Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Jordmor er gull verdt her i allefall!:) men hadde ikke fått det før lengre ut i svangerskapet om jeg valgte kommunal. Takk og lov for at det finnes private sier jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse mødrene altså 🙈🙈🙈 men de vil nok oss bare det beste og de har kAnskje ikke opplevd det samme nei. Vi får prøve å roe oss ned tiø helgen.

Har lyst på doppler selv men som min mann sa Istad: du kommer til å bøi hysterisk hvis du ikke finner den. Tror han har et meget godt poeng. Får avstå. Prøve hvertfall.

Ja legen mon nevnte noe om st disse jordmødrene ser helst at msn ikke kommer laaaaangt ute i svangerskapet også. Skal ikke være lett. Hehe.

Ps skulle tro min mann car gravid !!!! Han er syk og ligger rett ut ( for de som fikk med seg vår tidenes krangel på lørdag, så sa han i dag når han våkna syk at dette var karma for den oppførselen han hadde - jeg er helt enig) 🙈🙈🙈🙈🙈👏👏 og i dag fikk han akutt lyst på wienerpekan! Av alle ting lissom! Så jeg endte med å kjøre halve bydelen rundt for å finne det! Etter fire butikker fant jeg det på bensinstasjonen! Disse mannfolka altså!

Har forresten tømt 1,5 liter appelsinjuice. Masse vann og er nå på ananas juice kartongen. Her skal urinveisinfeksjon bekjempes. Ble tvilsom til tranebær da jeg leste litt delte meninger på nettet. Tilogmed et sted at det var avortgremkallende 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du mye for privat jordmor?

Betalte 500 for første time og 350 videre. Synes det absolutt er verdt det! Hun setter av en time hver gang samt at jeg kan ringe henne og sende sms når som helst. Hun har vert gull verdt når jeg har verrt så dårlig. Og det blir ikke så dyrt helle om man varierer på å gå til lege og jordmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Men det var jo ingen pris!!!! Skulle ønske jeg hadde tilsvarende tilbud. Satt å tenkte på det i stad nemlig, hvem kontakter man hvis noe akutt skjer! Jeg vet lissom ikke helt hvem jeg skal forholde meg til. Fastlegen er håpløs og der får man ikke akuttime heller. Får håpe jeg slipper!

I dag hadde vi noe kylling bryst til middag. Gleda meg i hele dag men da maten kom på bordet var det ikke godt! Nedtur!

Er litt bekymret i dag. Skulle ønske noen fortalte meg hva som er vanlig og ikke vanlig i denne graviditeten. I hele dag har jeg hatt denne stikkende rare følelsen i den ene siden. Jeg er jo livredd for noe galt. Feks en cyste eller noe. Den er lissom der på en måte. Man tenker jo det værste og jeg blir så vanvittig

Påvirket av det. Mest lyst til å legge meg

Og

Våkne til en bekymringsfri dag. I alle mine år har jeg gledet meg til denne tiden som lissom skal være så koselig og avslappende. Men så er det tvert om'! Det er rett og slett psykisk tortur !!!!!!! Bekymringer hele tiden og frykten for noe galt :( til å bli gal av ...

I dag har jeg også oppdaget at lunta er ekstremt kort. Jeg klikker for kngenting. Morsomme er at i det det klikker

For meg så slår det meg at dette er helt

På bærtur 🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis blir det litt færre bekymringer når vi kommer litt lengre ut i svangerskapet :kose: Må si jeg misunner dem som har en litt 'carefree', i mangel av noe bedre norsk ord, holdning til dette! :sukk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare du som kan avgjøre hva som er vanlig og ikke vanlig i din graviditet :) Stikkingen du opplever kan skyldes livmoren som strekker seg, den vokser jo slik at knerten du bærer på skal få plass til å turne rundt og vokse seg klar for livet på utsiden :)

Det morsomste med hormonene er når du midt i den verste stormen innser hvor tullete du oppfører deg. Jeg ble så sinna på mannen en dag at jeg gikk å satte meg på badet for å tute, da han kom etter for å spørre hva det var fant han meg oppløst i snørr og tårer hikstende av latter.

Ønsker deg en god dag med masser av det du ser på som normale symptomer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg bedre mentalt sett nå i dag. Det er vel mest der det ligger også - drt mentale. Håper dette trykket i siden ikke kommer i dag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot uvi'en din vil jeg anbefale deg og drikke mer tranebærjuice og ikke så mye appelsin- og ananasjuice, selvom surt miljø skal hjelpe er det veldig mye sukker i både appelsin- og ananasjuice som får bakteriene til å trives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot uvi'en din vil jeg anbefale deg og drikke mer tranebærjuice og ikke så mye appelsin- og ananasjuice, selvom surt miljø skal hjelpe er det veldig mye sukker i både appelsin- og ananasjuice som får bakteriene til å trives :)

de anbefaler dessverre at gravide ikke skal drikke tranebærjuice.. :/ http://www.nifab.no/faktaark/tranebaer ellers hadde jo det vert det beste!

Håper dagen din er bedre i dag! Alle disse hormonene kan til tider ta litt Over for all sunn fornuft. Du har jo opplevd mye nå, og det er nok defor du bekymrer deg hele tiden. Du vil at det skal gå bra, men på samme tid er du vel sikkert kjempe redd for at ting skal gå galt? Og det styrer det? Av alle symptomer du har sagt så virker jo alt helt normalt. Hos meg også stikker og murrer det som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de anbefaler dessverre at gravide ikke skal drikke tranebærjuice.. :/ http://www.nifab.no/faktaark/tranebaer ellers hadde jo det vert det beste!

What? Det visste jeg ikke. Nå begynner det å bli drøyt syntes jeg :P Haha, jeg er jo såå glad i tranebærjuice!!

Vel, da vil jeg istedet anbefale vann med ren sitronsaft oppi, ikke like mye sukker som i juice ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter

Ja jeg er jo grunnen til at Google eksisterer og Googla meg ihjel i går og fant også at trranebær ikke er bra under graviditet. Så styrte unna den! Isteden har jeg drukket appelsinjuice, ananas juice og vann med sitron. Vil faktisk ikke påstå at det hjelper for jeg flyr enda på do. Men nå vet jeg ikke om det er aånn pga graviditen eller urinveisinfeksjonen ( eller pga det store inntaket). Symptomer utover det kjenner jeg ikke. Men legen skulle sende den inn til dyrking og gi meg beskjed. Det kan vel ikke ta evig tid?

I dag hadde jeg en liten lunsj ute og sovnet i bilen pp vei hjem! Helt utslitt av noe så lite! Jeg er sjokkert! Sovna på sofaen og våknet helt i ørska nå nettopp. Sånn går no dagan 🙈 men skal begynne i jobb igjen til uken, forutsatt at ul på fredag går bra! Lever og ånder for den nå!

Ja det er sant som du sier! Jeg har kun ett enste ønske her i verden og det er at denne babyen blir i magen til termin og kommer frisk og rask ut! Men dessverre tar bekymringene overhånd! Men nå har jeg fått så mye tilsnakk om at jeg må kose meg og dermed inngått et kompromiss. Om ul på fredag går bra så skal jeg roe meg ned og slette disse tankene ! Alle sier jo at selvfølgelig går det bra. Men med hvilket grunnlag kan de si sånt! Det er lissom bare sånt man sier for å være hyggelig det!

Symptomer ja .... Kanskje jeg skal ramse dem opp ..... Er nå inne i uke 13, 12 uker er fullført og følgende symptomer foreligger :

- flyr på do

-mye hvitaktig utflod ( tidvis vannaktig)

- kul på magen

- ømme / tunge pupper som gjør vondt ved touching

- syyyyykt store brystvorter ( wow lissom. Jeg har aldri hatt brystvorter før 🙈)

- brystvorter som er såre

- trøtt

- fort sliten

- tørst

- andpusten for ingenting

- stikkinger i høyre og venstre siden

- ubehag i ryggen

- rare uforklarlige drømmer om natta

- mer sulten

- tett i nesa på kveldstid og natta

- huepine om ettermiddagen

- humørsvigninger

- har fått ekstrem kort lunte. Tenner for absolutt ingenting !!!

- jo - overkroppen min ser ut som et veikart med alle disse blodårene som plutselig ploppa frem

- kviser !

Wow ... Det var lissom de jeg kom på i farta! Og det var en del 🙈🙈🙈🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud alt man skal tenke på 😱😱😱😱😱😱

Har fått merkelig eksem på fingrene som klør noe inni h***#######****. Tok frem en tube med eurax forrige dagen. Smurte på litt. Men merkelig nok har jeg latt den ligge uberørt etterpå og heller smurt med håndkrem. Joda, Googla ( lenge leve Google igjen ) og man skal ikke bruke eurax under graviditet .... Hjelpes 😱😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud alt man skal tenke på

Har fått merkelig eksem på fingrene som klør noe inni h***#######****. Tok frem en tube med eurax forrige dagen. Smurte på litt. Men merkelig nok har jeg latt den ligge uberørt etterpå og heller smurt med håndkrem. Joda, Googla ( lenge leve Google igjen ) og man skal ikke bruke eurax under graviditet .... Hjelpes

Du har bare brukt det en gang, så er nok ingen problem. I felleskatalogen så står det at det er pga det ikke er gjort studier at man ikke skal bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja heldigvis !!!!:) jeg merket på magefølelsen at jeg ikke skulle bruke den - og heldigvis for det.

Oooooo pm ...... Får skru på teknikk iqen og se hvor jeg finner den 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...