Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Vi har fortalt det til nærmeste familie på min side, vi skal fortelle det til mannens familie når vi er det på sommerferie. Jeg er jo bare 4+3 i dag, men optimismen og håpet er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!

Om det har gått opp for meg? Nei, absolutt ikke! Jeg er 7 uker nå og venter egentlig på å passere 12 uker. Vi har fortalt det til nærmeste familie. :)

Takk, i lige måde! :) har lyst til å fortelle det til alle og enhver, men må nok vente litt :) er på ferie og reiser ikke hjem før i morgen, så det blir legetime på mandag/tirsdag.

Symptomene er her hvertfall! Kvalm, dårlig matlyst (men såå sulten), stikking/murring i magen, plutselig svimmel og trøtt, hodepine, oppblåst og humørsvingninger. Og to positive G-tester så klart! :)

Testene jeg tok var svakt positive, vil det si at jeg produserer lite hcg? Er forresten 5+2 i dag, i følge terminkalkulator :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet feil! Termindato er 15 mars og er 5+0 i dag :) nå er menssyklusen min på jordet noen ganger, men mener å huske at jeg hadde EL for tre uker siden. Når kan jeg ta ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Foreløpig termin hos meg er 21 mars. Digg å slippe å være høygravid på sommeren😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mildt sagt forvirret nå om dagen, går ikke helt opp for meg at jeg er gravid :o Men lurer litt på om jeg allerede er nødt til å kutte ut forskjellig mat og drikke? Isåfall, hva da? Hva bør jeg spise mer av? Skal innom apoteket og se om jeg får kjøpt folat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spekemat (men kan f.eks være oppå pizza, ostesmørbrød etc. Så lenge det er skikkelig varmebehandlet), blåmuggost, brie (de er pasturisert, men man skal være forsiktig uansett siden det er bløtoster), biff må være gjennomstekt også er det noe med flyndrefisker. Noe som at blåkveite ikke skal spises fordi at ett eller annet osv. Alt står uansett på matportalen.no :) Og alkohol og andre rusmidler, men det regner jeg med dere er klar over. :)

___

7 uker i dag..Synes tiden går litt sakte. Skal prøve å få meg ultralyd mandag om to uker, men er ikke sikkert det går. Klarer ikke helt å tro at det er en levende liten mini inni der. Er så typisk om det skulle gå galt. Jeg er ikke av de som vil takle det helt fint, så håper virkelig jeg slipper det! Jeg har jo egentlig trua, men så er det alltid redselen for at det skal gå galt. Hadde jeg allerede fått påvist hjerteaktivitet så hadde jeg ikke vært bekymret, for risikoen for å miste fra uke 7-8 med påvist hjerteaktivitet er minimal, men det har jeg jo ikke. Irriterende at det er alt for tidlig å bruke dopler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg tror vi må prøve og tenke på noe annet. Vi har vært prøvere i nesten 2 år, og fikk det endelig til, jeg er livredd for at dette ikke kommer til og gå bra. Vi har også tenkt oss på tidlig ultralyd, men vet ikke når det er best og få time til det? Fikk vite her i sted at jeg er i 5 uke, så i uke 8-10 er kansje lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi må prøve og tenke på noe annet. Vi har vært prøvere i nesten 2 år, og fikk det endelig til, jeg er livredd for at dette ikke kommer til og gå bra. Vi har også tenkt oss på tidlig ultralyd, men vet ikke når det er best og få time til det? Fikk vite her i sted at jeg er i 5 uke, så i uke 8-10 er kansje lurt?

Kommer an på hvorfor du vil ha tidlig UL. Om det er for å se hjerteaktivitet så kan det være greit å ta fra uke 6-10. Hjertet begynner å slå et sted mellom 5+1 og 5+4. Hvis det er for å få litt fosterdiagnostikk, så er mellom 10 og 13 best. Sånn med tanke på å avdekke kromosom-avvik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Kommer an på hvorfor du vil ha tidlig UL. Om det er for å se hjerteaktivitet så kan det være greit å ta fra uke 6-10. Hjertet begynner å slå et sted mellom 5+1 og 5+4. Hvis det er for å få litt fosterdiagnostikk, så er mellom 10 og 13 best. Sånn med tanke på å avdekke kromosom-avvik. :)

Mest hjerte aktivitet :) se at det er noe der. Men da bestiller jeg meg en tidlig ul når jeg har ferie tror jeg, det er enda 3 uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man ikke tatt tidlig ultralyd hos fastlegen?

De fleste fastleger har ikkr UL-apperat, og hvis de har det, så er det gjerne et kjempegammelt et.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Er det normalt med type mensensmerter i uke 5? Utenom disse føler jeg meg ikke særlig gravid enda..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med type mensensmerter i uke 5? Utenom disse føler jeg meg ikke særlig gravid enda..

Jeg har hatt veldig lite av de, men har lest mye her inne og hørt fra andre gravide at de har hatt mye mensensmerter . Jeg har ikke vært kvalm heller, og utenom at jeg har veldig vonde pupper når jeg står opp (og litt svimmel en gang iblant) så føler jeg meg heller ikke så gravid enda. Er bare 5+2 så det er sikker derfor :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med type mensensmerter i uke 5? Utenom disse føler jeg meg ikke særlig gravid enda..

Jess, helt vanlig. Livmor vokser vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Solstråla88

Jess, helt vanlig. Livmor vokser vettu ;)

Selvfølgelig, er bare livredd for at dette ikke skal gå bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt med type mensensmerter i uke 5? Utenom disse føler jeg meg ikke særlig gravid enda..

Jeg har også menssmerter. Kommer og går, stikker plutselig til! Ellers føles det bare litt ømt og oppblåst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man blir hormonell, men trodde mest at jeg kom til å bli skikkelig sur og grinete. Skal ikke lyve og si jeg er blitt en engel etter jeg ble gravid, men jeg ler SÅ mye! Hahaha, alt er tusen ganger mer morsomt og jeg føler meg som en fnisete fjortis. Flere som har det slik? x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Har hørt at man blir hormonell, men trodde mest at jeg kom til å bli skikkelig sur og grinete. Skal ikke lyve og si jeg er blitt en engel etter jeg ble gravid, men jeg ler SÅ mye! Hahaha, alt er tusen ganger mer morsomt og jeg føler meg som en fnisete fjortis. Flere som har det slik? x)

Ikke enda for min del, men oppblåst, mye luft, menssmerter og hodepine har jeg. Var litt kvalm i morges også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...