Gå til innhold

Hvilken veske planlegger du å kjøpe?


Adhara

Anbefalte innlegg

Gjest Citronella

På ønskelisten min står følgende:

1. Double zip i sort fra Prada

2. small bag i gamle fra Prada

3. Chanel 2.55 med GHW i caviar

Jeg trodde du var litt innovativ. Flotte vesker du ønsker deg, men jeg trodde at du var den typen som satte standard. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde du var litt innovativ. Flotte vesker du ønsker deg, men jeg trodde at du var den typen som satte standard. ;)

Haha, må nok skuffe deg der :P Når det kommer til smykker, klær og sko er jeg i grunn veldig kjedelig. Brukernavnet mitt er igrunn misvisende, da det egentlig er litt ironisk ment mtp. at jeg er veldig lite opptatt av trender og å være "in" og heller satser på klassiske og nokså kjedelige plagg. I tillegg ble nicket lagd til en profil på stardoll da jeg var typ 12 år+ at jeg la på noen bokstaver, så har det bare fulgt med meg videre.

Apropos mer uvanlige vesker som jeg liker for å leve opp til nicket mitt :P :

Elsker tuscany satchel fra Frank Clegg. Ikke så mange i Norge som jeg har sett med de veskene. Skinnet er helt nydelig. Falt i utgangspunktet for vesken via bloggen til KJP, men da jeg så de irl hos Skomaker Dagestad ble jeg helt frelst.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var litt av en samling. :wow: Heldig du :D Enig i det med veskene i forskjellige farger. Synes grå er veldig lekker i tillegg så jeg en i burgunder for et par år siden som jeg ikke kan få ut av hodet. Når det kommer til boy-vesken, vet jeg heller ikke hvorfor jeg liker den. Vanligvis noe jeg ville sagt var skikkelig tacky og ikke min stil i det hele tatt, men samtidig har den skikkelig edge. Sant at 2.55 er mer sjelden, går nesten inflasjon i de andre synes jeg. Men jeg finner vel ut av det inntil jeg har spart opp pengene og kjøpt pradaene :P

De ser nokså like ut de veskene jeg har, angrer litt på det. Men jeg har vel ingen grunn til å klage.. Burgunder er utrolig fin. Liker også beige med SHW. Veldig enig i det du sier om Boy, men så prøvde jeg en da jeg var i Australia og da kjente jeg at jeg ville igrunn ha en sånn.. Det har gått veldig inflasjon i de andre veskene, du gjør lurt i å satse på Prada i første omgang. Dessuten er Chanel skammelig dyre, nesten ikke verdt pengene lenger.

Jeg har aldri vært noe stor chanel tilhenger, alltid likt hermes og prada. Men har startet og sikle mer og mer etter chanel.. hva er forskjellen på 2.55 og classic flaps? Og hvilken størrelse trives du best med på chanel? :)

chanel-differences-classic-flap-bag-and-

Hadde ikke vært meg i mot å eie et par Hermèsvesker heller altså.. Er veldig glad i mediumen, selv om den er i det minste laget. Man kan ikke ha stor lommebok i den, men man får plass til det viktigste. Fordelen med den er at den er så lett, får ikke like vondt i skuldrene av den etter å ha brukt den lenge, noe jeg gjør av de to andre (jumbo og maxi, som er nokså tunge i seg selv). Jumbo er en veldig praktisk størrelse dog :)

Edit: Classic flap til venstre, 2.55 til høyre.

Endret av Professor Orm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Haha, må nok skuffe deg der :P Når det kommer til smykker, klær og sko er jeg i grunn veldig kjedelig. Brukernavnet mitt er igrunn misvisende, da det egentlig er litt ironisk ment mtp. at jeg er veldig lite opptatt av trender og å være "in" og heller satser på klassiske og nokså kjedelige plagg. I tillegg ble nicket lagd til en profil på stardoll da jeg var typ 12 år+ at jeg la på noen bokstaver, så har det bare fulgt med meg videre.

Å være in, det gir jeg blanke i. Og jeg har sett på deg som ikke ville være in, men en ung dame med klasse og egne meninger. Altså; innovatør.

Hils de pene skoa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser nokså like ut de veskene jeg har, angrer litt på det. Men jeg har vel ingen grunn til å klage.. Burgunder er utrolig fin. Liker også beige med SHW. Veldig enig i det du sier om Boy, men så prøvde jeg en da jeg var i Australia og da kjente jeg at jeg ville igrunn ha en sånn.. Det har gått veldig inflasjon i de andre veskene, du gjør lurt i å satse på Prada i første omgang. Dessuten er Chanel skammelig dyre, nesten ikke verdt pengene lenger.

chanel-differences-classic-flap-bag-and-

Hadde ikke vært meg i mot å eie et par Hermèsvesker heller altså.. Er veldig glad i mediumen, selv om den er i det minste laget. Man kan ikke ha stor lommebok i den, men man får plass til det viktigste. Fordelen med den er at den er så lett, får ikke like vondt i skuldrene av den etter å ha brukt den lenge, noe jeg gjør av de to andre (jumbo og maxi, som er nokså tunge i seg selv). Jumbo er en veldig praktisk størrelse dog :)

Edit: Classic flap til venstre, 2.55 til høyre.

Takk for forklaring :) det er alså den classic flap jeg liker og ikke 2.55, greit for megselv å vite ;)

Listen over hva jeg ønsker meg er så lang at jeg tørr ikke skrive den ned engang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser nokså like ut de veskene jeg har, angrer litt på det. Men jeg har vel ingen grunn til å klage.. Burgunder er utrolig fin. Liker også beige med SHW. Veldig enig i det du sier om Boy, men så prøvde jeg en da jeg var i Australia og da kjente jeg at jeg ville igrunn ha en sånn.. Det har gått veldig inflasjon i de andre veskene, du gjør lurt i å satse på Prada i første omgang. Dessuten er Chanel skammelig dyre, nesten ikke verdt pengene lenger.

Hadde ikke vært meg i mot å eie et par Hermèsvesker heller altså.. Er veldig glad i mediumen, selv om den er i det minste laget. Man kan ikke ha stor lommebok i den, men man får plass til det viktigste. Fordelen med den er at den er så lett, får ikke like vondt i skuldrene av den etter å ha brukt den lenge, noe jeg gjør av de to andre (jumbo og maxi, som er nokså tunge i seg selv). Jumbo er en veldig praktisk størrelse dog :)

Ingen grunn til å klage, da er du bortskjemt :P Ja, beige med SHW er utrolig pen. Chanel er veldig dyre nå for tiden, det er jeg enig med deg i. Virker nesten som om de prøver å legge seg på nivå med Hermes bare for å distansere seg enda mer fra tenåringsjenter og andre de ikke vil ha i klientellet sitt. Uansett; hvordan er det å kjøpe Chanel brukt? Mener jeg leste at enkelte eksperter har sluttet å verifisere vesker online pga. superfakes har blitt så gode. Stemmer dette? Er det fortsatt trygt å kjøpe fra sider som Blomqvist eller butikker som Nr9 der det er eksperter som verifiserer varene, eller er kopiene også for gode for disse?

Er jumboen veldig stor? Er redd for at den skal se dum ut i forhold til høyden min mtp. at jeg er 156 høy, dog med noen kile ekstra.

Å være in, det gir jeg blanke i. Og jeg har sett på deg som ikke ville være in, men en ung dame med klasse og egne meninger. Altså; innovatør.

Hils de pene skoa. ;)

Takk, da misforsto jeg ;) Det var hyggelig sagt av deg :)

Skal jeg gjøre! :D

Endret av Fashionistaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for forklaring :) det er alså den classic flap jeg liker og ikke 2.55, greit for megselv å vite ;)

Listen over hva jeg ønsker meg er så lang at jeg tørr ikke skrive den ned engang :/

Bare hyggelig :) De fleste tror Classic flap heter 2.55, men det er altså ikke sånn.

Ingen grunn til å klage, da er du bortskjemt :P Ja, beige med SHW er utrolig pen. Chanel er veldig dyre nå for tiden, det er jeg enig med deg i. Virker nesten som om de prøver å legge seg på nivå med Hermes bare for å distansere seg enda mer fra tenåringsjenter og andre de ikke vil ha i klientellet sitt. Uansett; hvordan er det å kjøpe Chanel brukt? Mener jeg leste at enkelte eksperter har sluttet å verifisere vesker online pga. superfakes har blitt så gode. Stemmer dette? Er det fortsatt trygt å kjøpe fra sider som Blomqvist eller butikker som Nr9 der det er eksperter som verifiserer varene, eller er kopiene også for gode for disse?

Er jumboen veldig stor? Er redd for at den skal se dum ut i forhold til høyden min mtp. at jeg er 156 høy, dog med noen kile ekstra.

Tror også de vil legge seg på nivå med Hermès, noe jeg finner veldig arrogant. At de ikke ønsket tenåringsjenter og visse andre i klientellet sitt skulle de tenkt på før de begynte å masseprodusere dem i stor skala. De er ikke verdt så mye penger som de tar for dem nå.

Mener det er trygt å kjøpe vintage verifisert av eksperter, men når det kommer til helt nye vesker, er noen kopier for gode til at de vil kunne se forskjell på dem. De som jobber i butikkene til Chanel kan heller ikke se forskjell. Jeg aner bare ikke hvor mange slike kopier som finnes, vet ikke hvor stor sjans man har for å komme over en. Jumboen vil ikke se for stor ut på deg, den er mindre enn man skulle tro :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også de vil legge seg på nivå med Hermès, noe jeg finner veldig arrogant. At de ikke ønsket tenåringsjenter og visse andre i klientellet sitt skulle de tenkt på før de begynte å masseprodusere dem i stor skala. De er ikke verdt så mye penger som de tar for dem nå.

Mener det er trygt å kjøpe vintage verifisert av eksperter, men når det kommer til helt nye vesker, er noen kopier for gode til at de vil kunne se forskjell på dem. De som jobber i butikkene til Chanel kan heller ikke se forskjell. Jeg aner bare ikke hvor mange slike kopier som finnes, vet ikke hvor stor sjans man har for å komme over en. Jumboen vil ikke se for stor ut på deg, den er mindre enn man skulle tro :)

Enig, derfor jeg vurderer å kjøpe brukt.

Ok, takk så mye for hjelp! Vet da at jeg skal satse på vintage fremfor nye brukte og at ikke jumbo er gedigen :)

Så forresten denne fra Chanel i dag, så langt unna min stil og klassisk en kan komme, men oh la la så lekker :rodmer:

chanelvelvet3.jpg?itok=HCvkLdG8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

På min ønskeliste står en av Eben sine vesker av fiskeskinn/okseskinn.

Hun er en ung norsk designer som lager flotte ting. Veskene er virkelig stilige, og ikke noe alle har.

"Liv " og "Jenny" er mine favoritter. Ikke bare bare å bestemme seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt tenkt meg en LV-veske. Liker designet.

Men syns det er alt for mye penger å bruke på en veske, også syns jeg det hadde vært litt "flaut" å gå med den da jeg aldri går i noe fancy dyre merkeklær.

Kun jeans, hettegensere og treningsbukser :P Så hadde ikke akkurat stått i stil.

Liker også Guess og Michael Kors.



Anonymous poster hash: e0d83...53b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt Celiné og Mulberry på ønskelisten. Har Mulberry Alexia, men ønsker meg bayswater i brun og en klassisk Celiné veske i sort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, derfor jeg vurderer å kjøpe brukt.

Ok, takk så mye for hjelp! Vet da at jeg skal satse på vintage fremfor nye brukte og at ikke jumbo er gedigen :)

Så forresten denne fra Chanel i dag, så langt unna min stil og klassisk en kan komme, men oh la la så lekker :rodmer:

chanelvelvet3.jpg?itok=HCvkLdG8

Oooh! Så fin! Kunne også hatt en sånn, skjønner godt hva du mener..

Bare hyggelig å kunne hjelpe til. Faktisk vil jeg si at jumbo ikke er stor i det hele tatt. Og M/L er ganske liten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har den på 30 % på vincci i Bergen i knall gul :D

Åh, da må jeg kontakte de så fort de åpner idag :) :) :)

Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De har den på 30 % på vincci i Bergen i knall gul :D

De hadde ikke den lenger.

Men jeg skal til Paris neste mnd. Satser på å kjøpe en der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst på en liten Effie Satchel fra Mulberry. Synes egentlig ikke Mulberry-veskene er så fine, men denne er bare nydelig :rodmer: Har også lyst på Michael Kors Selma, men tror jeg kommer til å skjemmes over å gå rundt med Michael Kors, alle har den :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...