Valetta Skrevet 18. april 2014 #281 Del Skrevet 18. april 2014 Er enig i at storfamilien nok var mer ivaretakende enn kjernefamilien. Sånn i prinsippet. Slik bor de jo fortsatt i flere arabiske land f.eks. Men likevel føler jg ikke dette forsvarer Annas valg. Samfunnet endrer seg ja, men til det positive? Det kan jo diskuteres og blir litt utenfor tema. Men er veldig interessant Ja, kvinner drar til Danmark...men de er ikke 17 år. Og det er heller ingen far i bildet. Det blir faktisk annerledes. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april 2014 #282 Del Skrevet 18. april 2014 Nei jeg tok den litt av hva tråden handlet om, men et svar til de som mente dette barnet ikke hadde en far, men det virker som den lille er planlagt. Hun blir snart 18 år, hun skal sikkert ta lappen snart og få seg bil. Får de søsken så er det litt lettere om noen år da de har lekekamerater hele tiden. Moren må sikkert også hjelpe mye til her. Anonymous poster hash: c1fef...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 19. april 2014 #283 Del Skrevet 19. april 2014 Tråden er ryddet for spekualsjoner, avsporing og hets. Kosemose, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #284 Del Skrevet 19. april 2014 Alle får ikke overgangsstønad. ALENEMØDRE får overgangsstønad hvis de IKKE har jobb. Stor forskjell. Jeg jobber og får 5.000 per måned i overgangsstønad i tilegg til lønnen min. Anonymous poster hash: 017b9...1cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 19. april 2014 #285 Del Skrevet 19. april 2014 Jeg jobber og får 5.000 per måned i overgangsstønad i tilegg til lønnen min. Anonymous poster hash: 017b9...1cf Da får du 1/3 overgangsstønad, ikke full. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maid Skrevet 19. april 2014 #286 Del Skrevet 19. april 2014 Jeg synes det er så tragisk! Leser sjeldent blogger, men titter innom noen en gang innimellom. Trodde jeg skulle sette maten min i vrangstrupa når jeg leste det. Hun ble gravid når hun var 14 (14!!!!) og skal bli tobarnsmor før hun har fylt 18 år. Jenta går 2. klasse vgs! Leste at hun var stolt over å meddele at hun er gravid igjen. Lurer på hva foreldrene synes? Hvis datteren min noen gang gjør noe slikt vet jeg ikke hvor jeg skal ta meg til. Det må være fælt for en mor å se datteren sin være til "skam". Under 18 og tobarsmor med forskjellige fedre, og ingen av dem er hun sammen men. Merkelig.. Trodde egentlig prevensjon var et mye opplyst middel i disse dager, likevel har ikke alle vett til å ta det i bruk. Synd! Og ikke minst synd for barna. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #287 Del Skrevet 19. april 2014 Jeg ble selv gravid som 16 åring, og har en nydelig datter på 4 år. Barnefaren forsvant ut av bildet med det samme jeg fortalte han jeg var gravid. Jeg var ikke engang ferdig med ungdomsskolen når jeg fant ut at jeg skulle bli mor. Jeg fortalte det fort til min mor, og hun skulle støtte meg økonomisk så jeg ble ferdig med videregående til fordel for både meg og min datter. Jeg personlig ville aldri ha laget en blogg om min datter. Jeg har dog instagram, der det er mange bilde av henne. Men hvor går grensen der ? Er jeg uansvarlig fordi jeg legger ut mange bilder av min flotte datter? Når jeg ble mor kuttet jeg ut alle fester og ungdommeligheter. 16åringer fester helt annerledes enn jeg som mor kunne gjøre. Nå som jeg er 20, har jeg derimot vært med på ett par bursdagsfester osv. Det er stor forskjell på hvordan man fester som 16åring og 20åring. Mammatilmichelle har ved mange anledninger vært på fester, og fått moren til å passe. Jeg sier ikke det i seg selv er noe galt, men for meg var dette helt feil å gjøre. Hva gjør Anna når bloggen ikke driver de irundt økonomisk mer? Uten verken utdannelse eller en barnefar inni bildet (så vidt jeg vet). Er det mormoren som skal forsørge de da? Jeg forstår ikke hvordan hun tenker. Det har vært utrolig hardt å vært alenemor til 1 som tenåring. Jeg har stått på beinhardt hver dag. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er til 2. Jeg synes det finnes utrolig mange fine mammablogger! Jeg leser mammablogger hver dag når tuppa har lagt seg. Mammatilmichelle derimot, besøker jeg aldri. Jeg liker ikke måten hun fremstiller foreldrelivet på- hvertfall ikke som ung mor. Ett bra eksempel jeg har er mammasilje.no . Forskjellen mellom de to bloggene er stor, og begge er og var unge mødre. Jeg liker ikke tanken på at jeg er med på "uthenging" i denne tråden her. Jeg skal ikke påstå jeg er noe bedre mor enn Anna Rasmussen. Jeg skal heller ikke påstå at hun ikke klarer dette. For all del, jeg håper virkelig hun klarer rollen som 2 barnsmor. Anonymous poster hash: 71b47...453 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #288 Del Skrevet 20. april 2014 er mathijs faren? Anonymous poster hash: c68cb...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #289 Del Skrevet 20. april 2014 1. hun går på skole og kan få studielån.2. hun er aleneforsørger og mottar en ekstra barnetrygd, ovegangsstønad og redusert barnehagepris ( altså får dekket 64% av bhg-regningen.3. hun mottar også barnebidrag fra barnefaren. Så hva er problemet hvis hun nå tar en bloggpause? Og ikke kom her og si hun ikke lever av nav. Alle får overgangsstønad uansett hvor mye de tjener, går på skole eller mottar dagpenger. Tror beløpet er opp mot 550 000 iårslønn. Hun sier IKKE nei til penger hun har rett på! Anonymous poster hash: c1fef...c1c Hvis hun tjener 60-70.000 i mnd på bloggen, så overskrider hun vel den grensa kraftig.Anonymous poster hash: 3347b...bf3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #290 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg har venner på 30+ som har småbarn og de og får foreldrene sine til å passe barnebarnet sitt mens de er ute og fester, men det er kanskje greit når de over 30 men ikke når de er 17? Anonymous poster hash: 716fb...4b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #291 Del Skrevet 20. april 2014 Vet ikke jeg. Vet om mange med god utdannelse og ressurssterk økonomi som har fått barn i slutten av 20-årene/30-årene. Subjektivt mener jeg at flere av disse aldri burde fått barn.. Anonymous poster hash: 8a3d6...83b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #292 Del Skrevet 20. april 2014 Hvis hun tjener 60-70.000 i mnd på bloggen, så overskrider hun vel den grensa kraftig.Anonymous poster hash: 3347b...bf3 Ja men hun har likevel rett på en ekstra barnetrygd, barnebidrag og redusert barnehagepris (64% dekket av regningen) Uansett så tror jeg hun velger bloggen fremfor skolen, har ikke tro på at hn fullfører, arrester meg om jeg tar feil, men her melkes et lite barn på 2 år for alt det er verdt og jeg synes media, butikkene og reklamene også er medskyldige her. Hvorfor skal alles øyne på den stakkars 2 åringen? Ingrid Aleksandra, landets neste Dronning er ikke så eksponert engang, hun får være barn. Foreldrene skjermer henne så godt de kan. OG de kongelige, OG EKTE kjendiser. Noe Anna og datteren aldri er eller blir! Anonymous poster hash: c1fef...c1c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosajenta Skrevet 20. april 2014 #293 Del Skrevet 20. april 2014 Hvem er faren????!!! Hun sier hun er 8 uker på vei. 8 uker siden var det vinterferie, og hvor var hun i vinterferien? I syden med Amir. Så jeg tror hun enten er gravid med en mann i syden sitt barn eller Amir sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #294 Del Skrevet 20. april 2014 Har ikke fulgt med så veldig, men er hun singel eller i forhold nå? Anonymous poster hash: 6717b...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #295 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg har venner på 30+ som har småbarn og de og får foreldrene sine til å passe barnebarnet sitt mens de er ute og fester, men det er kanskje greit når de over 30 men ikke når de er 17?Anonymous poster hash: 716fb...4b2 Det er aldri greit.Anonymous poster hash: 3cfb1...4c9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #296 Del Skrevet 20. april 2014 I vinterferien skrev hun jo "Når det er sagt, så er det ingenting mellom meg og Amir. Vi er ikke kjærester, og vi holder heller ikke på. Vi er utrolig gode venner, det har vi vært lenge. Amir var min valentine, fordi han er en av mine beste kompiser. Det er en glede å ha han med meg på tur, her i varmen. Jeg bryr meg skikkelig mye om Amir. Han er en helt fantastisk person, som jeg er så utrolig utrolig glad i! Jeg og Amir er jo bare venner, og da holder vi oss til det. Akuratt som alle andre venner. Her på hotellet så deler vi hotellrom, Michelle, Amir, og jeg. På hotellrommet har vi to soverom, ett til Amir, og ett til meg og Michelle. Så denne uken har ikke jeg og Amir ligget på samme rom en gang. Bare sånn det er sagt. " Anonymous poster hash: 6717b...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #297 Del Skrevet 20. april 2014 Hun sier hun er 8 uker på vei. 8 uker siden var det vinterferie, og hvor var hun i vinterferien? I syden med Amir. Så jeg tror hun enten er gravid med en mann i syden sitt barn eller Amir sitt. Men så heldig for dere at dette skjedde nå. Da får dere noe å lure på, sette ut rykter om og spekulere på. Da har dere noe å sladre om et par år til - i hvert fall helt til en av disse bloggerne dere ynder å baksnakke gjør noe dere kan diskutere på et saklig grunnlag igjen. Skaff dere et liv selv ... da slipper dere å bry dere med andres på den utidige måten der holder på her. Anonymous poster hash: 7217b...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #298 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg synes det er flott at hun velger å beholde barnet. Det viser at hun er ansvarlig. Har inntrykk av at hun er en god mamma for datteren sin. Tror hun kommer til å takle dette veldig bra, selv om det helt sikkert kommer til å bli slitsomt i perioder. Men hun har jo et nettverk rundt seg som sikkert stiller opp for henne hvis hun trenger litt hjelp. Anonymous poster hash: a4a10...356 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #299 Del Skrevet 20. april 2014 Ja hvorfor skal ikke fanskaren hennes få vite hvem gravøren er? Så mye som hun deler så burde de da få vite dette. For alt vi vet så er det faren til Michelle som er barnebaren, så blir dem helsøsken hverftall. Ingen har tenkt på det?? Anonymous poster hash: c1fef...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 20. april 2014 #300 Del Skrevet 20. april 2014 Flere som begynner å snakke om NAV her. Hun forsørger seg selv. Hun tjener mer enn mange voksne i oljeindustrien på bloggingen. Tipper en del sprekker av misunnelse nå. Så hun har strengt tatt RÅD. Men det er for ungt. Ja vi er kjempemisunnelige! Jeg er sikker på at alle i denne tråden heller ville frarøvet sine egne barn retten til privatliv, for nok penger. Eller ikke. Kan hende at kritikerne hennes faktisk mener at barns rett til trygghet og privatliv er viktigere enn penger. Kan hende de mener at det å ha et trygt og stabilt liv med fast inntekt, eid leilighet og utdannelse er viktigere enn å tjene raske penger på bekostning av sine egne barn. Men du vet, hva vet jeg? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg