Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gilbert og Sidsel Wold var nok ikke til stede i dette bårehuset og fikk høre denne historien.

Gilbert har en god unnskyldning, men fru Wolds??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartman

Faktum er også at Israels motangrep er så til de grader ute av proporsjon med den truselen angrepene utgjorde, og det er også et faktum at flesteparten av de omkomne og skadde er sivile som ikke er involvert i kampene på annen måte enn som ofre.

Denne artikkelen, skyter ikke den ned påstanden om at dekningen er ensidig og pro Hamas?

Artikkelen er et mesterverk. Den er balansert. En av de få balanserte artiklene som er skrevet av norsk presse. En artikkel som tar utgangspunkt i hva vanlige mennesker tenker og føler. Gilbert, Wold, Kruse og Græsvik derimot bare synser i øst og vest. Det er i alles interesse at menneskene i verden lever godt og har det godt. Hvis det er slik at Hamas tar fra mange palestinerne gleden av å leve, så sier det ganske mye om Hamas.

Endret av Cartman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Gilbert og Sidsel Wold var nok ikke til stede i dette bårehuset og fikk høre denne historien.

De har sannsynligvis hørt lignende historier tidligere. Fattige mennesker som har mistet sine kjære. De samme menneskene får ikke lønningene sine pga at de tilhører feil parti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen er et mesterverk. Den er balansert. En av de få balanserte artiklene som er skrevet av norsk presse. En artikkel som tar utgangspunkt i hva vanlige mennesker tenker og føler. Gilbert, Wold, Kruse og Græsvik derimot bare synser i øst og vest. Det er i alles interesse at menneskene i verden lever godt og har det godt. Hvis det er slik at Hamas tar fra mange palestinerne gleden av å leve, så sier det ganske mye om Hamas.

Det gjør det helt sikkert. Palestinerne ville nok vært mye bedre stilt om Fatah hadde vært i ledelse på Gaza. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har sannsynligvis hørt lignende historier tidligere. Fattige mennesker som har mistet sine kjære. De samme menneskene får ikke lønningene sine pga at de tilhører feil parti.

En anelse spekulativt fra din side, kanskje? Artikkelen sier også at palestinere for det meste holder kjeft om slike tanker, siden de kunne skape problemer for dem. Det er vel ingen tilfeldighet at ytringen kommer i et emosjonelt øyeblikk i et bårehus rett etter at kvinnen som kom med dem, hadde mistet sine kjære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Det gjør det helt sikkert. Palestinerne ville nok vært mye bedre stilt om Fatah hadde vært i ledelse på Gaza. Det er det ingen tvil om.

Abbas er en fornuftig leder, så der er vi enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

En anelse spekulativt fra din side, kanskje? Artikkelen sier også at palestinere for det meste holder kjeft om slike tanker, siden de kunne skape problemer for dem. Det er vel ingen tilfeldighet at ytringen kommer i et emosjonelt øyeblikk i et bårehus rett etter at kvinnen som kom med dem, hadde mistet sine kjære?

Spekulativt ja, men Gilbert har tilbrakt så mye tid på sykehusene at han har truffet på nok av desperate mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Israels bombing av et barnesykehus inatt tok kaka for min del. Uansett hvor grusomme Hamas er, og argumenter om at sivilie alltid går tapt i krig- finner jeg ikke et eneste argument som rettferdiggjør det å faktisk bombe et sykehus for barn. Ingenting.



Anonymous poster hash: e91a9...619
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at Israels bombing av et barnesykehus inatt tok kaka for min del. Uansett hvor grusomme Hamas er, og argumenter om at sivilie alltid går tapt i krig- finner jeg ikke et eneste argument som rettferdiggjør det å faktisk bombe et sykehus for barn. Ingenting.

Anonymous poster hash: e91a9...619

Visste de at det var et sykehus, var det derfor? Hva om de trodde det var legitime mål der?

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste de at det var et sykehus, var det derfor? Hva om de trodde det var legitime mål der?

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

De visste nok utmerket godt at det var et sykehus, om de trodde det var legitime mål der kan jeg ikke uttale meg om, men det er vel det Israel har forsvart bombingen av sivilie mål med? Om noen bruker menneskelige skjold (som jeg ikke forsvarer på noen måte, bare spør retorisk) bør man kanskje ikke bombe de?

Anonymous poster hash: e91a9...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De visste nok utmerket godt at det var et sykehus, om de trodde det var legitime mål der kan jeg ikke uttale meg om, men det er vel det Israel har forsvart bombingen av sivilie mål med? Om noen bruker menneskelige skjold (som jeg ikke forsvarer på noen måte, bare spør retorisk) bør man kanskje ikke bombe de?

Anonymous poster hash: e91a9...619

Jeg er ikke for å bombe hospitaler.

Men, dersom man "bør kanskje ikke bombe" da får man jo det dilemma at Hamas vil, som de allerede har, flytte all sin virksomhet inn på hospitaler, for da kan ikke motparten gjøre noe.

Jeg håper du ser det parafdoksale i dette, og har forståelse for at Israel ikke kan la være å bombe, når det beviselig utføres militær aktivitet fra bl.a. hospitaler.

Videre så hadde Israel advart de, og bedt de om å evakuere.

Hamas advarer ingen på Israelsk side før de fyrer Qassam-raketter inn over huse, skoler og hospitaler.

Noe å tenke på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke for å bombe hospitaler.

Men, dersom man "bør kanskje ikke bombe" da får man jo det dilemma at Hamas vil, som de allerede har, flytte all sin virksomhet inn på hospitaler, for da kan ikke motparten gjøre noe.

Jeg håper du ser det parafdoksale i dette, og har forståelse for at Israel ikke kan la være å bombe, når det beviselig utføres militær aktivitet fra bl.a. hospitaler.

Videre så hadde Israel advart de, og bedt de om å evakuere.

Hamas advarer ingen på Israelsk side før de fyrer Qassam-raketter inn over huse, skoler og hospitaler.

Noe å tenke på?

Du har faktisk flere poeng jeg er enig med her. Men jeg er fremdeles sterkt imot Israels okkupasjon og blokkade av Gaza. Synes det er vanskelig å si noe objektivt i denne saken, da jeg mener sivilie lider på begge sider. Selvsagt er ikke det Hamas gjør greit, men å bombe Gaza sønder og sammen, bare de aller svakeste i denne konflikten. Dette ble rotete tankespinn!

Anonymous poster hash: e91a9...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, vent nå litt. Sykehus er sett på som trygge steder, flere oppholder seg der enn normalt da sykehusene har latt folk søke tilflukt der inne. Og ja, de ble advart, men hvor skal de dra? Palestinerene er innesperret, takket være blokkaden.



Anonymous poster hash: e91a9...619
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han gjør en helt fenomenal bra jobb, med stor fare for eget liv.

Hans kommunistiske jødehat kunne han derimot gjerne holde for seg selv.

Hvorfor i all verden han har åpen mikrofon i norske medier, forstår jeg dessverre godt!!

Enig!

Anonymous poster hash: 5968e...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De visste nok utmerket godt at det var et sykehus, om de trodde det var legitime mål der kan jeg ikke uttale meg om, men det er vel det Israel har forsvart bombingen av sivilie mål med? Om noen bruker menneskelige skjold (som jeg ikke forsvarer på noen måte, bare spør retorisk) bør man kanskje ikke bombe de?

Anonymous poster hash: e91a9...619

Okay, så du mener Israel visste at dette var et barnesykehus og valgte da å bombe det nettopp av den grunn?

Om en militær makt har rett til å angripe et område som bruker menneskelige skjold må man nesten diskutere på generell basis. Visste de allierte at det befant seg sivile i området da de bombet Berlin i '44, der de fløy over skydekket på i nesten 8.000m høyde?

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, vent nå litt. Sykehus er sett på som trygge steder, flere oppholder seg der enn normalt da sykehusene har latt folk søke tilflukt der inne. Og ja, de ble advart, men hvor skal de dra? Palestinerene er innesperret, takket være blokkaden.

Anonymous poster hash: e91a9...619

Og blokaden er der takket være rakettene og selvmordsbomberne og kidnappingene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og blokaden er der takket være rakettene og selvmordsbomberne og kidnappingene.

Omatt og omatt og omatt og omatt og...

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og vil nå bli stengt etter gjentatte ryddinger på kort tid.

Estrella, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...