Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Derfor er det greit med 200 drepte?

Nei. Men det blir dessverre resultatet når Israel må handle.

Anonymous poster hash: 528d3...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, de bruker det de har, helt konsekvent bruker de å gjemme seg blant sivile, de bruker hospitaler til å lagre våpen, og til å skyte fra taket av, de bruker skoler til å skyte fra, de frakter våpen med ambulanser osv osv.

De har lange strender, kan de ikke skyte derfra?

Gaza har jorder og. lign. hvor det dyrkes mat på, kan de ikke fyre av rakettene derfra?

Du har helt rett at antallet sivile er alt, alt, alt for høyt i forhold til de militante Hamas-medlemmer som er drept, og det er det en eneste grunn til: Hamas vil ha det på den måten, for det er den eneste måten de kan jukse seg til offerstatus, selv om det er de selv som er aggressoren i denne konflikten.

Dersom IDF går inn med bakkemannskap så vil dødstallene bare øke, Hamas vil jo ikke kjempe åpent da heller, for de vet at de taper så det synger.

Selvsagt vil man ha hevn når ens kjære blir drept. De man bør hevne seg på er de som er årsak til at far, mor, bror eller søster er drept, nemlig Hamas - som inviterer til krig igjen og igjen.

IDF er ikke terrorister selv om de gjør feil mange ganger.

Israels militær skyter for å drepe terrorister (som gjemmer seg bak sivile).

Terroristene skyter for å drepe sivile (som militæret prøver å beskytte)

Så ditt forslag er at de bruker åpne steder der de antakeligvis blir helt utslettet etter ett par bombinger?

Kan ikke skjønne at de ikke har tenkt på det før..

Dødstallene vil kanskje bare øke, men det vil være folk som faktisk vil være der som dør mest.

Hamas inviterer til krig om igjen og om igjen. Etter lang våpenhvile blir tre tenåringer kidnappet, Israel skylder på Hamas, og tar flere palestinere. Gaza angriper, Israel angriper.

Visste du at de ikke hadde noe bevis for at det var Hamas engang? Det er faktisk en telefonsamtale som ligger ute på nettet, der en av de tre guttene som ble kidnappet ringte nødtelefonen, du kan høre de som kidnapper snakke hebraisk. Hvem inviterer til krig?

Og det at IDF har brukt menneskelige skjold gjentatte ganger, og det eneste beviset man har fra Hamas er bilder av en mann som ikke engang bruker ungen som skjold, men tar han til sikkerhet.

Det sier vel litt om idf, gjør det ikke?

Har du sett bildene? Israel må trekke seg ut. Det er ikke Hamas som dør, det er uskyldige barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs, noen har satt i gang en hetskampanje på twitter.

Er det ellers noe nytt?

Så når Jon Stewart gjør narr av Fox News så er det hets?

Nei, det kalles satire.

Kampanjen er ikke i nærheten av å være hets engang. Det er en satirisk måte å understreke et poeng på, nemlig at denne fyren er en stor løgner og bedrager. Til tross for at han er det blir han brukt som "vitne" av naive (eller kyniske?) "journalister" som selvsagt aldri gidder å sjekke kildene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Gilbert står midt oppi det. At han har de meningene han har, er selvfølgelig ikke tilfeldig. Hvem er vi, til å heve oss over den virkeligheten han og andre lever midt oppi? Dag ut og dag inn i heksegryta - selvfølgelig har han meninger! Som om det det er merkelig at han er partisk??

"Propagandaturné!" Jeg blir kvalm! Noe så jækla navlebeskuende, naivt og hoverende...

Noen har det visst altfor godt på sitt lille berg. :roll:

Vi som er i stand til å identifisere rene løgner han kommer med kan med enkelhet heve oss over "virkeligheten" han dikter opp og lyver om i media.

Det er en ting å ha meninger. Det er noe annet å være en løgner og propagandist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert Gilbert som er ute med propagandaen og feilinformasjonen sin her, også.

http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2014/07/16/what-happened-when-palestinian-children-were-killed-in-front-of-a-hotel-full-of-journalists/

Og han her er garantert instruert av Gilbert:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Derfor-sier-jeg-farvel-til-Israel-7639292.html#.U8fCPlaDY48

Bare spill - Gilbert er sikkert regissøren:

https://www.facebook.com/photo.php?v=787403031302119&set=vb.179609608748134&type=2&theater

Selvfølgelig er ikke situasjonen svarthvit. Selvfølgelig har begge parter svin på skogen. Men Gilbert forteller den ene partens historie og lidelse, det er mange av dem som forteller den andres.

Hva har denne saken med Gilbert å gjøre? Her har Israel til og med innrømmet at de gjorde en feil.

Mads Gilbert forteller ikke den ene partens historie. Han dikter opp løgner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som er i stand til å identifisere rene løgner han kommer med kan med enkelhet heve oss over "virkeligheten" han dikter opp og lyver om i media.

Det er en ting å ha meninger. Det er noe annet å være en løgner og propagandist.

Nei han lyver ikke, han forteller ting slik han opplever det der han står midt oppi det. Det er til og med enda viktigere hva han har å si nå, som Israel går ut og ber verden ta avstand fra hva han har å fortelle.

Gilberts politiske syn er ingen hemmelighet og når han i tillegg er meget dyktig i jobben han gjør så skal det bare mangle at ikke folk er interessert i det han har å fortelle,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ditt forslag er at de bruker åpne steder der de antakeligvis blir helt utslettet etter ett par bombinger?

Kan ikke skjønne at de ikke har tenkt på det før..

Dødstallene vil kanskje bare øke, men det vil være folk som faktisk vil være der som dør mest.

Hamas inviterer til krig om igjen og om igjen. Etter lang våpenhvile blir tre tenåringer kidnappet, Israel skylder på Hamas, og tar flere palestinere. Gaza angriper, Israel angriper.

Visste du at de ikke hadde noe bevis for at det var Hamas engang? Det er faktisk en telefonsamtale som ligger ute på nettet, der en av de tre guttene som ble kidnappet ringte nødtelefonen, du kan høre de som kidnapper snakke hebraisk. Hvem inviterer til krig?

Og det at IDF har brukt menneskelige skjold gjentatte ganger, og det eneste beviset man har fra Hamas er bilder av en mann som ikke engang bruker ungen som skjold, men tar han til sikkerhet.

Det sier vel litt om idf, gjør det ikke?

Har du sett bildene? Israel må trekke seg ut. Det er ikke Hamas som dør, det er uskyldige barn.

Dersom du mener at Hamas er interessert i å minimere tap blant sivile, da er det sånn at de da må fjerne seg fra sivile eller fjerne de sivile fra seg.

Det du sier er at du er enig med Hamas i deres svinske måte å føre terror-krig mot Israel på.

Jeg kan finne 20 youtube-videoer som sier at det var Hamas som enten sto bak, eller tillot, disse ungdommene ble kidnappet og drept.

IDF gjør det de må for å beskytte Israels sivil-befolkning, Hamas gjør det absolutt motsatte, hele veien.

Tragisk at sånne som du er med å støtte opp om dette!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mener at Hamas er interessert i å minimere tap blant sivile, da er det sånn at de da må fjerne seg fra sivile eller fjerne de sivile fra seg.

Det du sier er at du er enig med Hamas i deres svinske måte å føre terror-krig mot Israel på.

Jeg kan finne 20 youtube-videoer som sier at det var Hamas som enten sto bak, eller tillot, disse ungdommene ble kidnappet og drept.

IDF gjør det de må for å beskytte Israels sivil-befolkning, Hamas gjør det absolutt motsatte, hele veien.

Tragisk at sånne som du er med å støtte opp om dette!!

Jeg er ikke enig med krigen i det hele tatt, jeg er på siden til de som dør. Men å foreslå at de skal slå leir der de ikke har en sjans er jo helt bak mål. Jeg skulle gjerne sett at Hamas holdt seg utenfor de sivile områdene, men de har ingen andre steder å være. Med unntak av strender og jorder, der de hadde blitt likvidert på null komma niks.

Hamas kjemper for sin egen frihet. Hva kjemper Israel for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med krigen i det hele tatt, jeg er på siden til de som dør. Men å foreslå at de skal slå leir der de ikke har en sjans er jo helt bak mål. Jeg skulle gjerne sett at Hamas holdt seg utenfor de sivile områdene, men de har ingen andre steder å være. Med unntak av strender og jorder, der de hadde blitt likvidert på null komma niks.

Hamas kjemper for sin egen frihet. Hva kjemper Israel for?

Du må kanskje bestemme deg for hva du mener.

Det er ikke korrekt at Hamas ikke har andre steder å være, det finnes landområder hvor det ikke bor noen.

Hvis du mener det vil være "dumt" og "bak mål" at Hamas ikke gjemmer seg bak sivile, så har du jo helt rett - de vil da bli utslettet.

Dersom du mener at det er en dårlig ting at Hamas blir fjernet, og at du har forståelse for at Hamas bryter enhver regel om krigføring, dvs. at du faktisk aksepterer at de kjemper fra sykehus og skoler osv; ja da er du selv med på å legitimere drap på sivile.

Your call!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kanskje bestemme deg for hva du mener.

Det er ikke korrekt at Hamas ikke har andre steder å være, det finnes landområder hvor det ikke bor noen.

Hvis du mener det vil være "dumt" og "bak mål" at Hamas ikke gjemmer seg bak sivile, så har du jo helt rett - de vil da bli utslettet.

Dersom du mener at det er en dårlig ting at Hamas blir fjernet, og at du har forståelse for at Hamas bryter enhver regel om krigføring, dvs. at du faktisk aksepterer at de kjemper fra sykehus og skoler osv; ja da er du selv med på å legitimere drap på sivile.

Your call!

Jeg har min egen stemme, du trenger ikke å fortelle meg hva jeg mener eller ikke mener.

Alt jeg mente var at om jeg hadde vært Hamas, så hadde ikke jeg heller ville hatt 'baser' på helt åpne områder (jorder og strender..)

Hvilke andre områder har de de kan bruke? Der de faktisk har en sjanse mener jeg.

Og du svarte ikke på spørsmålet, hva er det Israel kjemper for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har denne saken med Gilbert å gjøre? Her har Israel til og med innrømmet at de gjorde en feil.

Mads Gilbert forteller ikke den ene partens historie. Han dikter opp løgner.

Eh... Tråden handler i utgangspunktet om Mads Gilbert, om du har glemt det.

Så Mads Gilbert dikter altså opp løgner. Hvilke løgner? At han behandler døende barn, palestinske barn?

http://debatt.nordlys.no/article/feige-dove-bronnpisserne

Anonymous poster hash: 0faa4...1fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Tråden handler i utgangspunktet om Mads Gilbert, om du har glemt det.

Så Mads Gilbert dikter altså opp løgner. Hvilke løgner? At han behandler døende barn, palestinske barn?

http://debatt.nordlys.no/article/feige-dove-bronnpisserne

Anonymous poster hash: 0faa4...1fc

Alle her på tråden berømmer Gilbert for å utføre de kirurgiske tjenestene som han gjør på Gaza.

Dette gir han dog ikke rett til å spre løgner mens han opererer stakkels barn som er lemlestet i krigen!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle her på tråden berømmer Gilbert for å utføre de kirurgiske tjenestene som han gjør på Gaza.

Dette gir han dog ikke rett til å spre løgner mens han opererer stakkels barn som er lemlestet i krigen!!

Hvilke løgner?

http://www.veooz.com/photos/AHK74Or.html

Anonymous poster hash: 0faa4...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sympatiserer ikke med Hamas, men med palestinernes sak, og har gjort det lenge før Hamas kom til makten. Han kommer til å fortsette med det lenge etter at Hamas har mistet makten. Og så lenge det fortsatt bombes på Gaza, så kommer han til å fortsette å reise dit (så lenge han er fysisk i stand til det) og yte sin skjerv. Jeg antar at når han går av med pensjon kommer han til å skrive rasende kronikker i stedet. Men dette har ikke noe med Hamas å gjøre. Han ville nok foretrukket PLO, siden det var en sosialistisk organisasjon.

Han sympatiserer ikke med palestinerne. Hadde han gjort det hadde han vært motstander av Hamas og ikke Israel. Det er Hamas som er ansvarlig for det som skjer nå. De prøver å få egne sivile drept, og klarer det også. De vet at Israel ikke har noe valg enn å besvare rakettangrepene.

Hvorfor han velger å sverte de som blir angrepet og må forsvare seg vet jeg ikke. Jødehat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh... Tråden handler i utgangspunktet om Mads Gilbert, om du har glemt det.

Så Mads Gilbert dikter altså opp løgner. Hvilke løgner? At han behandler døende barn, palestinske barn?

Men herregud, er du helt borte vekk? Tråden handler om Gilbert ja, men jeg spurte hvordan han er relevant for SAKEN som ble spammet med.

Mads Gilbert blir ikke kritisert for å redde liv, men for å være en avskyelig løgner. At man redder liv gir en ikke rett til å lyve, eller demonisere et helt folkeslag. Hvem er denne tullingen som skriver dette pisset? For en latterlig figur som prøver å avfeie kritikk med ren stråmannargumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sympatiserer ikke med palestinerne. Hadde han gjort det hadde han vært motstander av Hamas og ikke Israel. Det er Hamas som er ansvarlig for det som skjer nå. De prøver å få egne sivile drept, og klarer det også. De vet at Israel ikke har noe valg enn å besvare rakettangrepene.

Hvorfor han velger å sverte de som blir angrepet og må forsvare seg vet jeg ikke. Jødehat?

Har ikke Israel en fri vilje? Selvsagt kan de velge en annen vei for å skape fred i Midtøsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Israel en fri vilje? Selvsagt kan de velge en annen vei for å skape fred i Midtøsten

Og den beste veien mener du bør være??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk på knebling i en slik situasjon er en god grunn til å være skeptisk. Det er ofte et tegn på at man har noe å skjule. Og at ambassaden tar seg bryet med å legge seg opp i dette, tyder kanskje på at de frykter Gilberts budskap.

Er du helt fortapt i toppen eller? Ambassaden prøver ikke å kneble noen i det hele tatt. Det har de ingen mulighet til. Det de gjør er at de ser at Mads Gilbert skaper jødehat med løgnene sine. De ser at mannen lyver så det renner av ham, og norske journalister trykker løgnene hans helt ukritisk. Da er det helt legitimt å si ifra. Å oppfordre journalistene til å gjøre den jævla jobben sin og faktisk sjekke fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...