Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er det som er poenget med å diskutere det her på denne tråden da. Siden hun har stengt kommentarfeltet på bloggen sin og hele fanbasen kaster seg som religiøse fanatikere mot alle de som har en mening om at det å ha barn så tidlig kanskje ikke er helt greit. Men fyyysj så usaklige vi er når vi våger å tro noe sånt

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Dere får tro hva dere vil. Men jeg prøver fortsatt å få svar på hvorfor dere leser denne bloggen, dermed gir henne denne oppmerksomheten, når dere misliker det ho driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med at hun er gravid igjen? Med tanke på datteren er det jo forståelig at hun velger å få barn i nær alder. At hun er ung, det er da rikelig med andre unge mødre i dette landet som klarer seg flott! Det eneste jeg har å utsette på det er eksponeringen av barnet. Men så var det jo barnet som var i fokus fra første stund på denne bloggen om jeg ikke tar feil?

Jeg syns det er verre med de brukerne på kg som stadig lager tråder om bloggeren. La henne få leve sitt liv i fred.

La henne få leve sitt liv i fred? Vel, det har hun vel valgt å ikke gjøre da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får tro hva dere vil. Men jeg prøver fortsatt å få svar på hvorfor dere leser denne bloggen, dermed gir henne denne oppmerksomheten, når dere misliker det ho driver med.

Dette har jeg svart så mange ganger før og det bekrefter bare at du ikke har lest skikkelig. Jeg personlig bryr meg langt lite om hva jentungen gjør. Jeg synes det er kritikkverdig at hun fremstår som et forbilde

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er at jeg blir sett skikkelig ned på i denne tråden fordi jeg har andre meninger enn dere. Også får sånne som deg en såkalt "confidence boost" fordi andre med samme meninger som deg plusser dine kommentarer. Det er utrolig, utrolig patetisk. Og umulig å diskutere med.

Nå blir ikke du "sett ned på" i denne tråden for du har andre meninger, det er fordi DU "ser så ned på" folk som har andre meninger enn deg, og prøver å forby folk å si dem. De fleste her diskuterer temaet, ikke personen. Det er en forskjell du må lære deg!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være to grunner til at hun ikke er på blogglisten.no:

1. Hun har ikke registrert seg der. Man må selv sørge for å gjøre dette.

2. Hun har registrert seg der, men f.eks byttet mail eller bloggadresse og det har skjedd noe tull. Blogglisten er helt håpløs på det greiene der og nesten umulig å få fikset. Snakker av erfaring.

Anonymous poster hash: d3102...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Dere får tro hva dere vil. Men jeg prøver fortsatt å få svar på hvorfor dere leser denne bloggen, dermed gir henne denne oppmerksomheten, når dere misliker det ho driver med.

Jeg leser ikke noen blogger. Kun hva som står her.

Hun er sikkert en god mor, men jeg synes GENERELT ikke det er særlig heldig å eksponere barn på nett for å tjene penger. Det gjelder alle, og da er det likegyldig om man er 17 eller 37.

Liker ikke Casa Kaos heller, selv om dette liksom skal være en motvekt til rosablogging og den perfekte fasaden. Det blir heller "Hei, nå prøver jeg noe nytt som sikkert er annerledes og vil slå an hos de fleste (slik at jeg kan tjene penger)".

Fikser dårlig at folk deler privatlivet, og spesielt barna, for å få en høvelig inntekt.

Skjønner at dette er hipt og moderne, og jeg har sikkert blitt for gammel for internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Anna er en god mor jeg for Michelle, og har derfor ikke noe jeg skal si på at hun får et barn til. Tror nok hun klarer det fint, for det har hun bevist at hun gjør tidligere. Selvsagt er det ungt og bli mor i en alder av 18 også, men min farmor var bare 18 da hun ble mor til faren min, og min mormor var bare 20 da hun ble mor til moren min, så er da tydeligvis ikke så veldig sjeldent det skjer og når økonomien er stabil så ser jeg ikke problemet.

Jeg er 18 år selv, og ble gravid i januar. Jeg mistet dessverre i uke 5, men på grunn av min økonomi hadde det vært utrolig vanskelig. Man klarer det om man vil, og jeg hadde nok klart morsrollen veldig bra jeg og selv om jeg bare er 18 år. Finnes alltid løsninger for økonomien også.

Jeg synes det blir utrolig dumt å sitte her og dømme en person på den måten mange gjør. Ikke akkurat så særlig voksent det noen skriver her.



Anonymous poster hash: 08e43...6b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke noen blogger. Kun hva som står her.

Hun er sikkert en god mor, men jeg synes GENERELT ikke det er særlig heldig å eksponere barn på nett for å tjene penger. Det gjelder alle, og da er det likegyldig om man er 17 eller 37.

Liker ikke Casa Kaos heller, selv om dette liksom skal være en motvekt til rosablogging og den perfekte fasaden. Det blir heller "Hei, nå prøver jeg noe nytt som sikkert er annerledes og vil slå an hos de fleste (slik at jeg kan tjene penger)".

Fikser dårlig at folk deler privatlivet, og spesielt barna, for å få en høvelig inntekt.

Skjønner at dette er hipt og moderne, og jeg har sikkert blitt for gammel for internett.

Jeg (som har postet rett over dette innlegget jeg skriver nå) er jo 18 selv og ville aldri laget en blogg om det om jeg ble mamma. Hadde heller ikke lagt ut drøssevis av bilder på facebook o.l. Men det er meg, og jeg kan ikke si noe på hva andre gjør. Det er da foreldrene som bestemmer om de vil gjøre det eller ikke selv, og jeg respekterer derfor Anna sitt valg om å ha denne bloggen.

Anonymous poster hash: 08e43...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg svart så mange ganger før og det bekrefter bare at du ikke har lest skikkelig. Jeg personlig bryr meg langt lite om hva jentungen gjør. Jeg synes det er kritikkverdig at hun fremstår som et forbilde

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Hva med et forbilde for de 15-16 åringene som går gravide og ikke aner hva de skal gjøre med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir ikke du "sett ned på" i denne tråden for du har andre meninger, det er fordi DU "ser så ned på" folk som har andre meninger enn deg, og prøver å forby folk å si dem. De fleste her diskuterer temaet, ikke personen. Det er en forskjell du må lære deg!

Du har virkelig misforstått alt jeg har sagt. Det er synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et forbilde for de 15-16 åringene som går gravide og ikke aner hva de skal gjøre med det?

?????????????

Hva med dem?

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Jeg (som har postet rett over dette innlegget jeg skriver nå) er jo 18 selv og ville aldri laget en blogg om det om jeg ble mamma. Hadde heller ikke lagt ut drøssevis av bilder på facebook o.l. Men det er meg, og jeg kan ikke si noe på hva andre gjør. Det er da foreldrene som bestemmer om de vil gjøre det eller ikke selv, og jeg respekterer derfor Anna sitt valg om å ha denne bloggen.

Anonymous poster hash: 08e43...6b2

Nei, og ære være deg for det.

Jeg kjenner også flere som har fått barn som veldig unge. Ja, det har gått bra med dem og de angrer selvsagt ikke på at de beholdt, men å bli ung mor er heller ikke noe de anbefaler sine egne barn.

Hvis min datter blir gravid som ung, vil jeg uansett støtte henne. Det er allikevel lov å håpe at hun ikke kommer i den situasjonen.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig misforstått alt jeg har sagt. Det er synd.

Du kan ikke anklage hele kg for å ha misforstått deg, når det tydligvis er du som har misforstått. Er ikke så vanskelig å innse det, altså.

Anonymous poster hash: 80273...a92

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke anklage hele kg for å ha misforstått deg, når det tydligvis er du som har misforstått. Er ikke så vanskelig å innse det, altså.

Anonymous poster hash: 80273...a92

Hvordan har jeg misforstått? Her er det jeg mener kort oppsummert: Anna skal få sette så mange barn til verden som ho ønsker hvis ho klarer det. Noe ho gjør helt fint. Dere burde holde kjeft om det og la ho gjøre akkurat som ho vil. Liker dere det ikke så snu ryggen til og slutt med blogglesing. Det er en utrolig teit ting å drive med uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For folk som ikke er "inn" på hva dere snakker om, kan dere komme med en link eller noe slik at tråden gir noe mening?



Anonymous poster hash: 3722a...f75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke om at dette var planlagt. Hun har skrevet flere ganger at hun ønsker seg en lillesøster/bror til Michelle og at Michelle maser om det. Hvis hun hadde lært av feilen sin første gang, så hadde hun vært mye mer nøye på prevensjon! Amir skriver på Facebook at det ikke er han som er faren. Jeg tror det er Jan, som hun har tilbragt mange helger med, men skal ikke spekulere for mye i det. Jeg bare håper babyen får en far som vil være der..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg, Shiva, som lurer på hvorfor det kan være negativt å få barn i ung alder.

Jeg jobber i barneverntjenesten, og det er dessverre mange unge mødre som ikke er klare for den store oppgaven det er å ta seg av en baby og sette alle sine egne behov til side. For å være en god forelder må en ha deler av både emosjonell og praktisk omsorg. Mange klarer å dekke barnets mest åpenbare behov som søvn, mat og påkledning, men klarer ikke å dekke behovene for kontinuitet i omsorgen, fysisk og psykisk tilstedeværelse, trygg havn og utviklingsstøttende omsorg. Det er ikke fordi de ikke ønsker å gjøre det beste for sitt barn, men de er fortsatt umodne og er ikke bevisst sin rolle som forelder. I mange saker går det bra med godt nettverk rundt den unge moren, mye veiledning og oppfølging i flere år, i andre tilfeller må vi i siste omgang plassere ungen et annet sted. Og ja, det skjer også når voksne får barn, men spesielt unge mødre-sakene vi har handler om nettopp dette.

Kanskje Anna klarer det, men det betyr ikke at den gjengse ungdom klarer det, og det burde vi få frem til fansen som synes det ser så koselig ut å dulle med baby.Anonymous poster hash: be99f...600

Shira* først og fremst. Og jeg ser problemstillingen, men faktum er at Anna får det til. Og ja, ho reklamerer mye om det på bloggen sin. Men hvis folk har så store problemer med det så forstår ikke jeg hvorfor de ikke bare kan boikotte hele faenskapen. Og med denne tråden her så får ho enda mer oppmerksomhet.

Ja, Anna får til den åpenbare omsorgen, det er på det rene, den resterende delen av omsorgen kan vi ikke bedømme gjennom bloggen. Jeg er opptatt av dette da jeg ser medaljens bakside av å få barn så ung gjennom jobben min daglig, og det er så vondt for alle parter når barnet må flytte fra moren.

Anonymous poster hash: be99f...600

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og ære være deg for det.

Jeg kjenner også flere som har fått barn som veldig unge. Ja, det har gått bra med dem og de angrer selvsagt ikke på at de beholdt, men å bli ung mor er heller ikke noe de anbefaler sine egne barn.

Hvis min datter blir gravid som ung, vil jeg uansett støtte henne. Det er allikevel lov å håpe at hun ikke kommer i den situasjonen.

Jo, det er lov å håpe, og det har nok mine foreldre også gjort, men de er nok veldig klar over at prevensjon kan svikte. Abort er ikke et alternativ for mange, og jeg synes derfor det er utrolig forferdelig med de foreldrene som nærmest presser barna sine til å ta abort når de absolutt heller bør støtte barna. Jeg vet hvordan det selv føles å sitte der med en pinne med to streker og lure på hva man skal fortelle foreldrene sine, og derfor skjønner jeg ikke hvordan noen foreldre kan reagere på den måten de gjør.

Dette blir en avsporing fra tråden, men det er bra du hadde støttet din datter uansett synes jeg, for det er utrolig tøft å skulle fortelle foreldrene sine noe slikt når man er ung og når man vet at det kanskje ikke blir så godt tatt i mot.

Anonymous poster hash: 08e43...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...