Gå til innhold

Verste opplevelse som gjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg heller demonstrert litt ved å nekte, og heller gå uten sko en stund. Du hadde helt sikkert fått den tilbake ganske fort.

Nå når jeg er litt eldre er det nok det jeg hadde gjort, men jeg var 17 år og veldig sjenert, så jeg turte rett og slett ikke å gjøre noe annet enn jeg ble bedt om. Vanskelig å nekte når alle gjestene ser på deg med forventningsfulle blikk...

Det gjorde ikke saken bedre at jeg synger som en kråke, og absolutt ikke hadde noe behov for å vise dette til 50gjester... Huff. Hadde det vært i dag, hadde jeg rett og slett bare gått min vei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

haha, dere var ikke gift, så dere fikk ikke sitte sammen? Dere ventet bare barn sammen?

Når man kan føde når som helst, skulle det bare mangle at man fikk sitte ved siden av sin kjære. Det burde egentlig være en selvfølge uansett.

Helt enig med deg, men bruden var litt spesiell, og veldig opptatt av at det var hennes store dag. Tror ikke min bror hadde fått vært med på å bestemme så mye i bryllupet. De splittet ingen andre par enn oss. Til og med forloverne fikk ha sin partner ved bordet. Og det var flere enn meg som reagerte på det. Mannen til hennes forlover tilbydde seg å bytte plass med min partner så vi fikk sitte sammen, men da ble bruden sur og sa at bordplasseringen skulle være slik den var satt.

Anonymous poster hash: 7ec66...a0c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et bryllup der jeg var den eneste utenom bruden som ikke gikk i bunad, i og med at jeg ikke fikk den over gravidmagen. I løpet av kvelden så var det naturlig nok fotosession. Brudeparet og foredrene, brudeparet og besteforeldrene osv. Så ropte de: nå må alle damene komme og ta bilde med bruden! Jeg reiste meg og gikk fram sammen med de andre, og stilte meg opp. Da sa bruden høyt og tydelig " Ikke du! Bare de med bunad." Så jeg måtte, som eneste kvinne i lokalet, gå ut av oppstillingen og se på at de andre ble tatt bilde av. Det synes jeg var unødvendig og litt leit. Annenrangs gjest - passet ikke til den perfekte kulissen til bruden.

Anonymous poster hash: 90ca2...be8

Nei fy så dårlig gjort!

Snakk om p få folk til å føke seg uvelkommen...

Om brudeparet oppfordrer de som har bunad til å gå med det så er jo det fint. Men det er jo absolutt ikke alle som har, kan eller vil gå i bunad.

Anonymous poster hash: 826ae...094

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en hendelse til, det skjedde ikke med meg men med venninna mi.

Vi var i brullup til ei felles barndomsvenninne.

Venninna mi hadde en tre uker gammel baby, bruden ønsket ikke barn i bryllupet (mente det fjernet fokus fra henne).

Venninna mi gav beskjed at dersom ho ikke kunne ha med baby så kunne ho ikke komme. Det endte med at ho fikk sitte langt bak i lokalet, og måtte love å gå ned i et sånn "bomberom" dersom babyen begynte å grine. Så der sto ho da.. i den kalde kjelleren i tussmørket! -kom det noen bort og ville se på babyen følte ho nærmest ho måtte gjemme den vekk!

Ho gikk tidlig hjem for å si det sånn, og det gjorde jeg og, i solidaritet!!

Anonymous poster hash: 826ae...094

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kom på en hendelse til, det skjedde ikke med meg men med venninna mi.

Vi var i brullup til ei felles barndomsvenninne.

Venninna mi hadde en tre uker gammel baby, bruden ønsket ikke barn i bryllupet (mente det fjernet fokus fra henne).

Venninna mi gav beskjed at dersom ho ikke kunne ha med baby så kunne ho ikke komme. Det endte med at ho fikk sitte langt bak i lokalet, og måtte love å gå ned i et sånn "bomberom" dersom babyen begynte å grine. Så der sto ho da.. i den kalde kjelleren i tussmørket! -kom det noen bort og ville se på babyen følte ho nærmest ho måtte gjemme den vekk!

Ho gikk tidlig hjem for å si det sånn, og det gjorde jeg og, i solidaritet!!

Anonymous poster hash: 826ae...094

herregud altså. Nå må bruder slutte å tro at de er kongelige høyheter bare fordi de gifter seg altså.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ble plassert på "venninnebordet" i bryllupsmiddagen til søskenbarnet mitt. Resten av familien satt sammen. Alle ved bordet hadde kjent hverandre siden barneskolen og var ikke særlig interessert i å få et nytt kjennskap. Så da satt jeg der da og hørte på "Husker dere da..." og interne vitser og ble oversett gang på gang da jeg prøvde å være med på samtalen.

Anonymous poster hash: 1f746...e6d

Dette får jeg vondt av å lese... lite gjennomtenkt bordplassering, men synes det er utrolig dårlig gjort av slike gjenger å stenge ute andre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Jøss, blir helt satt ut av hvor merkelig noen brudepar kan være!

Vi har ihvertfall gjort alt vi kan for å gjøre bordsettingen bra; alle par sitter sammen og alle plassert med noen de kjenner fra før.

De av våre vennepar som ikke kjenner noen er plassert med folk de har mye tilfelles med (samme bransje/livssituasjon etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet var utrolig vakkert, men da stefaren til bruden, som har misbrukt henne seksuelt gjennom hele oppveksten, holdt tale, var vi mange som bare snudde oss vekk. Han stod og snakket om hvor manipulerende hun hadde vært da hun var liten, og at hun alltid visste hvordan hun skulle få det som hun ville osv. Han fremstilte det som at de alltid hadde hatt et såååå godt forhold, og prøvde å fremstå som en fantastisk stefar. Bruden hadde filmet alle talene, men akkurat denne talen sluttet hun å filme, og bare snudde seg vekk som oss andre.



Anonymous poster hash: 0d502...765
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det er kjipt å føle seg klønete med fancy, ny mat, og verre når hipsterfolk skal forklare hva man gjør galt.

2) Seriøst? Er du så hårsår? Duste dame, men drit i hu. Vær stolt av dialekta di samme åssen den er.

Verste jeg har opplevd: å bli plassert på døllebordet. Uinteressante folk uten selvtillit type : "jeg jobber bare på posten jeg" Herregud, er det feil liksom.

1) Jeg er ganske sikker på at ingen som kjenner meg vil bruke ordet hipsterfolk om meg.

2) De fleste av oss har noen få emner som kan være såre å diskutere med andre, særlig når motparten er ordentlig kverulerende. I et bryllup bør man uansett ikke være så bastant i sine meninger når man snakker med noen man ikke egentlig kjenner. Særlig ikke når det gjelder så sentrale punkter i noens liv.

Anonymous poster hash: d7399...7a4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange.

1. Da jeg var "kaffegjest", og ble sittende og vente på en pinnestol i en kjip, trang gang sammen med ca. 10 andre. Vi ventet i 2,5 timer - uten hverken vått eller tørt. Mens vi hørte de andre (ekte) gjestene moret seg under middagen i naborommet.

2. Da jeg havnet på et singelbord bestående av undertegnede (den gang ca. 30 år) - og 7 barn i alderen 6-14 år. Pluss en gammel tante med Alzheimer.



Anonymous poster hash: 79180...778
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet skulle holdes på et grendehus, altså uten hotellbar/bartender. Da tenkte vi overhodet ikke over at det ikke skulle være fri bar, altså.

Drikkevarene var polvarer og en av brudens venninner porsjonerte ut. Nei, det var visst ikke fri bar likevel. Det verste var at kaffe (bortsett fra 1 kopp til kakene) og Farris og brus også kosta penger. Selvfølgelig tok de ikke kort, og vi hadde ikke med oss kontanter overhodet. Lokalet holdt sånn rundt 33 grader og vi var tørste. Rimelig ekkelt å fly rundt og tigge penger av andre gjester slik at vi kunne få en Farris. Selv om det ikke var en "ordentlig bar", tok de likevel barpriser for drikken.

(Hørte seinere at brudeparet hadde gått i pluss med drikkevarene...)

Anonymous poster hash: 91642...0af

Er det mulig! :O Dette må jo være ulovlig også? selge alkohol uten lisens. Whaaaat.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye ille! Det er jo virkelig ikke greit å bli behandlet på denne måten.

Selv har jeg faktisk ikke noen spesielt dårlige opplevelser som gjest. Må kanskje være at vi måtte være med og rydde/vaske lokalene da festen var slutt. Mange snek seg selvsagt ut for å slippe dette, men dette var en av mine beste venninner så det var klart at jeg ble igjen selv om det var litt nedtur for alle å ende bryllupsdagen på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må komme med min og det var i mitt eget bryllup faktisk :( (Ja jeg vet, det handler om gjester men la meg forklare :fnise:)

Må bare si først at jeg alt i alt ble superfornøyd med dagen og at vi koste oss masse til tross for at jeg hang meg opp i følgende ting:

- Jeg hadde faktisk bakt kake selv og bruk 3 dager på det. En av gjestene hadde sagt at hun skulle komme med cupcakes men i siste liten sa hun at hun ikke orket. Okei ikke så farlig det. Kaken ble fin og jeg fikk skryt men ingen spiste likevel. Moren min dro før kaken ble servert og de var utrolig sårt, siden hun hadde mast så mye om den kaka, men mest fordi hun er moren min og dro så tidlig.

- Vi hadde leid live musikk. Det hadde jeg jobbet så hardt for å få tak i fordi bandet jeg var sikker vi skulle få kunne ikke være med likevel. Men jeg hadde superflaks og klarte å leie inn noen flinke musikere i siste liten :). Tanta mi og kusinene mine sto og var furte fordi musikken ikke var deres smak (jazz) og jeg forklarte at dansemusikken skulle komme senere, da jazzen var egentlig for at vi kunne kose oss med kake og kaffe først. De satt der og sukket, rullet med øyene og så på telefonene sine. Når dansemusikken skulle komme tok tanta mi kontrollen og byttet til det hun likte. Ingen danset, bare hun. (Barna og noen av de andre gjestene hadde allerede danset fra seg selv med jazzmusikk noe som var i grunn veldig koselig)

- Samme tante klagde på at vi ikke hadde fri bar - Det ble jo servert to glass vin til middagen og vi tilba oss å betale et glass med Cognac til de gjestene som ville ha det. Skulle de ha brus eller noe annet måtte de betale selv. Vi hadde festen på et hotell som ikke tillot medbrakt alkohol, så gjestene måtte naturligvis betale for seg. Vi (brudeparet) måtte jo betale for brus og øl vi tok. Grunnen til at vi ikke hadde fri bar var jo bare fordi selskapet var lite og intimt og vi viste at bare noen få drakk. De ble bare tre gjester som forsynte seg med Cognac. Ja... så tanta mi var furt på opplegget og klagde på at hun ikke kunne få gratis brus. En ting er å bli skuffet over det, og en annen ting er å lage en stor sak ut av det, noe som hun gjorde.

- En rar dame (hotellgjest) som overhode ikke var invitert til bryllupet kom ned til festlokalene og startet å flørte med mannen sin bror. Hun dama var ruset på noe og var sikker 50 + (svigebror var da 21). Hun gikk rundt med kamera og sa at hun måtte ta bilder av barna. Supercreepy, ble kastet ut av personale rimelig fort. Men det var ekkelt.

- Jeg ble en smule skuffet når vi fikk maten. Vi hadde vært på prøvesmaking to måneder i forveien og maten var rikelig og god. Når vi får tildelt porsjonene under middagen oppdager jeg at porsjonene var bare halvparten så store som de vi hadde fått under prøvesmaking. De hadde heller ikke servert nok poteter. Faren min fikk ved feil barneporsjonen til niesen min og ble naturligvis sulten etterpå. Han hadde ikke sagt noe før etter bryllupet, ellers så hadde jeg klaget der og da. MEEEEN maten var fantastisk god da, og prisen var rimelig med tanke på at man fikk to glass vin inkludert i prisen, pluss musserende før middagen.

Som dere ser så er mesteparten litt pirk fra min del. Men jeg er alt i alt superfornøyd med dagen og vi var lykkelige sammen med mannen. (Utenom tanta) Folk koste seg og vi fikk skryt for valg av lokale, god musikk og god mat, til tross for at jeg beklagde med for at det var litt lite, men gjestene sa at det var helt ok. Vi fikk fantastiske fine gaver og fikk delt dagen med få men veldig spesielle mennesker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med min og det var i mitt eget bryllup faktisk :( (Ja jeg vet, det handler om gjester men la meg forklare :fnise:)

Må bare si først at jeg alt i alt ble superfornøyd med dagen og at vi koste oss masse til tross for at jeg hang meg opp i følgende ting:

- Jeg hadde faktisk bakt kake selv og bruk 3 dager på det. En av gjestene hadde sagt at hun skulle komme med cupcakes men i siste liten sa hun at hun ikke orket. Okei ikke så farlig det. Kaken ble fin og jeg fikk skryt men ingen spiste likevel. Moren min dro før kaken ble servert og de var utrolig sårt, siden hun hadde mast så mye om den kaka, men mest fordi hun er moren min og dro så tidlig.

- Vi hadde leid live musikk. Det hadde jeg jobbet så hardt for å få tak i fordi bandet jeg var sikker vi skulle få kunne ikke være med likevel. Men jeg hadde superflaks og klarte å leie inn noen flinke musikere i siste liten :). Tanta mi og kusinene mine sto og var furte fordi musikken ikke var deres smak (jazz) og jeg forklarte at dansemusikken skulle komme senere, da jazzen var egentlig for at vi kunne kose oss med kake og kaffe først. De satt der og sukket, rullet med øyene og så på telefonene sine. Når dansemusikken skulle komme tok tanta mi kontrollen og byttet til det hun likte. Ingen danset, bare hun. (Barna og noen av de andre gjestene hadde allerede danset fra seg selv med jazzmusikk noe som var i grunn veldig koselig)

- Samme tante klagde på at vi ikke hadde fri bar - Det ble jo servert to glass vin til middagen og vi tilba oss å betale et glass med Cognac til de gjestene som ville ha det. Skulle de ha brus eller noe annet måtte de betale selv. Vi hadde festen på et hotell som ikke tillot medbrakt alkohol, så gjestene måtte naturligvis betale for seg. Vi (brudeparet) måtte jo betale for brus og øl vi tok. Grunnen til at vi ikke hadde fri bar var jo bare fordi selskapet var lite og intimt og vi viste at bare noen få drakk. De ble bare tre gjester som forsynte seg med Cognac. Ja... så tanta mi var furt på opplegget og klagde på at hun ikke kunne få gratis brus. En ting er å bli skuffet over det, og en annen ting er å lage en stor sak ut av det, noe som hun gjorde.

- En rar dame (hotellgjest) som overhode ikke var invitert til bryllupet kom ned til festlokalene og startet å flørte med mannen sin bror. Hun dama var ruset på noe og var sikker 50 + (svigebror var da 21). Hun gikk rundt med kamera og sa at hun måtte ta bilder av barna. Supercreepy, ble kastet ut av personale rimelig fort. Men det var ekkelt.

- Jeg ble en smule skuffet når vi fikk maten. Vi hadde vært på prøvesmaking to måneder i forveien og maten var rikelig og god. Når vi får tildelt porsjonene under middagen oppdager jeg at porsjonene var bare halvparten så store som de vi hadde fått under prøvesmaking. De hadde heller ikke servert nok poteter. Faren min fikk ved feil barneporsjonen til niesen min og ble naturligvis sulten etterpå. Han hadde ikke sagt noe før etter bryllupet, ellers så hadde jeg klaget der og da. MEEEEN maten var fantastisk god da, og prisen var rimelig med tanke på at man fikk to glass vin inkludert i prisen, pluss musserende før middagen.

Som dere ser så er mesteparten litt pirk fra min del. Men jeg er alt i alt superfornøyd med dagen og vi var lykkelige sammen med mannen. (Utenom tanta) Folk koste seg og vi fikk skryt for valg av lokale, god musikk og god mat, til tross for at jeg beklagde med for at det var litt lite, men gjestene sa at det var helt ok. Vi fikk fantastiske fine gaver og fikk delt dagen med få men veldig spesielle mennesker.

Du har misforstått tråden.... det er verste opplevelse som gjest, ikke hva som gikk galt i bryllupet for bruden..

Anonymous poster hash: 6a997...b91

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med min og det var i mitt eget bryllup faktisk :( (Ja jeg vet, det handler om gjester men la meg forklare :fnise:)

Må bare si først at jeg alt i alt ble superfornøyd med dagen og at vi koste oss masse til tross for at jeg hang meg opp i følgende ting:

- Jeg hadde faktisk bakt kake selv og bruk 3 dager på det. En av gjestene hadde sagt at hun skulle komme med cupcakes men i siste liten sa hun at hun ikke orket. Okei ikke så farlig det. Kaken ble fin og jeg fikk skryt men ingen spiste likevel. Moren min dro før kaken ble servert og de var utrolig sårt, siden hun hadde mast så mye om den kaka, men mest fordi hun er moren min og dro så tidlig.

- Vi hadde leid live musikk. Det hadde jeg jobbet så hardt for å få tak i fordi bandet jeg var sikker vi skulle få kunne ikke være med likevel. Men jeg hadde superflaks og klarte å leie inn noen flinke musikere i siste liten :). Tanta mi og kusinene mine sto og var furte fordi musikken ikke var deres smak (jazz) og jeg forklarte at dansemusikken skulle komme senere, da jazzen var egentlig for at vi kunne kose oss med kake og kaffe først. De satt der og sukket, rullet med øyene og så på telefonene sine. Når dansemusikken skulle komme tok tanta mi kontrollen og byttet til det hun likte. Ingen danset, bare hun. (Barna og noen av de andre gjestene hadde allerede danset fra seg selv med jazzmusikk noe som var i grunn veldig koselig)

- Samme tante klagde på at vi ikke hadde fri bar - Det ble jo servert to glass vin til middagen og vi tilba oss å betale et glass med Cognac til de gjestene som ville ha det. Skulle de ha brus eller noe annet måtte de betale selv. Vi hadde festen på et hotell som ikke tillot medbrakt alkohol, så gjestene måtte naturligvis betale for seg. Vi (brudeparet) måtte jo betale for brus og øl vi tok. Grunnen til at vi ikke hadde fri bar var jo bare fordi selskapet var lite og intimt og vi viste at bare noen få drakk. De ble bare tre gjester som forsynte seg med Cognac. Ja... så tanta mi var furt på opplegget og klagde på at hun ikke kunne få gratis brus. En ting er å bli skuffet over det, og en annen ting er å lage en stor sak ut av det, noe som hun gjorde.

- En rar dame (hotellgjest) som overhode ikke var invitert til bryllupet kom ned til festlokalene og startet å flørte med mannen sin bror. Hun dama var ruset på noe og var sikker 50 + (svigebror var da 21). Hun gikk rundt med kamera og sa at hun måtte ta bilder av barna. Supercreepy, ble kastet ut av personale rimelig fort. Men det var ekkelt.

- Jeg ble en smule skuffet når vi fikk maten. Vi hadde vært på prøvesmaking to måneder i forveien og maten var rikelig og god. Når vi får tildelt porsjonene under middagen oppdager jeg at porsjonene var bare halvparten så store som de vi hadde fått under prøvesmaking. De hadde heller ikke servert nok poteter. Faren min fikk ved feil barneporsjonen til niesen min og ble naturligvis sulten etterpå. Han hadde ikke sagt noe før etter bryllupet, ellers så hadde jeg klaget der og da. MEEEEN maten var fantastisk god da, og prisen var rimelig med tanke på at man fikk to glass vin inkludert i prisen, pluss musserende før middagen.

Som dere ser så er mesteparten litt pirk fra min del. Men jeg er alt i alt superfornøyd med dagen og vi var lykkelige sammen med mannen. (Utenom tanta) Folk koste seg og vi fikk skryt for valg av lokale, god musikk og god mat, til tross for at jeg beklagde med for at det var litt lite, men gjestene sa at det var helt ok. Vi fikk fantastiske fine gaver og fikk delt dagen med få men veldig spesielle mennesker.

Selv om tanta di høres i overkant vanskelig ut, så er det faktisk dritkjipt med betalingsbar.

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om tanta di høres i overkant vanskelig ut, så er det faktisk dritkjipt med betalingsbar.

Det er jeg klar over, men vi hadde lite alternativer til det siden greia var på et hotell. Synes ikke det var så ille siden folk hadde fått 1 glass musserende, 2 med vin/drikke under middagen, kaffe fikk dem også og kunne få aperitiff. Og det var veldig få som ville drikke likevel. Vi hadde kun 20 gjester og vi viste godt at maks 5 skulle drikke, så vi så ingen poeng med å betale for åpen bar. Vi undersøkte ikke engang om hotellet hadde tilbud om åpen bar :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...