Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Åååå herre milde en ny bekymring for hver uke med andre ord. Skjønner at dette blir ni lange måneder ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 uker 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏❤️❤️❤️❤️

Men hvordan være sikker på at alt er som det skal? Vil ha ul nå

😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker ❤️❤️❤️❤️

Men hvordan være sikker på at alt er som det skal? Vil ha ul nå

Hurra for 13 uker! Ble du satt fram? Ser på tickeren din at det står 12 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :-)

Jeg flyr så ofte på do om natten! Men det er lissom kun om natten. Holder ikke på så ille om dagen. Dessuten er disse puppene helt ekstremt tunge om natta. Ikke så ille om dagen de heller. Tror dette er et natt fenomen 😆

I går leste jeg at dersom man ligger på rygg helt flatt kan man legge hånden over livmoren og er man heldig kan man kjenne noe der. Drt ble forklart som leamus eller bobler på en måte. Nå prøvde jeg dette og jeg kjente noe bobler - men for alt jeg vet kan det bare ha vært bobler også! Så tilogmed en video hvor noen hadde filmet magen som så vidt rørte på seg.

i dag var siste crinone dag. Oi så skummelt 😢😢😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra å slutte med crinone og at det ikke føles for skummelt. Husker jeg også synes det var skremmende, var liksom trygt så lenge jeg brukte det tenkte jeg.. Tror ikke du har noe å bekymre deg for mht at alt er fint nå. Du har jo vært på noen ul oppigjennom og alt har vært bra da :strix:. Evt må du investere i en angelsound.. Sies jo at det ikke er bra med for mange ul underveis heller så tviler på at en sjekk med angelsound i ny og ne kan være livsfarlig. Ønsker deg en fin lørdag :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har diskutert angel sound og mannen har kommet frem til at jeg ikke kan ha det. Jeg blir nok hysterisk hvis jeg ikke skille finne hjertelyden. Så velger å høre på mannen. Jeg har faktisk ikke fått noen tilbakemeldonger på at for mange ul ikke er bra! Ser at det er omdiskutert på nett, men siden sykehuset har satt meg

Opp så jevnt oh trutt tenker jeg at da er det trygt. Nå blir det ikke like tett fremover da.

Ja det føle kjempe skummelt å slutte på

Crinone !!! Gynekolog sa kun til uke 10, men siden det føles trygt kunne jeg gå på det maks til uke 12. På felleskatalogen står det at det maks skal brukes i tre mnd og den er overskredet nå. Men er redd for å miste når jeg slutter. Men må

Prøve å tenke at det skjer ikke og at alle slutter nå! Pluss at det ikke er anbefalt lenger enn tre Mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har diskutert angel sound og mannen har kommet frem til at jeg ikke kan ha det. Jeg blir nok hysterisk hvis jeg ikke skille finne hjertelyden. Så velger å høre på mannen. Jeg har faktisk ikke fått noen tilbakemeldonger på at for mange ul ikke er bra! Ser at det er omdiskutert på nett, men siden sykehuset har satt meg

Opp så jevnt oh trutt tenker jeg at da er det trygt. Nå blir det ikke like tett fremover da.

Ja det føle kjempe skummelt å slutte på

Crinone !!! Gynekolog sa kun til uke 10, men siden det føles trygt kunne jeg gå på det maks til uke 12. På felleskatalogen står det at det maks skal brukes i tre mnd og den er overskredet nå. Men er redd for å miste når jeg slutter. Men må

Prøve å tenke at det skjer ikke og at alle slutter nå! Pluss at det ikke er anbefalt lenger enn tre Mnd.

Okei! Da praktiseres det nok forskjellig.. Jeg gikk på det i samråd med gyn (fikk utstedt resepter) til uke 17. Trappet ned siste uka med en tube annenhver kveld. Ei venninne av meg gikk på det ut uke 16, hun gikk via offentlig, jeg gikk jo via privat. Ingen fare med det iflg sykehuset jeg tilhører :) var uansett skummelt å slutte, men det har gått fint her! En lillesøster som har kloret seg godt fast igjennom skumle uker :nigo: Om gyn din sier det så skal du stole på det. Kroppen tar over prog prod ca uke 12 fikk jeg beskjed om, siden jeg hadde så lave verdier skulle vi overlappe. Ingen fare med å sette tubene ut over tiden med behov for støtte, for kroppen tar ikke opp det den evt ikke trenger fikk jeg beskjed om :)

Går nok heeeelt fint :lur:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har sagt noe om at for mange ultralyder er skadelig til meg heller og skal ha ca 1 gang per måned.

Jeg skal kjøpe angelsound, men har ordnet så en god venninne kan vise meg hvordan den skal brukes så det ikke blir like lett å "bomme"

Kjenner du noen som kan hjelpe deg?

Gratulerer med 12 helt ferdige uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har sagt noe om at for mange ultralyder er skadelig til meg heller og skal ha ca 1 gang per måned.

Jeg skal kjøpe angelsound, men har ordnet så en god venninne kan vise meg hvordan den skal brukes så det ikke blir like lett å "bomme"

Kjenner du noen som kan hjelpe deg?

Gratulerer med 12 helt ferdige uker :)

Jeg har brukt angelsound siden jeg var 9+1.. Ikke såå ofte, men når jeg har vært redd for at det er noe galt (har hatt ma to ggr). Jeg opplevde at jeg fant lyden hver gang når jeg klarte å holde meg langt nok ned... Nesten helt nede der jeg ikke trodde livmor var :sjenert: dvs fra uke 9-15 måtte jeg langt under navlen..

Ingen som har sagt til meg at ul er farlig heller, men det er samme stråling i ul som i angelsound (var hvertfall det de sa til meg på føden når jeg spurte vedr bruk av angelsound). Så er det ene skadelig så er også det andre skadelig.. Jeg har nå brukt min angelsound med jevne mellomrom, har følt behov for å få bekreftelse på at det er et lite :hjerte: som slår inne der, og da har det vært en billig løsning på det :)

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Har selv litt lyst tiø å prøve men må la mannen få litt spillerom også.

Ang crinone ble jeg bekymret nå. Tenk om kroppen min ikke produserer selv og jeg mister av den grunn! Herregud nå ble jeg nervevrak!

I dag hadde jeg en skikkelog feide med mannen. Det var tidenes! Skikkelog stygg! Nå er jeg over hormonell men det hadde han ingen forståelse for. Han klikket egentlig fordi han ville dra ut med

Gutta i kveld. Han spurte meg

Om det var i orden hvorpå jeg svarte at keg så helst at han var hjemme siden dette var vår dag og vi ikke har vært sammen på lenge. Han reagerte med sinne og sa at han måtte benytte tiden nå. Det ene ett til det andre pg det ble et leven. pg keg ble en smule overdramatisk. Fikk beskjed om at krokodille tårer ikke hjalp og da svartnet det for meg! Jeg prøvde si at dette var ikke bra for dansespiren min og han sa deg styggeste av det stygge! Dersom min reaksjon nå første tiø indre uro og jeg mister av den grunn ville han aldri tilgi meg! Og dermed var den kvelden ødelagt ...... Nå klarer jeg ikke tenke på noe annet :( jeg ble så lei meg ..... Jeg gikk å la meg! Sa jeg ikke ville prate og at vi kunne ta det i morgen når ting hadde roet seg. Huff! Nå er jeg enda mer redd ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.... Håper dere får ordnet opp i det der i ro og mak! Han må forstå at du er hormonell, og at han ikke kan si sånne ting! Ikke enkelt for noen det der... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var opphetet stemning, men sånt sier man ikke altså :sjokkert:

Håper dere får tatt dere en ordentlig prat i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Tror mannen hadde fryktelig dårlig samvittighet. Han startet dagen med å bare holde rundt meg og kysse på meg. Men uten å si noen ting. Han er ikke av den langsinte men det er derimot jeg. Jeg blir gjerne mutt og stille og sier lite. Vi har ikke snakket forløpig men jeg fikk frokost på sengen som jeg takket for. Hverken mer eller mindre. For første gang har han lagt hånden på magen og strøket. Jeg skal virkelig la han svi en stund. Payback is a bitch and so am I! Med all grunn synes jeg ....

Jeg føler meg så usikker. Vet at det ikke er lenge siden forrige ul, men vil så gjerne få en bekreftelse. Skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom denne uken i påvente av neste ul. Lyst til å dra ned på sykehuset og be om en sjekk. Usikkerhet er fælt! Men jeg må tenke at jeg har jo ikke merket så mye til graviditeten men hver gang har dansebabyen min danset. Må bare håpe at den danser enda :) men vil se den :-(

I morgen er første offisielle svangerskapskontroll - men hvordan føle glede rundt den når man ikke vet. Åååååå vanskelig! Får prøve å tenke minst mulig pg håpe at fredagens ul kommer fort fort fort!

Har imidlertid ikke klart å finne denne livmoren enda heller :( har en del stikninger i magen, eller sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt å leste masse på nett af crinone. Rart at dem i utlandet anbefaler å gå lenger enn i Norge. I tillegg anbefales det flere steder å ikke slutte brått. Kroppen har blitt vant med tilførsel i flere uker og da er det jo ganske logisk at det å slutte brått ikke kan være bra. Ofså er det noe med å føle seg trygg. Så da kjøpte jeg en pakke til! Jeg skal derfor trappe ned ved å ta en annen hver dag og hver tredje dag. Det føles mer betryggende.

Men i dag har jeg ikke tatt og fikk plutselig masse hvit utflod. Skikkelig hvit tykk. Kroppen som støter ut det som ligger igjen eller? Alt man skal bekymre seg for ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ang. Crinone har jeg virkelig ikke peiling, men sikkert ingen ulempe å trappe ned:) det er det aldri med medikamemter man har tatt over tid:)

Snakket med mannen nå?

Blir nok bra på kontrollen uansett skal du se:):) de føder jo friske barn de som ikke er til ul for oul også:) men forstår tankene og bekymringene dine bår du har vert til så mange kontroller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dere ser på meg som hysterisk !!! Hehehehe Sorry! Men ett sted må man få utløp for følelsene sine, og er det ikke derfor man har en dagbok da ?:)

Vi snakket litt. Han sa det var årets krangel og spøkte det vekk med at det er sunt en sjelden gang. Jeg sa at jeg blåser en la g marsj i alt som skjedde foruten den ene kommentaren hans! Han forstod det. Han sa det ikke var ment så bokstavelig men meg for å vekke meg slik at jeg skulle ro meg ned! Vel ... Jeg er som sagt langsur så kommunikasjonen er ikke på topp i dag, fra min side. Holder en lav profil. Merkelig å oppå han er da ... Får utnytte det.

Ja jeg tenker samme tanken at det må

Være bedre å trappe ned med medisiner enn brå slutt. Tror at så lenge jeg gjør det kroppen min er fortrolig med og keg slår meg til ro med - så er det det beste 👍 det er min tankegang hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kommentaren hans var veldig under beltestedet...han, om noen, veit jo hvor tungt du har og har hatt det. Bra han føler litt på det og har dårlig samvittighet! La ham svette litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...