Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Kvalmen er et tegn på at HCG stiger. *trøste*

Så alt er nok OK. Bare ikke gå i min felle.. jeg fikk hetta når kvalmen ble borte. Da var jeg sikker på MA. Mens det bare var kroppen min som vente seg til dette gravidstyret. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pomperipossa nevnte noe om ingefær kapsler som hjalp hennes kvalme i forrige svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eventuelt bytter du den private og får en så fort som mulig (privat går fortere enn gjennom instans), eller så avbestiller du den private og tar den gjennom legen og slipper og betale ei krone. :)
Ikke lenge til 16 juli :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt før uke 17ish regnes som tidlig ultralyd tror jeg? Hmm.. Men du kan jo ringe inntakskontoret selv og si at om de får noen avbestillinger eller må flytte noen timer så kan du godt komme tidligere på kort varsel?

Jeg ringte dem og grunnen var at man ikke fikk sjekket organer osv før i uke 11? Men jeg skal jo ikke det, jeg vil jo bare se at det er liv. Fikk flytta den til 10.juli iallefall, hun ville ikke flytte den noe tidlgere, selv om de hadde masse tid. Snåle folk :fnise:

Er ikke en bitch forresten! Er vanskelig med multisitat på mobilen, og jeg spiser lunsj på bakrommet nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte dem og grunnen var at man ikke fikk sjekket organer osv før i uke 11? Men jeg skal jo ikke det, jeg vil jo bare se at det er liv. Fikk flytta den til 10.juli iallefall, hun ville ikke flytte den noe tidlgere, selv om de hadde masse tid. Snåle folk :fnise:

Er ikke en bitch forresten! Er vanskelig med multisitat på mobilen, og jeg spiser lunsj på bakrommet nå :ler:

Hvorfor skulle du være det? :klo:

De tenker sikkert at når du først skal inn så er det greit å få sjekket det som kan sjekkes, men med tanke på symptomene dine så tror jeg nok helt klart at det er liv! Det er kanskje lettere å få flyttet den private? Tror jeg hadde min tidlige ul i uke 10-11, ganske morsomt å se den lille reka :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle du være det? :klo:

De tenker sikkert at når du først skal inn så er det greit å få sjekket det som kan sjekkes, men med tanke på symptomene dine så tror jeg nok helt klart at det er liv! Det er kanskje lettere å få flyttet den private? Tror jeg hadde min tidlige ul i uke 10-11, ganske morsomt å se den lille reka :P

Siden jeg bare svarte deg :nigo:

joda, jeg forstår det, men jeg vil bare sjekke at det er noe der... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde flyttet på den private UL jeg, hvis de da har ledige timer før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe doppler? Da får du høre fosterets hjerteslag når du vil. Det er også lett å høre etter da det går nesten dobbelt så fort som din hjerte.

post-62466-0-23704200-1403110468_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde flyttet på den private UL jeg, hvis de da har ledige timer før?

Jeg bestilte i april, og den første ledige timen de hadde var 15.juli.... :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøpe doppler? Da får du høre fosterets hjerteslag når du vil. Det er også lett å høre etter da det går nesten dobbelt så fort som din hjerte.

Men det er vel for tidlig å høre nå, er det ikke? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden første gang sent i uke åtte. Men det har jeg skjønt er veldig tidlig, da. Og så bør du ta stilling til om du har nerver til å ha en doppler ;)

For meg var det veldig greit, mens andre blir gærne av det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte i april, og den første ledige timen de hadde var 15.juli.... :P

Du kan jo ringe og høre om de har fått noen avbestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Hvorfor ikke kjøpe doppler? Da får du høre fosterets hjerteslag når du vil. Det er også lett å høre etter da det går nesten dobbelt så fort som din hjerte.

Men så kan det være vanskelig å finne hjertet tidlig, selv for trenet helsepersonell, det advares mot bruk av ultralyd (som også doppleren sender ut) mer enn nødvendig for medisinske undersøkelser da man ikke vet noe om langtidseffekten det har på fosteret, men ser at de trekker seg litt unna lydbølgene.

Jeg kan fortsette i all evighet, men den diskusjonen er det bare å lete opp på graviditetsforumet ;)

Så rart at de ikke lar deg komme inn for å se at det er liv tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte hjertelyden første gang sent i uke åtte. Men det har jeg skjønt er veldig tidlig, da. Og så bør du ta stilling til om du har nerver til å ha en doppler ;)

For meg var det veldig greit, mens andre blir gærne av det :ler:

Jeg hadde aldri takla det der, har ikke nerver til det :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo ringe og høre om de har fått noen avbestillinger?

Vil eventuelt bytte den til senere tidspunkt, kanskje vi får se kjønnet! (uke15!)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballkveld! :hoppe:

Var ekstremt deilig å komme hjem fra jobb, er så sliiiten :sukk: Ble masse grining da jeg kom hjem, for mrdior hadde rydda og vaska så fint her hjemme. Takknemlighet vises ved tårer, som alt annet i disse dager.. Så lagde vi dobbel porsjon med pølsegrateng (kan fryses, er jo helt genialt!) og nå skal vi spise mens vi ser kamp. Er dødssulten, har bare spist litt frukt og mariekjeks i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå snille mrdior :rodmer:

Godt å ha noe å se frem til da ;) Jeg kjøpte dopler isteden for å betale for tidlig ul. Fant hjeret i ca uke 12 men fikk den da. Men tok feil første gang, var visst en av mine arterier jeg hadde hørt på :P Hadde jeg fått dekt tidlig ul hadde jeg siklert droppet dopleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå snille mrdior :rodmer:

Godt å ha noe å se frem til da ;) Jeg kjøpte dopler isteden for å betale for tidlig ul. Fant hjeret i ca uke 12 men fikk den da. Men tok feil første gang, var visst en av mine arterier jeg hadde hørt på :P Hadde jeg fått dekt tidlig ul hadde jeg siklert droppet dopleren.

Avogtil glimter han til :hjerte:

Er så glad for at legen ville gi meg tidlig UL :) Føler meg litt utakknemlig som ville ha enda tidligere, menmen :sjenert: Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv angående doppler. Det er en skikkelig vanskelig sak! Ja, jeg kunne godt tenkt meg til å høre hjertet hjemme i stua, men noen sier jo at bebissene ikke liker det :sjenert: Tror nok jeg holder meg til UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...