Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

I morgen er knert plutselig blitt 4 mnd. Mannen hadde henne med på tre mnd kontroll (?) i dag. Etter timen kunne han melde at helsesøster ikke var fornøyd med vektoppgangen. Jeg forstår det da.. Hun veide 6kg da vi var hjemme hos mamma på ferie. Nå en mnd etter har hun bare gått opp 300 gram og har dermed hoppet ned en hel percentil.

Føler litt på det som min feil. Jeg er jo på jobb og kan ikke tilby mat dagen lang :(

Helsesøster mente at grøt var tingen.. og ja... joda... men smaksprøver på grøt vil nok ikke gi det store utslaget på vekten når hun skal på ny kontroll om 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knert har visst fått sin første smaksprøve, det kunne mannen meddele tidligere i dag. og hun likte det. Supert, babyen likte gulrotpurre. Jeg derimot er furten fordi han satte igang operasjon smaksprøve mens jeg var på jobb og ikke fikk være med på det. :(

Jeg teller ukene til sjefen min er tilbake på jobb og kan ta over styringen igjen. Jeg teller ukene til pappapermen er over og jeg igjen skal være studerende husmor med en unge på hver arm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du har småbarn i hus når du:

- finner tuben med remulade i klutskuffen og en kvitrende lekeundulat i bestikkskuffen.

- dodøra smeller opp med et brak akkurat idet du har satt deg på ringen og toåringen braser inn i en perfekt Kramer imitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er pappapermen over? Jeg skjønner at du ville være der når mannen ga smaksprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er pappapermen over? Jeg skjønner at du ville være der når mannen ga smaksprøve.

permisjonen hans er ferdig I slutten av august. Så.. det er ikke så lenge til.

Nja, dette med smaksprøve var faktisk noe han etter en stund innrømmet at han skrøt på seg. Han trodde jeg skulle bli imponert.. ikke sur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dåpsdag. Bare kaos! (Gjenfortalt av en utslitt mamma)

Jeg våknet mer sliten enn jeg var da jeg la meg. Storesøster er ei grinete kruttønne som hyler og klager for alt med sin mest gnålete stemme som gnager på trommehinnene og spiser opp siste rest av fornuft og tålmodighet. Lillesøster er også grinete, sjuk på tredje dagen med feber, vondt i magen og hosting. Vil ikke ligge, vil ikke bli holdt, vil ikke sitte og skal absolutt ikke spise. Mannen er like på felgen som meg, det tar på å være hjemme i permisjon.

Bunadskjorter som må strykes. Pokker jeg innser at jeg har glemt strømpebukse til meg - mannen er et steg foran meg og fisker opp et par.

Frokost: Storesøster kaster grøt tallerkenen veggermellom spiser deretter av brunosten fra skiva før hun løper hylende rundt på kjøkkenet. Lillesøster vræler og bæsjer seg ut.

Forts. følger. Forhåpentligvis mer positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei.. Typisk at dagen starter på den måten. Håper virkelig at dagen blir bedre. Ha en fin dåpsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...det høres strevsomt ut. Men må innrømme at du skriver på en måte som fikk meg til å dra litt på smilebåndet og!

 

Håper dagen tar seg opp, lykke til! Og gratulerer med dåpsbarnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Uff, det er så typisk! Håper dere har kommet dere igjennom dagen på en allright måte! :klemmer:
Gratulerer med dåpsbarnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelsen

På et eller annet merkelig vis klarte jeg å lure i lillesøster litt mat slik at hun sovnet. Tiden ble godt benyttet til å kle opp storesøster som så absolutt ikke skulle ha på seg den kjolen, men den lange hvite! Såpass måtte da mamma skjønne.

På et eller annet merkelig vis fikk vi på oss klær alle fire, to dog litt motvillig og kl. 1030 bar det i vei til kirka. Andpustene og småsvette ankom vi kirka. Storesøster ble lempet over på mommo og var storfornøyd med det. Deretter var dagen fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dåpen :)

Langt mer stress med dåp når man har en fra før! Vi hadde også en fin dag altså, men det beste med lillebrors dåp var at den var over. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dåpen :)

Langt mer stress med dåp når man har en fra før! Vi hadde også en fin dag altså, men det beste med lillebrors dåp var at den var over. :P

Denne runden med dåp var faktisk hakket mer avslappet for min del. I dåpen til storesøster sto vi for alt selv. Jeg klarte ikke å senke skuldrene. Denne gangen leide vi lokale med alt inkludert. Deilig. Kostet skjorta, men verdt alle pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Blåser av litt støv her for å fortelle at lillesøster snart er ett år... om ca. 7 timer. Og på søndag blir storesøster 3 år!

*Svosj*

Det var lyden av enda et år som fløy forbi i full fart. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...