Gå til innhold

Mads Gilbert på sykehuset i Gaza.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rart det der, at de ikke vil at hjemmene deres skal bli ødelagt? Det stod en familie på ett tak under en av Israels bombinger, de stod der fordi de ikke ville hjemmet deres skulle bli ødelagt. De trodde at de kanskje ville bli spart, der tok de feil.

-Bilde med kopirett fjernet fra sitat-

- Magnifique, mod.

Ja, Hamas tar nok feil dersom de tror at de kan gjemme seg bak barn og kvinner, og at Israel ikke prøver å ta de ut.

Tenk over alternativet, hva viss alle verdens terrorister kunne være sikker på at bare de gjemte seg blant sivilbefolkningen så ville ingen militær, i noe land, skyte på de?

Dersom en terrorgruppe i Norge hadde optrått på samme feige og kujonaktige måte, over mange mange år, da ville til slutt norsk politi og militær gjort akkurat det samme som IDF.

Og, venstrebermen ville ropt opp om overgrep og politistat og krigsforbrytelser osv, akkurat som på Gaza-stripen i dag.

Ikke noe nytt der!

Endret av Magnifique
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for hets, brudd på personvern, bilde med kopirett og svar til dette.

- Magnifique, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Å være skeptisk til er greit, men da bør man også være (svært) skeptisk til Hamas' handlinger. Med sine raketter har de som formål å drepe flest mulig israelere. Å bare rette pekefingen mot Israel vitner i beste fall om uvitenhet, i verste fall dreier det seg om jødehat.

Anonymous poster hash: 61741...ed4

Som de fleste jo også er. Problemet er vel heller en del av høyresiden som forherliger Israel. Endret av Badabing
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Hamas tar nok feil dersom de tror at de kan gjemme seg bak barn og kvinner, og at Israel ikke prøver å ta de ut.

Tenk over alternativet, hva viss alle verdens terrorister kunne være sikker på at bare de gjemte seg blant sivilbefolkningen så ville ingen militær, i noe land, skyte på de?

Dersom en terrorgruppe i Norge hadde optrått på samme feige og kujonaktige måte, over mange mange år, da ville til slutt norsk politi og militær gjort akkurat det samme som IDF.

Og, venstrebermen ville ropt opp om overgrep og politistat og krigsforbrytelser osv, akkurat som på Gaza-stripen i dag.

Ikke noe nytt der!

Det er ikke snakk om at Hamas gjemmer seg blant sivile. Gaza er ikke en militær by, infrastrukturen deres er tilnærmet ikke-eksisterende. De bruker det de har.

Det er en David og Goliat situasjon. Hvis Israel vil ta ut Hamas uten å skade sivile så må de gå inn til fots, de kan ikke fortsette bombingen slik de gjør nå. Antallet sivile som dør i forhold til antallet Hamas medlemmer som dør er altfor høyt.

Tenk på alle de sivile i Gaza som har mistet familie, tenk deg om det hadde vært deg. Du ville hatt hevn, hvem går du til da? Nemlig Hamas.

Du sier at Hamas er terrorister, hva med IDF?? Er de helt uskyldige de eller?

Endret av Gwynevere
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå helt til kjernen. Hamas ønsker å utrydde jødene. Det ønsker ikke israelerne.

Da snakker vi om et helt annet utgangspunkt. Så Israel har min veto til å handle.



Anonymous poster hash: 528d3...aae
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om at Hamas gjemmer seg blant sivile. Gaza er ikke en militær by, infrastrukturen deres er tilnærmet ikke-eksisterende. De bruker det de har.

Det er en David og Goliat situasjon. Hvis Israel vil ta ut Hamas uten å skade sivile så må de gå inn til fots, de kan ikke fortsette bombingen slik de gjør nå. Antallet sivile som dør i forhold til antallet Hamas medlemmer som dør er altfor høyt.

Tenk på alle de sivile i Gaza som har mistet familie, tenk deg om det hadde vært deg. Du ville hatt hevn, hvem går du til da? Nemlig Hamas.

Du sier at Hamas er terrorister, hva med IDF?? Er de helt uskyldige de eller?

Ja, de bruker det de har, helt konsekvent bruker de å gjemme seg blant sivile, de bruker hospitaler til å lagre våpen, og til å skyte fra taket av, de bruker skoler til å skyte fra, de frakter våpen med ambulanser osv osv.

De har lange strender, kan de ikke skyte derfra?

Gaza har jorder og. lign. hvor det dyrkes mat på, kan de ikke fyre av rakettene derfra?

Du har helt rett at antallet sivile er alt, alt, alt for høyt i forhold til de militante Hamas-medlemmer som er drept, og det er det en eneste grunn til: Hamas vil ha det på den måten, for det er den eneste måten de kan jukse seg til offerstatus, selv om det er de selv som er aggressoren i denne konflikten.

Dersom IDF går inn med bakkemannskap så vil dødstallene bare øke, Hamas vil jo ikke kjempe åpent da heller, for de vet at de taper så det synger.

Selvsagt vil man ha hevn når ens kjære blir drept. De man bør hevne seg på er de som er årsak til at far, mor, bror eller søster er drept, nemlig Hamas - som inviterer til krig igjen og igjen.

IDF er ikke terrorister selv om de gjør feil mange ganger.

Israels militær skyter for å drepe terrorister (som gjemmer seg bak sivile).

Terroristene skyter for å drepe sivile (som militæret prøver å beskytte)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som de fleste jo også er. Problemet er vel heller en del av høyresiden som forherliger Israel.

Forherligelse er noe venstrevridde agitatorer driver med.

Israel har ikke blitt forherliget av noen her på KG, gi gjerne eksempler dersom du kan finne noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv tullprat^2

Gilbert seiler under falsk flag, dvs. han er oppriktig, som du sier, men han fremstår i media, i tillegg til sin kjempe innsats for de sårede, som en slags kvasi-neutral kommentator, et sannhetsvitne, noe han absolutt ikke er.

Han er propagandist av verste skuff!!

Og, så er det løgn at Israel selv har provosert frem Hamas.

Islamistiske ekstremister har det vært også under PLO-dagene, og uansett hva Israel gjorde eller ikke gjorde, så var det en gjeng med islamo-fascister som hungret etter makt, og som har ett eneste mål; nemlig det stor-palestinske, jødefri, kalifat.

For å si det på den måten; mener du også at ISIL er Israels kreasjon?

At media framstiller han kvasinøytralt er deres sak. Han er som han er, og han er en idealistisk Akp-lege som er preget av de skadde som han behandler osv.

Jeg tror at PLO var i ferd med å roe seg ned rett før de ble overvunnet av Hamas og tror at Israel hjalp Hamas med sin kamp mot PLO. Jeg synes det så ut som om PLO ble svekket, og at de mer ekstreme Hamas fikk grobunn. Isreals offensive stil gjødslet grunnlaget for de ekstreme I Hamas.

Jeg tror ikke ISIL er Israelkreert, men USA kan ha spilt kortene slik at ISIL har blitt mye sterkere.

Jeg har en mistanke om at sniperne i Syria som var skjøt startskuddene for den krisen ikke var Assads menn, men derimot ansatt av noen som var ute etter å provosere fram borgerkrig. Så vidt jeg vet har Assad benektet at han sto bak. Denne aksjonen destabiliserte, og i destabiliserte soner vokser ekstreme voldsorganisasjoner frem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Israel vil ta ut Hamas uten å skade sivile så må de gå inn til fots, de kan ikke fortsette bombingen slik de gjør nå.

Jeg er enig i at de bør inn på bakken, men dødsfallene vil selvsagt øke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At media framstiller han kvasinøytralt er deres sak. Han er som han er, og han er en idealistisk Akp-lege som er preget av de skadde som han behandler osv.

Jeg tror at PLO var i ferd med å roe seg ned rett før de ble overvunnet av Hamas og tror at Israel hjalp Hamas med sin kamp mot PLO. Jeg synes det så ut som om PLO ble svekket, og at de mer ekstreme Hamas fikk grobunn. Isreals offensive stil gjødslet grunnlaget for de ekstreme I Hamas.

Jeg tror ikke ISIL er Israelkreert, men USA kan ha spilt kortene slik at ISIL har blitt mye sterkere.

Jeg har en mistanke om at sniperne i Syria som var skjøt startskuddene for den krisen ikke var Assads menn, men derimot ansatt av noen som var ute etter å provosere fram borgerkrig. Så vidt jeg vet har Assad benektet at han sto bak. Denne aksjonen destabiliserte, og i destabiliserte soner vokser ekstreme voldsorganisasjoner frem.

Jadda, som jeg har sagt hele veien: Alt er jødenes og USA's skyld (hvis man da ikke regner med Illuminati)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stand corrected!

Jeg spør meg bare hvordan en belest og oppegående person som Gilbert kan sympatisere med noe slikt.

Anonymous poster hash: 1fd8a...a6c

Han sympatiserer ikke med Hamas, men med palestinernes sak, og har gjort det lenge før Hamas kom til makten. Han kommer til å fortsette med det lenge etter at Hamas har mistet makten. Og så lenge det fortsatt bombes på Gaza, så kommer han til å fortsette å reise dit (så lenge han er fysisk i stand til det) og yte sin skjerv. Jeg antar at når han går av med pensjon kommer han til å skrive rasende kronikker i stedet. Men dette har ikke noe med Hamas å gjøre. Han ville nok foretrukket PLO, siden det var en sosialistisk organisasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat. Mads Gilbert har aldri seilt under falsk flagg. Han har offentlig framstått som Akp-ml for lenge siden. Han er en idealist som bryr seg. Selv om jeg ikke liker liker hans politiske ståsted, så kan jeg ikke på noen måte ta han for falsk spill, og hans legeativitet er helt i tråd med legeprinsippene, At han velger å dra ned for å hjelp til er aktverdig. Ikke mange gidder det. Noen Norske leger bruker heller sin fritid til å snekre silikonpupper på private klinikker på sin fritid for å skuffe penger.

Jeg synes det er ufint å beskylde Gilbert for urent spill. Slik jeg kan se gjør han alt i tråd med egne prinsipper, etikk overbevisning og omtanke.

Det er konflikt i Palesina. Under slike forhold skjer stygge ting på begge sider, uansett hvor "snill" den ene parten er. Gilbert står på den Palestinske siden og snakker selvfølgelig om stygge ting han ser.

Selv mener jeg at Hamas er en ulykke for Palestina og Israel, men de er en ulykke Israel selv har provosert fram. PLO var langt mer moderate, men de ble skadet av Israel og ble såpass svekket at en verre og mer ekstrem organisjon tok over.

Enig. Det er meningsløst å beskylde Mads Gilbert for taskenspilleri eller at han seiler under falsk flagg. Når det gjelder akkurat hvem han er og hva han står for, så må man nærmest være både døv og blind for å ikke få det med seg. Han har alltid vært sterkt kritisk til Israel, han har alltid sympatisert med palestinerne, og han har alltid vært kommunist. Og han har aldri lagt skjul på noen av delene.

Jeg tror ikke han lyver i sine rapporter, heller. Gilberts personlighet har ikke så mye rom for løgner, tror jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jadda, som jeg har sagt hele veien: Alt er jødenes og USA's skyld (hvis man da ikke regner med Illuminati)

Jeg er uenig, og skylder mer på USA enn på jødene for faenskapen i verden. Jødene har gjort mye som har forverret situasjonen, men husk at det ikke er enkelt når man helkontinuerlig lever med naboer som sender raketter i hytt og pine.

Israel og Palestina trenger ekte helter, slik som mødrene i Belfast, som sto opp mot the troubles.

Jeg mener at Hamas har enda mer skyld enn Israel, og at problemene vokser fordi vold bygger hat.

Løsningen er å jobbe med holdninger, og løsningen virker dessverre litt i fjerneste laget. Urealistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå helt til kjernen. Hamas ønsker å utrydde jødene. Det ønsker ikke israelerne.

Da snakker vi om et helt annet utgangspunkt. Så Israel har min veto til å handle.

Anonymous poster hash: 528d3...aae

Israel har din "veto"? Tøysekopp. Veto er latin for "jeg forbyr". Jeg ville være helt for det dersom du faktisk vil forby israel å handle, men resten av det du skrev, tyder vel mer på at du ikke vet hva veto betyr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Artig. Israels ambassade vil gjerne styre norsk presses redaksjonelle avgjørelser, og ber pressen om å ikke bruke Mads Gilbert som kilde, da ambassaden ikke liker ham. Og mistenker at det er gjensidig.

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Artig. Israels ambassade vil gjerne styre norsk presses redaksjonelle avgjørelser, og ber pressen om å ikke bruke Mads Gilbert som kilde, da ambassaden ikke liker ham. Og mistenker at det er gjensidig.

Det er så latterlig at jeg ikke har ord. Om de er uenig i det Gilbert sier, så bruk energien på å motbevise det. Å forsøke å styre hvem norsk presse bruker som kilde, basert på hva ambassaden mener om nevnte kilde, er uhørt. Og det gjør meg minst like skeptisk til ambassadens agenda som noe Gilbert sier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel har din "veto"? Tøysekopp. Veto er latin for "jeg forbyr". Jeg ville være helt for det dersom du faktisk vil forby israel å handle, men resten av det du skrev, tyder vel mer på at du ikke vet hva veto betyr.

Oi, der vant du debatten.

Anonymous poster hash: ee394...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...