Gå til innhold

Hvorfor er aldri gutter "billig"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi kan konkludere med at menn fortsatt tror de er best i alt. Som dem sa tidligere i tråden, så mener de f.eks ikke at Erna Solberg er egnet til å være statsminister, eller at jenter i militæret vil gjøre en god jobb. "Vi er jo sterkest, man må være dødssterk for å kunne tjenestegjøre eller være i eliten", når det finnes mange eksempler på kvinner som server i militæret. "Under andre verdenskrig var det vi som forsvarte landet", og slike tåpelige argumenter.. Ja, fordi kvinner ikke hadde lov til å delta i militæret, derfor tjenestegjorde dem ikke der heller ;)

De mener at vi er de mest billige, når de er de mest villige ;) Jada, det er mange menn som ikke ligger rundt med andre, men statistisk sett skårer dere høyest her. This makes no sense too me.

tullprat. meningsmålinger gjort av norsk gallup visste at et flertall ønsket jonas gahr støre som statsminister etter et halv år inn i blå regjering. fallskjermjægertesten er damer hjertelig velkommen til prøve. ingen kvinner har klart kravene til nå som nevnt mange ganger tidligere. kanskje testkravene på landets beste soldater burde senkes, så disse ''gutte-jentene'' som du nevnte tidligere opplever mestringsfølelse, uansett om det går utover kvaliteten? går ikke rundt og kaller jenter i real life billige til dem direkte. hever meg over den type adferd.

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

pøh feminister er egoistiske. norske kvinner var noen av de første i verden til å få stemmerett. det er fortsatt land der kvinner ikke har stemmerett og med et kvinnesyn der kvinner blir sammenlignet med husdyr. hva har dere gjort for å hjelpe søstrene deres i disse landene?

Så du mener at mennesker som er for at alle skal ha like rettigheter er egoistiske altså. Hvordan er det egoistisk? :)

Hva jeg har gjort? Jeg har vært aktiv i politikk i en del år nå og jeg skal når jeg er ferdig utdannet reise til flyktningleir og jobbe et år. En person kan ikke gjøre en veldig synlig forskjell, men om mange gjør det samme vil man komme langt.

Og hva gjør du tør jeg spørre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

tullprat. meningsmålinger gjort av norsk gallup visste at et flertall ønsket jonas gahr støre som statsminister etter et halv år inn i blå regjering. fallskjermjægertesten er damer hjertelig velkommen til prøve. ingen kvinner har klart kravene til nå som nevnt mange ganger tidligere. kanskje testkravene på landets beste soldater burde senkes, så disse ''gutte-jentene'' som du nevnte tidligere opplever mestringsfølelse, uansett om det går utover kvaliteten? går ikke rundt og kaller jenter i real life billige til dem direkte. hever meg over den type adferd.

Og du klarer fallskjermjegertesten? Tviler på at du klarer tremila engang jeg under 5 timer så :P Du kan i alle fall ikke ha så veldig mye tid til trening når du sitter her inne og sutrer hele dagene

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hva det det vernepliktige året menn har? Nå har jeg selv hatt en grunnskoleutdanning der jenteelevene har fått spesialundervisning i matematikk og fått sine saker satt på agendaen. Hva med at ingen feminister noen gang har tatt opp problematikken med guttenes frafall i skolen? Hva med at det fortsatt er en jentedag på universitetene selv om de for lengst representerer majoriteten av studenter? NTNU innførte vel faktisk høyere lønn for sine kvinnelige lektorer i sympati med lønnsforskjellene mellom kvinner og menn, som faktisk ikke engang er reelle. Det er så mange områder menn blir diskriminert på og jeg klarer ikke finne et eneste et der kvinner kommer dårligere ut som ikke er selvforskyldt? Fortsatt går de fleste kvinner (og menn) rundt og hevder at falske voldtektsanklager skader ekte ofres kredibilitet, når det burde vært menn som fikk lov å innta offerrollen i det å bli uskyldig anklaget for voldtekt. Og alle disse områdene menn kommer dårlige ut på er ikke engang noe vi klager over, selv om det åpenbart skyldes et skjevt og urettferdig syn på kjønnsforskjeller som rammer menn, men at dere er frekke nok til å tillegg få det til å høres ut som kvinner fortsatt er den tapende part i likestillingsspørsmålet er rett og slett uspiselig. Det er kvalmende og provoserende å se et samfunn som fortsatt bekymrer se seg mer om at vi har uttrykk som "å løpe som en jente" enn at menn i økende faller ut av både skolegang og familietlivet. Og her roper du om at vi trenger å fokusere på likestilling for "begge kjønn", men hvor i all verden er det ikke allerede fokusert så til de grader på kvinner at menn nå for lengst er blitt forbigått og i store tall blir lidende for nettopp dette. Dette som skyldes feminismen, og likevel er løsningen mer feminisme og mer fokus på likestilling for "begge kjønn", som for lengst har vist seg å kun gjelde kvinner?

Kvinner har verneplikt i dag.

Du siterer bare det du vil sitere du. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Synes du det er ubehagelig?

Jeg er feminist som de fleste andre her i Norge siden jeg er for likestilling, og jeg har i alle fall mange ganger snakket om menns rettigheter også (da spesielt med tanke på at far må være like mye foreldrer for mor for å styrke begge kjønnene slik at mannen blir sett på som like mye verdt som forelder og at unge kvinner enklere får jobb da siden at menn og kvinner ideelt sett får delt hele permisjonen)

Og hva gjør du for likestilling? Har du vært politisk aktiv i mange år kanskje og jobbet ekstremt mye med det? Eller sitter du bare på KG og sutrer i stedet for å faktisk gjøre noe?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si at menn mentalt sett er mer slutty, fordi de har lavere standard og VIL mer.

Men kvinner har mer sex i praksis.

Korrekto!

Jenter: Hvorfor mister dere jomfrudommen før oss gutter? Altså snittet for å miste jomfrudommen er lavere hos jenter enn hos menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan konkludere med at menn fortsatt tror de er best i alt.

Hvis du sitter med dette etter denne diskusjonen på 39 sider, så har du bevist at du ikke klarer å lese så godt.

Som dem sa tidligere i tråden, så mener de f.eks ikke at Erna Solberg er egnet til å være statsminister, eller at jenter i militæret vil gjøre en god jobb.

Enda et tegn på at du ikke klarer å lese så godt. Det er ingen som har sagt at jenter i militæret ikke vil kunne gjøre en god jobb. Det er mange jenter i militæret nå som allerede gjør en god jobb. Du må rett og slett prøve å forstå hva diskusjonen handlet om.

Det handler heller ikke om hvor god eller ikke god Erna Solberg er. Det handler om hva folket vil. Enda en diskusjon som har gått over hodet på deg.

"Vi er jo sterkest, man må være dødssterk for å kunne tjenestegjøre eller være i eliten", når det finnes mange eksempler på kvinner som server i militæret. "Under andre verdenskrig var det vi som forsvarte landet", og slike tåpelige argumenter.. Ja, fordi kvinner ikke hadde lov til å delta i militæret, derfor tjenestegjorde dem ikke der heller ;)

Man skiller ikke mellom kvinner og menn under opptakene. Men opptakene er der av en grunn. Man kan ikke senke opptakene for at kvinner skal klare dem, det må du da forstå. Dette handler om liv eller død og det er det opptakene er der for. Man vil sikre at de som klarer dem har størst sjanse for å overleve.

De mener at vi er de mest billige, når de er de mest villige ;) Jada, det er mange menn som ikke ligger rundt med andre, men statistisk sett skårer dere høyest her. This makes no sense too me.

Alle vi har nå gjennom 39 sider sagt at menn gjennom evolusjon og vår biologi er den som er mest "billige" i form av vilje. Det eneste vi har gjort er å forklare hvorfor det er en større ulempe for kvinner å være "tøs" jamført med menn opp gjennom tiden, og kanskje forklare hvorfor begrepet mulighens har oppstatt. Det har rett og slett vært en farlig livsstil for ei kvinne å knulle alle som prøvde seg på henne.

Du må også huske at det som oftest er kvinner som bruker ordet tøs om hverandre og ikke menn.

Bare se her på KG på alle trådene hvor jenter spør andre jenter om du har vært "løse" eller ikke, samt responsen der menn flest gir faen og ønsker at hun skal kose seg med sex hvis hun klarer å passe på seg selv, mens jenter dømmer henne nedenom og hjem pga hun ikke viser noen "klasse".

Altså det er kvinner ovenfor andre kvinner som er opptatt av "klasse" og det å kalle andre kvinner for "tøs", eller "løse". Så om du/dere vil rette på denne missnøyen så må dere se på dere selv først, for som sagt, menn gir stort sett faen og forstår at sex er godt. Det er jo slik vi ser på saken uansett, så hvorfor skal det være annerledes for kvinner som ønsker sex like mye som oss? Igjen, målet ditt burde være å rette kvinners syn rundt ordene og ordtakene ettersom det er der de har sitt utspring. Beviset starter altså allerede på deg selv.

Og du klarer fallskjermjegertesten? Tviler på at du klarer tremila engang jeg under 5 timer så :P Du kan i alle fall ikke ha så veldig mye tid til trening når du sitter her inne og sutrer hele dagene

Dette er jo irrelevant diskusjonen. Selvfølgelig klarer et fåtall av oss fallskjermjegertesten nå når et fåtall uansett hadde klart det i utgangspunktet. Jeg har selv vært i militæret og løpt tremila med full pakning, så jeg vet at jeg engang i tiden ihvertfall klarte den. ;) Selv om jeg aldri prøvde meg på fallskjermjegertestene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siterer bare det du vil sitere du. Hvorfor svarer du ikke på spørsmålene mine? Synes du det er ubehagelig?

Jeg er feminist som de fleste andre her i Norge siden jeg er for likestilling, og jeg har i alle fall mange ganger snakket om menns rettigheter også (da spesielt med tanke på at far må være like mye foreldrer for mor for å styrke begge kjønnene slik at mannen blir sett på som like mye verdt som forelder og at unge kvinner enklere får jobb da siden at menn og kvinner ideelt sett får delt hele permisjonen)

Og hva gjør du for likestilling? Har du vært politisk aktiv i mange år kanskje og jobbet ekstremt mye med det? Eller sitter du bare på KG og sutrer i stedet for å faktisk gjøre noe?

Hvis du har vært politisk aktiv for mens rettigheter angående barneoppdragelse så må jeg si du gjør en dårlig jobb, nå som mange av de rettighetene vi hadde forsvinner med den nye regjeringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt ifra og har ikke sagt det :opplyser: sutrer ikke, er mer oppgitt på vegne av enkelte motdebattanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at mennesker som er for at alle skal ha like rettigheter er egoistiske altså. Hvordan er det egoistisk? :)

Hva jeg har gjort? Jeg har vært aktiv i politikk i en del år nå og jeg skal når jeg er ferdig utdannet reise til flyktningleir og jobbe et år. En person kan ikke gjøre en veldig synlig forskjell, men om mange gjør det samme vil man komme langt.

Og hva gjør du tør jeg spørre?

feminister er selvoptatte. hvilket parti? arbeide i en flyktningleir er givende arbeid :tommel: i min situasjon kan jeg ikke dra ned å hjelpe ofre i en flyktningleir direkte selv. derimot støtter jeg organisasjoner som hjelper katastroferammede områder. sist støttet jeg tacloban, fillipinene med x tusen og engasjerte andre til å hjelpe. jeg ville støttet kvinneorganisasjoner som har på agendaen å hjelpe de landene der kvinner har det verst og at hjelpen når fram. det virker som om kvinneorganisasjonene roper høyest om egne saker som involverer seg selv og det gidder jeg ikke. norge er et av de landene i verden med lavest korrupsjon, likestilte rettigheter og de fleste kvinner sier de har det bra her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

langt ifra og har ikke sagt det :opplyser: sutrer ikke, er mer oppgitt på vegne av enkelte motdebattanter.

Da kan man ikke ta på seg credsen om man ikke klarer det samme selv mener da jeg. På samme måte kan ikke jeg ta på meg credsen til f.eks Brækhus. Du sutrer :P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nylig innførte verneplikten for jenter veier ikke opp for alle de årene de har sluppet unna. Dessuten gjør det bare jobben verre for guttene, da jenter ikke akkurat hever nivået i troppen.

Ikke fortell meg at "menns rettigheter" angående barnefordeling handler om menn. Det er som du sier et ledd i å gjøre det letter for karrierekvinner å slippe å være hjemme med ungen. Det jeg vil ha er slutt på gnål om glasstak, gnål om at menn trenger å læres å ikke voldta, forslag av parkeringsreservasjon for kvinner, kvinnesaksforkjempere som faktisk blir tatt seriøst når de snakker om hvor mye vanskeligere det er for kvinner å bli ledere tross kvoteringer og en masse tiltak gjort for å få kvinner inn i styrerommet, slutt på jentedagen ved universiteter, slutte å fremme forslag om at kvinner skal tildeles gratis laptop ved HIST for å få flere kvinnelige søkere, slutte å vie konferanser til kvinner og deres klyv mot yrkestoppe, og få fjernet denne fordømte spesfiseringen i paragrafen om at det særlig skal legges vekt på kvinnes poisisjon i lovverket vårt. Dette er de enkleste og riktigste grepene å ta i likestilling. Fjern kvinnelige interessegrupper. Menn forventer ikke at noen skal jobbe for å bedre deres kår, det vet vi at vi er ansvarlige for selv som individer. Da er det særdeles ødelggende at det annet kjønn skal orgainisere seg å skaffe seg tiltak gjennom lovverket som gjør det lettere for kvinner enn å konkurrere på helt like kår med menn

Vi har ikke råd til at begge kjønnen skal holde på som feminister. Feminister skaper ingenting. De organiserer og dikterer og intet annet. De klager over få kvinnelige ledere kontra å prøve å bli ledere selv. Og sånn har vi ikke råd til at menn også skal holde på, da det ikke er bæredyktig, derfor er antifeminisme den eneste veien å gå for å få likestilling mellom kjønnene. For ekte likestillinge er noe kvinner faktisk kommer til å tape på, det er dere som er i en fordelaktig posisjon i dag, og må regne med å gi fra dere en rekke privilegier og interesseorganisasjoner for å tilfredstille kravene om likestilling mellom kvinne og mann. Men det er dere ikke villige til.

Angående spørsmålene dine kan jeg ikke huske at du hadde noen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man ikke ta på seg credsen om man ikke klarer det samme selv mener da jeg. På samme måte kan ikke jeg ta på meg credsen til f.eks Brækhus. Du sutrer :P

jeg gir opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Idollet

Jeg ser ikke på menn som puler mye på en positiv måte. Det er faktisk veldig risikofylt for menn, i tilfelle graviditet og kjønnssykdommer. Ser ned på de personlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg ser ikke på menn som puler mye på en positiv måte. Det er faktisk veldig risikofylt for menn, i tilfelle graviditet og kjønnssykdommer. Ser ned på de personlig.

Om man er nøye med kondomer og piller (kvinnen) så er det ikke rare risikoen rent teknisk å pule masse damer da...

(resten av posten er ikke myntet på deg idollet)

ALLE mennesker har behov og lyst på sex (med mindre man er aseksuell). Noen syntes det er best med ett menneske de elsker....andre kan også elske den fysiske biten av det alene (uten følser for den andre). Sånn jeg har oppfattet det, er det ikke alle som har like stort behov som enkelte andre. De som har det største behovet bør da ikke bli sett ned på av de som ikke har så stort behov vel? Er det ikke noe som skurrer i det bildet? Hvorfor har samfunnet trykket det ned over hodene våre? Hvor kommer den holdningen fra? Det lurer jeg på.....Jeg forsøker å se det fra begge sider, men begriper ikke hvorfor det er slik i 2014.

Om noen har seriøse inspill på det er jeg åpen for forslag. Sex i seg selv er da noe både menn OG kvinner nyter i stor grad. La nå to voksne mennesker få avgjøre hva som er best for dem om de trives med det, uten at alle oss andre skal skylle moral ned i strupen deres

:ol::natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Det nylig innførte verneplikten for jenter veier ikke opp for alle de årene de har sluppet unna. Dessuten gjør det bare jobben verre for guttene, da jenter ikke akkurat hever nivået i troppen.

Ikke fortell meg at "menns rettigheter" angående barnefordeling handler om menn. Det er som du sier et ledd i å gjøre det letter for karrierekvinner å slippe å være hjemme med ungen. Det jeg vil ha er slutt på gnål om glasstak, gnål om at menn trenger å læres å ikke voldta, forslag av parkeringsreservasjon for kvinner, kvinnesaksforkjempere som faktisk blir tatt seriøst når de snakker om hvor mye vanskeligere det er for kvinner å bli ledere tross kvoteringer og en masse tiltak gjort for å få kvinner inn i styrerommet, slutt på jentedagen ved universiteter, slutte å fremme forslag om at kvinner skal tildeles gratis laptop ved HIST for å få flere kvinnelige søkere, slutte å vie konferanser til kvinner og deres klyv mot yrkestoppe, og få fjernet denne fordømte spesfiseringen i paragrafen om at det særlig skal legges vekt på kvinnes poisisjon i lovverket vårt. Dette er de enkleste og riktigste grepene å ta i likestilling. Fjern kvinnelige interessegrupper. Menn forventer ikke at noen skal jobbe for å bedre deres kår, det vet vi at vi er ansvarlige for selv som individer. Da er det særdeles ødelggende at det annet kjønn skal orgainisere seg å skaffe seg tiltak gjennom lovverket som gjør det lettere for kvinner enn å konkurrere på helt like kår med menn

Vi har ikke råd til at begge kjønnen skal holde på som feminister. Feminister skaper ingenting. De organiserer og dikterer og intet annet. De klager over få kvinnelige ledere kontra å prøve å bli ledere selv. Og sånn har vi ikke råd til at menn også skal holde på, da det ikke er bæredyktig, derfor er antifeminisme den eneste veien å gå for å få likestilling mellom kjønnene. For ekte likestillinge er noe kvinner faktisk kommer til å tape på, det er dere som er i en fordelaktig posisjon i dag, og må regne med å gi fra dere en rekke privilegier og interesseorganisasjoner for å tilfredstille kravene om likestilling mellom kvinne og mann. Men det er dere ikke villige til.

Angående spørsmålene dine kan jeg ikke huske at du hadde noen?

Jeg vet ikke om du har vært i forsvaret jeg? Men det er uansett slik i virkeligheten at kvinner faktisk ikke er noe dårligere enn menn. Tvert i mot er mange av kvinnfolka i mye bedre form enn mannfolka. Var også en kvinnelig sersjant i forsvaret her for et par år siden som hoppa uti et isbad og var nedi der mens hun fortalte rekruttene hva de skulle gjøre osv. Du kan prøve å hoppe uti et isbad du og se hvor konsentrert du blir ;)

Synd for deg at du er i mot at menn skal være like mye foreldrer som kvinner, men dette er noe som har vært utrolig vondt for mange fedre tidligere inkludert min far. Så skjerpings!

Da må du nesten se hva jeg har skrevet tidligere og så kan du svare på det da vet du i stedet for å unngå det som er ubehagelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner kan ha samme rettigheter, men mannen er det sterke kjønn.

Anonymous poster hash: 2eebd...757
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Faktum er at menn hadde gjort selv det å føde bedre enn det dere ville gjort militæret.

en fødsel er jo noe kroppen gjør av seg selv det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...