Gå til innhold

mammatilmichelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men det hun da kunne gjort er vel at hun gikk skole frem til hun fikk barn og så kunne hun ta siste halvåret året etter. Eventuelt kan hun vel ta alle fag som privatist og lese hjemme :)

Hun skriver jo i bloggen at hun IKKE kommer til å gå på skole frem til fødselen. Hun vil "kose seg med graviditeten" og begynner derfor IKKE på høstsemesteret 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Hun skriver jo i bloggen at hun IKKE kommer til å gå på skole frem til fødselen. Hun vil "kose seg med graviditeten" og begynner derfor IKKE på høstsemesteret 2014.

Jeg vet det, men les hva jeg skreiv en gang til du :) Jeg sa hva hun kunne gjøre. Og hun trenger heller ikke gå på skolen for å lese hjemme og ta fagene som privatist. Det er i alle fall det smarteste hun kunne gjort slik at hun ble ferdig med VGS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er bombesikkert. Hun fullfører aldri den skolen og får et fagbrev. Til det er hun for oppslukt i lettjente penger fra bloggen og på datteren sin. Nå skal svangerskapet melkes også, og hun kan bli en av Norges rikeste snart 18 årige mammablogger. Hvor sykt er ikke samfunnet blitt. Hvis alle slutter å lese om henne og besøke bloggen, så MÅ denne jenten skaffe inntekter på et mer redelig yrke. Hva med pappaen til dette barnet? Får han noe kroner av denne outingen av Michelle??? Hadde blitt rasende jeg og far til mine barn hadde en slik blogg om våre barn. Ingen barn fortjener dette her, ser hun det ikke selv?



Anonymous poster hash: c1fef...c1c
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, men les hva jeg skreiv en gang til du :) Jeg sa hva hun kunne gjøre. Og hun trenger heller ikke gå på skolen for å lese hjemme og ta fagene som privatist. Det er i alle fall det smarteste hun kunne gjort slik at hun ble ferdig med VGS

Det smarteste hun kan gjøre, når situasjonen først er som den er, er å gå på skole så tett opp til termin som mulig, slik at hun allerede har tatt høstsemesteret og derfor kan begynne rett i vårsemesteret etter endt permisjon...

At hun greier å fullføre noe som helst som privatist har jeg store vansker med å tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det smarteste hun kan gjøre, når situasjonen først er som den er, er å gå på skole så tett opp til termin som mulig, slik at hun allerede har tatt høstsemesteret og derfor kan begynne rett i vårsemesteret etter endt permisjon...

At hun greier å fullføre noe som helst som privatist har jeg store vansker med å tro.

Det var jo akkurat det jeg sa først, men jeg vet også at det ofte ikke er mulig, så om jeg var i hennes sko ville jeg tatt alle fag som privatist. Det er absolutt ikke vanskelig å ta VGS-fag som privatist i det hele tatt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest earthquake

Ikke kall meg ignorant, vennen.

Jeg ser likevel ikke at det hjelper på situasjonen at dere sitter her og bitcher om det. Hvis ingen gav henne oppmerksomheten i utgangspunktet, så hadde hun ikke hatt noe å eksponere seg selv og eventuelt andre for, i utgangspunktet.

Det er ikke bitching å ta det på alvor når hun eksponerer sitt eget barn for 50-60 000 personer hver eneste dag.

Husk på at Michelle en dag skal bli voksen og har hele barndommen sin liggende på nettet.

Og jo, det er faktisk veldig ignorant å ikke innse alvorlighetsgraden av dette, og attpåtil kalle det bitching.

De som "bitcher" og kommer med personangrep er i fåtall om du tar deg tiden til å lese tråden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om hun kommer til å endre bloggnavn nå som hun venter nummer 2. Hun er ikke bare mamma til Michelle da lengre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende at moren til Anna fortsatt får barnetrygd...

Anonymous poster hash: c7276...9a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt fascinerende at moren til Anna fortsatt får barnetrygd...

Anonymous poster hash: c7276...9a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo akkurat det jeg sa først, men jeg vet også at det ofte ikke er mulig, så om jeg var i hennes sko ville jeg tatt alle fag som privatist. Det er absolutt ikke vanskelig å ta VGS-fag som privatist i det hele tatt

Jeg spurte hvordan ting ville bli med skolen siden Anna ikke skal begynne på høstsemesteret. Da er det irrelevant og snakke om hvordan det ville blitt dersom hun begynte, da det verken er situasjonen eller det jeg spurte om.

Men ja, hun kan og bør ta fag som privatist. Men noe sier meg at en alenemor på 17 som tar et halvt år fri før fødsel for å "kose seg med graviditeten" ikke kommer til å sette seg ned med bøkene. Jeg har tatt privatistfag selv, og selv om det fagelig ikke er så vanskelig krever det litt selvdisiplin å åpne boka ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klokken er 03 på natten, og telefonen ringer. Hele den dagen satt jeg med en rar følelse av at noe kom til å skje. Anna ringte og fortalte meg at hun var gravid. Av en eller annen grunn følte jeg at jeg allerede viste det, jeg ble liksom ikke så voldsomt sjokkert. Anna lurte på hvorfor jeg var så rolig, hvorfor ikke jeg var mer stresset. Jeg forklarte det ganske enkelt.

- "Fordi jeg vet at du klarer dette helt fint, fordi jeg vet at det barnet kommer til å få et fantastisk liv, og fordi jeg vet at du setter dine barn foran alt annet i livet ditt"

Nå har jeg tilbragt en uke sammen med en hormonbombe, som er gravid i sjette uke."

http://mammatilmichelle.blogg.no/1397992992_20042014.html

innlegget er skrevet av Jan. I et annet blogginnlegg skrev anna at det ikke var amir som var faren. legg sammen to og to ;)



Anonymous poster hash: e2445...d01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klokken er 03 på natten, og telefonen ringer. Hele den dagen satt jeg med en rar følelse av at noe kom til å skje. Anna ringte og fortalte meg at hun var gravid. Av en eller annen grunn følte jeg at jeg allerede viste det, jeg ble liksom ikke så voldsomt sjokkert. Anna lurte på hvorfor jeg var så rolig, hvorfor ikke jeg var mer stresset. Jeg forklarte det ganske enkelt.

- "Fordi jeg vet at du klarer dette helt fint, fordi jeg vet at det barnet kommer til å få et fantastisk liv, og fordi jeg vet at du setter dine barn foran alt annet i livet ditt"

Nå har jeg tilbragt en uke sammen med en hormonbombe, som er gravid i sjette uke."

http://mammatilmichelle.blogg.no/1397992992_20042014.html

innlegget er skrevet av Jan. I et annet blogginnlegg skrev anna at det ikke var amir som var faren. legg sammen to og to ;)

Anonymous poster hash: e2445...d01

Glemte du det mest vesentlige med innlegget?

"Og til alle sammen: Nei, jeg er nok ikke faren! "

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det, men les hva jeg skreiv en gang til du :) Jeg sa hva hun kunne gjøre. Og hun trenger heller ikke gå på skolen for å lese hjemme og ta fagene som privatist. Det er i alle fall det smarteste hun kunne gjort slik at hun ble ferdig med VGS

Hvorfor skal hun absolutt fullføre vgs, når hun har dårlige karakterer? De fleste utdanninger i dag krever høye snitt. Det er ikke mye en kommer inn på om en har 4 i snitt.

Anonymous poster hash: 8a3d6...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sabrina

Det er ikke bitching å ta det på alvor når hun eksponerer sitt eget barn for 50-60 000 personer hver eneste dag.

Husk på at Michelle en dag skal bli voksen og har hele barndommen sin liggende på nettet.

Og jo, det er faktisk veldig ignorant å ikke innse alvorlighetsgraden av dette, og attpåtil kalle det bitching.

De som "bitcher" og kommer med personangrep er i fåtall om du tar deg tiden til å lese tråden.

På lik linje med at hun leser om at moren blir kritisert for å ha to barn med to fedre, muligens billig avseg siden det muligens var en tredje kandidat, økonomien, omsorgssvikt, karakter osv. Mye tåpelig kritikk fra dere.

Ta denne kommentaren f.eks:

Hvorfor skal hun absolutt fullføre vgs, når hun har dårlige karakterer? De fleste utdanninger i dag krever høye snitt. Det er ikke mye en kommer inn på om en har 4 i snitt.

Anonymous poster hash: 8a3d6...83b

For en ufattelig smålig ting å komme med. Det er hele tiden slike kommentarer som jeg oppfatter som bitchy. Ergo bitching. Dere har ingenting dere skulle ha sagt når det kommer til mye, særlig det som ender opp som ren spekulasjon. Dere er ikke hennes foreldre. En får jo inntrykket av at enekelte her inne har pådratt seg den rollen og derfor kan belæare henne så mye de bare vil.

Igjen...hva skal dere gjøre? Melde henne til barnevernet? Hva prøver dere å oppnå med denne tråden. Dere er en gjeng voksne kvinner som setter ned en 17 åring. Det er ganske ekkelt. Spiller ingen rolle om hun blottlegger seg for hele verden eller ei. Hun har bare slengt seg på den bloggekulturen (som veldig mange unge jenter drømmer om å slå gjennom med, i disse dager) og hun fikk det til. Jeg sier ikke at jeg er enig med denne bloggekulturen. Jeg er ikke enig med det disse bloggerene står for, mern jeg kan likevel holde meg bedre enn som så, ved å ikke sitte å komme med små stikk mot henne her og der, slik som flere her inne har gjort.

Jeg har forresten lest tråden. Var derfor jeg kom med det første innlegget mitt. Så bare fordi om jeg er uenig med dere, betyr ikke at jeg skal bli bedt om å lese tråden om igjen. Det forandrer ikke inntrykket mitt. Om du personlig ikke har kommet med noe kritikkverdig, så har du ingenting å bekymre deg for. Da skulle ikke du trenge å bekymre deg heller. Jeg gikk ut mot dem som har vært urimelig i væremåten sin, ingen andre. Skulle jeg kanskje ha skrevet spesifikt at det var dem jeg rettet mot?

Jeg har skjønt at dere mener at hun driver med omsorgsvikt, men jeg skjønner ikke hvor dere vil hen med det? Håper dere på at hun skal dette innom her og ta det til seg? Jeg vil tro at selvtillitten hennes kommer til å få seg en alvorlig knekk, basert på en del utsag, men hva skjer videre? For meg så virker det som om voksne kvinner her inne, godter seg over å kunne kirtisere denne 17-åringen nord og sør. I mine øyne synes jeg at det er litt ekkelt og ikke minst veldig usunt. Du og alle andre kan rettferdiggjøre denne tråden og innholdet, så mye dere vil, men folk (bl.a. meg selv) kommer til å være uenig med dere og det må jo dere tåle, på lik linje som denne bloggeren må tåle kritikken fra dere (som flere her inne har brukt som et argument selv).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal hun absolutt fullføre vgs, når hun har dårlige karakterer? De fleste utdanninger i dag krever høye snitt. Det er ikke mye en kommer inn på om en har 4 i snitt.

Anonymous poster hash: 8a3d6...83b

Er jo ikke sikkert hun skal ha noe høyere utdanning? Fullført VGS ser ihvertfall mye bedre ut for enn arbeidsgiver, enn å ikke ha fullført VGS.

Anonymous poster hash: f4cc9...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo ikke sikkert hun skal ha noe høyere utdanning? Fullført VGS ser ihvertfall mye bedre ut for enn arbeidsgiver, enn å ikke ha fullført VGS.

Anonymous poster hash: f4cc9...a88

*en arbeidsgiver

Anonymous poster hash: f4cc9...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er litt fascinerende at moren til Anna fortsatt får barnetrygd...

Anonymous poster hash: c7276...9a1

Jeg trodde alle fikk et basisbeløp en gang i måneden uansett inntekt? Eller er det et annet ord for de pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde alle fikk et basisbeløp en gang i måneden uansett inntekt? Eller er det et annet ord for de pengene?

Joda, alle får samme sum (970kr). Poenget er at mormor mottar barnetrygd for ei datter som snart er tobarnsmor.

Anonymous poster hash: c7276...9a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg spurte hvordan ting ville bli med skolen siden Anna ikke skal begynne på høstsemesteret. Da er det irrelevant og snakke om hvordan det ville blitt dersom hun begynte, da det verken er situasjonen eller det jeg spurte om.

Men ja, hun kan og bør ta fag som privatist. Men noe sier meg at en alenemor på 17 som tar et halvt år fri før fødsel for å "kose seg med graviditeten" ikke kommer til å sette seg ned med bøkene. Jeg har tatt privatistfag selv, og selv om det fagelig ikke er så vanskelig krever det litt selvdisiplin å åpne boka ;)

Jeg sa hva som er lurest av henne å gjøre, og jeg er fult klar over at hun ikke skal gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...