Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Ja det er mange pussige ubehageligheter man skal få oppleve der nede i løpet av et svangerskap :ler:

----

Ingen fødsel i emningen enda, ikke engang noen såkalte tak i mage/rygg eller hvor som helst å melde om. Kan også informere om at det ikke hadde noen videre effekt med sengekos i går og i dag er jeg så trøtt som jeg kan bli.

Kl 4 i natt sto frøkna ved siden av min side av senga med dyna i den ene handa og puta i den andre og ville opp i "pappasenga" for å se mummitrollet på "yotupe". Når hun har gjort seg så flid med å ta med seg dyne og pute klarer ikke mamma å si nei til å la den lille kroppen ta ca. hele senga, så hun fikk komme oppi senga og der sovna hun jammen meg momentant. Ikke mor da, men fikk sovet noe. Kl halv åtte våknet hun av segselv med den koseligste "Våke, sovet godt!"

Nå er frøkna i bhg og jeg har allerede sovet bort halve dagen uten å egentlig føle meg uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe det setter i gang hos deg snart. :) Det er jo ikke alle som får noe særlig forvarsel i forkant. Det fikk ikke jeg med O. Det bare plutselig satt i gang. :) Klamrer meg til nettopp det selv. :P

Koselig med lille som vil opp i senga, men skjønner det ble lite søvn da ja. Jeg får ikke sove noe særlig hvis O ligger med oss, og spesielt ikke som sprekkferdig gravid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det setter i gang hos deg snart. :) Det er jo ikke alle som får noe særlig forvarsel i forkant. Det fikk ikke jeg med O. Det bare plutselig satt i gang. :) Klamrer meg til nettopp det selv. :P

Koselig med lille som vil opp i senga, men skjønner det ble lite søvn da ja. Jeg får ikke sove noe særlig hvis O ligger med oss, og spesielt ikke som sprekkferdig gravid. :P

Jeg vil så gjerne slippe den trivselskontrollen på fredag så håper det starter av segselv ja :Nikke: Nå har jeg testet det fremste rådet av alle i hele helga: slappe av uten ønsket effekt.. nå går jeg snart igang med trappevasken.. eller kanskje jeg skal snike meg til noen kilometer rolig jogging på tredemølla i morgen :ler:

Vi har bare en 140 seng så det blir traaaaangt. Særlig når mannen bare sover på ryggen og tar opp over halvparten av senga og frøkna foretrekker å ligge diagonalt på den ledige plassen ved hodeenden. For å si det slik, det har vært flere ganger jeg har krøllet meg sammen som en hund i beinenden :hoho:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like gravid fremdeles. Jeg får nok vært med Frøkna på småbarnsvømming enda en gang før vi plutselig er fire. Telte på det i går, 11 dager igjen til fødselen settes igang dersom ingenting begynner av segselv eller trivselskontrollen viser at alt ikke er bra.

Uansett, forsøker å være flink pike i dag og få unna statistikkøvingen min før i morgen så får jeg kjøre de seks milene til studiebyen for å levere den og håpe på nok en godkjent oppgave. Da er jeg nesten i mål med å få godkjent arbeidskravet og kan ta eksamen i mai :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 dager til igangsetting? Hadde ikke du termin på lørdag som var, eller husker jeg feil nå? :klo: Jeg blir satt i gang 11 dager etter terminen, og det er vel det som er de nasjonale retningslinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager til igangsetting? Hadde ikke du termin på lørdag som var, eller husker jeg feil nå? :klo: Jeg blir satt i gang 11 dager etter terminen, og det er vel det som er de nasjonale retningslinjene.

I følge UL papirene mine står det forventet fødsel mellom 14.feb og 14.mars. Jeg forholder meg bare til det akkurat nå. Skulle det vise seg at jeg ikke får rett på tippingen min så får jeg vel nærmere beskjed på trivselskontrollen førstkommende fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge UL papirene mine står det forventet fødsel mellom 14.feb og 14.mars. Jeg forholder meg bare til det akkurat nå. Skulle det vise seg at jeg ikke får rett på tippingen min så får jeg vel nærmere beskjed på trivselskontrollen førstkommende fredag :)

Kanskje ditt sykehus lar de gravide gå noen dager lenger da. Vet ikke om dette med 11 dager over er en regel eller bare en retningslinje, så kan jo godt være det er noen sykehus som har det anderledes. :jepp: Det blir i så fall akkurat en uke etter min egen igangsettelsesdato, som er 7 mars. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge UL papirene mine står det forventet fødsel mellom 14.feb og 14.mars. Jeg forholder meg bare til det akkurat nå. Skulle det vise seg at jeg ikke får rett på tippingen min så får jeg vel nærmere beskjed på trivselskontrollen førstkommende fredag :)

Spennende å se hva du får beskjed om på fredag. Hvis du ikke føder innen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende historie er Havmusa i et nøtteskall. Jeg kaller den bare "En blodig dusj"

Etter å ha levert Frøkna i bhg bestemte jeg meg for å ta en god og varm dusj. Mens jeg nøt det varme vannet merket jeg en pussig lukt som plutselig kom dunstende. Fra forrige svangerskap med vannavgang husket jeg at det var en karakteristisk lukt på fostervannet, men ikke helt hvordan denne var. Så nysgjerrig tittet jeg ned på gulvet og oppdaget til min forskrekkelse at gulvet i dusjen var fylt opp av blodig vann. "Oida! Dette kan ikke være bra" var tanken som først slo meg. Jeg knep sammen øynene i håp om at det bare var innbilning før jeg på ny tittet ned.. like rødt, men blikket mitt streifet i samme slengen magen og også den var farget av friskt blod. "Uæh! Den har revna! Magen har revna!" utbrøt jeg før jeg tørket hånden under nesen for å fjerne en vanndråpe (trodde jeg).

Hånden ble umiddelbart dekket av blod, jeg tittet i speilet utenfor dusjen og kunne konstatere at hele fronten fra nese til navel var dekket av neseblod. Skikkelig deilig. Ikke ville det stoppe heller så i dag fikk jeg for første gang på lenge behov for tampongene mine igjen.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Det hørtes dramatisk ut! Bra det hadde sin naturlige forklaring (og så var du sikkert veldig søt med tamponger i nesa :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dusjen så ut som kulissene til en skrekkfilm :ler:

Så rakk jeg nok en runde med svømming med frøkna før fødsel, det var trivelig selv om alle var litt sånn "har du ikke klekt enda? :gape:" I tillegg fikk jeg levert øving i dag, det hadde jeg ikke sett for meg for to uker siden.

Enn så lenge ser det dårlig ut med fødsel her i gården.. og jeg kjenner stadig mer på en ubehagelig følelse i kroppen ang. den kommende undersøkelsen i morgen. Jeg blir rett og slett uvell av å tenke på det. Det er så dumt hele greia... og jeg føler at jeg bare gjentar megselv, men akkurat den greia med fremmede leger som skal sjekke der nede når det ikke er fødsel på gang ble så fullstendig ødelagt for meg ved igangsettingen av den forrige fødselen. Fire ganger per dag i tre dager... jeg brekker meg av tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, jeg hadde fått totalt sjokk dersom det var meg som opplevde den blodige dusjen! :ler:

Alle de blikkene og kommentarene man får når folk ser at du ENDA er gravid ja. Er det ikke herlig. :fnise: Slik ble jeg og O møtt i bhg i dag: "Hei O, kommer du hit i lag med mamma i dag også!" Blæææh :ler:

Masse lykke til på kontroll i dag. Håper det er tidlig på dagen så du slipper å grue deg sånn. Hvorfor måtte de hele tiden sjekke deg sist? Fire ganger per dag i tre dager høres grusomt ut. Det er jo så vondt!

Edit: Mest av alt håper jeg du er i full gang med rier og det hele da!

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir mye sjekking når man skal få x antall tabletter oppi der i løper av en dag.

Kontrollen gikk greit. CTG og UL viste en Knert som ikke hadde store planer om å være våken.. denne krabaten har jo også gjennom hele svangerskapet vært betraktelig roligere enn sin søster. Knert ble estimert til 4 kg- jeg skylder på mannens gener for dette da han og hans søsken alle veide laaangt over fire kg.

Og så måtte jo selvsagt buksa av slik at legen fikk putta noen hanskekledde fingre oppi der. Litt moden kunne hun konstatere og hun kjente visst babyens hode. Det er i alle fall noe.. Nå murrer det masse og det kommer fra tid til annen noen mer ubehagelige menssmerte tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånn sett ja. Hjelpes, kjenner jeg plutselig gruer meg til igangsetting hvis jeg altså kan risikere å bli sjekket SÅ mye!

Litt modning er bedre enn ingen i alle fall, og det har sikkert fått litt fart på sakene å bli røsket litt oppi der. :) Så får man bare håpe det setter i gang av seg selv hos deg snart. Kanksje vi ender opp med å føde på samme dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...