Gå til innhold

Yngling med havmusa


Havmus

Anbefalte innlegg

:ler:

Men ja du sier noe der. Jenter blir nok i større grad lært opp til at klær er viktig av miljøet rundt seg. Synd med slike kjønnsroller. O elsker rosa og glitter han, og har feks i skobutikker spurt om å få rosa glittersko og på sportsbutikk spurt om rosa hjelm. :P Jeg har ikke sagt noe annet ennå si meg enig i at rosa og glitter er pent, så han har ikke skjønt at rosa pensko er til jenter. :P

Ikke finner jeg noe rosa til gutt heller. Prøvd å finne skjorte til han men nei, bare guttefarger.

Nå ble det visst et langt innlegg om kjønnsroller, hehe. Men det irriterer meg sånn! Til og med gul er vanskelig å finne noe i til gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Handelstanden legger jo opp til å ivareta rollene også. Jeg for min del er ikke spesielt glad i disse typiske jente/gutteklærne uansett... men noe må jo ungene ha på seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handelstanden legger jo opp til å ivareta rollene også. Jeg for min del er ikke spesielt glad i disse typiske jente/gutteklærne uansett... men noe må jo ungene ha på seg :P

Det er ikke jeg heller. Det blir jo så klart både blått og grønt, men type Cars og Spiderman kjøpes ikke her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Måtte langt ned på lista for å finne igjen boka nå :P

Livet har den siste tiden vært herlig hektisk og ganske så slitsom preget av eksamenslesing og eksamensnerver og en real omgang med Noro for storesøster.

Nå er det ei uke siden siste eksamen og jeg føler endelig at skuldre er på vei ned i normal høyde igjen ☺ Det hjelper jo også på en stresset Havmus å ta en treukers ferie hjemme hos mor på riktig side av fjellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Gratulerer med overståtte eksamener! Du er jaggu flink som kjører på, altså! :hoppe:

Og vel blåst med noro. Godt å være ferdig med, tenker jeg!

Kos deg med ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Takk. Nå er ferien over for min del. Jeg hadde første arbeidsdag i går og skal nå jobbe i ca 2 mnd før jeg går tilbake i permisjon og fulltidsstudie.

Men nok om meg. De to små er noen herlig slitsomme vesner som stjeler all min energi. Storesøster er høyt og lavt, men sjeldent midt i mellom. Hun skravler og synger egenkomponerte sanger dagen lang og imponerer med setninger på seks ord. Lillesøster har rukket å bli tre mnd og er fremdeles temmelig bedagelig anlagt med godt humør dagen lang.

Det er utrolig morsomt å se de to søstrene sammen, de er veldig opptatt av hverandre. Regner med at de to finner stor glede i hverandre når de blir litt mer mentalt jevn gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så tøff du er som har tatt eksamen i barseltida og allerede er tilbake i jobb!!  :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så tøff du er som har tatt eksamen i barseltida og allerede er tilbake i jobb!! :pls:

Takk :) Skal sies at jeg nok ikke hadde klart det om dette var første barnet. Skjønner nå hva vår tidligere helsesøster mente da jeg som førstegangsmor fortvilte over at jeg ikke fikk gjort noe som helst annet enn baby. Det er litt lettere å slippe litt taket og fokusere på andre ting når man har vært gjennom det tidligere :) Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen har snart hatt to uker med pappaperm med knert og en storesøster på barnehageferie. Han er tapper som har holdt masken til nå, men jeg tror han gleder seg masse til storesøster starter i bhg til uka slik at det bare blir han og knert hjemme.

Knert blir snart fire mnd og vi er godt i gang med dåpsplanleggingen, 19.juni. Vi ønsket å gjøre det lite med kun den nærmeste familien, men at ca halvparten av de inviterte nå har takket nei... inkludert en av de to fadderne hadde vi ikke sett for oss :(

Jaja, da trenger vi ikke å ordne så mye mat denne gangen. For storesøster lagde vi sodd til 30 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at så mange har takket nei til å komme i dåpen. Håper allikevel at det blir en hyggelig feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at så mange har takket nei til å komme i dåpen. Håper allikevel at det blir en hyggelig feiring!

Alle har hatt innvendinger til når vi skulle holde dåpen, noen kunne da og andre kunne slik. Man kan bli tullete av mindre :ler: Det største problemet nå er vel egentlig at de som ikke kan møte er fra mannen sin side og svigermor er vel litt sur for akkurat det.. ifølge mannen.

Jeg tror nok det kommer til å bli skikkelig trivelig når familien min for engangs skyld stiller sterkest :hoho:

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig! Jeg er hjemme alene med to barn og begge er i seng og sover før kl 20. Hadde jeg ikke visst bedre skulle jeg nesten trodd at jeg hadde gått inn feil dør. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så digg! Mine sover vanligvis før da, men takket være naboen er toåringen fortsatt våken :ler:

Helt når de sovnet vet jeg ikke... for jeg sovnet visst mens jeg sang nattasang for eldste :rodme: Uansett skal jeg ha en koselig alenekveld med farris og sjokolade.

Kjedelig med naboer som lager leven, men det er vel heller et unntak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:hoho:

Jeg har en sjokolade ventende på meg i kjøleskapet, og strikketøy liggende klart :nigo:

Heldigvis mer unntak enn regelen, men de hadde nesten sovnet begge to (har flyttet Minsten inn på Veslas rom nå) og så kom det maaaaasse bråk utenfor. Men NÅ sover de endelig :nigo:

Kos deg i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi! I går var det ett år siden jeg startet dagboken! Det er et år siden jeg fant ut at jeg var gravid. :kake:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...