Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Jeg har fått skikkelig sprøyteskrekk etter at jeg måtte ta blodprøve mens jeg hadde kyssesyken. Dama nektet å ta i den armen jeg pleier å ta, hun pirket masse med nåla så jeg til slutt måtte avbryte og legge med nedpå for å ikke besvime.. Og da var det igjen et glass som hun heldigvis tok i den andre armen. Syns det er guffent den dag i dag bare på grunn av henne (og sykdommen selvsagt).

Har laget en påminnelse på mobilen til å ta urinprøve og en laaaang liste med spørsmål til legen, haha. Har du skrevet ned eller tar du det som det kommer? Kjenner at jeg hadde glemt mesteparten om jeg ikke skrev det ned umiddelbart. Tror jeg må ha med meg notatblokk, jeg..

Åhh, sånn opplevelse hadde jeg også. Men når jeg har lavt stoffskifte så ble jeg fort vant til det igjen😊 tror jeg bare tar ting som det kommer. Har faktiskr gjort det samme selv, påminnelsen altså😃hehe:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som syns sex er litt skummelt de første dagene/ukene etter man har funnet ut at man er gravid?

Jeg fikk sexnekt fra uke 28 på grunn av kynnere som påvirket livmorhalsen sist svangerskap.

Syns bare det er litt skummelt, sikkert ingenting å være redd for men. Mannen har sååå lyst å spille ludo :fnise:

Er så redd for å miste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som syns sex er litt skummelt de første dagene/ukene etter man har funnet ut at man er gravid?

Jeg fikk sexnekt fra uke 28 på grunn av kynnere som påvirket livmorhalsen sist svangerskap.

Syns bare det er litt skummelt, sikkert ingenting å være redd for men. Mannen har sååå lyst å spille ludo :fnise:

Er så redd for å miste :(

Ja!

Hadde sex 3-4 dager etter positiv test og blødde ganske friskt etterpå, fikk da helt noia! Gikk da en periode med null lyst samt øm livmor. Ble ikke sex igjen før 2 dager siden! Er nå 9+4 eller noe sånt ;) så tok tid for oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som syns sex er litt skummelt de første dagene/ukene etter man har funnet ut at man er gravid?

Jeg fikk sexnekt fra uke 28 på grunn av kynnere som påvirket livmorhalsen sist svangerskap.

Syns bare det er litt skummelt, sikkert ingenting å være redd for men. Mannen har sååå lyst å spille ludo :fnise:

Er så redd for å miste :(

Syntes det var skummelt med det første, men har ikke blødd og hatt noe store smerter. Kun kraftige "menssmerter" etter orgasme, men det er vel normalt siden livmoren trekker seg sammen :) Jeg har faktisk aldri hatt så bra sex! :danse:

Edit: Det skal ikke være skummelt å ha sex, siden fosteret ligger så godt beskyttet. Men jeg tror heller ikke en tar skade av å være litt mer forsiktig :)

Endret av Focklop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er ufarlig så lenge det ikke er noe spesielt som tilsier at en burde holde seg unna. Meen vi har liiiite sex for tiden. Finnes ikke et fnugg i meg som har lyst :sjenert: Har planlagt å legge ut i kveld da :fnise: Vet jo det blir bra bare vi kommer i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er bedre enn ellers for meg i alle fall. Alt kjennes ekstra stramt, men ikke så mye at det gjør vondt. Mmm,ludo...!

Sitter og venter på første legetime nå. De hadde klart å gi meg en time uten å skrive det opp, så jeg håper ikke de ender opp med at jeg bare må vente og vente og ikke få noen time til slutt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex er bedre enn ellers for meg i alle fall. Alt kjennes ekstra stramt, men ikke så mye at det gjør vondt. Mmm,ludo...!

Sitter og venter på første legetime nå. De hadde klart å gi meg en time uten å skrive det opp, så jeg håper ikke de ender opp med at jeg bare må vente og vente og ikke få noen time til slutt :(

Åh, så kjedelig!

Jeg skal også til legen i dag, men vet ikke om vi blir å ta blodprøvene og sånt i dag da. Er ikke for vanlig svangerskapskontroll at jeg skal til legen, så. :) Ikke før halv tre her da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli utålmodig nå! :) Skal på UL 11 september. Er da 16+4 på vei, og håper på å få vite kjønn. Så fort jeg vet, så bærer det rett til byen for å kjøpe noe babytøy. :) Begynner å bli litt mer virkelig nå tross alt. Nærmer meg 10 uker, har både sett og hørt babyen og har til og med fått litt mage. Ja, også har jeg gått opp nesten 2 kg da. Ikke like gøy, men det er nå i det minste mindre enn sist gang på samme tidspunkt. :)

Sist gang gledet jeg meg selvsagt like mye, men jeg levde litt mer i nået, på en måte. Nå vet jeg alt som venter meg, både med tanke på fin gravidmage, spark, å få vite kjønn, shopping og redebygging, ikke minst fødsel og tiden etterpå. Sånn sett er jeg mye mer utålmodig denne gangen enn sist. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på mitt første legebesøk :) Ble bare levert urinprøve, og snakket litt om medisiner jeg går på osv. Prøven viste heldigvis positivt! Vi ble også enige i at jeg er i uke 7+3 og har termin 16 mars ♥

Jeg skal tilbake på kontroll i uke 13, 1 september. Har veldig lyst til å ta en tidlig ultralyd før den tid. Lurer også veldig på om jeg bare skal holde meg til fastlegen, eller er det best å ta kontrollene hos jordmor? Min fastlege er ikke tilbake fra permisjon før november, men jeg tenker at hun sikkert er god å snakke med siden hun nettopp har fått barn selv(hun har maange, mistet tellingen på hvor mange barn hun har!). Hva er deres mening? Fastlege eller jordmor? Begge deler?

Målte blodtrykket mitt, som er 100/60. Er ikke det litt lavt? Legen sa det var fint. Tenker det er bedre med litt lavt enn høyt, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på mitt første legebesøk :) Ble bare levert urinprøve, og snakket litt om medisiner jeg går på osv. Prøven viste heldigvis positivt! Vi ble også enige i at jeg er i uke 7+3 og har termin 16 mars ♥

Jeg skal tilbake på kontroll i uke 13, 1 september. Har veldig lyst til å ta en tidlig ultralyd før den tid. Lurer også veldig på om jeg bare skal holde meg til fastlegen, eller er det best å ta kontrollene hos jordmor? Min fastlege er ikke tilbake fra permisjon før november, men jeg tenker at hun sikkert er god å snakke med siden hun nettopp har fått barn selv(hun har maange, mistet tellingen på hvor mange barn hun har!). Hva er deres mening? Fastlege eller jordmor? Begge deler?

Målte blodtrykket mitt, som er 100/60. Er ikke det litt lavt? Legen sa det var fint. Tenker det er bedre med litt lavt enn høyt, da :)

Da jeg var førstegangs gikk jeg annen hver gang til lege og jordmor. Litt oftere til jordmor på slutten. Synes det var veldig greit. Fikk de korte og greie konsultasjonene med blodtrykk, HB, urinprøve, sjekking av ødemer, livmor og hjertelyd samt at jeg kunne ta opp eventuelle medisinske problemstillinger hos legen. Hos jordmor snakket vi mer. Tok jo selvsagt urinprøve og blodtrykk, hjertelyd og fundus- symfysemål der også, men det var mer snakk om forventninger, livsstil og slike ting. Det får man gjerne ikke like god tid til hos legen. :)

Denne gangen har jeg ikke helt bestemt meg enda. Jeg liker helsestasjonen, så kan godt hende jeg går til jordmor denne gangen også, men jeg skal ha svangerskapskontrollene mine hos gynekolog denne gangen. Egentlig helt tilfeldig, ringte dit for å få UL, som jeg skal på i september, og fikk da spørsmål om jeg ville ha kontrollene mine der også, og tenkte det var like greit. De er jo spesialister der. :) Kontra fastlegen min som er relativt nyutdannet. Så enten blir det jordmor og gynekolog eller så blir det gynekolog og fastlege. :P Vil gjerne få et fint pasient- legeforhold til fastlegen min (forrige ble nettopp pensjonert), så vurderer å velge lege annen hver gang kun pga. det.

Men uansett: Som førstegangs ville jeg ikke valgt vekk jordmor i alle fall. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen start på helsekort for meg, de gjør visst ikke det før tidligst rundt uke 12. Jaja. Fikk masse svar på spørsmålene mine, og det var det viktigste :)

Hvordan gikk det med deg, Solstråla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir førstegangskontroll hos fastlegen min i morgen! har gledet med lenge til den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt fram to dager etter UL hos legen i dag. :) Så nå er jeg 9+4, med termin 1.mars. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja!

Hadde sex 3-4 dager etter positiv test og blødde ganske friskt etterpå, fikk da helt noia! Gikk da en periode med null lyst samt øm livmor. Ble ikke sex igjen før 2 dager siden! Er nå 9+4 eller noe sånt ;) så tok tid for oss!

Ja, det er liksom det jeg er redd for skal skje her også. Jeg blødde jo en del i første trimester sist svangerskap. Så det er en ekstra redel denne gang. Tror nok jeg venter enda litt til, så får mannen øve seg på en runde med ludo aleine :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var skummelt med det første, men har ikke blødd og hatt noe store smerter. Kun kraftige "menssmerter" etter orgasme, men det er vel normalt siden livmoren trekker seg sammen :) Jeg har faktisk aldri hatt så bra sex! :danse:

Edit: Det skal ikke være skummelt å ha sex, siden fosteret ligger så godt beskyttet. Men jeg tror heller ikke en tar skade av å være litt mer forsiktig :)

Jo, sant det :) Men jeg er så redd for blødninger slik jeg hadde i første trimester og ikke mist at vi faktisk fikk sexnekt siste trimester. Men selvfølgelig, alle svangerskap er jo ulike

Tenker å bestille en legetime allerede nå for å snakke litt om tabeletter jeg går på om det er trygt å ta det videre osv. Så da kan jeg jo høre hva han syns :)

Sex er ufarlig så lenge det ikke er noe spesielt som tilsier at en burde holde seg unna. Meen vi har liiiite sex for tiden. Finnes ikke et fnugg i meg som har lyst :sjenert: Har planlagt å legge ut i kveld da :fnise: Vet jo det blir bra bare vi kommer i gang.

Nei, har jo ikke noe som burde hold meg unna sånn egentlig. Alle svangerskap er jo ulike. Men det er jo den redselen jeg kjente fra sist. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt fram to dager etter UL hos legen i dag. :) Så nå er jeg 9+4, med termin 1.mars. :)

Gøy å bli satt frem altså! :)

Og så gøy med UL! 1 mars er en fin dato å forholde seg til ja! :Nikke:

Spennende!

Jeg vurderer å ta UL i uke 7/ 8 slik som jeg fikk sist pga blødning. Fikk du din UL time av legen eller fikk du privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gøy å bli satt frem altså! :)

Og så gøy med UL! 1 mars er en fin dato å forholde seg til ja! :Nikke:

Spennende!

Jeg vurderer å ta UL i uke 7/ 8 slik som jeg fikk sist pga blødning. Fikk du din UL time av legen eller fikk du privat?

Fikk av legen ja. :) Han spurte om jeg ville se i dag også, og det ville jeg jo. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk av legen ja. :) Han spurte om jeg ville se i dag også, og det ville jeg jo. :)

Åh, håper min lege er sånn!!

Gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt fram to dager etter UL hos legen i dag. :) Så nå er jeg 9+4, med termin 1.mars. :)

Yay! Likt som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, håper min lege er sånn!!

Gøy!

De fleste leger har dessverre ikke UL-apperat. :) Men kan jo hende du er heldig. :) Min fastlege har ikke, men han har vært på ferie, så har fått en av de andre på samme legekontoret de to gangene jeg har vært. :P

Yay! Likt som meg :)

:jepp: Vi får ha "kappløp" på slutten om hvem som føder først :fnise:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...