Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke så at Hamas flere ganger har opprettet ildbaser i eller i nærhet til sivile institusjoner som skoler og sykehus i den hensikt å bruke sivile som levende skjold?

Gilbert says no.

Forrige gang konflikten eskalerte hadde flere hamas-topper base på sykehuset Gilbert var på.

Endret av kråkefjas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gilbert says no.

Forrige gang konflikten eskalerte hadde flere hamas-topper base på sykehuset Gilbert var på.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gilbert says no.

Okay. da så. :)

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A highly-charged discussion is taking place on social media in the Arab world - especially in Egypt - on the hashtag "The Enemy's Name is Hamas".

Det er en del Mann 42 og hans likesinnede bare ikke får med seg...



Anonymous poster hash: f267b...a49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rødere enn nesa til Rudolf.

Alle som kjenner han og jobber sammen med han vet at han er ute på propagandaturne.

(Uavhengig av hans faglige kvalifikasjoner og engasjemang i akuttmedisin, de er det ingen som tviler på)

Er du en av dem? Har du insider informasjon?

Anonymous poster hash: f267b...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte google Gilbert og der står det nevnt en snodig uttalelse fra ham i forbindelse med 9/11 og at han har vært engasjert i AKP(m-l). Etter det jeg har lest om Lenin og Mao så er det vanskelig å skjønne at noen har sympatisert med dem.



Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte google Gilbert og der står det nevnt en snodig uttalelse fra ham i forbindelse med 9/11 og at han har vært engasjert i AKP(m-l). Etter det jeg har lest om Lenin og Mao så er det vanskelig å skjønne at noen har sympatisert med dem.

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Han var marxist-leninist, ikke maoist. Det er en forskjell. Visstnok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var marxist-leninist, ikke maoist. Det er en forskjell. Visstnok.

I stand corrected!

Jeg spør meg bare hvordan en belest og oppegående person som Gilbert kan sympatisere med noe slikt.

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han mener amerikanere, irakere og palestinere er like mye verdt, eller fordi han syntes terror er et dårlig våpen?

På tide med linser, evt. briller?

Anonymous poster hash: 61741...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med Mads Gilbert er at han fremstilles (noe som han også selv bidrar til) som en humanitær, selvoppofrende lege, som hjelper mennesker i nød. Av den grunn blir han også brukt som et sannhetsvitne bl.a. av NRK.

I virkeligheten er han en politisk aktivist som bruker sine legekunnskaper til å spre å kamuflert politisk propaganda, under dekke av å være et øyenvitne som kun er der for å yte humanitær bistand.

Uærlig. En ulv i fåreklær!

Anonymous poster hash: f267b...a49

Tullprat. Mads Gilbert har aldri seilt under falsk flagg. Han har offentlig framstått som Akp-ml for lenge siden. Han er en idealist som bryr seg. Selv om jeg ikke liker liker hans politiske ståsted, så kan jeg ikke på noen måte ta han for falsk spill, og hans legeativitet er helt i tråd med legeprinsippene, At han velger å dra ned for å hjelp til er aktverdig. Ikke mange gidder det. Noen Norske leger bruker heller sin fritid til å snekre silikonpupper på private klinikker på sin fritid for å skuffe penger.

Jeg synes det er ufint å beskylde Gilbert for urent spill. Slik jeg kan se gjør han alt i tråd med egne prinsipper, etikk overbevisning og omtanke.

Det er konflikt i Palesina. Under slike forhold skjer stygge ting på begge sider, uansett hvor "snill" den ene parten er. Gilbert står på den Palestinske siden og snakker selvfølgelig om stygge ting han ser.

Selv mener jeg at Hamas er en ulykke for Palestina og Israel, men de er en ulykke Israel selv har provosert fram. PLO var langt mer moderate, men de ble skadet av Israel og ble såpass svekket at en verre og mer ekstrem organisjon tok over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Mads Gilbert har aldri seilt under falsk flagg. Han har offentlig framstått som Akp-ml for lenge siden. Han er en idealist som bryr seg. Selv om jeg ikke liker liker hans politiske ståsted, så kan jeg ikke på noen måte ta han for falsk spill, og hans legeativitet er helt i tråd med legeprinsippene, At han velger å dra ned for å hjelp til er aktverdig. Ikke mange gidder det. Noen Norske leger bruker heller sin fritid til å snekre silikonpupper på private klinikker på sin fritid for å skuffe penger.

Jeg synes det er ufint å beskylde Gilbert for urent spill. Slik jeg kan se gjør han alt i tråd med egne prinsipper, etikk overbevisning og omtanke.

Det er konflikt i Palesina. Under slike forhold skjer stygge ting på begge sider, uansett hvor "snill" den ene parten er. Gilbert står på den Palestinske siden og snakker selvfølgelig om stygge ting han ser.

Selv mener jeg at Hamas er en ulykke for Palestina og Israel, men de er en ulykke Israel selv har provosert fram. PLO var langt mer moderate, men de ble skadet av Israel og ble såpass svekket at en verre og mer ekstrem organisjon tok over.

Selv tullprat^2

Gilbert seiler under falsk flag, dvs. han er oppriktig, som du sier, men han fremstår i media, i tillegg til sin kjempe innsats for de sårede, som en slags kvasi-neutral kommentator, et sannhetsvitne, noe han absolutt ikke er.

Han er propagandist av verste skuff!!

Og, så er det løgn at Israel selv har provosert frem Hamas.

Islamistiske ekstremister har det vært også under PLO-dagene, og uansett hva Israel gjorde eller ikke gjorde, så var det en gjeng med islamo-fascister som hungret etter makt, og som har ett eneste mål; nemlig det stor-palestinske, jødefri, kalifat.

For å si det på den måten; mener du også at ISIL er Israels kreasjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Mads "Dr. Mengele" Gilbert noen gang sagt noe som helst positivt om jødene og israelerne? Og dertil negativ om Hamas og Palestinerne?



Anonymous poster hash: 528d3...aae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Gilbert står midt oppi det. At han har de meningene han har, er selvfølgelig ikke tilfeldig. Hvem er vi, til å heve oss over den virkeligheten han og andre lever midt oppi? Dag ut og dag inn i heksegryta - selvfølgelig har han meninger! Som om det det er merkelig at han er partisk??

"Propagandaturné!" Jeg blir kvalm! Noe så jækla navlebeskuende, naivt og hoverende...

Noen har det visst altfor godt på sitt lille berg. :roll:



Anonymous poster hash: 0faa4...1fc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert Gilbert som er ute med propagandaen og feilinformasjonen sin her, også.

http://www.washingtonpost.com/blogs/worldviews/wp/2014/07/16/what-happened-when-palestinian-children-were-killed-in-front-of-a-hotel-full-of-journalists/

Og han her er garantert instruert av Gilbert:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Derfor-sier-jeg-farvel-til-Israel-7639292.html#.U8fCPlaDY48

Bare spill - Gilbert er sikkert regissøren:

https://www.facebook.com/photo.php?v=787403031302119&set=vb.179609608748134&type=2&theater

Selvfølgelig er ikke situasjonen svarthvit. Selvfølgelig har begge parter svin på skogen. Men Gilbert forteller den ene partens historie og lidelse, det er mange av dem som forteller den andres.



Anonymous poster hash: 0faa4...1fc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke Mads Gilbert stasjonert i Syria? 2000 Palestinere drept der så langt i den interne borgerkrigen, i tillegg til 168 000 andre...

For all del, snill mann. Men det blir ikke noe bedring i situasjonen før Mads GIlbert tar avstand fra at Hamas bruker sivile som skjold.

Anonymous poster hash: d763f...487

Det er kun ett 'bevis' for at Hamas har brukt mennesker som skjold, og i dette ene beviset, så har det seg slik at mannen plukker opp ungen for å få han i sikkerhet.

IDF derimot, der har du massevis av beviser for at de bruker menneskelige skjold..

Fri Palestina.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun ett 'bevis' for at Hamas har brukt mennesker som skjold, og i dette ene beviset, så har det seg slik at mannen plukker opp ungen for å få han i sikkerhet.

IDF derimot, der har du massevis av beviser for at de bruker menneskelige skjold..

Fri Palestina.

Haha, tuller du? Du kan jo høre hva Hamas sin talsmann Sami Abu Zuhri selv sier om saken... LINK

Trist at du lar deg lure. Hadde nabolandene til Israel vært oaser av fred, likestilling og demokrati så er det mulig du hadde hatt et poeng, men når det er det stikk motsatte, så skjønner de fleste oppegående mennesker at Israel virkelig IKKE er problemet.

Anonymous poster hash: d763f...487

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, tuller du? Du kan jo høre hva Hamas sin talsmann Sami Abu Zuhri selv sier om saken... LINK

Trist at du lar deg lure. Hadde nabolandene til Israel vært oaser av fred, likestilling og demokrati så er det mulig du hadde hatt et poeng, men når det er det stikk motsatte, så skjønner de fleste oppegående mennesker at Israel virkelig IKKE er problemet.

Anonymous poster hash: d763f...487

-Bilde med kopirett fjernet-

- Magnifique, mod.

Rart det der, at de ikke vil at hjemmene deres skal bli ødelagt? Det stod en familie på ett tak under en av Israels bombinger, de stod der fordi de ikke ville hjemmet deres skulle bli ødelagt. De trodde at de kanskje ville bli spart, der tok de feil.

Endret av Magnifique
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

De fleste kriger går jo hardest ut over sivile. ser ikke helt hvordan israel skal unngå å skade sivile, da hamas soldater bor mitt blant de sivilie og skyter ut raketter fra hustak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...