Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

Spørsmålet nå er jo, hva blir neste prosjekt? Strikke, hekle eller brodere. Klarer ikke helt å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, kanskje du kan strikke ett lite babyplagg av noe slag? :nigo:

Faren da er at klærne er for små når de er ferdig :P

Ellers fant jeg ut at prosjekt restegarnbonanza er en god ide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Prosjekt restegarn er alltid like gøy! Jeg burde egentlig lære meg å hekle tror jeg, innbilder meg at det er enklere å bruke opp restegarn på små hekleprosjekter, av en eller annen grunn? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt restegarn er alltid like gøy! Jeg burde egentlig lære meg å hekle tror jeg, innbilder meg at det er enklere å bruke opp restegarn på små hekleprosjekter, av en eller annen grunn? :fnise:

Amigurumi :rodmer:

Nå kan vel faktisk restegarnet her tidvis klassifiseres som vanlig garn, men likevel rester etter mine mange feilståtte ideer og prosjekter. Så nå er det frøkna sin tur til å få ei skikkelig god og varm lue + hals, før jeg gir meg i kast med et hjørne-til-hjørne vognteppe i regnbuens farger til knert og dukkevogna til frøkna :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere strikkekyndige! Hvordan gjør man når man skal strikke flere nøster på rad, når man skal starte på neste nøste, på en måte? :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere strikkekyndige! Hvordan gjør man når man skal strikke flere nøster på rad, når man skal starte på neste nøste, på en måte? :sjenert: ...

Man bytter nøste og syr inn endene i garnet ellers kan man strikke dobbelt. Mange flere framgangsmåter, men de har ikke jeg testet ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å strikke..

Snart høygravid nå..

Snart høygravid? Allerede? :bond:

Når jeg kjenner godt etter merker jeg at sjokket etter positiv test enda ikke har lagt seg helt. Hjelpes, jeg har snart to barn :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart høygravid? Allerede? :bond:

Når jeg kjenner godt etter merker jeg at sjokket etter positiv test enda ikke har lagt seg helt. Hjelpes, jeg har snart to barn :sjokk:

Jeg skjønner hva du mener.. Jeg kan ikke tro at jeg snart får mitt første barn. Lenge ønsket meg barn og nå skal det skje. Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink i dag. Slepte meg over dørstokken og ned til trimrommet i borettslaget. Der klarte jeg faktisk å løpe 30 min sammenhengende på tredemølle, riktignok ikke så langt som pregravide meg, men absolutt fornøyd med megselv. Nå har jeg skikkelig vondt i kroppen på en god måte. Nå er mannen på nattevakt og jeg har sittet med strikketøyet mens Downton Abbey har surret i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna mener visst at hun skal få en lillebror for hun har døpt magen Lillebror Eple :rodmer:

Awww :nigo:

Man bytter nøste og syr inn endene i garnet ellers kan man strikke dobbelt. Mange flere framgangsmåter, men de har ikke jeg testet ut.

Ahaaa :) Når du sier bytte nøste, da er det bare at jeg "henter" tråd fra det nye nøstet? :P *Fersking*

Og så skal rett strikkes på vrang, når runden avsluttes med vrang så begynner neste runde med rett, sant? :nigo:

Stakkars Havmus :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Awww :nigo:

Ahaaa :) Når du sier bytte nøste, da er det bare at jeg "henter" tråd fra det nye nøstet? :P *Fersking*

Og så skal rett strikkes på vrang, når runden avsluttes med vrang så begynner neste runde med rett, sant? :nigo:

Stakkars Havmus :fnise:

Jeg henter nå i allefall bare opp tråd fra det nye nøstet. Bare sørg for at du har en del å gå på så du får festet det godt når du syr inn de løses trådene. Alternativet er å knyte sammen endene, men det gir gjerne ikke så pent resultat :)

Strikker du flatt eller rundt? Og strikker du noe mønster eller skal det være glattstrikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henter nå i allefall bare opp tråd fra det nye nøstet. Bare sørg for at du har en del å gå på så du får festet det godt når du syr inn de løses trådene. Alternativet er å knyte sammen endene, men det gir gjerne ikke så pent resultat :)

Strikker du flatt eller rundt? Og strikker du noe mønster eller skal det være glattstrikk?

Strikker på rundpinner? :fnise: Det skal bli ett vognteppe, og skal bare strikke annenhver rett og vrang, rett på vrang og vice versa :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker på rundpinner? :fnise: Det skal bli ett vognteppe, og skal bare strikke annenhver rett og vrang, rett på vrang og vice versa :P

Perlestrikk? Da begynner du med rett og vrang på annenhver pinne - dvs løfter av den første masken/strikker den rett - og strikker neste maske motsatt av den på forrige pinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Perlestrikk? Da begynner du med rett og vrang på annenhver pinne - dvs løfter av den første masken/strikker den rett - og strikker neste maske motsatt av den på forrige pinne.

Hmm :P Så hvis jeg har strikket: løft av - r - vr - r, så skal jeg på neste runde strikke: løft av - vr - r - vr ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm :P Så hvis jeg har strikket: løft av - r - vr - r, så skal jeg på neste runde strikke: løft av - vr - r - vr ? :P

Jepp! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sein med å svare jeg :P

Var til jm i går. Alt var fint, knert har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet, men tror ikke at det er festet. Forøvrig fikk jeg meg et lite sjokk da jeg skulle gå på vekta for første gang siden den første legekontrollen i august (?) Jeg har søren meg gått opp 15 kg! :daane: Jm sa det var helt normal vektoppgang med tanke på at jeg før svangerskapet hadde en lav bmi.

Ellers er jeg igjen rammet av en helt overveldende tretthet. Nå vil jeg bare sove!

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! :)

Wohoo, takk, nå kan jeg begynne strikkinga xD

Sein med å svare jeg :P

Var til jm i går. Alt var fint, knert har lagt seg med hodet godt ned i bekkenet, men tror ikke at det er festet. Forøvrig fikk jeg meg et lite sjokk da jeg skulle gå på vekta for første gang siden den første legekontrollen i august (?) Jeg har søren meg gått opp 15 kg! :daane: Jm sa det var helt normal vektoppgang med tanke på at jeg før svangerskapet hadde en lav bmi.

Ellers er jeg igjen rammet av en helt overveldende tretthet. Nå vil jeg bare sove!

Hehe ^^

Åh, godt at knerten er på rett spor, da :jepp:

Jeg har også gått opp 15 kg, men jeg hadde ikke lav bmi i utgangspunktet, for å si det sånn :fnise:

Gå og legg deg, a! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...