Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Det er vel alt ettersom hva man liker.. Jeg liker de som er store og tunge, Emmaljunga mondial er favoritten. Men andre vil de skal være små og lette. Mine kriterier er: 4 faste hjul, stor og lun bag, fint utseende og god å stabil. Derfor havner vi på Emmaljunga. Vet mange er fornøyd med Brio, Tfk joggster twist, Bumbelride indie osv. Kom med dine kriterier så kan vi sikkert hjelpe ;)

Ønsker en vogn som er stødig og som ikke tar all plassen bak i bagasjerommet på bilen. Har lite erfaring med små barn og er gravid for første gang, så her er absolutt alt nytt for oss :) Bagen bør som du også sier være stor og lun. Er det nødvendig å ha flere vogner enn én?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Ønsker en vogn som er stødig og som ikke tar all plassen bak i bagasjerommet på bilen. Har lite erfaring med små barn og er gravid for første gang, så her er absolutt alt nytt for oss :) Bagen bør som du også sier være stor og lun. Er det nødvendig å ha flere vogner enn én?

Absolutt ikke. Men de fleste er jo enten Duo eller kombi, altså to i en. Jeg er faktisk ikke helt inne i hva som er lite sammenslått, emmaljungaen tar jo hele bagasje rommet, men har hørt noe om at bumbleride indie blir veldig liten sammenslått, samme med bugaboo vognene. Sistnevte er jo faktisk litt fine også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Men de fleste er jo enten Duo eller kombi, altså to i en. Jeg er faktisk ikke helt inne i hva som er lite sammenslått, emmaljungaen tar jo hele bagasje rommet, men har hørt noe om at bumbleride indie blir veldig liten sammenslått, samme med bugaboo vognene. Sistnevte er jo faktisk litt fine også..

Bugaboo vognene var pene å se på, men hjelp - så dyrt alt skal være! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Bugaboo vognene var pene å se på, men hjelp - så dyrt alt skal være! :sjokkert:

Sjekk finn, eller Sverige, om du bor i nærheten av grensen. www.kopbarvagn.se har mye til en rimelig penge. Jeg har funnet min på finn, må bare overtale mannen!

Endret av Solstråla88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga City Cross er ei super vogn! Ikke for tung, fin å se på og lun. Bagen er litt kortere enn Mondial sin, men det har ikke så fryktelig mye å si. Den kan fint slås sammen med bagen på understellet uten at det tar for mye plass. Vi har en SUV, og fpr plass til både vogna og den store hunden vår i bagasjerommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også liker city crossen, men den blir litt lav for mannen min

Min samboer er 196 og har null problemer med den. Håndtaket kan jo justeres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå vognprat. Akuratt det jeg trenger nå :). Så jeg bor i blokk tredje etasje uten heis og vil vite om dere vet om et vogn dere ville anbefalt. Kriteriene er bag som enkelt kan demonteres slik at jeg kan bære den opp raskt og uten problemer med en ramme som som er relativ lett. Likte bugaboo sine men de var litt utenfor min budsjett for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon som Ulzzang her, vi bor i tredje etasje uten heis. Vil ha vogn vi kan ha i flere år, mulighet for å ta på vinterhjul, svingbare hjul foran og en vogn som er lett. Og justerbart håndtak, er veldig praktisk i trapper og sånt. Tilleggsutstyr får vi se på etterhvert.

Har laget meg et excelark med forskjellige vognnavn og kriterier. Har ikke fått sjekket opp vognene ennå, men det blir etterhvert ;)

Outlet fra barnebutikk like ved meg, så det blir nok å prøvetrille noen vogner der etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Emmaljunga super nitro må være den perfekte byvogn! Smal, store svingbare frem hjul og den kandi bruke city bagen på. For mitt vedkommende kjøper jeg nok den i trondheim, om vi ser et bsnkende hjerte💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Hurra, nå har jeg fått time til ultralyd :) "Bare" litt over 2 uker til.. Da er jeg 8+2. Er så spent! Føles som livet står på vent til da :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke?

Jeg er hjemme alene i 3-4 uker nå, og skulle jeg få negative nyheter på UL alene, så må jeg sitte med de i så mange uker helt alene. Jeg er jo litt pessimistisk, skal sies..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn på tirsdag og fylle ut helsekort. Noen av dere som har vært igjennom det tidligere? Hva gjør man på timen annet enn å snakke? Skal jeg ta med meg urinprøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg skal inn på tirsdag og fylle ut helsekort. Noen av dere som har vært igjennom det tidligere? Hva gjør man på timen annet enn å snakke? Skal jeg ta med meg urinprøve?

Jeg var hos legen forrige uke og hun på labratoriet sa jeg kunne ta med urinprøve hver gang, hun sa hun sjekker om det er eggehvite (?) i urinen.. Men jeg har ikke fylt ut helsekort enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solstråla88

Jeg var hos legen forrige uke og hun på labratoriet sa jeg kunne ta med urinprøve hver gang, hun sa hun sjekker om det er eggehvite (?) i urinen.. Men jeg har ikke fylt ut helsekort enda :)

Tok du tidlig ul ved forrige graviditet? Før uke 9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvor kjøper dere helst klær? :)

Til meg eller den kommende babyen?

Jeg elsker newbie serien til kappahl til de minste, men til meg selv handler jeg stort sett i utlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg eller den kommende babyen?

Jeg elsker newbie serien til kappahl til de minste, men til meg selv handler jeg stort sett i utlandet

Tenkte først og fremst til babyen, ja :) Var innom kappahl her en dag, og de hadde mye fint! Gleder meg sånn til å begynne å handle :biggrin: Har på følelsen at vi skal ha en gutt. Andre som har fornemmelser av kjønn?

Edit: skriveleif

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...