Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Behovet for helsehjelp kommer til å endre seg radikalt dersom jødene gjør alvor av å invadere Gaza slik de har gjort før. Forrige gang spratt dødstallene opp i langt over 1000 på ganske få dager, og antallet skadde var det mangedobbelte.

Jødene?? Hvordan skal man tolke at du nå omtaler Israel som "jødene"?

Ganske grovt og sjokkerende.

Jødene ønsker nok ikke å innvaderer Gaza, og kommer ikke til å gjøre det med mindre muslimene ikke slutter å sende raketter for å drepe sivile jøder i israelske byer.

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jødene?? Hvordan skal man tolke at du nå omtaler Israel som "jødene"?

Ganske grovt og sjokkerende.

Jødene ønsker nok ikke å innvaderer Gaza, og kommer ikke til å gjøre det med mindre muslimene ikke slutter å sende raketter for å drepe sivile jøder i israelske byer.

Anonymous poster hash: f267b...a49

"Grovt og sjokkerende"?

Er israel noe annet enn en jødestat? Er det mange arabere i IDF-uniform? Hvor mange palestinske F16-piloter tror du det er som flyr bomberuns over Gaza?

Staten israel ble opprettet av jøder, for jøder, og består i all hovedsak av jøder, og krigsmaskinen deres er heljødisk, så det er ikke galt å si at når israel evt går til bakkeangrep, så er det jødene som angriper Gaza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det et problem at Mads Gilbert redder liv og lemmer for sivilbefolkningen på Gaza? De trenger helsehjelp.

Grunnen til at NRK bruker Mads Gilbert som korrespondent er at israelerne ikke slipper journalister inn på Gaza. Ellers ville de nok foretrukket å sende et team med sine egne folk dit.

En merkelig ulv er det som berger liv hele dagen.

Gresskar!

Ingen her har problemisert at Gilbert redder liv, skulle bare mangle.

Noen er grundig lei at han bruker sin status til å spre jødehat, kommunistisk sånn, i store mengder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet for helsehjelp kommer til å endre seg radikalt dersom jødene gjør alvor av å invadere Gaza slik de har gjort før. Forrige gang spratt dødstallene opp i langt over 1000 på ganske få dager, og antallet skadde var det mangedobbelte.

Men, du svarte ikke på din lille "forsnakkelse": Har journalister adgang til Gaza eller ikke?

Er noen av disse fra NRK?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Grovt og sjokkerende"?

Er israel noe annet enn en jødestat? Er det mange arabere i IDF-uniform? Hvor mange palestinske F16-piloter tror du det er som flyr bomberuns over Gaza?

Staten israel ble opprettet av jøder, for jøder, og består i all hovedsak av jøder, og krigsmaskinen deres er heljødisk, så det er ikke galt å si at når israel evt går til bakkeangrep, så er det jødene som angriper Gaza.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Arab_members_of_the_Knesset

Isreals ambassadør i Norge er heller ikke jøde!

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behovet for helsehjelp kommer til å endre seg radikalt dersom jødene gjør alvor av å invadere Gaza slik de har gjort før. Forrige gang spratt dødstallene opp i langt over 1000 på ganske få dager, og antallet skadde var det mangedobbelte.

Ja, det blir nok dessverre bakkekrig, Hamas var jo ikke i humør til å være med på våpenhvile.

De har kanskje ikke fått drept nok av befolkningen på Gaza?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Grovt og sjokkerende"?

Er israel noe annet enn en jødestat? Er det mange arabere i IDF-uniform? Hvor mange palestinske F16-piloter tror du det er som flyr bomberuns over Gaza?

Staten israel ble opprettet av jøder, for jøder, og består i all hovedsak av jøder, og krigsmaskinen deres er heljødisk, så det er ikke galt å si at når israel evt går til bakkeangrep, så er det jødene som angriper Gaza.

Israel har, til foeskjell fra alle sine naboer, full religionsfrihet.

Skulle trodd dette var alment kjent??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at knesset har en håndfull token arabs. Tror du det forandrer på noe?

Du har sterkt deforme hender, Knesset har 12 arabiske medlemmer, ut av 120; altså 10%.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at knesset har en håndfull token arabs. Tror du det forandrer på noe?

Poenget er at du avslører deg selv som en anti-semitt, når du omtaler staten Israel og det nåværende politiske styret som "jødene".

Kun 75% av innbyggerne i Israel er jøder.

Du omtaler merkelig nok ikke Hamas eller Gaza-befolkningen som "muslimene".

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar sin legeed på alvor.

Nei han tvert imot pisser på den.

Tenker da på hans uttalelser om å ikke ville gi medisinsk hjelp til Israelere og andre med ulikt politisk standpunkt enn han selv.

Endret av kråkefjas
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du avslører deg selv som en anti-semitt, når du omtaler staten Israel og det nåværende politiske styret som "jødene".

Kun 75% av innbyggerne i Israel er jøder.

Du omtaler merkelig nok ikke Hamas eller Gaza-befolkningen som "muslimene".

Anonymous poster hash: f267b...a49

Er jeg antisemitt? Ikke slik jeg ser det. Jeg hater ikke jøder, jeg tillegger ikke jøder noen spesielle negative egenskaper, og ikke ønsker jeg å se dem utslettet eller undertrykt, heller.

Men det israel gjør og har gjort ganske lenge, er galt, og det kan aldri føre til noen fred, bare flere drepte.

At israel er en jødestat eller at det er jøder som fører krig mot befolkningen på Gaza, kan da knapt være en kontroversiell påstand. israel er skapt utelukkende med det formål å gi jødene et hjemland i tråd med det noe feilaktige bibelske kravet de påberoper seg. Jeg sier feilaktig, siden de fleste av de innvandrede jødene som kom fra Europa og USA, har sine genetiske røtter i Øst-Europa, ikke i Midt-Østen. Ikke at det spiller noen særlig rolle. Staten israel kan ikke tørkes bort fra kartet, heller. Det er tre generasjoner mennesker som har hatt dette som sitt hjemland, og det kan man ikke sette en strek over. De hører til der nå. Men det staten deres gjør for øyeblikket, kommer aldri til å føre til noen fred, bare en endeløs krig der de påberoper seg retten til å drepe i gjengjeldelse for palestinernes lite effektive angrep på dem.

Det kommer aldri til å ta slutt, før det opprettes en fred som alle kan leve med.

Jødene kunne starte med å slutte å opprette stadig nye bosetninger i de okkuperte områdene. Men selv en så liten ting er de ikke villige til å fire på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han tvert imot pisser på den.

Tenker da på hans uttalelser om å ikke ville gi medisinsk hjelp til Israelere og andre med ulikt politisk standpunkt enn han selv.

Når sa han det, og hvor?

Du tenker formodentlig på hans kritikk av Leger Uten Grenser, for at de ikke tar noe standpunkt i fht konfliktene som foregår i de områdene der de opererer?

Jeg er enig i at det ikke var særlig rasjonelt. Organisasjoner som LUG og Røde Kors må være upartiske, eller risikere å bli aktivt motarbeidet, og de kan ikke koste på seg noen politisk agenda eller velge sider. Og det har vist seg å være effektivt.

For folk som Mads Gilbert er det enklere, for han drar ikke verden rundt, han drar til Gaza, og der er det bare "hans" folk som trenger hjelp.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når sa han det, og hvor?

"Under en paneldebatt på kulturhuset i Tromsø i 2006 anbefalte han boikott av den store TV-aksjonen til støtter for Leger Uten Grenser, og begrunnet det med at denne organisasjonen hjelper sivilbefolkningen på begge sider av en konflikt."

http://www.frie-ytringer.com/2012/12/04/koseintervju-med-antisemitt-vekker-avsky/

Gilbert sa seg dypt uenig i at Leger Uten Grenser jobber på begge sidene av en krig uten å ta stilling til den. Han er uenig i den politiske linjen som føres. Organisasjonen er upolitisk og uavhengig, skrev Nordlys."

Endret av kråkefjas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist at dersom man er skeptisk til Israels handlinger og agenda, så er man automatisk "jødehater".



Anonymous poster hash: 0faa4...1fc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilbert

Er rødere enn nesa til Rudolf.

Alle som kjenner han og jobber sammen med han vet at han er ute på propagandaturne.

(Uavhengig av hans faglige kvalifikasjoner og engasjemang i akuttmedisin, de er det ingen som tviler på)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Under en paneldebatt på kulturhuset i Tromsø i 2006 anbefalte han boikott av den store TV-aksjonen til støtter for Leger Uten Grenser, og begrunnet det med at denne organisasjonen hjelper sivilbefolkningen på begge sider av en konflikt."

http://www.frie-ytringer.com/2012/12/04/koseintervju-med-antisemitt-vekker-avsky/

Gilbert sa seg dypt uenig i at Leger Uten Grenser jobber på begge sidene av en krig uten å ta stilling til den. Han er uenig i den politiske linjen som føres. Organisasjonen er upolitisk og uavhengig, skrev Nordlys."

Jeg kan ikke se at han har sagt at han ikke ville gi medisinsk hjelp til en israeler dersom en skulle havne på hans operasjonsbord. Eller en som ikke deler hans syn.

Han sa at han mener at man må ta parti i konflikter og hjelpe den rette siden. Og at han syntes LUG burde boikottes fordi de ikke gjør det. Men han sa IKKE det du anklager ham for.

Det er en konkretiserende tolkning fra din side som det ikke er rom for i kilden din. Og ærlig talt? Bloggen til Jan Simonsen er din "upartiske" kilde? Skal du holde fanen høyt for upartiskhet, så var DET et faen så merkelig valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen til Jan Simonsen er din "upartiske" kilde? Skal du holde fanen høyt for upartiskhet, så var DET et faen så merkelig valg.

Du kan lese det samme i alle de største norske avisene. Jeg husker uttalelsene, og vet at de er sanne, så jeg var ikke så nøye med kilden. Beklager det.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece

Endret av kråkefjas
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese det samme i alle de største norske avisene. Jeg husker uttalelsene, og vet at de er sanne, så jeg var ikke så nøye med kilden.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1503616.ece

Bortsett selvsagt fra at han ikke sa det du anklager ham for å si, ikke engang iflg dine egne kilder.

Jeg er enig i at det er en stutdum ting å si for en lege, men fullt så ille som du skal ha det til var det nå likevel ikke, og det er aldeles ikke grunnlag for å si at han "pisser på legeeden sin".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...