Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, Anna får til den åpenbare omsorgen, det er på det rene, den resterende delen av omsorgen kan vi ikke bedømme gjennom bloggen. Jeg er opptatt av dette da jeg ser medaljens bakside av å få barn så ung gjennom jobben min daglig, og det er så vondt for alle parter når barnet må flytte fra moren.

Anonymous poster hash: be99f...600

Men barnet skal da ikke flytte fra Anna. Finnes da ingen verdens grunn til at Anna ikke skal få ha omsorg for sitt eget barn, så hvorfor sier du dette egentlig? Noen mennesker egner seg ikke som mødre, men det har ikke mye med alder å gjøre.

Anonymous poster hash: 08e43...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har jeg misforstått? Her er det jeg mener kort oppsummert: Anna skal få sette så mange barn til verden som ho ønsker hvis ho klarer det. Noe ho gjør helt fint. Dere burde holde kjeft om det og la ho gjøre akkurat som ho vil. Liker dere det ikke så snu ryggen til og slutt med blogglesing. Det er en utrolig teit ting å drive med uansett.

Du får lov til å ha dine meninger.

Nå, uavhengig av hva du mener, så kommer folk til å diskutere det uansett - om du ikke har skjønt det, så er du med på at denne tråden vokser, og at folk prøver å diskuterer med deg. En annen ting er at du ikke diskutere ordentlig, men på en eller annen rar måte, har du fått det for deg, at folk hetser deg? Heller omvendt. Hvis du ikke vil at folk skal skrive sine meninger til innleggene dine 1. gå ut av tråden, 2. kanskje du kan prøve å diskutere ordentlig, så du ikke får så ''ille'' svar som du mener.

Avslutter innlegget med dine egne ord '' Du kan bare holde kjeft om det, og la folk skrive hva de vil '' ;)

Anonymous poster hash: 80273...a92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lov til å ha dine meninger.

Nå, uavhengig av hva du mener, så kommer folk til å diskutere det uansett - om du ikke har skjønt det, så er du med på at denne tråden vokser, og at folk prøver å diskuterer med deg. En annen ting er at du ikke diskutere ordentlig, men på en eller annen rar måte, har du fått det for deg, at folk hetser deg? Heller omvendt. Hvis du ikke vil at folk skal skrive sine meninger til innleggene dine 1. gå ut av tråden, 2. kanskje du kan prøve å diskutere ordentlig, så du ikke får så ''ille'' svar som du mener.

Avslutter innlegget med dine egne ord '' Du kan bare holde kjeft om det, og la folk skrive hva de vil '' ;)

Anonymous poster hash: 80273...a92

Jeg har aldri sagt at folk ikke skal kommentere på mine kommentarer, men ok. Jeg diskuterer like ordentlig som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har jeg misforstått? Her er det jeg mener kort oppsummert: Anna skal få sette så mange barn til verden som ho ønsker hvis ho klarer det. Noe ho gjør helt fint. Dere burde holde kjeft om det og la ho gjøre akkurat som ho vil. Liker dere det ikke så snu ryggen til og slutt med blogglesing. Det er en utrolig teit ting å drive med uansett.

Jeg liker deg veldig godt jeg Shira! :jepp: Helt, helt enig med deg!

Anonymous poster hash: ee4bf...b67

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at folk ikke skal kommentere på mine kommentarer, men ok. Jeg diskuterer like ordentlig som alle andre.

Nå var det ikke det jeg skrev heller :klaske:

Anonymous poster hash: 80273...a92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men barnet skal da ikke flytte fra Anna. Finnes da ingen verdens grunn til at Anna ikke skal få ha omsorg for sitt eget barn, så hvorfor sier du dette egentlig? Noen mennesker egner seg ikke som mødre, men det har ikke mye med alder å gjøre. Anonymous poster hash: 08e43...6b2

Nei, jeg diskuterer generelt hvis du ser sitatene ovenfor. Alder har mye å si angående omsorg utover primæromdorgrn i mange av sakene vi har, og som jeg skrev ovenfor, så er det mange voksne som også er umodne, men det er spesielt i unge mødre-sakene disse temaene kommer opp under veiledning.

Anonymous poster hash: be99f...600

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke det jeg skrev heller :klaske:

Anonymous poster hash: 80273...a92

Selvsagt var det det du skreiv :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg diskuterer generelt hvis du ser sitatene ovenfor. Alder har mye å si angående omsorg utover primæromdorgrn i mange av sakene vi har, og som jeg skrev ovenfor, så er det mange voksne som også er umodne, men det er spesielt i unge mødre-sakene disse temaene kommer opp under veiledning. Anonymous poster hash: be99f...600

Skulle stå primæromsorgen, ikke det rableriet. ;)

Grunnen til jeg skrev det jeg skrev var fordi Shira spurte om hvorfor det var negativt å få barn i ung alder. Da skrev jeg litt av det som ofte oppstår når ungdommer får barn.

Anonymous poster hash: be99f...600

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lov til å ha dine meninger.

Nå, uavhengig av hva du mener, så kommer folk til å diskutere det uansett - om du ikke har skjønt det, så er du med på at denne tråden vokser, og at folk prøver å diskuterer med deg. En annen ting er at du ikke diskutere ordentlig, men på en eller annen rar måte, har du fått det for deg, at folk hetser deg? Heller omvendt. Hvis du ikke vil at folk skal skrive sine meninger til innleggene dine 1. gå ut av tråden, 2. kanskje du kan prøve å diskutere ordentlig, så du ikke får så ''ille'' svar som du mener.

Avslutter innlegget med dine egne ord '' Du kan bare holde kjeft om det, og la folk skrive hva de vil '' ;)

Anonymous poster hash: 80273...a92

Hva står det her? Står det at jeg har noe i mot at folk kommenterer til mine kommentarer? Ja, det gjør det gitt. Står det at jeg ikke diskuterer ordentlig? Det gjør visst det og. Herregud, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Det er ikke baksnakking når man snakker på et åpent forum om en blogger som selv refererer til at hun ønsker å dele nyheten med hele Norge, opp til flere ganger i innleggene sine. Det er meget bevisst og som annengangs gravid 17åring så må hun forstå at det vil skape debatt. Og debatt er sunt. Reaksjonene er også sunne. Man må få lov til å si at man synes dette er tabu, hårreisende, dårlig planlagt etc. Om alle skal si "hurra, grattis", så styrker man ikke akkurat eksisterende sett normer innen emnet som tilsier at man skal være voksen før man blir foreldre. Noe som er en sunn og god norm. Som det ikke bør bli vanlig å bryte. Anonymous poster hash: 8ad63...f4c

Ja, du har helt rett. Det er ikke baksnakking, men drittslenging jeg mente. Forøvrig er jeg enig i at debatt er sunt, og forsåvidt også reaksjonene. Men så fremt man ikke kjenner dette mennesket svært godt, så mener jeg man bør holde seg til sak og ikke person. Man kan fint ha en sunn debatt om dette temaet uten å komme med synsing, sladder og egen mening om personen. Fordi når alt kommer til alt, så vet vi SVÆRT lite om denne personen - på tross av den infoen hun velger å legge ut på bloggen sin.

Konstruktiv og generell debatt, ja takk. Drittslenging og synsing, nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

OK jeg har ikke kommentert noe i denne tråden her før nå men:JEG bryr meg godt lite om hva denne Anna jenta gjør med sitt liv og hvem hun ligger med, hvor mange barn hun får og om hun leser hva jeg kommenterer her. JEG er ikke ute etter at hun "retter opp" i livet hennes eller hva hun nå gjør. Hvordan hun er som mor til sine unger gir jeg blanke effen i... MEN jeg synes at når en 15 år gammel jente blir gravid er det noe man ikke under noen omstendigheter skal se opp til. Kjipt er det selvfølgelig og bra hun gjorde noe godt ut av det. Så blir hun gravid IGJEN før fylte 17 år og folk gratulerer henne????? HALLO?! også blir hun premiert med å være i 1 plass på blogg og tjene på tross av eksponeringen av ungen... mener dere virkelig at det er noe å se opp til?? da er det noe som er virkelig galt med mange av dere.Noen jenter som hun Anna, klarer seg bra med to unger og ingen utdanning (KANSKJE) men det er nok 99% andre som ikke gjør, tro meg, det har jeg sett mye av i løpet av mitt liv og ikke minst i min jobb. JEG SYNES INGENTING om at hun står til forbilde til andre ungjenter og at alle stiller seg ukritisk til dette Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Jeg er helt enig med deg, jeg. Ikke applauderer jeg at noen blir gravid så ung, ikke er jeg enig i en slik eksponering av et barn osv.

På samme måte som deg, ser jeg også mye i min jobb. Blant annet hva offentlig hetsing og mobbing kan føre til. Er nok derfor jeg er ganske sta på dette punktet. Vi trenger ikke være enig i måten offentlige personer velger å leve livet sitt, og jeg er veldig med på å ta offentlige diskusjoner rundt ulike tema. Men da på generell basis! Så får foresatte eller andre omkring den det gjelder, ta seg av irettesettelse og det som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk som ikke er "inn" på hva dere snakker om, kan dere komme med en link eller noe slik at tråden gir noe mening?

Anonymous poster hash: 3722a...f75

Er ei som ble gravid som 14, har bygd opp en merkevare rundt det og datteren, som da gjør at mesteparten av dems begges liv er offentlig. Nå er hun gravid igjen og skal beholde, er ikke 18 enda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha blitt gravid i en så ung alder som hun ble, så skulle man jo nesten tro at hun var ekstra nøye med prevansjonen nå, mens hun holder på med utdannelsen sin..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tinbjo1

Etter å ha blitt gravid i en så ung alder som hun ble, så skulle man jo nesten tro at hun var ekstra nøye med prevansjonen nå, mens hun holder på med utdannelsen sin..

Var det planlagt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det planlagt eller ikke?

Mye som tyder på at hun ønsket seg et barn til

Anonymous poster hash: 1ca7e...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" "LIK" innlegget om du vet med deg selv at du har skuffet noen du er glad i, eller deg selv gjennom livet ditt. "

Nei takk, du.

Anonymous poster hash: 6d6b3...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er foreldrene?

Anonymous poster hash: 1cf63...d41

Hvorfor er dette så fælt? Om dette paret har følt seg klare for barn, så hvorfor ikke? Ung alder er ikke ensbetydende med dårlige foreldre.

Anonymous poster hash: 28491...deb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...