Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette hører vel strengt tatt mer hjemme i en fotballfrue-tråd, som det finnes mange av.

Anonymous poster hash: 3f7c4...a58

Tenkte på det :fnise: Ble bare sittende å bla i FF's blogg for å se hvor drøyt det tydeligvis var.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rannveig Hetmann har vel ikke lagt ut noen ansiktsbilder av barna sine i det hele tatt så vidt jeg kan huske.

Igjen, har du ikke lest bloggen fra begynnelsen, ikke uttal deg heller. Det er lagt ut en hel haug bilder av barna.

Anonymous poster hash: 6d6b3...6a4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på det :fnise: Ble bare sittende å bla i FF's blogg for å se hvor drøyt det tydeligvis var.

Det får gå for denne gangen, hehe ;)

Anonymous poster hash: 3f7c4...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart JA. Nelia fratas muligheten til å velge å være en offentlig person. Hun blir det, basert på mors behov for å tjene penger, og kan ikke slippe unna på mange, mange år.

I likhet med datteren til Anna.

Anonymous poster hash: c9075...d3a

Tenk at barn blir vist offentlig a... Tenke seg til... Tenk at mødre får lov til å bestemme om barn skal være med på klassebilder eller om bildene skal kunne legges ut på nettet... Serr. Syke tilstander. Shit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, har du ikke lest bloggen fra begynnelsen, ikke uttal deg heller. Det er lagt ut en hel haug bilder av barna.

Anonymous poster hash: 6d6b3...6a4

Hvorfor er du så agressiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at barn blir vist offentlig a... Tenke seg til... Tenk at mødre får lov til å bestemme om barn skal være med på klassebilder eller om bildene skal kunne legges ut på nettet... Serr. Syke tilstander. Shit.

Ironien din er fullstendig malplassert.

Ja, jeg synes det er feil å gjøre nyfødte mennesker om til kjente babyer for så å følge opp med bloggeinnlegg om alle aspekter av hverdag og fest.

FF er liksom så flink til å skjerme datteren fordi hun ikke viser ansiktet til Nelia hver gang? Gi deg. Hver eneste dag er det innlegg relatert til Nelia og det er allerede mange bilder av henne på Instagram og i bloggen. Nelia blir sakte, men sikkert, en stor del av profittgrunnlaget hennes (les: bloggen).

Anonymous poster hash: c9075...d3a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du så agressiv?

Hvorfor begynner du med persondiskusjon? Hold deg til tema da.

Anonymous poster hash: c9075...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så agressiv?

Agressiv? Mener du aggressiv? :)

Er bare lei slike diskusjoner der folk som deg diskuterer uten å vite fakta.

Anonymous poster hash: 6d6b3...6a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at barn blir vist offentlig a... Tenke seg til... Tenk at mødre får lov til å bestemme om barn skal være med på klassebilder eller om bildene skal kunne legges ut på nettet... Serr. Syke tilstander. Shit.

Det er syke tilstander når man får muligheten til å frarøve andre privatlivet så til de grader. Det at du sammenligner det med et kassebilde vitner bare om sin umodenhet og manglende evne til å se rettferdighet/urettferdighet.

Anonymous poster hash: 3cfb1...4c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at barn blir vist offentlig a... Tenke seg til... Tenk at mødre får lov til å bestemme om barn skal være med på klassebilder eller om bildene skal kunne legges ut på nettet... Serr. Syke tilstander. Shit.

Hvorfor prøver du ikke å argumentere for synspunktet ditt i stedet for å komme med usaklig pjatt?

Et barn er ikke foreldrenes eiendel. Å tjene penger på å eksponere et lite menneske som ikke kan forsvare seg er forkastelig.

Anonymous poster hash: 11009...959

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da skal jeg være blodig saklig.

På mange måter er barn en forelders eiendel. Det er foreldrene som avgjør hvor mye barna skal eksponeres, i allefall når de er små og ikke klarer å avgjøre dette selv. Hvor vidt barna blir overeksponert eller undereksponert er en ting, men det er så klart opp til hver enkelt forelder.

Slik Anna holder på i det siste syntes jeg blir litt i overkant. I f.eks denne videoen hvor Anna forteller Michelle at hun skal bli storesøster, overeksponerer hun i min mening Michelle. Michelle virker forvirret og lei seg, og skjønner ikke hvorfor mamma står og filmer.

Derimot det å vise frem bilder av barnet sitt i familiesammenheng eller med foreldrene blir en smakssak. Foreldre må gi godkjennelse til andre for å legge ut bilder av barna sine (klassebilder på nettsider, fritidsklubber, fritidsaktiviteter osv), så å ta den avgjørelsen for hva de selv syntes er greit å legge ut må de nesten få gjøre selv. Noen vil ikke ha barna sine på nettet i det hele tatt, andre syntes det er greit.

Når barna er små forandrer de seg også en hel del. Ingen kommer til å kjenne igjen Nelia fra disse bildene om 10 år, da hun strengt talt bare er rundt et halvt år gammel.

Michelle blir tatt bilder av i alle mulige vinkler, og heeele bloggen til Anna er jo bygd opp rundt Michelle, hva hun har på seg, hva hun tenker om å ha Michelle, hvordan det er å være ung mamma, hvordan Michelle er osv. Fotballfrue hadde bloggen sin lenge før hun ble mamma, og for meg utgjør dette en stor forskjell. Hadde hun startet bloggen som "mamma til nelia" hadde det blitt litt annet, når hovedfokuset hadde vært på å vise frem Nelia mest mulig.

Nei, det er ikke omsorgssvikt å vise frem barna sine til andre. I mine øyne bør da også å ha bilder på FB, eller å vise frem til andre på mobil/bilde i lommeboka være omsorgssvikt.

Jeg syntes også det nærmer seg litt i overkant når det skal analyseres hva barna gjør, hvordan de følte det osv. Det blir personlig.

Beklager at jeg ikke klarer å se omsorgssvikten alle bloggmammaer kommer med. Det er som sagt relativt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, da skal jeg være blodig saklig.

På mange måter er barn en forelders eiendel. Det er foreldrene som avgjør hvor mye barna skal eksponeres, i allefall når de er små og ikke klarer å avgjøre dette selv. Hvor vidt barna blir overeksponert eller undereksponert er en ting, men det er så klart opp til hver enkelt forelder.

Slik Anna holder på i det siste syntes jeg blir litt i overkant. I f.eks denne videoen hvor Anna forteller Michelle at hun skal bli storesøster, overeksponerer hun i min mening Michelle. Michelle virker forvirret og lei seg, og skjønner ikke hvorfor mamma står og filmer.

Derimot det å vise frem bilder av barnet sitt i familiesammenheng eller med foreldrene blir en smakssak. Foreldre må gi godkjennelse til andre for å legge ut bilder av barna sine (klassebilder på nettsider, fritidsklubber, fritidsaktiviteter osv), så å ta den avgjørelsen for hva de selv syntes er greit å legge ut må de nesten få gjøre selv. Noen vil ikke ha barna sine på nettet i det hele tatt, andre syntes det er greit.

Når barna er små forandrer de seg også en hel del. Ingen kommer til å kjenne igjen Nelia fra disse bildene om 10 år, da hun strengt talt bare er rundt et halvt år gammel.

Og hva i all verden indikerer at FF, Anna eller noen av de andre bloggmødrene har tenkt å stoppe med å legge ut bilder før barna når skolealder?

Anonymous poster hash: c9075...d3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgssvikt? Hadde ikke følt noe omsorgssvikt i etterkant, om min mamma hadde gjort det samme.

Tviler på at du er verdens beste mamma, her du sitter å kritiserer en ung jente. Og er du ikke mamma, så forstår du ikke alt det krever døgnet rundt, så da skal du heller ikke uttale deg.

Alle bør se denne: http://www.youtube.com/watch?v=HB3xM93rXbY

Anonymous poster hash: 01ac1...255

Du har åpenbart ikke sett videoen det er snakk om. Det som utspiller seg der er overhode ikke greit.

Anonymous poster hash: 1cf63...d41

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, den siste videoen var fæl. Det virker jo som det er et jævla intervju med babystemme. Stakkars unge, hun ser jo så forvirret og fortvilt ut, og kikker på kameraet ofte. Helt klart at det er ubehagelig :(



Anonymous poster hash: 6717b...731
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202687773061848&set=vb.356390071155301&type=3&theater

Denne filmen gir meg vondt i magen!

Anna har vært ute og reist, og michelle står klar til å møte henne på flyplassen.

Uff så fælt det hadde vært hvis jeg måtte sett kameraet til mamma før ansiktet hennes når hun kom jeg fra reise, og jeg spent hadde stått og ventet på henne...



Anonymous poster hash: c68cb...2cc
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sitter da for faen ikke på andre siden av svært bord med et tydelig kamera mot ungen som på et intervju man skal annonsere at hun skal bli storesøster, når ungen blir fortvilt og vil ha trygghet og mamman sin når hele greiene er forvirrende. Hun zoomer jo til og med ut før hun kan gi omsorg til ungen sin, for å være helt sikker på at alt kommer med. Æsj.... :(



Anonymous poster hash: 6717b...731
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er en ekstrem stor forskjell på bloggen til FF og Anna sin.

Anna legger hele bloggen sin til å handle om Michelle, det er inntekten hennes.

FF legger ut noen bilder som den moren hun er. Hun kan ikke late som hun fortsatt ikke har barn og fortsatt som hun ville gjort før uten å nevne Nelia med et ord. Det blir naturlig å inkludere det kjæreste man har.

At Anne offentligjør at hun er gravid så tidlig skjønner jeg, rykter går og det ville blitt offentligjort tidlig uansett, og da er det bedre at hun er først ute med å bekrefte det, og det blir vel fint for Michelle å ha søsken. Det jeg derimot reagerer på er at hun legger ut alt som også omhandler Michelle, og reaksjonen til Michelle på alt.

Med den reaksjonen Michelle først viste så tviler jeg på at videoen der hun hopper rundt i senga og roper stolt at hun skal bli storesøster ikke er planlagt og staget. Synes jeg hører Anna med dialekten: "Michelle, om du virker ekstra glad nå så venter det en kjempeoverraskelse!"

Jeg tror ikke nødvendigvis det at hun blir eksponert så mye vil ha så mye følger senere i livet, men det å tjene penger på et barn er direkte avskylig! Det er ikke naturlig for et lite barn å vise "dagens outfit" eller posere på så mange bilder og videoer.



Anonymous poster hash: bc3fd...309
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rannveig Hetmann har vel ikke lagt ut noen ansiktsbilder av barna sine i det hele tatt så vidt jeg kan huske.

Da har du dårlig husk. Hun har lagt ut ca en million bilder av barna på bloggen, facebook og instagram.

Dere setter ikke nok pris på deres egne mødre, hører jeg.

[..]

En dårlig mamma er ikke en ung mor, som setter barna først, uansett hvor mange mennesker som prøver å psyke henne ut.

Anonymous poster hash: 01ac1...255

Jeg setter umåtelig stor pris på min mor som for eksempel aldri har spredt bilder, videoer og private historier om meg på nettet. :)

Man setter strengt tatt ikke barnet først når man bruker det for å tjene penger via nettet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at hun fortsetter og eksponere datteren på det viset, når hun selv ikke takler de negative tilbakemeldingene hun får. Og det vil hun datteren skal måtte gjennom før hun er tre?? Helt utrolig. Skjønner ikke at ikke moren hennes har tatt affære for lenge siden.



Anonymous poster hash: 477e1...573
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sykt er jo at bloggen hennes virkelig tok av nettopp etter at noen hadde sagt at michelle var stygg. (etter dette innlegget: http://mammatilmichelle.blogg.no/1340115907_faen_ikke_si_at_ungen.html )

Så etter at ditt eget barn blir hetset på nett finner man det for godt å tjene penger på det. For en verden man lever i....



Anonymous poster hash: c68cb...2cc
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...