Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Kvalmen gir seg heldigvis etterhvert :) I know, kroppen min bare lager nye mennesker liksom! Helt vilt å tenke på at jeg har en liten gutt i magen som er sprell levende, han skal bare bli litt feitere før han kommer til oss.

Jeg trenger forresten ikke å oppgi hva det gjelder når jeg ringer for å bestille legetime, legen skriver jo selv når jeg går om det var "vanlig" legetime eller svangerskapsrelatert. Jeg stod som en løk i skranken og skulle betale, da damen bare "Nei, legen har skrevet det på svangerskap, så du skal ikke betale noe".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keljo

Kvalmen gir seg heldigvis etterhvert :)

Håper virkelig den gir seg for missdior også, men det er ikke for alle at kvalmen gir seg etterhvert. Jeg var kvalm og kastet opp flere ganger hver dag fra uke 6 og frem til fødselen. Det skjer veldig få da, men det kan skje. Så du ikke tror det er noe galt om det ikke går over heller ;)

Men, som jeg skrev tidligere, har du virkelig fortjent et drømmesvangerskap uten de store plagene. Du har hatt mer enn nok med de psykiske belastningene du har vært gjennom allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig den gir seg for missdior også, men det er ikke for alle at kvalmen gir seg etterhvert. Jeg var kvalm og kastet opp flere ganger hver dag fra uke 6 og frem til fødselen. Det skjer veldig få da, men det kan skje. Så du ikke tror det er noe galt om det ikke går over heller ;)

Det vet jeg jo selvfølgelig, men det handler om å se positivt på ting :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Det vet jeg jo selvfølgelig, men det handler om å se positivt på ting :ler:

For all del ;)

Tenker det kan være greit å se litt realistisk på det også, så ikke man går helt i kjelleren hvis ikke ting blir så rosenrødt som man drømmer om. Men ja, mye av graviditetsplagene handler også om innstillingen, så det er absolutt viktig å være positiv. Og selv om man kan ha det vanskelig under graviditeten, så er man glad og stryker seg over magen hele tiden likevel, for du får jo verdens beste premie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen gir seg heldigvis etterhvert :) I know, kroppen min bare lager nye mennesker liksom! Helt vilt å tenke på at jeg har en liten gutt i magen som er sprell levende, han skal bare bli litt feitere før han kommer til oss.

Jeg trenger forresten ikke å oppgi hva det gjelder når jeg ringer for å bestille legetime, legen skriver jo selv når jeg går om det var "vanlig" legetime eller svangerskapsrelatert. Jeg stod som en løk i skranken og skulle betale, da damen bare "Nei, legen har skrevet det på svangerskap, så du skal ikke betale noe".

Samme med meg sist, vi har en sånn automat i gangen der man taster inn fødselsdato, også komme regningen opp. Stod sikkert i 10 minutter og bare :klo::ler: Også sa hun dama i skranken at jeg ikke skulle betale noe :) Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig den gir seg for missdior også, men det er ikke for alle at kvalmen gir seg etterhvert. Jeg var kvalm og kastet opp flere ganger hver dag fra uke 6 og frem til fødselen. Det skjer veldig få da, men det kan skje. Så du ikke tror det er noe galt om det ikke går over heller ;)

Men, som jeg skrev tidligere, har du virkelig fortjent et drømmesvangerskap uten de store plagene. Du har hatt mer enn nok med de psykiske belastningene du har vært gjennom allerede.

Her må den bare gi seg, assa!!! :opplyser: Skal på ferie når jeg er 16 uker :hoppe: Takk for at du er så snill, Keljo :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bli deilig å komme hjem! Bevares, er godt å være hos mamma, men er enda bedre å være hjemme. Mamma var ikke dårlig i sine svangerskap, så hver gang jeg nevner at jeg er trøtg/sliten/kvalm så er det visstnok innbilning. Slitsomt å ikke få "lov" til å være dårlig... :sukk: UANSETT! Legetime i morgdn 08.40, da er jeg 7+2. Skal lage en liste over hva jeg skal spørre om, sleng gjerne inn forslag om jeg har glemt noe viktig :fnise:

- Tidlig UL, pga to tidligere spontanaborter, en liten blødning denne gangen, og frykten for at det ikke skal være liv

- Jeg er overvektig, så vil gjerne ha litt hjelp med kosthold osv i svangerskapet

- Toxoplasmose (???) Har en katt som eeeelsker å slikke meg i ansiktet og synes at det beste i verden er å sove med nesa inni munnen min

Mer??

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke si noenting egentlig, tenkte heller ikke så langt :ler: Men regner med han setter det som svangerskapsrelatert etter jeg har vært der :) Si hva det gjelder? Det er jo skikkelig dårlige greier! Er veldig glad for at det er kun legen min som vet hva det er altså, for de damene på kontoret på mitt legekontor er noen skikkelig sladrekjerringer.... :P Sist jeg var innom (da jeg var syk i... januar? februar?) satt jeg der i sikkert 30 minutter. Han lyttet på brystet og ryggen,og spurte meg tusen spørsmål om hvordan pusten var osv osv. Så snakket vi litt om prøvingen (tenk han husker at vi har slitt!) :) Ventetiden er den samme her da.... :(

Ja, enig. men bare slik typ "sykdom" "svangerskapskontroll" "sykemelding" "oppfølging" .. trenger ikke så si til hu i telefonen at du har analkløe liksom :fnise:

Så godt å ha en slik lege da! Jeg er ikke fornøyd med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli deilig å komme hjem! Bevares, er godt å være hos mamma, men er enda bedre å være hjemme. Mamma var ikke dårlig i sine svangerskap, så hver gang jeg nevner at jeg er trøtg/sliten/kvalm så er det visstnok innbilning. Slitsomt å ikke få "lov" til å være dårlig... :sukk: UANSETT! Legetime i morgdn 08.40, da er jeg 7+2. Skal lage en liste over hva jeg skal spørre om, sleng gjerne inn forslag om jeg har glemt noe viktig :fnise:

- Tidlig UL, pga to tidligere spontanaborter, en liten blødning denne gangen, og frykten for at det ikke skal være liv

- Jeg er overvektig, så vil gjerne ha litt hjelp med kosthold osv i svangerskapet

- Toxoplasmose (???) Har en katt som eeeelsker å slikke meg i ansiktet og synes at det beste i verden er å sove med nesa inni munnen min

Mer??

Høres ut som du har fått det med det viktigste å spør om i første omgang. Du kan jo be om å begynne fast med timer nå, fordi du gjerne vil ha litt ekstra betryggelse. :) Du får tidlig ul, og den kommer som regel raskt, så jeg regner med at du får i ca uke 10.. :D Wiiiiii.

Be om sykemelding fra jobb om du føler du trenger det, 50 % eller mer. bare til du føler du er trygg på svangerskapet. du blir sykemeldt 14 dager av gangen, så det skader vel ikke?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Spør om der er behov for å ta noen vitaminer.

+ Om du bruker noe fra før (medisiner), spør om det er trygt for babyen.

+ Om det er noen kroniske sykdomer i din eller mannen sin familie, bør det tas opp.

+ Spør om du skal ta kontakt med jordmor på helsestasjonen (eller er det ikke noe slik tilbud).

+ Fortell om din helse og hvordan graviditet oppleves.

NB! Ta med deg morgen URINPRØVE. Om du sa timen var svangerskaprelatert, skulle de be deg om det. Urinprøver skal du ha med deg til hver time hos legen og jordmor. De skjekker sukker nivå og noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiezeKatze

Da var det på tide at denne snikleseren også melder seg :danse:

Jeg har følgt prøvedagboken din en stund, også under et annet nick. Jeg ville bare si at jeg ble kjempe glad på dine vegne da jeg så dagboka di hadde flyttet over hit, dette fortjener du!

Gratulerer så masse :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har fått det med det viktigste å spør om i første omgang. Du kan jo be om å begynne fast med timer nå, fordi du gjerne vil ha litt ekstra betryggelse. :) Du får tidlig ul, og den kommer som regel raskt, så jeg regner med at du får i ca uke 10.. :D Wiiiiii.

Be om sykemelding fra jobb om du føler du trenger det, 50 % eller mer. bare til du føler du er trygg på svangerskapet. du blir sykemeldt 14 dager av gangen, så det skader vel ikke?? :)

Ikke før uke 10?? Jeg så for meg i løpet av uka eller noe... :ler: Jeg skal høre med legen om hva han tror om sykemelding. Denne uka jobber jeg bare 3-timersvakter, så det må jo bare gå greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ Spør om der er behov for å ta noen vitaminer.

+ Om du bruker noe fra før (medisiner), spør om det er trygt for babyen.

+ Om det er noen kroniske sykdomer i din eller mannen sin familie, bør det tas opp.

+ Spør om du skal ta kontakt med jordmor på helsestasjonen (eller er det ikke noe slik tilbud).

+ Fortell om din helse og hvordan graviditet oppleves.

NB! Ta med deg morgen URINPRØVE. Om du sa timen var svangerskaprelatert, skulle de be deg om det. Urinprøver skal du ha med deg til hver time hos legen og jordmor. De skjekker sukker nivå og noe annet.

Jeg tar den Gravicare som har alle mulige slagsvitaminer og folsyre og tran og alt! Så det tror jeg er dekt :) Bruker ikke medisiner.. Ingen kroniske sykdommer i familien! Jeg har allerede time hos privat gynekolog som jeg kommer til å bruke en del tror jeg... Er det lurt å ta kontakt med jordmor også? :) Tar ikke med urinprøve siden jeg ikke har opplyst om at det er svangerskapsregulert. Regner med jeg blir satt opp til første svangerskapskonsultasjon som skal være i uke 11 eller 12, så da tar jeg med meg da :hoppe:

Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det på tide at denne snikleseren også melder seg :danse:

Jeg har følgt prøvedagboken din en stund, også under et annet nick. Jeg ville bare si at jeg ble kjempe glad på dine vegne da jeg så dagboka di hadde flyttet over hit, dette fortjener du!

Gratulerer så masse :blomst:

:velkommen: Dere sniklesere altså, jeg synes dere er så morsomme der dere kommer frem, litt etter litt :fnise:

Takk for gratulasjon, også er det veldig fint å lese at du ble glad på mine vegner! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme igjen! Eller, det har vi vært siden halv tolv, men åååh, så deilig.... Fikk en ladning med graviditetstester i posten igjen, har jo glemt av at jeg har bestilt så mange! Tok en test, og den var dritpositiv (shocking :plystre: ! ) Så nå skal Saraby få resten av testene mine, måtte de bringe lykke og hell :strix:

Grugleder meg til legetimen i morgen, det er skummelt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det gikk bare bra! Tok blodprøve for å sjekke for toxo, han sendte henvisning til tidlig UL, fikk info om ernæringsfysiolog (er kun private her i byen, så vet ikke om jeg har råd) og fikk grønt lys på mere sex :ler:

Jeg er så glad i legen min :) Han er kjempegrei, forklarer alt, og er virkelig omtenksom! Han sa at han hadde tenkt litt på oss, og håpet at han jeg snart kom inn igjen og var gravid, så i dag var han skikkelig fornøyd. Det var faktisk han som foreslo tidlig UL først, kom meg ikke til det punktet på lista engang :jepp: Håååper henvisningen kommer fort som fyyy...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en sånn lege! Min gjør minst mulig på kortest mulig tid og bruker myyyyye tid på lunsjen sin...! Derfor går jeg bare til jordmor! Blir spennende med tidlig UL - bare vær forberedt på at knøttet har hale! Det hadde jeg ikke tenkt på da jeg var inne til tidlig UL med lille, selv om jeg egentlig visste det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har en sånn lege! Min gjør minst mulig på kortest mulig tid og bruker myyyyye tid på lunsjen sin...! Derfor går jeg bare til jordmor! Blir spennende med tidlig UL - bare vær forberedt på at knøttet har hale! Det hadde jeg ikke tenkt på da jeg var inne til tidlig UL med lille, selv om jeg egentlig visste det! :fnise:

Ja, jeg har forstått det sånn at legen min er et unikum, så jeg skal ta godt vare på han! Syns det er skikkelig viktig å ha en lege man trives med, og som tar seg tiden til å se akkurat deg :) Iiiiik, hale! Det hadde jeg overhodet ikke tenkt på :ler: Takk for advarselen ;) Når var du inne på tidlig UL? Uke 7? Lurer på når henvisningen min kommer, han sendte henvisningen elektronisk til sykehuset i dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...