Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

19. august, forutsatt at jeg har satt korrekt termindato :hjerte:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres forresten mye kortere tid til når jeg sier 32 dager i stedet for 17 august :jepp: Snart på 20-tallet jo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang var jeg i terminklubb oktober/november. Med termin 11 november var jeg blant de som var kortest på vei, og derfor nådde alle milepælene sine lenge før meg, noen så mye som seks uker før.

Synes det er litt godt å være i motsatt ende denne gangen, nemlig blant de som er "først" ute med milepælene. Da slipper man å bli utålmodig av å lese her inne :fnise:

Uansett så går jo ukene, og dere skal se dere når milepælene dere også! :nigo: På lørdag når jeg åtte uker, og for meg er det en viktig milepæl! Det var det sist også, for det er så veldig liten sjanse for SA da. :) Når man er åtte uker er man ikke like nygravid lengre føler jeg :jepp:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Har dere noen særlige symptomer på graviditet? Jeg begynner og bli bekymret fordi jeg ikke har noen plager, eller, jeg har jo noen. Jeg er fryktelig oppblåst, så ille at jeg har vært nødt til og kjøpe nye bukser. Men jeg finnes ikke kvalm eller sånne ting. Oppblåst, mer sulten og sliten og trøtt. Håper alt er bra med den lille celleklumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kaller vi spira for "appelsinen". Da jeg leste at livmor nå var på størrelse med en appelsin.

Har sykt tunge pupper, kan våkne på natta av at jeg legger meg på siden og puppene henger og gjør vondt. Ellers vært innom kvalme og motstander av kjøtt. Blir rett og slett kvalm av å se på det samt spise det. Strekker i livmor ( instant følelse om at nå blir det SA)

Er du ikke kvalm er du veldig heldig Solstråla88 :)

I morgen er det 4 magiske uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Nei, eller jeg kan være litt små kvalm på morgenene, men ingenting og skryte av. Puppene begynner og merkes ja, jeg er ganske storbrystet fra før, 75f, så blir spennende og se hva jeg ender på. Merker bhene begynner og bli små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen symptomer nesten ved førdye svangerskap. Så trenger ikke bety at noe er galt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småømme pupper,tidvis mer (vondt i dusjen et par ganger!), sykt kvalm mesteparten av dagen, så jeg brekker meg. Foreløpig ikke kommet noe opp,men upraktisk midt i familieferien. Oppblåst, så jeg går mye i løse kjoler. Iblant svimmel hvis jeg har stått/gått lenge. Trøtt både tidlig og sent :P Den venstre armen dovner bort helt plutselig. Det strekker godt nede i livmora, jeg kjenner det er ømt og det strammer godt der nede hvis jeg hoster. Og superlett rørt, haha!

Puh, tror det var det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bygdis

Hos oss er det ikke før 3 september. Synes det er sååå lenge til!

Samme her, håper ventetiden går fort! Det er hele 46 dager til jeg er 12 uker.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdis

Har dere noen særlige symptomer på graviditet? Jeg begynner og bli bekymret fordi jeg ikke har noen plager, eller, jeg har jo noen. Jeg er fryktelig oppblåst, så ille at jeg har vært nødt til og kjøpe nye bukser. Men jeg finnes ikke kvalm eller sånne ting. Oppblåst, mer sulten og sliten og trøtt. Håper alt er bra med den lille celleklumpen

Er tidvis veldig kvalm, noen dager er jeg kvalm hele dagen, andre dager nesten ikke i det hele tatt. Merker det spesielt om jeg har spist sjeldne og store måltider eller stresset mye. Ellers er jeg oppblåst, forferdelig trøtt og hormonell. Blir opprørt og griner for den minste ting (stakkars kjæresten min :fnise: ).

Det er like vanlig å ha symptomer som å ikke ha det, betyr ikke at noe er galt. Ikke for å uroe noen, men sist jeg var gravid og det endte i en MA i uke 8 hadde jeg like mye symptomer da som nå.. Så den største milepælen for meg er nok å komme på UL i rundt uke 8 og se hvordan det står til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Er tidvis veldig kvalm, noen dager er jeg kvalm hele dagen, andre dager nesten ikke i det hele tatt. Merker det spesielt om jeg har spist sjeldne og store måltider eller stresset mye. Ellers er jeg oppblåst, forferdelig trøtt og hormonell. Blir opprørt og griner for den minste ting (stakkars kjæresten min :fnise: ).

Det er like vanlig å ha symptomer som å ikke ha det, betyr ikke at noe er galt. Ikke for å uroe noen, men sist jeg var gravid og det endte i en MA i uke 8 hadde jeg like mye symptomer da som nå.. Så den største milepælen for meg er nok å komme på UL i rundt uke 8 og se hvordan det står til :)

Det er veldig beroligene og høre at det er vanlig og ikke merke noe til graviditeten også. Jeg merker jo litt, ømme brystet, hormonell, mensmurringer og veldig sliten og trøtt. Egentlig veldig glad for og slippe kvalmeb egentlig. Vi skal på tidlig ul i ule 7+6. Det blir skummelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er veldig beroligene og høre at det er vanlig og ikke merke noe til graviditeten også. Jeg merker jo litt, ømme brystet, hormonell, mensmurringer og veldig sliten og trøtt. Egentlig veldig glad for og slippe kvalmeb egentlig. Vi skal på tidlig ul i ule 7+6. Det blir skummelt

Jeg har også vært nervøs til tider fordi jeg ikke merker noe særlig. Noen dager er jeg litt svimmel innimellom og har vonde pupper, men ikke sånn at jeg ikke tåler det fint. Men har googlet meg ihjel og lest at så lenge man ikke opplever blødninger og sterke smerter så skal alt være i orden og man trenger ikke å bekymre seg :) Vanskelig det for oss som er gravide for første gang :fnise:

er 5+6 idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg har også vært nervøs til tider fordi jeg ikke merker noe særlig. Noen dager er jeg litt svimmel innimellom og har vonde pupper, men ikke sånn at jeg ikke tåler det fint. Men har googlet meg ihjel og lest at så lenge man ikke opplever blødninger og sterke smerter så skal alt være i orden og man trenger ikke å bekymre seg :) Vanskelig det for oss som er gravide for første gang :fnise:

er 5+6 idag.

Enig! Jeg 5+1 i dag, og synes hele situasjonen er uvant, men også veldig fin. Vi har jo prøvd i nesten 2 år, og endelig gikk det! Jeg har troa på at dette skal holde helt ut, vi har ikke hatt noen historie ang SA på noen av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg "plutselig" UL da legen jeg var til i dag tilfeldigvis hadde apparat. Lille mini har bankende hjerte og beveger seg. :) Han mente jeg var i overgangen mellom 7 og 8 uker, noe som stemmer bra da jeg er 8 uker nå på lørdag. :)

Så nå må jeg bare prøve å senke skuldrene og tenke at dette går fint, men det er faktisk litt vanskelig fortsatt :fnise: Men sjansen er liten for at dete går dårlig nå. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg "plutselig" UL da legen jeg var til i dag tilfeldigvis hadde apparat. Lille mini har bankende hjerte og beveger seg. :) Han mente jeg var i overgangen mellom 7 og 8 uker, noe som stemmer bra da jeg er 8 uker nå på lørdag. :)

Så nå må jeg bare prøve å senke skuldrene og tenke at dette går fint, men det er faktisk litt vanskelig fortsatt :fnise: Men sjansen er liten for at dete går dårlig nå. :)

Hurra for bankende hjerte :hoppe: Nå kan du så godt som senke skuldrene og nyte graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...