Gå til innhold

Hvilken veske planlegger du å kjøpe?


Adhara

Anbefalte innlegg

Saint Lauren Monogram chain wallet. Skal reise til USA om et par uker og jeg har lyst til å kjøpe en ny veske, siden det blir en stund til neste gang jeg har mulighet til å ta meg råd til slikt.

Men, jeg klarer ikke bestemme hvilken farge! Svart er klassisk, men rød er jo utrolig lekkert!

Ville gått for sort. Klassisk, rent, passer til det meste og tidløs. Det er i hvertfall hva jeg ønsker selv i en veske av det litt dyrere slaget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Saint Lauren Monogram chain wallet. Skal reise til USA om et par uker og jeg har lyst til å kjøpe en ny veske, siden det blir en stund til neste gang jeg har mulighet til å ta meg råd til slikt.

Men, jeg klarer ikke bestemme hvilken farge! Svart er klassisk, men rød er jo utrolig lekkert!

jeg tror du vil bruke den sorte mye mer enn den røde! Ville valgt sort :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.mulberry.com/eu/shop/primrose/primrose-oxblood-grainy-calfdenne falt jeg pladask for sist jeg var i London!

Ellers har jeg hatt cravings på både boy bag fra Chanel, og Saint Laurent monogram. Men siden alle bloggerne har kjøpt hver sin utgave så blir ikke det aktuelt.

Jeg er også svak for LV sin Alma, men det blir nok for stiv pris for en student. Og Celine trio skulle jeg gjerne hatt i alle farger😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Efflorescence

Ville gått for sort. Klassisk, rent, passer til det meste og tidløs. Det er i hvertfall hva jeg ønsker selv i en veske av det litt dyrere slaget :)

Ja, dere har nok rett. Men jeg må nok se den i virkeligheten og se hvilke veske jeg "faller" for. Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere har nok rett. Men jeg må nok se den i virkeligheten og se hvilke veske jeg "faller" for. Gleder meg!!

Masse lykke til! Det er alltid lettere å avgjøre når man har den foran seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ønskelisten min står følgende:

1. Double zip i sort fra Prada

2. small bag i gamle fra Prada

3. Chanel 2.55 med GHW i caviar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Spennende å følge med i denne tråden! Dere vet at det finnes kvalitetsvesker utover Dior, YsL, Chanel, Celine, LV osv osv.? Eller er det helst merket som er det viktigste?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ønskelisten min står følgende:

1. Double zip i sort fra Prada

2. small bag i gamle fra Prada

3. Chanel 2.55 med GHW i caviar

Ekte 2.55 eller classic flap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Efflorescence

Spennende å følge med i denne tråden! Dere vet at det finnes kvalitetsvesker utover Dior, YsL, Chanel, Celine, LV osv osv.? Eller er det helst merket som er det viktigste?

Jeg tror selvfølgelig merke (Maslows annerkjennelsesbehov og selvrealisering er teorier for dette) har noe å si på avgjørelsen om å kjøpe en veske over 10.000 kroner, men selvfølgelig er det utseende også. Ser man en veske nok ganger (fordi den er populær og brukt av mange) er det jo fort gjort å like den selv, og slik får man en kjedeeffekt.

En av de nydeligste veskene jeg har sett var på en flyplass, var nok et "kjent" merke, tror det var italiensk. Men ikke noe nevnt ovenfor. Jeg har ivertfall ikke klart å finne den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle veske-entusiaster. Jeg har lenge hatt lyst på en litt mer eksklusiv merke med god kvalitet, helst en i sort som ikke har flashy logoer, ettersom jeg er student, har jeg ikke så veldig god råd, så har noen av dere tips på hvor jeg kan finne slike vesker til en grei pris? Tenker nok at det blir brukt veske på meg. Link gjerne til vesker som er rimelige :)

Anonymous poster hash: f4cef...f4b

Coach Borough var svært popular i 2014, og er fornuftig priset. http://www.veskelykke.no/2014/12/coach-borough.html

Også Chloe har mye fint til en pris som er til å leve med :)

Endret av Irim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg tror selvfølgelig merke (Maslows annerkjennelsesbehov og selvrealisering er teorier for dette) har noe å si på avgjørelsen om å kjøpe en veske over 10.000 kroner, men selvfølgelig er det utseende også. Ser man en veske nok ganger (fordi den er populær og brukt av mange) er det jo fort gjort å like den selv, og slik får man en kjedeeffekt.

En av de nydeligste veskene jeg har sett var på en flyplass, var nok et "kjent" merke, tror det var italiensk. Men ikke noe nevnt ovenfor. Jeg har ivertfall ikke klart å finne den igjen.

Godt svar, og jeg deler dine tanker.

Vi har innovatørene, så de trendy, og til sist flokken!

Og når flokken har fått seg en Chanel Boy, starter de trendy jakten på noe nytt. Innovatørene er selvsagt milelangt foran de trendy, men de trendy elsker innovatørene, og hater flokken.

... Og slik skapes IT-vesker! Og slik havner IT-vesker i skapet eller på finn.no.

Hvorfor ikke bli en innovatør? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Nå skal jeg ikke kuppe tråden, men vintage er også bra kjøp og mye mer investering enn en Celine-veske.

Min svigermor-1 (ja, jeg har 2 av de) sendte meg til jul en Hermes Birkin fra sent 1980-tall. Den er usedvanlig vakker, og jeg sammenlignet med en nyere Birkin, og håndverket på min er hakket bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte 2.55 eller classic flap?

Usikker selv. Sikler både på boy bag, 2.55 og classic flap :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt svar, og jeg deler dine tanker.

Vi har innovatørene, så de trendy, og til sist flokken!

Og når flokken har fått seg en Chanel Boy, starter de trendy jakten på noe nytt. Innovatørene er selvsagt milelangt foran de trendy, men de trendy elsker innovatørene, og hater flokken.

... Og slik skapes IT-vesker! Og slik havner IT-vesker i skapet eller på finn.no.

Hvorfor ikke bli en innovatør? :)

Designervesker er brukskunst på sitt beste, og en Chanel er en investering på lik linje med annen kunst. Du har den for livet, siden går den i arv og verdien vil aldri falle til null. Chanel Boy ble vel først lansert i 2011 og er 'still going strong'. 2.55 kom ut i 1955 og er fremdeles i dag en svært ettertraktet klassiker. Det var forresten Coco Chanel som på 30-tallet kom med den første skuldervesken, før det ble alle vesker bært for hånd. Men selvsagt finnes det mer ukjente designere som lager fantastiske vesker, se bare på Sarahs bag project. Vakre vesker med mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker selv. Sikler både på boy bag, 2.55 og classic flap :fnise:

Hahaha, da er vi to! Har som sagt 3 sorte classic flaps i ulike størrelser og materialer, men jeg skulle gjerne hatt flere i andre farger, feks grått. Og det er liksom bare noe ved den Boy'en som gjør at jeg vil ha den. 2.55 er mer sjelden, jeg ville tatt den om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, da er vi to! Har som sagt 3 sorte classic flaps i ulike størrelser og materialer, men jeg skulle gjerne hatt flere i andre farger, feks grått. Og det er liksom bare noe ved den Boy'en som gjør at jeg vil ha den. 2.55 er mer sjelden, jeg ville tatt den om jeg var deg.

Hehe, det var litt av en samling. :wow: Heldig du :D Enig i det med veskene i forskjellige farger. Synes grå er veldig lekker i tillegg så jeg en i burgunder for et par år siden som jeg ikke kan få ut av hodet. Når det kommer til boy-vesken, vet jeg heller ikke hvorfor jeg liker den. Vanligvis noe jeg ville sagt var skikkelig tacky og ikke min stil i det hele tatt, men samtidig har den skikkelig edge. Sant at 2.55 er mer sjelden, går nesten inflasjon i de andre synes jeg. Men jeg finner vel ut av det inntil jeg har spart opp pengene og kjøpt pradaene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg ikke kuppe tråden, men vintage er også bra kjøp og mye mer investering enn en Celine-veske.

Min svigermor-1 (ja, jeg har 2 av de) sendte meg til jul en Hermes Birkin fra sent 1980-tall. Den er usedvanlig vakker, og jeg sammenlignet med en nyere Birkin, og håndverket på min er hakket bedre.

Den MÅ du jo dele bilde av

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, da er vi to! Har som sagt 3 sorte classic flaps i ulike størrelser og materialer, men jeg skulle gjerne hatt flere i andre farger, feks grått. Og det er liksom bare noe ved den Boy'en som gjør at jeg vil ha den. 2.55 er mer sjelden, jeg ville tatt den om jeg var deg.

Jeg har aldri vært noe stor chanel tilhenger, alltid likt hermes og prada. Men har startet og sikle mer og mer etter chanel.. hva er forskjellen på 2.55 og classic flaps? Og hvilken størrelse trives du best med på chanel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Designervesker er brukskunst på sitt beste, og en Chanel er en investering på lik linje med annen kunst. Du har den for livet, siden går den i arv og verdien vil aldri falle til null. Chanel Boy ble vel først lansert i 2011 og er 'still going strong'. 2.55 kom ut i 1955 og er fremdeles i dag en svært ettertraktet klassiker. Det var forresten Coco Chanel som på 30-tallet kom med den første skuldervesken, før det ble alle vesker bært for hånd. Men selvsagt finnes det mer ukjente designere som lager fantastiske vesker, se bare på Sarahs bag project. Vakre vesker med mening :)

Jeg kjenner historien til designere, som f.eks Coco Chanel. Og akkurat Chanels vesker er investering. Men LV, Celine og ikke minst (grøss) M. Kors er masseproduksjon og ikke er de spesielt dyre heller. Og det å investere i vesker fra M. Kors, når jeg ser det, så gråter jeg. Nei, det er ingen investering, det er noe du kjøper deg fordi flokken gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Den MÅ du jo dele bilde av

Den ligger i en safe på hytta foreløpig. Men kanskje jeg deler bilde av den en dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...