Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Hurra for bankende hjerte :hoppe: Nå kan du så godt som senke skuldrene og nyte graviditeten!

Skal nyte så godt jeg kan, men ikke så lett når man er kvalm døgnet rundt :fnise: Men jeg nyter tanken på å være gravid! ;) Så får jeg heller nyte selve tilværelsen som gravid når kvalmen gir seg om noen uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal nyte så godt jeg kan, men ikke så lett når man er kvalm døgnet rundt :fnise: Men jeg nyter tanken på å være gravid! ;) Så får jeg heller nyte selve tilværelsen som gravid når kvalmen gir seg om noen uker. :)

Æsj, kvalme ja... :( Men får håpe at den gir seg snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Da fikk jeg "plutselig" UL da legen jeg var til i dag tilfeldigvis hadde apparat. Lille mini har bankende hjerte og beveger seg. :) Han mente jeg var i overgangen mellom 7 og 8 uker, noe som stemmer bra da jeg er 8 uker nå på lørdag. :)

Så nå må jeg bare prøve å senke skuldrene og tenke at dette går fint, men det er faktisk litt vanskelig fortsatt :fnise: Men sjansen er liten for at dete går dårlig nå. :)

Hurra, statistikken er absolutt på din side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig! Heldige du som har sett hjertet :hjerte:

Gleder meg helt sinnsykt til tidlig ul 30.juli, samtidig som jeg selvsagt har en bitteliten frykt for at det bare er en innbilt graviditet og ikke noe liv der inne.. Men neida, her skal det være liv!! *peke på Bønna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Sitter dere med dataen i fanget? Det slo meg i går at det kanskje ikke er så bra? Og jeg gjør det ofte :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Sitter dere med dataen i fanget? Det slo meg i går at det kanskje ikke er så bra? Og jeg gjør det ofte :sjokkert:

Jeg har aldri det uansett jeg. Sitter med den på bordet, sofaen eller i senga. Ville nok prøvd og unngått det så langt det lar seg gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Jeg har aldri det uansett jeg. Sitter med den på bordet, sofaen eller i senga. Ville nok prøvd og unngått det så langt det lar seg gjøre :)

Skal unngå det fra nå, plutselig kommer jeg på ting jeg ikke bør/kan gjøre nå som jeg er gravid :) Har ikke gjort så mye "ulovlig" til nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå med pc oppå magen forrige svangerskap, tenkte egentlig ikke så mye over det. Strålingen kommer vel uansett fra den trådløse internetten som finnes i hele huset, ikke så mye fra selve datamaskinen...Tror jeg. Har i alle fall aldri hørt at man frarådes det, men like griet å la vær så slipper man å bekymre seg. :) Vi har nettopp fått en lenestol i stua, så skal prøve å bli flinkere til å heller sitte i den og ha pc på fanget enn å ligge i sofa med pc på magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sleeve'en til laptop under laptop når jeg har den på fanget. Føles litt tryggere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6 uker på vei! :biggrin: Bekymringen for en SA er der fortsatt, men jeg er optimistisk og sier til meg selv hver dag at den lille kommer til å vokse seg stor og frisk :) Fikk ikke legetime før 28 juni, og er spent på å få høre hva legen har å si! Har fremdeles ikke gått helt opp for oss at jeg er gravid, men jeg tenker mye på det. Må også si at barnefar er helt fantastisk, han er så positiv og støttende! Han gleder seg veldig, og er så nysgjerrig på hva som foregår inne i magen :)

Foreløpig har jeg de samme "plagene", kvalmen har jeg dog kjent lite av. Håper ikke den kommer for fullt senere! Puppene har også vokst, det er godt å se at de vokser uten at resten av kroppen følger med for en gangs skyld.. :fnise:

Når kan jeg tidligst ta gratis ultralyd? Må jeg ta det privat hvis jeg skal gjøre det så tidlig som nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

I dag er jeg 6 uker på vei! :biggrin: Bekymringen for en SA er der fortsatt, men jeg er optimistisk og sier til meg selv hver dag at den lille kommer til å vokse seg stor og frisk :) Fikk ikke legetime før 28 juni, og er spent på å få høre hva legen har å si! Har fremdeles ikke gått helt opp for oss at jeg er gravid, men jeg tenker mye på det. Må også si at barnefar er helt fantastisk, han er så positiv og støttende! Han gleder seg veldig, og er så nysgjerrig på hva som foregår inne i magen :)

Foreløpig har jeg de samme "plagene", kvalmen har jeg dog kjent lite av. Håper ikke den kommer for fullt senere! Puppene har også vokst, det er godt å se at de vokser uten at resten av kroppen følger med for en gangs skyld.. :fnise:

Når kan jeg tidligst ta gratis ultralyd? Må jeg ta det privat hvis jeg skal gjøre det så tidlig som nå?

Hvis du vil ta tidlig ultralyd må du gjøre dette privat, om ikke legen din har et ultralyd apparat, vet kollegaen min fikk det hos legen. Vi skal ta privat i starten av august, da jeg 7+6 og her jeg bor koster det 900,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ta tidlig ultralyd må du gjøre dette privat, om ikke legen din har et ultralyd apparat, vet kollegaen min fikk det hos legen. Vi skal ta privat i starten av august, da jeg 7+6 og her jeg bor koster det 900,-

Hvis jeg ikke får gjort det til legen på mandag tror jeg kanskje jeg vil gjøre det privat... Søkte opp en klinikk, koster rundt tusenlappen. Vi får se! Hadde vært så betryggende å høre et hjerte som slår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Hvis jeg ikke får gjort det til legen på mandag tror jeg kanskje jeg vil gjøre det privat... Søkte opp en klinikk, koster rundt tusenlappen. Vi får se! Hadde vært så betryggende å høre et hjerte som slår :)

Det er det vi vil også. Men jeg tror nok ikke jeg kommer til og føle meg helt trygg etter UL nr 1, så har planer om en til i uke 11 eller noe.. Hvis ikke jordmor i uke 10 kan si med sikkerhet at det er liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig betryggende å vite at det er liv i alle fall. :) Føler meg mye mer rolig nå, og i dag slo det meg at lillegutten min skal bli storebror :hjerte: Altså, jeg har jo visst det en stund, men nå tror jeg faktisk på det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hvor tidlig er FOR tidlig og begynne og se på utstyr? Jeg har funnet drømmevogna på finn, men den er i Trondheim, og dit skal jeg når jeg er 9 uker. For tidlig og kjøpe den om den ikke er solgt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor tidlig er FOR tidlig og begynne og se på utstyr? Jeg har funnet drømmevogna på finn, men den er i Trondheim, og dit skal jeg når jeg er 9 uker. For tidlig og kjøpe den om den ikke er solgt?

Jeg kjøper ikke noe før over 12 uker, for å være sikker, men vet om flere som kjøper tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg kjøper ikke noe før over 12 uker, for å være sikker, men vet om flere som kjøper tidlig.

Det er jo egentlig det mest fornuftige, men saken er at denne har gått ut av sortimentet til Emmaljunga og jeg har veldig lyst på den. Men, skal høre hva jordmor sider når vi er der til UL i starten av August

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nå som dere er inne på vogner, hvilke vogner er best, og hvilke bør man styre unna?

Det er vel alt ettersom hva man liker.. Jeg liker de som er store og tunge, Emmaljunga mondial er favoritten. Men andre vil de skal være små og lette. Mine kriterier er: 4 faste hjul, stor og lun bag, fint utseende og god å stabil. Derfor havner vi på Emmaljunga. Vet mange er fornøyd med Brio, Tfk joggster twist, Bumbelride indie osv. Kom med dine kriterier så kan vi sikkert hjelpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...