Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Jepp, her har jeg lett bekkenløsning allerede. En tur på 45 min i gode sko blir faktisk litt for mye allerede. Var ikke plaget med dette sist, så dette var litt kjipt! :P

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanngymnastikk neste?

Vi har ikke noe annet enn dyrt badeland her, så det blir nok lite av det gitt.

Er ikke sånn at jeg er kjempeplaget enda, men får litt vondt etter turer, og har en anelse vondt nå også, så regner med det vil ta noen uker før det blir en direkte plage. :)

Skal dra til fysio og lære litt øvelser etter hvert, så får vi se hvordan det går da.

Edit: Fant forresten hjertelyden med Angelsounden i dag. Hadde aldri trodd jeg skulle finne den så tidlig, så det var artig. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe annet enn dyrt badeland her, så det blir nok lite av det gitt.

Er ikke sånn at jeg er kjempeplaget enda, men får litt vondt etter turer, og har en anelse vondt nå også, så regner med det vil ta noen uker før det blir en direkte plage. :)

Skal dra til fysio og lære litt øvelser etter hvert, så får vi se hvordan det går da.

Edit: Fant forresten hjertelyden med Angelsounden i dag. Hadde aldri trodd jeg skulle finne den så tidlig, så det var artig. :)

Angelsound? Hva er det? Jeg vil også høre hjertelyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Angelsound? Hva er det? Jeg vil også høre hjertelyd!

Doppler, men tror ikke det er så lett å finne hjertelyde. Så tidlig om man er første gangs, vet ikke altså, bare inbiller meg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til hjertelyd selv! Har ingen Angelsound, da, men vurderer å kjøpe. Vil høre lyden hos doktoren først, så tar jeg vurderingen etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en på ebay nå faktisk.. Hoho! Vil uansett ta en tidlig UL når typen kommer hjem først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler, men tror ikke det er så lett å finne hjertelyde. Så tidlig om man er første gangs, vet ikke altså, bare inbiller meg det

Nei vil tro det tar litt lengre tid før livmor kommer høyt nok som førstegangs. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nei vil tro det tar litt lengre tid før livmor kommer høyt nok som førstegangs. :)

Var det jeg egentlig regnet med, tror nok jeg vil kjøpe doppler etterhvert, men vil vente til det er reel sjanse for og høre hjertet, og ikke bare puls..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare helt mongo å ha pica på noe man ikke får tak i Norge? Har så utrolig lyst på japansk suppe med nudler, som den suppa jeg spiste flere dager på rad i en liten sjappe i Tokyo . Naaaaam. Jeg vet at det finnes en japansk restaurant i Oslo og da mener jeg ekte japansk med japansk kokk der de ikke bare selger sushi. Må ta meg en tur ned ditt snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det bare helt mongo å ha pica på noe man ikke får tak i Norge? Har så utrolig lyst på japansk suppe med nudler, som den suppa jeg spiste flere dager på rad i en liten sjappe i Tokyo . Naaaaam. Jeg vet at det finnes en japansk restaurant i Oslo og da mener jeg ekte japansk med japansk kokk der de ikke bare selger sushi. Må ta meg en tur ned ditt snart

Veldig typisk. :)

Forresten heter det cravings. Pica er når man har skikkelig lyst på ting som ikke er mat. F.eks papir, bensinlukt, gress etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Spent på morgendagen, da har jeg første svangerskapskontroll. Håper alt står bra til med lille, selvom jeg sannsynligvis ikke får vite noe om det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig, Solstråla, det har jeg også! Har kjøpt glass til urinprøve og prøver å forberede meg mentalt på å ta blodprøve. Er du klar? Får du fastlegen din? :) Min er på ferie, så det er en annen som tar det. Jeg ville bare veeeeldig gjerne få bekreftet ting hos legen tidligst mulig. Og få masse svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, jeg driver og leser tråden "Du vet du er gravid når..." i graviditetsforumet nå. Får såååå lyst på salami med majones på! Glemmer iblant de tingene jeg ikke kan spise. Er redd jeg plutselig en dag hiver i meg spekemat uten å tenke på det engang :sjokkert:

Her er tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ååå, så koselig, Solstråla, det har jeg også! Har kjøpt glass til urinprøve og prøver å forberede meg mentalt på å ta blodprøve. Er du klar? Får du fastlegen din? :) Min er på ferie, så det er en annen som tar det. Jeg ville bare veeeeldig gjerne få bekreftet ting hos legen tidligst mulig. Og få masse svar :P

Ja, jeg gleder meg veldig! Jeg får fastlegen min, ikke at det er viktig, vi har ingen god kjemi, så prøver og finne ny lege. Har også kjøpt urinprøveglass, og blodprøve går vel greit, spiremor? Jeg tar prøver hver 3 mnd til vanlig, å i utrednings prosessen ble det jo mye mer. Man blir heldigvis vant til det. Jeg tror nok alt blir mer reelt etter legetimen, håper bare han er positiv til at jeg kan fortsette å jobbe 100% selv med bekkenløsning..Mange spørsmål kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg veldig! Jeg får fastlegen min, ikke at det er viktig, vi har ingen god kjemi, så prøver og finne ny lege. Har også kjøpt urinprøveglass, og blodprøve går vel greit, spiremor? Jeg tar prøver hver 3 mnd til vanlig, å i utrednings prosessen ble det jo mye mer. Man blir heldigvis vant til det. Jeg tror nok alt blir mer reelt etter legetimen, håper bare han er positiv til at jeg kan fortsette å jobbe 100% selv med bekkenløsning..Mange spørsmål kjenner jeg..

Jeg har fått skikkelig sprøyteskrekk etter at jeg måtte ta blodprøve mens jeg hadde kyssesyken. Dama nektet å ta i den armen jeg pleier å ta, hun pirket masse med nåla så jeg til slutt måtte avbryte og legge med nedpå for å ikke besvime.. Og da var det igjen et glass som hun heldigvis tok i den andre armen. Syns det er guffent den dag i dag bare på grunn av henne (og sykdommen selvsagt).

Har laget en påminnelse på mobilen til å ta urinprøve og en laaaang liste med spørsmål til legen, haha. Har du skrevet ned eller tar du det som det kommer? Kjenner at jeg hadde glemt mesteparten om jeg ikke skrev det ned umiddelbart. Tror jeg må ha med meg notatblokk, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg har fått skikkelig sprøyteskrekk etter at jeg måtte ta blodprøve mens jeg hadde kyssesyken. Dama nektet å ta i den armen jeg pleier å ta, hun pirket masse med nåla så jeg til slutt måtte avbryte og legge med nedpå for å ikke besvime.. Og da var det igjen et glass som hun heldigvis tok i den andre armen. Syns det er guffent den dag i dag bare på grunn av henne (og sykdommen selvsagt).

Har laget en påminnelse på mobilen til å ta urinprøve og en laaaang liste med spørsmål til legen, haha. Har du skrevet ned eller tar du det som det kommer? Kjenner at jeg hadde glemt mesteparten om jeg ikke skrev det ned umiddelbart. Tror jeg må ha med meg notatblokk, jeg..

Åhh, sånn opplevelse hadde jeg også. Men når jeg har lavt stoffskifte så ble jeg fort vant til det igjen😊 tror jeg bare tar ting som det kommer. Har faktiskr gjort det samme selv, påminnelsen altså😃hehe:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...