ser ikke helt problemet med hvordan vi gjorde det;

Husker ikke hvor mange det var, men det var mange. Vi inviterte familie og nære venner med partnere til middag (ca 80stk), og til kaffe/fest inviterte vi alle kollegaene på avdelingene vi jobbet på, naboene og fjernere venner med partnere. Tror de var ca 30-40stk

Kaffegjestene ble tatt i mot i et eget rom der de fikk champagne og lett bevertning, vi holdt tidsskjema,så de måtte ikke vente i timesvis, og de fikk kaker og kaffe avec sammen med oss da vi var ferdig med middagen. Da vi alle møttes etter middagen var det god stemming hos alle, nesten alle som var invitert til kaffe/kaker og fest hadde vært ute å spist middag før de kom til bryllupsfesten, Kaffegjestene fikk også like mange bonger hver til å bruke i baren som middagsgjestene fikk. Etter kakene var det flere timer med dans kom levende musikk, i tillegg til nattmat  :) ingen av kafffegjestene bodde langveis unna, alle var fra samme by. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 minutter siden):

Vi hadde kaffegjester, og jeg ser ikke helt problemet med hvordan vi gjorde det;

Husker ikke hvor mange det var, men det var mange. Vi inviterte familie og nære venner med partnere til middag (ca 80stk), og til kaffe/fest inviterte vi alle kollegaene på avdelingene vi jobbet på, naboene og fjernere venner med partnere. Tror de var ca 30-40stk

Kaffegjestene ble tatt i mot i et eget rom der de fikk champagne og lett bevertning, vi holdt tidsskjema,så de måtte ikke vente i timesvis, og de fikk kaker og kaffe avec sammen med oss da vi var ferdig med middagen. Da vi alle møttes etter middagen var det god stemming hos alle, nesten alle som var invitert til kaffe/kaker og fest hadde vært ute å spist middag før de kom til bryllupsfesten, Kaffegjestene fikk også like mange bonger hver til å bruke i baren som middagsgjestene fikk. Etter kakene var det flere timer med dans kom levende musikk, i tillegg til nattmat  :) ingen av kafffegjestene bodde langveis unna, alle var fra samme by. 

Men hvorfor ha kaffegjester? Er de ikke gode nok for middag?

Anonymkode: 2cfc2...044

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.11.2021 den 7.24):

Men hvorfor ha kaffegjester? Er de ikke gode nok for middag?

Anonymkode: 2cfc2...044

 Vi måtte sette ei grense et sted i gjestelisten til middag, det går ikke på om de et gode nok eller ikke. Vi valgte nær familie og de aller nærmeste vennene våre med partnere til middag. Både mannen min og jeg inviterte heller ikke alle søskenbarna våre bare de vi har kontakt med og har hatt god kontakt med i oppveksten, hvis ikke hadde gjestelisten blitt enorm da vi har mange på hver side (svigerfar har 9 søsken som alle har mange barn, så en enorm mengde kusiner og fettere)

Der ville ikke ha vært plass eller økonomi til 120+ gjester til middag (hvis alle kollegaer og naboer, fjerner venner og søskenbarn skulle vært invitert) (med fjernere venner mener jeg de vi omgås sjeldent, f.eks de i pistolklubben til mannen min) Og det ville blitt veldig kostbart med 120+ til middag. Vi betalte 1100kr pr kuvert og fri drikke til maten.

Alle (også kaffegjestene) fikk også flere bonger hver (tror det var 4 pr gjest) til å bruke i baren da dansen begynte. All drikke(alkohol frem til da bekostet vi (også alkohol til serveringen som kaffegjestene fikk ved ankomst) Hovedutgiften var mat og drikke. Kjolen min+antrekket til mannen min leide vi, brudepikekjoler til jentene våre kjøpte jeg på Ellos og sydde om. Og vi la endel kroner i musikk, nattmat og bevertning til netttopp kaffegjestene. Ingen dokurver eller overdådig pynt. 

Alternativet ville vært å droppe helt å invitere kollegaer og naboer, men da tror jeg de ville ha følt seg snytt for en skikkelig bra fest. De eneste som meldte avbud var de kollegaene som var på vakt den kvelden bryllupet var (vi jobber begge i helsevesenet). Og som sagt så holdt vi tidsskjema. Vi inviterte med vilje kaffegjestene litt tidligere sånn at de rakk bevertningen og champagnen som de fikk ved ankomst. Lokalet vi leide var ei ombygget brygge, så det var ikke sånn at de måtte sitte på gangen å vente. De ble tatt i mot av to ansatte og vist inn til et eget rom med sofaer og bord. De ansatte var der hele tiden og gikk til og fra og fylte opp glassene. 

Da vi var ferdige med middagen gikk vi alle til et annet rom der kaffe og kaker skulle være (så ingen måtte vente på at bord skulle ryddes) Da var det satt av tid til mingling, og det var skikkelig god stemning hos alle. Etter kaffe og kaker så ble vi alle ført inn til et nytt rom der det var bar, levende musikk og dansegulv. Alle var inkluderte og ivaretatt, også kaffegjestene. 

Hadde aldri ville invitert 2-10 gjester til kaffe, da hadde vi enten invitert de til middag eller ikke invitert de i det hele tatt. Men 30-40stk er ganske mange. Og alle med lang reisevei ville blitt inviterte til middag. Som sagt var alle fra samme by og ingen hadde store reise eller overnattingsutgifter. Ville heller aldri ha delt inn venninner og venner i «A og B-lag». Ville heller aldri hatt kaffegjester uten å ha hatt et bra og planlagt opplegg rundt de. Vi betalte en kuvertpris på rundt 500kr pr kaffegjest. 

Jeg forstår ikke helt hva som er så galt med dette. Har selv vært invitert som kaffegjest flere ganger av kollegaer/venner/bekjente i samme by og aldri følt meg såret, ikke god nok eller annenrangs av den grunn. Heller vært glad for å bli invitert og inkludert :) I brylluper der jeg har vært kaffegjest, f.eks når en kollega har giftet seg, så har flere av oss kaffegjestene møttes på en restaurant og spist middag før vi i samlet flokk har reist til bryllupslokalet. Har dog aldri opplevd å være den eneste kaffegjesten. Men mulig det er mere vanlig med kaffegjester i min omgangskrets. 

Edit; et ganske nært vennepar av oss giftet seg og feiret bryllupet på restaurant etterpå med bare forlovere, foreldre, besteforeldre god søsken. Noen helger etterpå inviterte de resten til bryllupsfest nr 2 som var mere uformell (men de hadde likevel samme gaveønskeliste og forventet gaver). Tror ingen ble fornærmet og følte at de var B-gruppa som ikke betydde like mye som de som var i den første festen

Endret av skruf
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, skruf said:

 Vi måtte sette ei grense et sted i gjestelisten til middag, det går ikke på om de et gode nok eller ikke. Vi valgte nær familie og de aller nærmeste vennene våre med partnere til middag. Både mannen min og jeg inviterte heller ikke alle søskenbarna våre bare de vi har kontakt med og har hatt god kontakt med i oppveksten, hvis ikke hadde gjestelisten blitt enorm da vi har mange på hver side (svigerfar har 9 søsken som alle har mange barn, så en enorm mengde kusiner og fettere)

Der ville ikke ha vært plass eller økonomi til 120+ gjester til middag (hvis alle kollegaer og naboer, fjerner venner og søskenbarn skulle vært invitert) (med fjernere venner mener jeg de vi omgås sjeldent, f.eks de i pistolklubben til mannen min) Og det ville blitt veldig kostbart med 160+ til middag. Vi betalte 1100kr pr kuvert og fri drikke til maten.

Alle (også kaffegjestene) fikk også flere bonger hver (tror det var 4 pr gjest) til å bruke i baren da dansen begynte. All drikke(alkohol frem til da bekostet vi (også alkohol til serveringen som kaffegjestene fikk ved ankomst) Hovedutgiften var mat og drikke. Kjolen min+antrekket til mannen min leide vi, brudepikekjoler til jentene våre kjøpte jeg på Ellos og sydde om. Og vi la endel kroner i musikk, nattmat og bevertning til netttopp kaffegjestene. Ingen dokurver eller overdådig pynt. 

Alternativet ville vært å droppe helt å invitere kollegaer og naboer, men da tror jeg de ville ha følt seg snytt for en skikkelig bra fest. De eneste som meldte avbud var de kollegaene som var på vakt den kvelden bryllupet var (vi jobber begge i helsevesenet). Og som sagt så holdt vi tidsskjema. Vi inviterte med vilje kaffegjestene litt tidligere sånn at de rakk bevertningen og champagnen som de fikk ved ankomst. Lokalet vi leide var ei ombygget brygge, så det var ikke sånn at de måtte sitte på gangen å vente. De ble tatt i mot av to ansatte og vist inn til et eget rom med sofaer og bord. De ansatte var der hele tiden og gikk til og fra og fylte opp glassene. 

Da vi var ferdige med middagen gikk vi alle til et annet rom der kaffe og kaker skulle være (så ingen måtte vente på at bord skulle ryddes) Da var det satt av tid til mingling, og det var skikkelig god stemning hos alle. Etter kaffe og kaker så ble vi alle ført inn til et nytt rom der det var bar, levende musikk og dansegulv. Alle var inkluderte og ivaretatt, også kaffegjestene. 

Hadde aldri ville invitert 2-10 gjester til kaffe, da hadde vi enten invitert de til middag eller ikke invitert de i det hele tatt. Men 30-40stk er ganske mange. Og alle med lang reisevei ville blitt inviterte til middag. Som sagt var alle fra samme by og ingen hadde store reise eller overnattingsutgifter 

Jeg forstår ikke helt hva som er så galt med dette. Har selv vært invitert som kaffegjest flere ganger av kollegaer/venner/bekjente i samme by og aldri følt meg såret, ikke god nok eller annenrangs av den grunn. Heller vært glad for å bli invitert og inkludert :) I brylluper der jeg har vært kaffegjest, f.eks når en kollega har giftet seg, så har flere av oss kaffegjestene møttes på en restaurant og spist middag før vi i samlet flokk har reist til bryllupslokalet. Har dog aldri opplevd å være den eneste kaffegjesten. Men mulig det er mere vanlig med kaffegjester i min omgangskrets. 

Dette høres jo ordentlig fint ut! Hadde digget å være kaffegjest hos deg, og ser ingen grunn til at noen skulle surmule for et sånt opplegg 😍

Derimot skjønner jeg at folk føler seg som annenrangs gjester når de må sitte på pinnestoler med hendene i fanget i en kald gang og høre på at middagsgjestene har det gøy på andre siden av døren.

-

Min verste gjestehistorie handler mer om eksen min enn de som giftet seg. Dette var langt uti gokk, min daværende samboer hadde tre vennepar som giftet seg samme sommer, og fordi vi bodde utenlands, så gikk hele ferien vår med på å kjøre mellom de ulike begivenhetene. Det var ikke måte på hvor viktig det var for ham at jeg ble med, og han MÅTTE i disse bryllupene selv om jeg knapt hadde hørt om disse parene tidligere og aldri møtt noen av dem.

I dette gokk-bryllupet, så var vi så heldige at vi fikk i det minste bo gratis fordi vi fikk låne et hus - sammen med tre andre par - av faren til brudgommen. Vi gjør oss alle klare til bryllupsfest - fire par og én baby på ett bad, tror aldri jeg har vært så tissetrengt i hele mitt liv - og én etter én gir mennene fine komplimenter til partnerne sine, bortsett fra min daværende samboer.

"Synes du ikke jeg er fin?" spør jeg til slutt, for han har ikke sagt noe som helst.
"Joda, kjempefin"
"Men hvorfor sa du ikke noe?"
"Fordi du er så mye finere enn de andre at det føltes feil"

Der skjønte jeg hvor forskjellige vi var, hvor dårlig han kjente meg, og jeg gjorde det slutt noen uker etterpå.

-

Så har det vært dølle bryllup, selvfølgelig. For meg handler det mest om at bryllup alltid innebærer reising, noe som går ut over feriedager og fort krever mye penger. Som regel blir det jo hyggelig! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (10 timer siden):

Alternativet ville vært å droppe helt å invitere kollegaer og naboer, men da tror jeg de ville ha følt seg snytt for en skikkelig bra fest.

Aldri opplevd at kollegaer har bedt meg i bryllup hverken som kaffegjest eller vanlig gjest, selv om vi har et godt forhold. Det er ikke "slemt" å la være å be hele avdelingen på jobb, på kaffe i bryllup. Mange som ikke har råd til sånt og mange som ikke ser poenget i kaffegjester overhodet. Jeg er mer sånn at enten så er man med i bryllupet og får delta på alt eller så er du ikke bedt. Kunne aldri falt meg inn å ha kaffegjester selv, "sånn værsågod nå kan dere komme inn, nå er dere bra nok nå som vi er gode og mette her inne og jeg er veldig spent på hva du har kjøpt til oss i bryllupsgave😇😈"

Anonymkode: 3dff8...ab6

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri opplevd at kollegaer har bedt meg i bryllup hverken som kaffegjest eller vanlig gjest, selv om vi har et godt forhold. Det er ikke "slemt" å la være å be hele avdelingen på jobb, på kaffe i bryllup. Mange som ikke har råd til sånt og mange som ikke ser poenget i kaffegjester overhodet. Jeg er mer sånn at enten så er man med i bryllupet og får delta på alt eller så er du ikke bedt. Kunne aldri falt meg inn å ha kaffegjester selv, "sånn værsågod nå kan dere komme inn, nå er dere bra nok nå som vi er gode og mette her inne og jeg er veldig spent på hva du har kjøpt til oss i bryllupsgave😇😈"

Anonymkode: 3dff8...ab6

Samme her. 

Jeg er snart 60, og har til denne dag aldri vært i bryllup til hverken naboer eller kollegaer. 

Anonymkode: f4460...345

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, skruf said:

Jeg forstår ikke helt hva som er så galt med dette. 

Etikettemessig er det et grunnleggende prinsipp at alle gjester skal behandles likt. Det vil si at man kan ikke invitere 200 folk til selvsamme arrangement (bryllup, bursdag, whatever) og så bare servere middag for halvdelen (tredjedelen, fjerdedelen...) mens resten har fått beskjed om å ha matpakke med. Samme sak om A-gjestene spanderes fin treretters mens B-gjestene får  en halv sandwich. Man kan ikke tilby ekte champagne til noen mens andre bare får Cava eller grensehandlet eplesider, man kan ikke be halvdelen av gjestene betale (grøss!!!) for maten, man kan ikke ha timelange "private" seanser for VIP-gjengen hvor B-gjestene bare må sitte utenfor og vente. Alle skal behandles likt.

Anonymkode: 64a84...28e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke kaffegjester i vårt bryllup, rett og slett fordi vi ikke ønsket å dele gjestene i et A og et B lag. 
Jeg har vært kaffegjest selv og har både opplevd det som helt greit og som litt ubehagelig. Det kommer veldig an på omstendighetene rundt og forholdet til brudeparet. 

Jeg skrev et innlegg tidligere om å være kaffegjest i bryllupet til en venninne jeg så på som en nær venninne, men da jeg ble bedt som kaffegjest og andre venninner ble bedt til middag, så skjønte jeg at bruden ikke anså meg som en av sine nærmeste. Det var sårt, og jeg følte litt ubehag ved å ankomme senere som en av de som ikke var like viktige. 

I et annet tilfelle ble jeg og mannen bedt som kaffegjester til en fjern slektning. Da syns vi det var hyggelig bare å bli invitert og det var helt greit. 
 

Så som sagt, dette med kaffegjester kan være greit, men også slå litt uheldig ut. Det er ikke bare om å gjøre hvordan man organiserer det, det er selve essensen i å dele gjestene i to grupper, der den ene er rangert som «bedre». 

Anonymkode: b07e9...998

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som kom på overnattingsbesøk og sto opp kl. 1200 dagen etter. Dette var på en ettromshybel og timene føltes som en evighet.

Anonymkode: 413b1...6fb

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi hadde ikke kaffegjester i vårt bryllup, rett og slett fordi vi ikke ønsket å dele gjestene i et A og et B lag. 
Jeg har vært kaffegjest selv og har både opplevd det som helt greit og som litt ubehagelig. Det kommer veldig an på omstendighetene rundt og forholdet til brudeparet. 

Jeg skrev et innlegg tidligere om å være kaffegjest i bryllupet til en venninne jeg så på som en nær venninne, men da jeg ble bedt som kaffegjest og andre venninner ble bedt til middag, så skjønte jeg at bruden ikke anså meg som en av sine nærmeste. Det var sårt, og jeg følte litt ubehag ved å ankomme senere som en av de som ikke var like viktige. 

I et annet tilfelle ble jeg og mannen bedt som kaffegjester til en fjern slektning. Da syns vi det var hyggelig bare å bli invitert og det var helt greit. 
 

Så som sagt, dette med kaffegjester kan være greit, men også slå litt uheldig ut. Det er ikke bare om å gjøre hvordan man organiserer det, det er selve essensen i å dele gjestene i to grupper, der den ene er rangert som «bedre». 

Anonymkode: b07e9...998

Hadde nok følt det samme i en sånn situasjon og hadde antakelig takket nei,

Anonymkode: 413b1...6fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri opplevd at kollegaer har bedt meg i bryllup hverken som kaffegjest eller vanlig gjest, selv om vi har et godt forhold. Det er ikke "slemt" å la være å be hele avdelingen på jobb, på kaffe i bryllup. Mange som ikke har råd til sånt og mange som ikke ser poenget i kaffegjester overhodet. Jeg er mer sånn at enten så er man med i bryllupet og får delta på alt eller så er du ikke bedt. Kunne aldri falt meg inn å ha kaffegjester selv, "sånn værsågod nå kan dere komme inn, nå er dere bra nok nå som vi er gode og mette her inne og jeg er veldig spent på hva du har kjøpt til oss i bryllupsgave😇😈"

Anonymkode: 3dff8...ab6

Mens jeg går og håper på en invitasjon til kaffien i en kollega/jobbvenninnes bryllup til sommeren. 🤷🏻‍♀️ Vet de skal ha et relativt lite bryllup, og aksepterer at vi ikke har kjent hverandre lenge nok til at jeg blir regnet som en av de heldige nærmeste. Men har veldig lyst til å få være med å feire den store dagen hennes. Gave kommer hun til å få uansett. Folk er vist ulike, gitt… 

Anonymkode: c7a90...d3c

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste opplevelse som kaffegjest her også. 

Det kan ikke ha manglet alkohol for middagsgjester iallefall. Vi som kom til kaffe ble vitner til at ene etter den andre av middagsgjester kom ravende ut av lokalet. Inkludert bruden, som måtte støttes av forlover. Halvparten av dem som kom ut spydde.

Det var en fyllafest uten like, og vi var edru, og måtte vente lenge på at middag ble ferdig, men altså underholdt av at ene etter den andre kom ramlende ut. 

Et eget lokale viste seg å være pyntet klart til kaffe og fest. Der var to bonger lagt under hvert fat. Noen kamerater av brudgommen oppdaget det før de fleste hadde gått inn i lokalet, og løp rundt og samlet alle bonger de fikk tak i. De var nærmere 40 år. 

Flere altfor fulle menn ropte hold kjeft da brudens bror skulle holde tale under kaffen. Tror det var samme "modne " gjeng som tok alle bongene. 

Var en pinlig opplevelse, men brudeparet var veldig fornøyd med bryllupet. Iallefall det de husket av det. 

Anonymkode: 11aab...8d6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Etikettemessig er det et grunnleggende prinsipp at alle gjester skal behandles likt. Det vil si at man kan ikke invitere 200 folk til selvsamme arrangement (bryllup, bursdag, whatever) og så bare servere middag for halvdelen (tredjedelen, fjerdedelen...) mens resten har fått beskjed om å ha matpakke med. Samme sak om A-gjestene spanderes fin treretters mens B-gjestene får  en halv sandwich. Man kan ikke tilby ekte champagne til noen mens andre bare får Cava eller grensehandlet eplesider, man kan ikke be halvdelen av gjestene betale (grøss!!!) for maten, man kan ikke ha timelange "private" seanser for VIP-gjengen hvor B-gjestene bare må sitte utenfor og vente. Alle skal behandles likt.

Anonymkode: 64a84...28e

Nå var det ikke akkurat sånn du fremstiller det i vårt bryllup i allefall….ingen måtte ta med matpakke, de fikk servering ved ankomst (og det var ikke 1/2 sandwich). Alle fikk samme champagnen. Ingen satt på gangen i timesvis og ventet. 

Kaffegjester er vanlig her Jeg kommer fra og i min omgangskrets. Aldri blitt såra og vonbråten over å ikke blitt invitert til middagen i bryllupet til en kollega. Men vi er alle, heldigvis, ulike 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Aldri opplevd at kollegaer har bedt meg i bryllup hverken som kaffegjest eller vanlig gjest, selv om vi har et godt forhold. Det er ikke "slemt" å la være å be hele avdelingen på jobb, på kaffe i bryllup. Mange som ikke har råd til sånt og mange som ikke ser poenget i kaffegjester overhodet. Jeg er mer sånn at enten så er man med i bryllupet og får delta på alt eller så er du ikke bedt. Kunne aldri falt meg inn å ha kaffegjester selv, "sånn værsågod nå kan dere komme inn, nå er dere bra nok nå som vi er gode og mette her inne og jeg er veldig spent på hva du har kjøpt til oss i bryllupsgave😇😈"

Anonymkode: 3dff8...ab6

Synes det er koselig å bli bedt av kollegaer og naboer jeg, selv om det er til kaffe og fest :) 

I vårt bryllup så betalte vi 500kr pr kaffegjest, så det var ikke akkurat sånn at de var inviterte som mengdefyll heller. Ville vært billigere å ikke invitert de i det hele tatt siden vi hadde 30-40 kaffegjester, men vi hadde vært kaffegjester i bryllupene til flere av de vi inviterte, og vi ønsket å gjengjelde det. Og vi hadde i samråd med arrangøren et veldig bra opplegg der de som kom til kaffe, kaker og fest ble godt ivaretatt. Ikke minst var toastmasteren dyktig så tidsskjema ble holdt. Bandet spilte til kl 2.30 om natta, og det ble en skikkelig bra kveld for alle :) 

Endret av skruf
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (23 timer siden):

Vi hadde kaffegjester, og jeg ser ikke helt problemet med hvordan vi gjorde det;

Husker ikke hvor mange det var, men det var mange. Vi inviterte familie og nære venner med partnere til middag (ca 80stk), og til kaffe/fest inviterte vi alle kollegaene på avdelingene vi jobbet på, naboene og fjernere venner med partnere. Tror de var ca 30-40stk

Kaffegjestene ble tatt i mot i et eget rom der de fikk champagne og lett bevertning, vi holdt tidsskjema,så de måtte ikke vente i timesvis, og de fikk kaker og kaffe avec sammen med oss da vi var ferdig med middagen. Da vi alle møttes etter middagen var det god stemming hos alle, nesten alle som var invitert til kaffe/kaker og fest hadde vært ute å spist middag før de kom til bryllupsfesten, Kaffegjestene fikk også like mange bonger hver til å bruke i baren som middagsgjestene fikk. Etter kakene var det flere timer med dans kom levende musikk, i tillegg til nattmat  :) ingen av kafffegjestene bodde langveis unna, alle var fra samme by. 

Å komme som kaffegjest er det beste som er hvis programmet er bra. Å Slippe den lange middagen kan ofte bli et privilegium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme tilbake til tema; kanskje ikke den aller verste opplevelsen, men kommer høyt opp på lista over de drygeste middagene jeg har vært i. 

Egentlig var vi invitert som kaffegjester da bruden var en kollega av mannen, men pga bruden kjente sin familie godt så forutså hun at de ikke kom til å klare å holde tidsskjema til middagen, så kaffegjestene hadde måtte vente lenge så hun inviterte alle til middag

Og hun fikk helt rett i sine forutanelser; tror vi satt til bords i ca 5-6 timer pga noen taletrengte slektninger. Det var taler på over 1 time, brudgommens familie kom nesten ikke til ordet. Toastmasteren (som var en onkel av henne holdt den lengste talen. Drygeste som finnes under en bryllupsmiddag er ikke onkel Tor som alltid blir for full, men gjester som elsker å høre sin egen stemme og bare må holde uendelige taler!

Kaffe og kaker ble servert like før midnatt og bandet rakk å spille i en time før det var stengetid. 

Dette var i tillegg på høysommeren og lokalet var kokende varmt. Pga middagen ble så langtekkelig så var det flere som bare måtte forlate bordet for å gå ut å lufte seg selv om det ikke er skikk og bruk.  Det var også fri servering av vin og øl under middagen, mange ble ganske så fulle. 

Kjør gjerne på med dokurver og dounutvegger, men værsåsnill å hold tidskjema under middagen! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...