Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Så var sf-målet normalt igjen :)

Var nesten så jeg ble sendt på sjukehuset for enda en runde med CTG da, lille Knert hadde fosterlyd oppe i 178 i godt over 5 minutter, men etter at jeg fikk sitte å vente i ytterligere ti minutter roet det seg. Ny time neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var sf-målet normalt igjen :)

Var nesten så jeg ble sendt på sjukehuset for enda en runde med CTG da, lille Knert hadde fosterlyd oppe i 178 i godt over 5 minutter, men etter at jeg fikk sitte å vente i ytterligere ti minutter roet det seg. Ny time neste uke :)

Bra at sf-målet er tilbake til normalen, og at Knert roet seg ned etter en stund :) Bra at du får tett oppfølging ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at de tar oppfølging på alvor. De er litt søte da, disse jordmødrene på helsestasjonen og sjukehuset. Sier hele tiden hva de skal gjøre og alltid med den samme kommentaren til slutt: men du trenger ikke å bekymre deg, alt er orden, vi vil bare dobbeltsjekke" Jeg svarer da hver gang at jeg heller ikke er bekymret, og at jeg stoler på at de forteller meg det dersom det skulle være noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at de tar oppfølging på alvor. De er litt søte da, disse jordmødrene på helsestasjonen og sjukehuset. Sier hele tiden hva de skal gjøre og alltid med den samme kommentaren til slutt: men du trenger ikke å bekymre deg, alt er orden, vi vil bare dobbeltsjekke" Jeg svarer da hver gang at jeg heller ikke er bekymret, og at jeg stoler på at de forteller meg det dersom det skulle være noe alvorlig.

Aw, de høres veldig flinke ut, da :) Tror jeg hadde funnet mye trøst i å få de sluttkommentarene, for jeg bekymrer meg veldig lett :) Som regel blir jeg mindre bekymret med en gang jeg har begynt å få "hjelp" da ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit med bekreftelsene på at alt er i orden. Men jeg håper som sagt at de også klarer å fortelle meg at det er noe hvis noe skulle skje.

Det er jo akkurat i forhold til lite tilbakemeldinger og beskjeder som har gjort at jeg har slitt med å bearbeide fødselen til frøkna. Den var på ingen måter problematisk, men fordi vannet gikk uten at noe skjedde ble den forsøkt satt igang med modningstabletter. Det hadde ingen virkning. I tillegg opplevde jeg det både som et overtramp og demoraliserende at det stadig kom forskjellige mannlige leger inn for å putte disse jævla tablettene oppi dåsa knapt uten å presentere seg og uten å si noe om hva som skulle skje videre. Den siste kvelden før jeg fikk drypp mumlet en av legene noe om planlagt keisersnitt til jm som var med, etter dette lå jeg å grein og da tok mannen affære slik at nevnte lege faktisk kom tilbake og pratet med meg.

Så dette er da tankene som hjemsøker meg i disse dager før knert skal få se lys for første gang. På fredag er jeg like langt som jeg var med frøkna da vannet gikk. Så hvor dumt det enn høres ut, akkurat i forhold til dette med for tidlig vannavgang og/eller igangsetting kjenner jeg at jeg ikke helt mestrer følelsene mine og kanskje stresser i overkant mye.

Phu! Det var det innlegget liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er greit med bekreftelsene på at alt er i orden. Men jeg håper som sagt at de også klarer å fortelle meg at det er noe hvis noe skulle skje.

Det er jo akkurat i forhold til lite tilbakemeldinger og beskjeder som har gjort at jeg har slitt med å bearbeide fødselen til frøkna. Den var på ingen måter problematisk, men fordi vannet gikk uten at noe skjedde ble den forsøkt satt igang med modningstabletter. Det hadde ingen virkning. I tillegg opplevde jeg det både som et overtramp og demoraliserende at det stadig kom forskjellige mannlige leger inn for å putte disse jævla tablettene oppi dåsa knapt uten å presentere seg og uten å si noe om hva som skulle skje videre. Den siste kvelden før jeg fikk drypp mumlet en av legene noe om planlagt keisersnitt til jm som var med, etter dette lå jeg å grein og da tok mannen affære slik at nevnte lege faktisk kom tilbake og pratet med meg.

Så dette er da tankene som hjemsøker meg i disse dager før knert skal få se lys for første gang. På fredag er jeg like langt som jeg var med frøkna da vannet gikk. Så hvor dumt det enn høres ut, akkurat i forhold til dette med for tidlig vannavgang og/eller igangsetting kjenner jeg at jeg ikke helt mestrer følelsene mine og kanskje stresser i overkant mye.

Phu! Det var det innlegget liksom.

Off, bare utifra det lille du forteller nå så skjønner jeg veldig godt at du stresser litt! :/ Høres ikke bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes jeg koker opp! Tror jeg har kommet i overgangsalderen!

Nesten så jeg vurderer å ta med meg en madrass ut på verandaen og sove der i natt.

Fikk pakke i posten i dag, 10 garnnøster av tykkeste ull fra drops som skal strikkes inn i mitt gigantiske kokvarme ullpledd. Svetter bare av å tenke på det jeg nå :svett:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På planen i dag:

- Handle inn til fødebagen.

- Ta en gjennomgang av klærne etter Frøkna og se hva som kan brukes på Knert.

- Gjøre ferdig øvinger så jeg slipper unna med en kjøretur til skola på mandag framfor to.

Kjenner jeg megselv rett kommer jeg vel til å utsette det noen dager til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På planen i dag:

- Handle inn til fødebagen.

- Ta en gjennomgang av klærne etter Frøkna og se hva som kan brukes på Knert.

- Gjøre ferdig øvinger så jeg slipper unna med en kjøretur til skola på mandag framfor to.

Kjenner jeg megselv rett kommer jeg vel til å utsette det noen dager til...

Høres ut som en god PLAN da :) Hvis det er noen trøst har jeg gått og planlagt å ta litt UT av fødebaggen i 3-4 dager, og har holdt på med en krydderkake i cirka en uke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes jeg koker opp! Tror jeg har kommet i overgangsalderen!

Nesten så jeg vurderer å ta med meg en madrass ut på verandaen og sove der i natt.

Den samme følelsen har jeg om dagen. Svetter og svetter.

I går satt jeg opp vinduet i alle rom. Samboeren frøs som bare det mens jeg synes det var deilig.

Hva skal du ha i fødebagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden liggetiden er to døgn er det ikke all verden jeg trenger. I fødebagen skal jeg ha:

- ei kosebukse av typen den utrolig gode man får kjøpt på Cubus

- to/tre singletter

- ammebh

- slippers... fellesbad på barsel her. Det var det ikke på St. Olav

- en "treningsjakke"

- en tynnere genser

- av erfaring.. masse truser, hvis jeg ikke får forsyne meg fritt av nettingtrusene da :P ( de er overraskende behagelige)

- sokker

- såpe etc.

- klær til knert for hjemreise.

- kamera og diverse ladere

Det er hva jeg kommer på akkurat nå. Pakker for to dager så får jeg nå se om jeg faktisk blir å ligge på barsel tiden ut. Mannen vil at vi skal bli til de har fått tatt nyfødtscreeningen.. så får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess da, nå i natt vil jeg ha kommet like langt i dette svangerskapet som jeg var med frøkna da vannet gikk.

Såhe... nå krysser jeg beina for at det ikke skjer igjen :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Haha. Nei det skal ikke skje noe som helst i dag. Frøkna og jeg skal kose oss maks denne helga med bollebaking og lage fastelavensris. Dessuten må jeg jo rekke å få ferdig tre innleveringsoppgaver før torsdag neste uke :Nikke:

***

Strikkefrustrasjon! Alle som tjener penger på strikkeoppskrifter burde få bøter for oppskrifter som innebærer at alt må monteres sammen. To forstykker, et bakstykke og to armer som i tillegg er strikket flatt. Jeg vurderer seriøst å kaste hele prosjekter på sjøen! Det er jo pokker meg umulig å få en pen søm!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet er fremdeles på plass :ler:

Gratulerer :P

Haha. Nei det skal ikke skje noe som helst i dag. Frøkna og jeg skal kose oss maks denne helga med bollebaking og lage fastelavensris. Dessuten må jeg jo rekke å få ferdig tre innleveringsoppgaver før torsdag neste uke :Nikke:

***

Strikkefrustrasjon! Alle som tjener penger på strikkeoppskrifter burde få bøter for oppskrifter som innebærer at alt må monteres sammen. To forstykker, et bakstykke og to armer som i tillegg er strikket flatt. Jeg vurderer seriøst å kaste hele prosjekter på sjøen! Det er jo pokker meg umulig å få en pen søm!! :kjefte:

Åååh, det høres koselig ut! :) Minus innleveringsoppgavene ;)

På dine vegne: *Grrr* ! Jeg synes fortsatt det er ille nok at noen har funnet opp vrangstrikk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal så absolutt ikke klage på dagen i dag.

Siden mannen jobbet nattevakt gikk jeg for enkleste løsning da frøkna våknet opp i natt, hun fikk sove i pappasenga. Hun sov rolig resten av natten og våknet først kl 08. Deilig! Så har vi egentlig bare kost oss, mens mannen har sovet bort dagen. Vi tok oss en "skogstur", i den grad det er mulig å kalle den lille ansamlingen med trær for skog. Frøkna fikk i allefall muligheten til å gå i terreng, noe hun var mektig stolt av "stor jente" sa hun stolt da hun klarte å klatre opp på en stein :)

Vel hjemme ville hun lese Puttes eventyr i blåbærskogen og Okke, Nutte og Pillerill. Alltid kos å sette seg i senga, litt frossen med dyne rundt seg og en snart toåring i armkroken som har lyst til å høre på Elsa Beskow rim og peke på de flotte bildene :)

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så begynner jeg igjen å bli litt i tvil ang. å ikke kjøpe en søskenvogn. Frøkna er veldig glad i å sitte i vogna og bare se på verden trille forbi.. og jeg er usikker på om hun vil trives i et søskensete på tfk twisteren vår.

Igjen vurderer jeg sterkt om jeg skal kjøpe bugabo donkey som søskenvogn, men det er jo et anseelig beløp å måtte ut med dersom hun allerede til sommeren finner ut at vogn er kjedelig.

Hadde det i det minste vært mulig å finne en brukt vogn til høvelig pris, men selv de koster jo over 10.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...