Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

Uff, så kjipt det er når folk ikke hører på foreldrenes ønsker angående FB! :klemmer:

Den fødselssvingen, altså. Den er noe helt for seg selv... :fnise:

Jeg tror egentlig aldri man blir kvitt den følelsen av utilstrekkelighet helt. Samtidig tror jeg ikke den blir noe mindre av større forskjell mellom barna. Det er bare sånn det blir når man skal ha plass til flere barn i hjertet sitt, for å være litt klissete :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du delte din historie! Koselig å lese andres opplevelser! :blomst:

Ingen årsak :) Synes det er kjekt å lese andres opplevelser selv også.

Så fin fødselshistorie. :) Ikke noe godt å ha pressrier uten å kunne presse, så kan skjønne den var tøff! Uansett herlig at ting startet av seg selv denne gangen. :)

Takk. Det var ikke spesielt gøy mens det sto på, men alt tatt i betraktning har jeg hatt en mye bedre opplevelse denne gangen :laugh:

Fin fødselshistorie :)

Takk :)

Det hørtes ut som en fin, og overkommelig fødsel :) Godt jobba!

Den var overkommelig, nå i ettertid tenker jeg at jeg fint kunne gjort det igjen :fnise:

Uff, så kjipt det er når folk ikke hører på foreldrenes ønsker angående FB! :klemmer:

Den fødselssvingen, altså. Den er noe helt for seg selv... :fnise:

Jeg tror egentlig aldri man blir kvitt den følelsen av utilstrekkelighet helt. Samtidig tror jeg ikke den blir noe mindre av større forskjell mellom barna. Det er bare sånn det blir når man skal ha plass til flere barn i hjertet sitt, for å være litt klissete :fnise:

Kjipt ja, men nå har de to verste fb posterne (svigermor og min mor) fått høre hva vi synes om det.. altså, svigermor med forbud mot å ta bilder med mobilen og min mor i form av et sinneutbrudd over svigermor forrige helg :hoho:

Jeg opplever at det er mobilene som faktisk er problemet her, alt er så fryktelig tilgjengelig og folk har helt sluttet å tenke lengre enn sitt eget snyteskaft.

Tror ikke jeg heller. Saken er vel at jeg har innsett at eldste nå kommer til å bli en liten pappadalt, mens jeg helst skulle ønske at jeg får to mammadalter :hoho:

-------

Dagene sklir av gårde uten at jeg egentlig får helt grep om at de har passert.

Lillesøster er ekstremt bedagelig anlagt og har et enormt matvett. Der vi slet med å få eldste til å gå opp i vekt, både på sjukehuset og i etterkant hjemme har lillesøster allerede tatt igjen de tapte 200 g fra sjukehuset og passert startvekta. Det er ikke dårlig! Og der eldste lage leven halve natten klinker lillesøster til med å sove fra kl. 22 til jeg må vekke henne om morgenen i 0730 tida da det er på tide å reise i barnehagen med storesøster. Enkelte netter "våkner" hun opp for litt nattmat, men siden vi samsover er vel ingen av oss helt våkne.

Selv om jeg leser om de som har sovebabyer trodde jeg helt ærlig at det var en myte. Så feil kan man ta.

Men nå sover lillesøster igjen så jeg får gi meg i kast med litt skolearbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fødselshistorie, takk for at du delte! Så deilig med sovebaby!

Ønsker dere en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillesøster to uker :sjokk: Vi har feiret dagen med en tur på sjukehuset til øre-nese-hals da hørselstesten ikke var helt vellykket mens vi var på barsel.

Nå har hun endelig bestemt seg for at det eneste stedet hun kan slappe av på er oppå meg.

Det er litt godt at en av jentene mine fremdeles kan ligge å sove på meg.. Nå som eldste akkurat har lært ordet slipp i og bruker det dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker allerede?

Synes det er veldig koselig å ha babyen sovende oppå meg. Da ser hun ser fredelig ut. Liker det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 uker allerede?

Synes det er veldig koselig å ha babyen sovende oppå meg. Da ser hun ser fredelig ut. Liker det!

Det er bra! :Nikke:

Med eldste klarte jeg ikke helt å nyte det. Altså.. det var veldig koselig, men jeg følte meg temmelig låst til en leilighet jeg vantrivdes i og en situasjon jeg ikke helt mestret... Type dårlig ventilert og trang leilighet med en kranglete utleier + masse annet som påvirket psyken.

Denne gangen har vi en leilighet hvor jeg stortrives, framtiden er sikrere og jeg føler meg bedre rustet denne gangen. Alt i alt, denne gangen nyter jeg virkelig de timene jeg får med en liten bylt sovende på brystet. :laugh:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det jeg har sagt til megselv denne gangen :ler:

Ikke bare vokser de fort, men hverdagen kommer fort nok tilbake så jeg nyter det mens jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferie og påsketur... fyller opp mobilen med barnesanger av Torbjørn Egner, Knudsen og Ludvigsen og lydbøkene om Ludde før jeg og jentene tar bilturen over Dovre på egenhånd. Kan vel innrømme nå at jeg ikke ser helt fram til denne turen, men nå har jeg engang lovet familien min at vi skulle komme så da får jeg være flink pike og holde ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :)

Turen over gikk høvelig bra, men jeg måtte tilkalle "forsterkninger" halvveis da jeg var stuptrøtt av storesøsters nattlige leven og klaging i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påskeferien er endelig over for i år. Deilig å være hjemme og følge egen dagsrytme igjen og vite hvor alt er.

I morgen blir minste fire uker! Jeg vil jo helst at hun skal forbli nyfødt og alltid være avhengig av meg, men samtidig.. i dag fikk jeg det første smilet og da kom jeg på hvor mange første gang ting jeg kan glede meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi.. for en dag! Frøkna er febersjuk og kosete og lillemor klarer bare å sove oppå meg. Det hyles og vræles fra den ene når jeg må vie oppmerksomhet til sen andre. Verst av alt akkurat nå er at tiden står fullstendig stille! Klokka er bare 12, men det føles mer som om den skulle vært 20 og jeg er klar til å krype til køys. Nå er i tillegg temperaturen til frøkna på vei opp igjen så da blir det ikke bhg på henne før mandag igjen. Selvsagt jobber også mannen hver eneste dag så det blir ikke mye til pustepauser på meg.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Snikleser melder seg. Fin fødselshistorie :)

Så gøy med snikleser :velkommen: og tusen takk :)

*****

Ukene har virkelig rast avgårde. Minsta er jo allerede 6 uker, hvor ble ukene av liksom.

Det har jo selvsagt skjedd en del på denne tiden, men fordi jeg har vært mye sliten og lei har jeg valgt å la være å skrive det ned.. resultatet er at jeg gnager mer på det som plager meg enn strengt tatt nødvendig, så da får problemene heller ligge gjemt en liten stund i kortidshukommelsen for deretter å forsvinne ut i glemselen og ammetåka :)

Men altså, minste er seks uker og i dag var det duket for seksukerskontrollen! Den gikk strålende. Fikk masse skryt for god og varig blikkontakt og at hun kommuniserte med lyd. Ellers kan jeg jo si at jeg nå skjønner hvorfor klærne i str. 56 begynner å bli litt små... Ved fødselen veide hun 4200g og var 51cm lang, mens nå har hun gått opp en hel kg og er nærmere 60cm :daane:

Hvor blir disse små babyene av?

Vi nyter dagene da, jeg og minste. Hun er fremdeles av typen som knapt sover på dagtid om hun ikke kan bruke meg som madrass, når hun får ligge på meg kan hun til gjengjeld sove hele dagen + at hun sover godt på natten i tillegg. Jeg føler meg bortskjemt jeg :)

Der minste er lett er eldste nå tidvis en hard nøtt å knekke. Hennes verden kan rase sammen flere ganger for dagen og noe så lite som at sokken har striper og ikke prikker kan velte lasset. Jeg river meg i håret og teller til ti alt det jeg makter for enkelte dager kan det bli litt vel intenst. Men hun er jo også godklumpen. Smilet sitter løst, hun er generøs med klemmene og hun synger dagen lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort og babyene vokser ja. :) J er gått opp 1,9 kg siden fødsel. Helt utrolig. :P Og det til tross for at han gulper en del. ;)

Dette med å være så opptatt av klærne sine må være en jentegreie. Altså, O blir alltid fornøyd når han pyntes litt opp eller går nye kule klær, men han har aldri blitt sint eller lei seg pga feil klær. :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort og babyene vokser ja. :) J er gått opp 1,9 kg siden fødsel. Helt utrolig. :P Og det til tross for at han gulper en del. ;)

Dette med å være så opptatt av klærne sine må være en jentegreie. Altså, O blir alltid fornøyd når han pyntes litt opp eller går nye kule klær, men han har aldri blitt sint eller lei seg pga feil klær. :P

Det er skremmende dette med tid altså.

Det kan hende. Dette med at hun er opptatt av hva hun skal ha på seg blir jo ikke akkurat bedre av at ansatte i bhg og bestemødre kommentere "så fin kjole" etc. Resultatet er jo at det nå bare er en kjole jeg får på henne uten å måtte løpe etter eller holde henne fast for å få på klær om morgenen.

Ved leggingen i kveld skulle hun absolutt ha på seg en hatt. Jeg orket ikke å ta den kampen så nå sover hun med en hatt på hodet :ler:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...