Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Herregud for en huepine !!! Dette er ekstremt! Jeg har ikke migrene eller annet men denne huepinen er ille :( det dunker ekstremt. Vondt i øynene og enda verre å reise seg eller i det hele tatt være oppegående. Ligger flatt i sengen nå ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er som jeg kunne sagt det selv. Håper det gir seg snart! Jeg har hatt relativt gode dager i går og i dag, men fredagen var helt forj**lig, og det er ingenting som hjelper.

Har blodtrykket vært normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hodet er alltid snilt om Morningen men det er utover dagen det ikke samarbeider! Nå skal jeg avgårde til svangerskapskontroll så slal sikkert få sjekket både det ene og det andre :-)

Har smørbrødlisten klar med spørsmål og er litt spent. Skal hvertdall spørre om denne huepinen og disse stikkingene i magen. Er litt usikker på om jeg skal be henne lete etter hjertelyden, forutsatt at hun har sånn apparat. Men kanskje dumt også! Er litt i tvil! Kanskje be henne vise meg hvor jeg skal lete etter livmor.., vi får ta det som det kommer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja se der ja ... Jaja da er det ett symptom :)

Var hos legen og det synes jeg var elendig. Følte at jeg måtte skyndte meg og ble tuppa ut etter tyve min. Hun brukte vel ti av disse på å fylle ut dette helsekortet mitt. Spurte om flere ting men hun hadde ikke svar! Hun googlet tilogmed! Spurte om man kan kjenne livmoren nå, men det visste hun ikke. Hallo?

Tok masse blodprøver og urinprøven viste at jeg har en urinveisinfeksjon ! Hmmmmm. De skulle sende den til dyrking for å se hvor ille og ev medisinering. Jeg heller innpå med appelsinjuice i håp om å bekjempe den selv. Men visste ikke at jeg hadde det engsng jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legne min sa at svangerskapskontrollene der ble ikke smnet enn blodtrykk, urinprøve, vekt, alt ok! Så han anbefalte meg å oppsøke jordmor. At det var de som tok seg av mer samtaler og svar på spm.. :) og merket jo forskjellen når jeg var hos jordmor! Håper at appelsinjuice gjør nytten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikke bra at du følte det sånn etter kontrollen! Men trodde første kontroll uansett skulle være dobbelttime, nettopp for å unngå den stressfølelsen? :klo: Sånn er det her hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også litt stressfølelse på kontrollen i dag, og legen sa det omtrent selv, at hvis man hadde mer behov for å prate, så var nok jordmødre bedre (men det virket ikke som om hun ville at jeg skulle gå dit heller, snodige greier :P )

God bedring med uvi'en! Tranebær skal også hjelpe, sier dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg fikk også følelsen av at dem ikke anbefalte jordmor heller. Det er jo til å bøi rar av 🙈 de veide ikke meg engang!!! Jeg får kontakte jordmor senere. Nå har jeg noen dager å manne meg opp på ultralyden først så kan vi ta det andre etterpå.

Uff stikker mye i siden i dag altså ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja skal avvente ultralyden på fredagen også kontakte jordmor neste uke - igjen. Men sist jeg snakket med helsestasjonen ba de meg vente til uke 24. Men kan jo ringe og bestille time 👍 men først fredagen!

Når har du timen - kaospåtobein ? Min er klokken 1400. en ting er at det er skrekkelig lenge tiø fredagen men det er jo også lenge fra man står

Opp til man skal til timen. Åååååå. Rart å glede seg men allikevel grue seg! Jeg håper vi blir like lykkelige begge to!

I dag fikk jeg kjeft av min mor - hun mente at denne tiden skal jeg kose meg med gleden i magen, nyte tiden og være glad! Ikke gå rundt og bekymre meg tiø stadighet! Lettere sagt enn gjort for henne altså. Men lovte henne at dersom alt er bra på fredag så skal jeg slå meg til ro. Tror jammen at da skal vi ikke bare fortelle det til svigers, men være generelt sett åpne med det!

Ja stikker kraftig i dag på den ene siden. Men leser på ulike steder at mye "vondter" i magen er heeeeelt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde time hos jordmor i uke 8. Det var da kontroll nr 2. Også har jeg enda en time i uke 13 hos jordmor :-)

Mener at jeg hadde ul klokka 15:30. Har det på en lapp et sted, men ja det er lenge å vente den dagen også liksom! :P

Mamma er også litt irritert på meg. Hun syns jeg er hysterisk.. Og jeg skjønner ikke hvorfor ikke hun kan sette seg inn i min situasjon. Hun kjeftet på meg for at jeg bestilte doppler. Men jeg var ikke redd når jeg ikke fant hjertelyden, tenkte bare at det var for tidlig. Men ble overlykkelig i dag når jeg fant den! Den var så tydelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fikk jeg faktisk ikke gått til jm fordi det var for fult! Husker jeg var superirritert fordi fastlegen jeg hadde da var ei skikkelig ufølsom kjærring som jeg hadde dårlig tone med. Så sluttet neket, jeg fikk tildelt en ny fastlege som var helt fantastisk! Tror jeg hadde en kontroll hos den fantastiske legen før jeg for de tre/to siste kontrollene :vetikke: fikk tildelt en jm. Rakk bare en kontroll der også :ler: for frøkna bestemte seg for å komme før tiden.

Vil vel bare si at jeg kjenner til følelsen av at dette med lege/jm er om enn litt tungvint og frustrerende. Og det med å føle seg tuppet ut av kontoret ved den første undersøkelsen med mange ubesvarte spørsmål er det mange gravide som har følt på. Jeg tok det attpåtil privat og betalte sure 1000,- for å se på en irritert lege fylle ut helsekortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...