Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jeg handler både på Lindex, H&M, Kapphal og Name it. Nattdrakter på Cubus (glidelås uten fot). :) Med fot til aller første tiden, men ellers ikke.

Har en følelse på jente, men ikke godt å si. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Tenkte først og fremst til babyen, ja :) Var innom kappahl her en dag, og de hadde mye fint! Gleder meg sånn til å begynne å handle :biggrin: Har på følelsen at vi skal ha en gutt. Andre som har fornemmelser av kjønn?

Edit: skriveleif

Har fått høre jente, og tror selv det blir ei lita jente, men tiden viø vise😊 hadde vært morro med gutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg her inne som kun tenker på 12 uker? Jeg orker ikke tenke på klær, vogn og praktiske ting, jeg. Jeg dytter det bare fremover - etter 12 uker! Utsetter gleden litt også tror jeg. Vil bare ikke bli skuffa! Ææææ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er det bare meg her inne som kun tenker på 12 uker? Jeg orker ikke tenke på klær, vogn og praktiske ting, jeg. Jeg dytter det bare fremover - etter 12 uker! Utsetter gleden litt også tror jeg. Vil bare ikke bli skuffa! Ææææ!

Altså, jeg har masse baby ting fra diverse reiser osv. Men vogn er jeg bare litt på fordi jeg vil ha akkurat den emmaljungaen, som nå er utgått. Jeg har ingen planer om og kjøpe den før etter ul i uke 8, men ser jeg et bankende hjerte da, så slår jeg til. Hvis man ikke har spesielle preferanser så kan man drøye det litt, men dette er min drømme vogn. I tilegg er det viktig for meg og holde meg positiv i denne situasjonen, jeg gleder meg over denne graviditeten hver eneste dag, fordi vi har prøvd så lenge, og den ene ppen vi ikke prøvde spesielt hard, da skjedde det.

Vi alle er forskjellige, og hvis du vil vente til etter 12 uker, så er det det rette for deg ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en "tenker, planlegger og drømmer" :) Tenker mye på ting jeg gleder meg til. Som kjønn, shopping, fødsel, amming osv. :) Orker ikke holde gleden tilbake fordi det (statistisk sett) fortsatt er ca. 4 % sjanse for at det går galt. :) 4% er dessuten ganske liten. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad på dere alles vegne om at dere klarer å glede dere så tidlig!! :) det er så bra å kunne det!

Jeg må nok jobbe litt med den, kjenner jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Tok du tidlig ul ved forrige graviditet? Før uke 9?

Ja, da tok jeg ul når jeg var 8+4, denne gangen blir det når jeg er 8+2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg er litt der jeg også.. jeg ser kanskje litt på hva som finnes der ute, men om jeg gjør noe mer føler jeg nesten at jeg ber om å bli skuffa. Prøver i den grad det er mulig å ikke tenke så langt frem, slik som nå går tiden bare til ultralyd, så tar vi det videre fra der. Om alt ser bra ut på ultralyd klarer jeg kanskje å senke skuldrene litt :) Men jeg har i utgangspunktet mange meninger rundt vogn og diverse klær og utstyr, er barnehagelærer på en småbarnsavdeling, så jeg har nok ubevisst sondert markedet litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg er en "tenker, planlegger og drømmer" :) Tenker mye på ting jeg gleder meg til. Som kjønn, shopping, fødsel, amming osv. :) Orker ikke holde gleden tilbake fordi det (statistisk sett) fortsatt er ca. 4 % sjanse for at det går galt. :) 4% er dessuten ganske liten. :)

4% er veldig liten spør du meg. Og da tenker jeg at blant de 4 % der er det kanskje noen som ikke tar de beste valgene i svangerskapet også, slik som de som røyker, bruker narkotika og drikker alkohol.

Det er jo 96 % sjanse for at du tar med deg en baby hjem fra sykehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4% er veldig liten spør du meg. Og da tenker jeg at blant de 4 % der er det kanskje noen som ikke tar de beste valgene i svangerskapet også, slik som de som røyker, bruker narkotika og drikker alkohol.

Det er jo 96 % sjanse for at du tar med deg en baby hjem fra sykehuset ;)

Ja, sant det. :) Også var det da om den der statisitikken som ligger på babyverden gjelder for de som har fått påvist hjerteaktivitet eller ikke. Jeg har jo vært på UL og sett at babyen lever. :) Kanskje det sånn sett er enda mindre sjanse..Vet ikke helt, men er jo lov å håpe, hehe. :) Fra uke 9 er det bare 2 % sjanse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å bli surrete og fjern så tidlig? Var ute på butikkhandel i dag, var innom 4 ganger på 3 forskjellige butikker. Glemte å kjøpe ditt og datt, og siden jeg har begynt å få cravings måtte jeg på forskjellige butikker siden jeg må ha DEN potetsalaten. Klarte selvfølgelig ikke å finne den, så samboer måtte innom ny butikk. Kom hjem med feil potetsalat. Gjett hvem som måtte på huet og ræva ut for å bytte til rett type (som til informasjon er den franske)! Haha huff, du vet du er gravid når.... :P

Endret av Focklop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ja, da tok jeg ul når jeg var 8+4, denne gangen blir det når jeg er 8+2 :)

Og så alt bra ut da? hva kan jeg forvente og se i 7+6? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok 7+5. Er ikke såå mye å se. En klump med et hode og kanskje antydning til armknopper. Kommer an på hvor bra utstyret er og om det er innvendig eller utvendig. Ja også hjertet så klart. :)

Jeg merker at jeg er andregangs- Har fått øitt mage allerede. Den peker litt ut om morgenen også, så er ikke bare luft slik det var på samme tid sist jeg var gravid. Da var magen flat hver morgen og utstående på kvelden. ;)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ufff nå har kvalmen meldt seg her. Måtte stå opp tidlig for å kaste opp idag, men ingenting kom ut. Heldigvis så hjalp det litt og jeg følte meg litt bedre, men brakk meg igjen etterpå. Jeg forstår hvorfor moren min sier at hun trodde hun hadde influensa før hun fant ut hun var gravid, føler meg litt sånn selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser kvalmen ut til å ha gitt seg? Jeg er bare litt uggen...Spent på hvordan det blir om halvannen uke da når jeg skal ha 4 nattevakter på rad. Kanskje kvalmen kommer tilbake da, for jeg tror det er nattjobbingen som gjorde at jeg ble så dårlig i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Den jeg var på sist, da jeg var 8+4 ble det oppdaget at det ikke var noe foster der, bare alt det andre som morkake, plommesekk og fosterhule. Men jeg var jo like kvalm da som jeg er nå, like sliten osv, så jeg trodde alt var bra siden jeg hadde så mange symptom. To dager etterpå var jeg på sykehuset og hadde en medisinsk abort, dette var i februar.

I dette svangerskapet har jeg ikke vært på ultralyd enda, den er på to uker imorgen, er så spent at jeg har helt vondt inni meg.

På tidlig ultralyd som i 7+6 kan du få vite om fosteret lever, antall fostre, om det er graviditet inne i livmoren og svangerskapets lengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ul onsdag neste uke, da er jeg 9+1. Skummelt og rart å tenke på! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg hvis det ikke er noe der inne og kroppen bare har lurt meg...! :/ Og i går sa mannen noe om graviditeten uten at jeg hadde initiert det også. Han sa han håpet at bønna er frisk. Var deilig å vite at han også tenker på det som skjer, for han er en mann av få ord :)

Hvilke datoer har dere tidlig ul? Min er 30.07 :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Merker dere at det skjer noe "der nede"? Har dere vondt? Ubehag? Strammer det?

Er sikkert helt hysterisk for hver en lille ting jeg kjenner, av og til er det litt ubehagelig der, kjennes ut som det strammer seg liksom.. Og stikker litt av og til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...