Gå til innhold

Vil spiren sitte denne gangen da mon tro?


cinderella_h

Anbefalte innlegg

Noen med oppskrift ? Del gjerne.

I dag har jeg vært litt bekymret. Jeg kan kjenne på

Følelsen av å ikke være sulten til å få det kastet på meg. Bang sulten på null

Komma null!

I tillegg har jeg hatt en del stikk i magen. Det bekymrer meg litt kjenner jeg!

Jeg tenker pga, historien din så vil du være urolig uansett hva som skjer nå. Alle forandringer vil føles skumle. Kunne det vert noe å fått en time til jordmor? Hun kan svare på alt du lurer på:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok et poeng. Jeg skal til gynekologen min på mandag. Hun kjenner til historikken min.men dette er luftsmerter. Så fort jeg får i meg mat får jeg intense luftsmerter og småpromper ( Sorry detaljer) hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør jeg også :P fjerter overalt hele tiden... haha. Og mye vondt i magen. Hjelper for meg å spise yoghurt hver morgen og drikke masse vann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt normalt!:) det er fordi at bevegelsene i tarmen blir hemmet av hormonene som gjør den glatte muskulaturen slappere:) det blir jo gjort slik at livmoren skal få strekke på seg, men det påvirker også resten av den glatten muskulaturen. Som i tarmen, som gjør at man får mer luft og tregere avføring. Som i magesekken, som gjør at magesekken tømmer seg saktere og kan i noen tilfeller gjøre at noen blir mer kvalme. Som i spiserøreret, mange får sure oppstøt pga det. Og som i blæra, man tisser hele tiden:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort uten deg ???? 👍👍👍💖💖💖 den beskrivelsen passer veldig bra til magen min om dagen! Det begynte i går etter taco. Var helt fin i morres. frokosten gikk bra, men etter lunsj kom det igjen ... Og nå etter middagen ... Olalalalala .... Men så går det er par

Timer og det kjennes helt fint ut igjen! Men luftsmerter er ikke godt og dermed blir med litt krokbøyd i tillegg og det går utover ryggen. Au!!!

Men leste også på nett at det er positivt for spiren for da får den i seg næring!

Ps når er det embryoet blir et lite foster ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betryggende med det hele er at jeg kjenner at det er luft smerter. Var en del

Plaget med da keg var liten. Også som baby faktisk .. Pluss at det sitter litt høyere opp i magen, så ikke direkte tilknyttet livmoren - og det roer meg litt 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte:

Ja det føles litt mer distansert med de luftsmertene, selv om det er utrolig vondt når det står skikkelig på:) er du obs på å ikke spise mat som forverrer luftproblematikken?:)

Det blir et foster i begynnelsen av uke 9, så babyen din kan vel nå regnes som et foster!:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg litt obs på hva jeg faktisk spiser. Fikk servert lasagne i dag med hvitløksbrød og stod glatt iver de brødene. Men allikevel luftsmerter! Men men får tenke at det er et symptom 👍👍👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en natt!!! Sovet så dårlig!!! Vært sulten og måtte spise to ganger og sikkert vært på do ti 😱😱😱🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en natt - gratulerer, du er gravid...! Håper det bedrer seg snart, alt skal visst bli bedre etter uke 12 så det er bare å glede seg! :fnise: Angående magetrøbbel; pass på at du spiser mat som gjør at du ikke får for treg fordøyelse. Veldig fort gjort, og det er jo FRYKTELIG ubehagelig... Samme gjelder forsåvidt etter fødsel - noe jeg ikke hadde hørt noe om sist....... Ødela en del av den første tiden med lille... Rå grønnsaker, biologisk, yoghurt, masse drikke og trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nettene er ikke noe kjekke! I natt har jeg faktisk sovet godt:) vanligvis er jeg oppe en gang i timen og tisser.. Så kjenner til den problematikken! Den å stå opp å spise har jeg ikke vert birti enda da, sliter fremdeles med å få i meg mat på dagene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trim har jeg forbud mot så det kan jeg droppe ! Men passer absolutt på mat inntaket og type mat. Ser ut som magen er bedre i dag. Men kun spist brød mat så

Langt. Får se etter middagen. Men spising om natta er små irriterende - men altså - jeg klager ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter gynekologen .... Mon tro om hun tar ultralyd! På en måte håper jeg men på en annen måte ikke. Er så skummelt hver gang 😱 men skal få svar på spørsmålene mine vedr crinone osv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Da var vi innom gynekologen som kjenner oss og historien vår. Vi fikk spurt

Om alt vi lurte på vedrørende plager osv og alt var normalt. Det er så deilig

Og avslappende og få slikt bekreftet.

Jeg spurte hvor lenge jeg skulle gå

På crinone og hun sa at maksimum er uke 12, men hun mente at så fort man har dett hjertet trenger man ikke gå mer

På det! Når drt

Gjaldt albyl e så kan man gå på det til uke 13. Jeg fortalte at jeg bekymrer meg veldig og føler en viss trygghet med disse medikamentene. Hun sa at jeg gjerne må bruke crinone helt ut første trimester og

Albyl til tre uker flr termin. Det hadde ingen bivirkninger annet enn større blødningsfare! Men dersom det gir meg trygghet så synes hun jeg skulle gå

For det - for min egen del! Det er jo tydelig at disse to har hjulpet meg godt på vei og det føles skummelt å slutte!

Hun tok også en ul og jammen hadde ikke lille spiren vår vokst enda litt til. Nå er den hele 3 cm. Husker ikke eksakt takk på torsdagens ul - men det var nede på 2 tallet. I tillegg fikk vi se armene røre på seg - og!!!! Vi fikk høre hjertelyden !!! Wow for en følelse og for en lyd!!!!!!!!

Hun mente at alt så helt normalt ut! Og at jeg er forbi det farlige stadiet ettersom jeg alltid har

Mistet i uke 5-7. Hun mente jeg kunne slappe av litt nå! Jeg er to uker over rekorden.

Jeg skal være 9 pluss 2 i dag,

Men apparatet viste 9 pluss 5- men dette var aldri helt hundre

Prosent sa hun!

Jeg er så takknemlig 🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🙈🙈🙈🙈🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå bra :D

Men legen regnet seg frem til at jeg er 9+5 i dag, og har ikke vi termin den 11 april begge to?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...