Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ååååå, her har du jo GRAVIDDAGBOKA de joooo :bolledeig::biggrin:

Fortsatt i lykkerus for at det eeeendelig ble deres tur jeg :gravid:

Også så bra det gikk så fint hos legen i dag. Godt å se at det enda finnes gode, engasjerte leger der ute som tar seg tid til PASIENTENE sine og ikke bare skal ha deg raskest mulig ut av kontoret sitt.

Ha en fiiiin dag MissDior og lille spire :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vellykket legetime :D:D Kanskje du får UL ganske snart da!! :) Kommer bare an på køen der du skal ta den! Wiii, snart får du se baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var du jo!

:hoppe: for flink lege, sånne liker vi! Vil tro du får svar ang tidlig ul ganske tidlig, hvis du ikke hører noe iløpet av uka kan du jo ringe på mandag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får man vite på tidlig UL? Legen kan prøve å se barnets kjønn men den er ferdig utviklet rundt uke 14-16. Gutter kan tidlig se ut som jenter.

Legen kan se hjerte slag og hvor morkaka er plassert.

Ved OUL kan legen tydelig se om barnet er frisk og har ikke syndromer som f.eks. Downs. Dette er ikke mulig å se etter på tidlig UL.

Og så kan man selvfølgelig se om det er bare et barn der.

Eller tar jeg feil?

Hva er deres arferinger med tidlig UL?

Endret av Melodiana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Det viktigste for mange på tidlig UL er vel ofte å få bekreftet at det faktisk ernoe der inne, og deretter se om alt ser ut til å være i orden.

Vi hadde tidlig UL da jeg var 11 uker på vei. Da så vi noe som lignet litt på en reke ;) men det VAR noe der, og det var i live. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på ultralyd når jeg var 7 uker og fikk se en sjøhest der inne. Ved 12 uker (helt tilfeldig at legen min hadde ulmaskin) var det et lite menneske som vinket til oss. Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg tok tidlig UL ca uke 8 for å se at hjertet banket, antall og ca hvor langt på vei jeg var.

Rundt 11 uker er det noen som prøver seg på måling av nakkefold (og neseben?) for å se etter evt. syndromer, men det er vel rimelig unøyaktig da tror jeg. Noen tipper kjønn rundt 11/12, men det er vel ikke så enkelt å se noe da tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig UL i uke 9+4. Da var det en minibaby med stort hode som sprella :ler:

Multisitat funker ikke :klo:

Hehe, vil heller se minibaby enn ei reke eller en sjøhest!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, her har du jo GRAVIDDAGBOKA de joooo :bolledeig::biggrin:

Fortsatt i lykkerus for at det eeeendelig ble deres tur jeg :gravid:

Også så bra det gikk så fint hos legen i dag. Godt å se at det enda finnes gode, engasjerte leger der ute som tar seg tid til PASIENTENE sine og ikke bare skal ha deg raskest mulig ut av kontoret sitt.

Ha en fiiiin dag MissDior og lille spire :blomst:

Ja, her er den :hoppe: Du er så søt og snill, boks :hjerte: Rosene har dødd nå, men det er fordi de ikke fikk vann på fem dager da vi dro til mamma :ler: Er utrolig fornøyd med legen, og føler meg heldig som har han :klemmer: Takk det samme :hjerte: vi har det flott!

Så bra! :hoppe:

Mhm!! :hoppe:

Så bra med vellykket legetime :D:D Kanskje du får UL ganske snart da!! :) Kommer bare an på køen der du skal ta den! Wiii, snart får du se baby :)

Er så glad at jeg fikk henvisning!! Vil tro det går fort egentlig, vil vel ha meg inn før ferien begynner ;) Satser på at innkallingen kommer iløpet av uka!

Hurra for fornuftig og flink lege! :strix:

Jaaa, 3xhurra!!! : D

Her var du jo!

:hoppe: for flink lege, sånne liker vi! Vil tro du får svar ang tidlig ul ganske tidlig, hvis du ikke hører noe iløpet av uka kan du jo ringe på mandag?

Her er meg!! : ) JEg ER så fornøyd, får ikke sagt det nok altså!! Han sa han sendte henvisninga elektronisk i dag, så det kommer nok iløpet av uka : ) (sorry for teite smilefjes, men KG sier NEI til så mange )

Hva får man vite på tidlig UL? Legen kan prøve å se barnets kjønn men den er ferdig utviklet rundt uke 14-16. Gutter kan tidlig se ut som jenter.

Legen kan se hjerte slag og hvor morkaka er plassert.

Ved OUL kan legen tydelig se om barnet er frisk og har ikke syndromer som f.eks. Downs. Dette er ikke mulig å se etter på tidlig UL.

Og så kan man selvfølgelig se om det er bare et barn der.

Eller tar jeg feil?

Hva er deres arferinger med tidlig UL?

Ser de under her har svart veldig bra, og for vår del er det kun for å se om det er liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viktigste for mange på tidlig UL er vel ofte å få bekreftet at det faktisk ernoe der inne, og deretter se om alt ser ut til å være i orden.

Vi hadde tidlig UL da jeg var 11 uker på vei. Da så vi noe som lignet litt på en reke ;) men det VAR noe der, og det var i live. :)

Det er derfor vi skal, bare for å sjekke at det er noe der inne :) En reke!! Hehehe :ler:

Jeg har på ultralyd når jeg var 7 uker og fikk se en sjøhest der inne. Ved 12 uker (helt tilfeldig at legen min hadde ulmaskin) var det et lite menneske som vinket til oss. Gled deg!

Og her har vi en sjøhest! Lurer på hva vi får se... kanskje en miniblekksprut... :ler: Jeg skal også på UL når jeg er 11+3, så får kanskje sett mer da! :hoppe:

Jeg tok tidlig UL ca uke 8 for å se at hjertet banket, antall og ca hvor langt på vei jeg var.

Rundt 11 uker er det noen som prøver seg på måling av nakkefold (og neseben?) for å se etter evt. syndromer, men det er vel rimelig unøyaktig da tror jeg. Noen tipper kjønn rundt 11/12, men det er vel ikke så enkelt å se noe da tror jeg.

Ikke sant, det er jo hovedgrunnen til at jeg skal også :) Skal be henne se etter nakkefolden osv allikevel tror jeg, er jo ok å ha det sjekka. Vi lurer veldig på å ta en privat UL når jeg er 15+6, for å finne ut av kjønnet før vi drar på utenlandsferie (babyshopping!!!) og da vil jeg ihvertfall ha det sjekka :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag i dag! Legetime tidlig, kjørte og henta pusen (25 mil!!! jeg var trøtt så hadde begge vinduene åpne nesten hele veien, vi har 4 grader og regn), ukeshandla, rydda litt her hjemme, og nå har jeg dødd på sofaen. Sett siste GoT-episoden for denne gang, og har nå cravings på langpanne sjokoladekake med sprinkles. Seriøst. Enda godt at vi ikke har ingredienser... :sjenert:

P1020654.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Drittkjerring. Nå vil jeg og ha sjokoladekake! :bond::ler:

Du er så fin, Missdior! Håper du får innkalling snart og får se en liten sprellende hvadetnåennlignermestpå! :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drittkjerring. Nå vil jeg og ha sjokoladekake! :bond::ler:

Du er så fin, Missdior! Håper du får innkalling snart og får se en liten sprellende hvadetnåennlignermestpå! :fnise::klemmer:

Muhahah! Har funnet en oppskrift, så i morgen blir det baking.. Slike kaker kan jo heldigvis fryses! Barselsbesøkskake kanskje.... Som om den ikke blir oppspist iløpet av 229 dager!!! :ler:

Åh, du er så snill tekola :hjerte: Så forresten bilde av vesla på insta, og herligheeet, for ei sjarmerende tulle :klemmer: Vil bare kosemoseknuse henne!!! (ikke ordentlig knuse da... :sjenert: ) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er innmari god :jepp:

http://www.oppskrift.com/sjokoladekake_langpanne.html

Mamma skulle bake langpanner for å ha i fryseren da hun gikk gravid med meg... Men så ble en eller to litt for mislykket til å servere, så da gikk de i fryseren og forsvant på mystisk vis litt etter litt :fnise:

Taaaakk! Hun er bare megasjarmerende når hun går inn for det! :rodmer:

Mer sukker enn mel!! Shit påmfritt! Det er ikke noe slankekost! Men jeg spiser så lite om dagen uansett, så kanskje det ikke er noe stress med et kakestykke :nigo: HAhaha, hørtes kjent ut det der.... :ler:

Tihi, lik mora si vettu!! :hoppe:

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan betrygge deg med at det ikke er en sjøhest som ligger i vuggen ved siden av meg her. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...