Gå til innhold

Yngling med havmusa

Havmus

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babysvømming med frøkna unnagjort, deilig at jeg for en gangs skyld får brukt tiden med familien framfor å være instruktør og måtte prate med alle (selv om det også er trivelig). Dersom jeg treffer riktig på tippedato rekker jeg jo faktisk enda en runde i bassenget med frøkna :Nikke:

Svigermors opphold her er snart over. Hun er en topp dame som er superenkel å prate med, men kjenner at det skal bli godt å få litt fri fra besøk igjen. Dessuten har hun begynt å mase om at fødselen må sette igang før hun drar på fredag. I dag fikk jeg egentlig nok og svarte at hvis noe mot formodning skulle sette igang før fredag skulle jeg knipe igjen til hun var kommet seg hjem.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var svigermor på vei hjem igjen før hele familien fra både mannens og min side på ny gjør inntog i leiligheten for å feire skikkelig toårsdag for en bestemt lita frøken om ca 14 dager. Mest sannsynlig får de også hilse på Knert.

Ellers synes jeg at jeg har vært superflink denne uka. Har vel gått omlag 30 km tilsammen siden mandag.. hvilket er betraktelig mer enn vanlig så klapper megselv på skulderen for det.

Det jeg ikke har vært så flink til er å bestille meg legetime på jordmors anmodning. Hodepinen ligger fremdeles og murrer og hun hadde helst sett at jeg fikk målt blodtrykket to ganger før jeg skal inn til trivselskontrollen. Nå får det holde med en måling på mandag tenker jeg..

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:skratte: De får nå sagt det, disse små!

Tenk, to år 'a gitt! :rodmer:

Usj, håper du får hvilt litt i helgen, og satt besøket i sving når de toger inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: De får nå sagt det, disse små!

Tenk, to år 'a gitt! :rodmer:

Usj, håper du får hvilt litt i helgen, og satt besøket i sving når de toger inn!

Ja hjelpes hva som plukkes opp av de små ørene og hva de presterer å si :P Og hjelpes for en vilje, jeg blir helt matt til tider.

Tiden flyyyr av gårde gitt. Tror jeg trenger en pauseknapp.

Det beste med storbesøk er at jeg gleder meg! Men jo, blir nok å engasjere mamma og svigermor tenker jeg :Nikke:

-----

I dag har jeg nådd termindato! Fremdeles ingen tegn på en nær forestående fødsel, men så vet jeg jo heller ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Hvordan kjennes begynnende rier ut? Hva er forskjellen på begynnende rier og kynnere? Hva er masrier? Dette er helt nytt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde maserier som gikk over i vanlige rier, viste det seg :fnise:

For meg satt riene mer i ryggen enn magen, i motsetning til hva mine kynnere gjorde. Maserier googlet jeg meg frem til at er en type rier som ikke øker i hyppighet eller styrke, eller noe sånt. Jeg hadde en glidende overgang i løpet av natta. Det begynte vel på kvelden på termindato, med litt tak nå og da, men siden første fødsel startet med vannavgang ante jeg jo ikke egentlig hva jeg skulle kjenne etter :ler:

Så vi gikk og la oss, med Vesla i mellom oss, for hun var plutselig hysterisk. Takene kom etter hvert kraftigere og oftere, og så begynte jeg å ta tiden med appen min (imens jeg prøvde å ligge muuuusestille i 140-senga vår... :fnise: ) og oppdaget at de jo faktisk begynte å bli bra regelmessige! (Jeg har verdens dårligste tidsfølelse uten klokke!)

Håper du får kost deg med besøk, med baby på innsiden eller utsiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24. februar - menstermin

28. februar - ULtermin

01. mars - La Traviata

02. mars - MissStiles

03. mars - Tekola

05. mars - Havmus

06. mars - Essie_

08. mars - Gubben

14. mars - absolutte siste frist for at fødselen starter selv.

Da ble det ikke noen februarbaby her i heimen. Ser ut som om mars er måneden vår. Kjekt for familien det, å få feiret tre bursdager på en gang: Knert sin, Frøknas og min :ler:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg kanskje begynner å bli litt mer stressa ang. Knerts velferd i magen nå som termin liksom er passert (selv om det i utgangspunktet bare er en dato og ikke et fast punkt i svangerskapet). Stresset ligger i at jeg synes at det kanskje har vært litt lite bevegelse i går og i dag, men egentlig har Knert vært veldig bedagelig hele tiden og i skrivende stund har jeg fått noen ubehagelige spark opp mot ribbeina så da senker jeg skuldrene litt til.

Så til bekymring nr. 2. Vi har ei treskute som tar inn vann og er truende til å legge seg som et Donald Duck vrak på havets bunn om vi ikke får tømt den for vann og tettet hullet. Hadde båten ligget til kai i byen her vi bor hadde det vært en enkel sak, men problemet er at det innebærer en kjøretur på tre timer en vei. Nå har vi selvsagt fått dårlig nytt fra oppsynsmannen igjen og mannen må ta hasteturen allerede i morgen. Min store skrekk er jo selvfølgelig at fødselen setter igang mens han er borte og frøkna er i bhg. Hvordan løse det liksom?

Jeg ser 2 løsninger:

1. Hente henne tidligere dersom ting mot formodning skulle skje, så får hun bli med på sjukehuset til enten mannen eller min mor har klart å komme seg hit dersom det skulle være behov for det.

2. Frøkna slipper bhg i morgen og vi reiser hele gjengen til båten så mannen får gått over den. Det innebærer ubehag for meg og frøkna er ikke spesielt glad i bil, men vi er iallefall samlet og det er vel omtrent like lagt til St. Olav som sjukehuset her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var jenta levert i barnehagen og mannen har kjørt avgårde med bilen.

Tror virkelig det skal bli godt med noen timer hjemme alene i dag. Frøkna var veldig urolig i natt og mannen måtte tilslutt kaste inn håndkle og spørre om jeg kunne gjøre et forsøk på å få henne til å sove. Jeg klarte det jeg :danse:

Selv har jeg derimot sovet fryktelig dårlig i natt. Det har vært mange og sterke kynnere og enkelte tak i ryggen, i tillegg har jeg hatt hetetokter som liksom har startet nede i beina og bare bredd seg over kroppen som en bølge samtidig som halsbrannen har blusset opp for fullt. I tillegg er ikke akkurat senga til frøkna den beste for hoftene mine akkurat nå. Så uten å underdrive så føles det som om jeg har fått en real omgang juling i natt :ler:

----

24. februar - menstermin
28. februar - ULtermin
01. mars - La Traviata
02. mars - MissStiles, (Kniper igjen til mannen kommer hjem i kveld :ler:)
03. mars - Tekola
05. mars - Havmus
06. mars - Essie_ (Trivselskontroll på sjukehuset)
08. mars - Gubben

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke sett at du har dagbok, men fra nå av følger jeg gjerne med! :jepp:

Ser du er to dager over termin nå, så da tenker jeg at jeg må tippe. :jepp: Tipper 6 mars jeg! :)

Får håpe du slipper å gå så veldig mye over i alle fall. Men du er i rimelig grei for eller? Jeg mener, 30 km gåing forrige uke?! Det er jo helt utrolig! :) Jeg tror ikke jeg nådde to km en gang. :ler:

Tenker det er like greit dere valgte å sende henne i bhg. I verste fall får du bare ta henne med på sykehuset, men i de fleste tilfeller så vil man jo ha mer enn tre-fire timer på seg fra man kjenner første tegnet. I alle fall dersom dette er første gang du skal føde? Leste at dette med rier var nytt for deg, så du hadde kanskje keisersnitt sist? Eller var det bare at du ble igangsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har ikke sett at du har dagbok, men fra nå av følger jeg gjerne med! :jepp:

Ser du er to dager over termin nå, så da tenker jeg at jeg må tippe. :jepp: Tipper 6 mars jeg! :)

Får håpe du slipper å gå så veldig mye over i alle fall. Men du er i rimelig grei for eller? Jeg mener, 30 km gåing forrige uke?! Det er jo helt utrolig! :) Jeg tror ikke jeg nådde to km en gang. :ler:

Tenker det er like greit dere valgte å sende henne i bhg. I verste fall får du bare ta henne med på sykehuset, men i de fleste tilfeller så vil man jo ha mer enn tre-fire timer på seg fra man kjenner første tegnet. I alle fall dersom dette er første gang du skal føde? Leste at dette med rier var nytt for deg, så du hadde kanskje keisersnitt sist? Eller var det bare at du ble igangsatt?

:velkommen:

Jeg er i veldig god form denne gangen også! Takk lov for det.

Forrige fødsel ble satt igang pga. vannavgang uten rier. Måtte ha drypp under hele fødselsforløpet og da får man liksom ikke helt følelsen av hvordan det bygger seg opp og utvikler seg. I det hele tatt er det veldig nytt å få gå fram til termin. Men det er kjempespennende å få kjenne litt på signalene kroppen gir og tolke dem :ler:

Noterer ned 6. mars, er ikke lenge til det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg er i veldig god form denne gangen også! Takk lov for det.

Forrige fødsel ble satt igang pga. vannavgang uten rier. Måtte ha drypp under hele fødselsforløpet og da får man liksom ikke helt følelsen av hvordan det bygger seg opp og utvikler seg. I det hele tatt er det veldig nytt å få gå fram til termin. Men det er kjempespennende å få kjenne litt på signalene kroppen gir og tolke dem :ler:

Noterer ned 6. mars, er ikke lenge til det :fnise:

Aha. Ja vil tro det oppleves ganske anderledes å settes i gang med full pakke kontra at det starter av seg selv. Får håpe du kommer i gang uten noe hjelp denne gangen da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tippeliste

24. februar - menstermin

28. februar - ULtermin

01. mars - La Traviata

02. mars - MissStiles,

03. mars - Tekola

05. mars - Havmus

06. mars - Essie_ (Trivselskontroll på sjukehuset)

06. mars - Teriyaki

06. mars - missdior

08. mars - Gubben

Satser på å stryke ut dagen i dag da dagen i dag har vært preget av lite "livmortrening".

Kan forresten modning kjennes ut som, ehhh.. i mangel på bedre ord, vibrering nedentil ?

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Ja vil tro det oppleves ganske anderledes å settes i gang med full pakke kontra at det starter av seg selv. Får håpe du kommer i gang uten noe hjelp denne gangen da. :)

Det er det jeg også tror. I følge alle jeg har pratet med er en fødsel igangsatt med drypp temmelig hardt for kroppen kontra naturlig sterkere rier. Det er liksom rett på med en gang. Så jeg håper jo selvsagt på en mer naturlig fødsel denne gangen, men går det ikke så går det ikke.

6. mars! en måned etter M :nigo:

Det er notert! Er han snart en mnd?! Hjelpes hvor ble februar av? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også av og til sånn vibrering der nede. Aner ikke hva det er jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...