Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jaja, hun får iallfall mange ekstraklikk på bloggen sin nå :)

Mer drittslenging mer penger i banken.



Anonymous poster hash: 716fb...4b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi meg kilde på alle disse påstandene? Du prater så bastant. Mener du at unge mødre ikke kan være gode mødre? Anonymous poster hash: 28491...deb

Eldre mor - lavere risiko

Mors alder spilte også inn. Jo eldre mor var, jo lavere var risikoen for at atferdsvansker hos små barn varte ved. Den yngste moren i studien var 17 år. Dagensmedisin.no

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0193397313001019

Basert på en 13 år lang studie. Det er også gjort forskning på at unge mødre har større sannsynlighet på å få barn som senere i livet ikke "lykkes" like bra som andre barn.

http://www.drphil.com/articles/article/684

Familieprat.no - Studien viser også at dess tidligere i livet kvinnen føder, dess mer sykdom får barna som voksne. Blant barn født av mødre mellom 20 og 25, ble det påvist 5 % mer sykdom enn mødre mellom 25 og 34. Og for mødre mellom 14 og 19 år, steg tallene til hele 15 %.

Les dette - Ja jeg er bastant fordi det er fakta. Har ikke sagt at de er dårlige mødre men de kan dessverre ikke oppfylle de viktigste behovene på lik linje som eldre mødre. Selvfølgelig er man glad i barna sine men er man barn selv er det mange faktorer som er med på å påvirke adferd og utvikling til sitt barn. Alltid unntak men dessverre så er sannsynligheten høyere.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... Det er ganske stor forskjell på å være en ung mor i UK eller USA kontra Norge :)

Så er det ikke forskning gjort i Norge så kan det være det samme.



Anonymous poster hash: 716fb...4b2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm ung mor er ung mor! Fikk du kanskje ikke med deg studiene gjort i Norge. Og hva er forskjell på unge mødre i Norge kontra andre land? Ser ingen store forskjeller de er alle tenåringer. Ja vi har mange muligheter i dette landet. Men på lik linje som andre land er unge mødre barn i alle land. De fleste er alene mødre. Ingen far i bildet som oftest etc. Ingen skolegang dårlig økonomi.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kokkosnøtta

Ehm... Det er ganske stor forskjell på å være en ung mor i UK eller USA kontra Norge :)

Så er det ikke forskning gjort i Norge så kan det være det samme.

Anonymous poster hash: 716fb...4b2

Det er gjort forskning på det, faktisk en hel del, men disse går ikke ut på kun "unge mødre", men f.eks (de jeg har lest) som handler om livskvalitet, kriminalitet, sykdommer, helse, utdanning osv, så kommer barn av unge mødre ofte dårligst ut. Var moren din ung mor (regnes fra under 20 år) har du større sannsynlighet for å få visse utfordringer her i livet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Det tenkte jeg ikke på. På Instagrammen hennes (hun har slettet alle bildene sine nå?) så jeg at hun skrev at hverken Amir eller Jan var faren, og at hun ikke kom til å avsløre hvem det var.

"

Beklager igjen for å slette alle bildene mine på instagram… Jeg ser bare ikke vitsen med å dele fantastiske bilder fra livet mitt, når jeg bare får hat og unødvendige kommentarer tilbake. Jeg er tilbake igjen når folk har lært seg å oppføre seg skikkelig, dette gjelder både store og små. 40 åringer er minst like frekke i kommentarfelet som 10 åringer. Jeg ville nå håpet at i alle fall de voksne kunne være et bedre forbilde for de unge, men neida.. Jeg tar heldigvis ingenting til meg, men jeg vil heller ikke dele noe, desverre."

fra facebooken. Hun sletter jo alle bildene på insta like ofte som hun truer med å slutte å blogge. Hvis hun takler så dårlig å eksponere seg selv, og kritikken hun får mot seg selv, så synes jeg det er enda mer sjokkerende at hun velger å eksponere datteren slik hun gjør...

Anonymous poster hash: c68cb...2cc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide hun avslutter bloggen kanskje ja!!



Anonymous poster hash: c1fef...c1c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre mor - lavere risiko

Mors alder spilte også inn. Jo eldre mor var, jo lavere var risikoen for at atferdsvansker hos små barn varte ved. Den yngste moren i studien var 17 år. Dagensmedisin.no

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0193397313001019

Basert på en 13 år lang studie. Det er også gjort forskning på at unge mødre har større sannsynlighet på å få barn som senere i livet ikke "lykkes" like bra som andre barn.

http://www.drphil.com/articles/article/684

Familieprat.no - Studien viser også at dess tidligere i livet kvinnen føder, dess mer sykdom får barna som voksne. Blant barn født av mødre mellom 20 og 25, ble det påvist 5 % mer sykdom enn mødre mellom 25 og 34. Og for mødre mellom 14 og 19 år, steg tallene til hele 15 %.

Les dette - Ja jeg er bastant fordi det er fakta. Har ikke sagt at de er dårlige mødre men de kan dessverre ikke oppfylle de viktigste behovene på lik linje som eldre mødre. Selvfølgelig er man glad i barna sine men er man barn selv er det mange faktorer som er med på å påvirke adferd og utvikling til sitt barn. Alltid unntak men dessverre så er sannsynligheten høyere.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

Det ER stor forskjell på unge mødre i Norge og unge mødre i USA ja. De har ikke like mange muligheter, mht til økonomi, og utdanning kan de nesten bare glemme. Mange unge mødre får seg utdanning i morgen.

Selv om det er større sansynlighet for at barnet får adferdsvansker er det ikke en regel at unge mødre ikke kan oppfylle barna sine behov. Dårlige mødre finnes i alle aldre. Det kan godt være at unge mødre er overrepresentert på statistikker over barn med adferdsproblemer, men det betyr ikke at unge mødre = dårlig mor! Det blir som å konkludere med at alle "eldre" mødre er late og bare sitter på sofaen, fordi ungersøkelser i Amerika viser at "eldre" mødre sitter mer enn yngre.

Anonymous poster hash: 28491...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER stor forskjell på unge mødre i Norge og unge mødre i USA ja. De har ikke like mange muligheter, mht til økonomi, og utdanning kan de nesten bare glemme. Mange unge mødre får seg utdanning i morgen.

Selv om det er større sansynlighet for at barnet får adferdsvansker er det ikke en regel at unge mødre ikke kan oppfylle barna sine behov. Dårlige mødre finnes i alle aldre. Det kan godt være at unge mødre er overrepresentert på statistikker over barn med adferdsproblemer, men det betyr ikke at unge mødre = dårlig mor! Det blir som å konkludere med at alle "eldre" mødre er late og bare sitter på sofaen, fordi ungersøkelser i Amerika viser at "eldre" mødre sitter mer enn yngre.

Anonymous poster hash: 28491...deb

Edit : Mange unge mødre får seg utdanning i NORGE. ;)

Anonymous poster hash: 28491...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

"

Mamma Til Michelle

for 22 timer siden

Beklager igjen for å slette alle bildene mine på instagram Jeg ser bare ikke vitsen med å dele fantastiske bilder fra livet mitt, når jeg bare får hat og unødvendige kommentarer tilbake. Jeg er tilbake igjen når folk har lært seg å oppføre seg skikkelig, dette gjelder både store og små. 40 åringer er minst like frekke i kommentarfelet som 10 åringer. Jeg ville nå håpet at i alle fall de voksne kunne være et bedre forbilde for de unge, men neida.. Jeg tar heldigvis ingenting til meg, men jeg vil heller ikke dele noe, desverre."

fra facebooken. Hun sletter jo alle bildene på insta like ofte som hun truer med å slutte å blogge. Hvis hun takler så dårlig å eksponere seg selv, og kritikken hun får mot seg selv, så synes jeg det er enda mer sjokkerende at hun velger å eksponere datteren slik hun gjør...

Anonymous poster hash: c68cb...2cc

Hun burde definitivt legge ned bloggen,men siden det er den hun lever av er det ikke et alternativ.

Hadde hun stått for det hun sier og legger ut,hatt god selvtillit og vært sikker på sine valg,så hadde hun ikke slettet ting eller stengt kommentarfeltet.

Å få nr 2 er et utrolig egoistisk valg når hun ikke er sammen med faren.

Når man har vært gjennom det hun har,så nekter jeg å tro at hun er så uforsiktig. Virker jo nesten som at det var planlagt,noe som er enda verre. Man kan jo begynne å lure hva i all verden hun tenker med,men hun har jo vært alene med michelle, då da er det vel helt normalt i hennes verden å være alene med nr 2.

Det er synd på disse barna, men ingen kan jo bestemme over hennes liv. Ønsker henne lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som er bra når dem gidder å få seg en utdanning i stedet for å få seg enda en unge

Edit : Mange unge mødre får seg utdanning i NORGE. ;)

Anonymous poster hash: 28491...deb

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Skrevet på mobil derfor ble det feil sitert, Beklager

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hun går på skole og kan få studielån.

2. hun er aleneforsørger og mottar en ekstra barnetrygd, ovegangsstønad og redusert barnehagepris ( altså får dekket 64% av bhg-regningen.

3. hun mottar også barnebidrag fra barnefaren.

Så hva er problemet hvis hun nå tar en bloggpause? Og ikke kom her og si hun ikke lever av nav. Alle får overgangsstønad uansett hvor mye de tjener, går på skole eller mottar dagpenger. Tror beløpet er opp mot 550 000 iårslønn. Hun sier IKKE nei til penger hun har rett på!



Anonymous poster hash: c1fef...c1c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. hun går på skole og kan få studielån.

2. hun er aleneforsørger og mottar en ekstra barnetrygd, ovegangsstønad og redusert barnehagepris ( altså får dekket 64% av bhg-regningen.

3. hun mottar også barnebidrag fra barnefaren.

Så hva er problemet hvis hun nå tar en bloggpause? Og ikke kom her og si hun ikke lever av nav. Alle får overgangsstønad uansett hvor mye de tjener, går på skole eller mottar dagpenger. Tror beløpet er opp mot 550 000 iårslønn. Hun sier IKKE nei til penger hun har rett på!

Anonymous poster hash: c1fef...c1c

Alle får ikke overgangsstønad. ALENEMØDRE får overgangsstønad hvis de IKKE har jobb. Stor forskjell. Endret av Chloe-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1. hun går på skole og kan få studielån.

2. hun er aleneforsørger og mottar en ekstra barnetrygd, ovegangsstønad og redusert barnehagepris ( altså får dekket 64% av bhg-regningen.

3. hun mottar også barnebidrag fra barnefaren.

Så hva er problemet hvis hun nå tar en bloggpause? Og ikke kom her og si hun ikke lever av nav. Alle får overgangsstønad uansett hvor mye de tjener, går på skole eller mottar dagpenger. Tror beløpet er opp mot 550 000 iårslønn. Hun sier IKKE nei til penger hun har rett på!

Anonymous poster hash: c1fef...c1c

Fra NAV: Satser gjelder fra 1. april 2014. Full overgangsstønad utgjør 15 983 kroner per måned og reduseres dersom arbeidsinntekten omregnet til årsinntekt er 43 000 kroner eller mer.

Anonymous poster hash: 6a42e...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på disse ungene som tas fra muligheren til å vokse opp med mor og far sammen til og med før de i det hele tatt var påtenkt. "En liten glipp"...nei, det er ikje en glipp. Det er en forutsigbar konsekvens av et bevisst valg. Hvis hun ville forhindret det er det mange forhåndsregler hun kunne tatt. Det finnes også angrepiller. Ideealet i vårt samfunn er nå engang kjernefamilien med mor og far sammen. At det av mange grunner ender opp med noe annet er en helt annen ting. Jg et heller ikke sammen med barnefaren lenger. Men jg var det, i mange år og barna kom som et ønske om å stifte familie. Det Anna gjør er ekstremt egoistisk i mine øyne. Er det virkelig noen som synes dette er flott og koselig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah truer hun med å legge ned bloggen ! Det skjer aldri nettopp fordi det er inntektskilden hennes. Hvordan kan hun forvente at alle skal "elske" å "beundre" henne. Er jo idioti at hun mener det bare burde være positive kommentarer. Hun har valgt å eksponere seg så ja legg ned bloggen om du ikke takler det ;) haha tragisk vi alle vet hvor mye leserne har å si for henne.

Anonymous poster hash: a8c1b...a4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får barn alene i dag, de reiser til Danmark og blir befruktet. Samfunnet er litt på vei bort fra kjernefamilien, er den ikke? Der mor har barna 50% og hun kan da reise, drikke, jobbe, treffe venner, trene og andre ting. Menn gjør jo dette også når de forlater barn og kone til fordel for en yngre f.eks. Sier ikke dette er en fin utvikling, det er mer trist. Men egoistsamfunnet er på full fart frem, der JEG MEG behovet er mye større enn barnas. Men vi er mennesker som er flokkdyr, og ingen klarer seg alene. Man blir ensom når man bor helt alene. I gamle dager bodde man sammen som en storfamilie, så kastet de beste og oldeforeldre på sykehjem, mor ut i full jobb, barna i barnehage- og man satt igjen med kjernefamilie: mor, far og 2-3 barn, MEN folk ble mer deprimerte, stresset og barna ser lite til sine egne familiemedlemmer- for de er så travle igjen.

Syns storfamilien gled ut, tror alle hadde det bedre da jeg.



Anonymous poster hash: c1fef...c1c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...