Yesterday Skrevet 18. juni 2014 #201 Del Skrevet 18. juni 2014 Avogtil glimter han til Er så glad for at legen ville gi meg tidlig UL Føler meg litt utakknemlig som ville ha enda tidligere, menmen Jeg klarer ikke å bli enig med meg selv angående doppler. Det er en skikkelig vanskelig sak! Ja, jeg kunne godt tenkt meg til å høre hjertet hjemme i stua, men noen sier jo at bebissene ikke liker det Tror nok jeg holder meg til UL Er bare å droppe dopler Jeg brukte den sjeldent og bare frem til ordinær ul. Eller husker jeg brukte den en gang på slutten fordi han hadde hikke og jeg lurte på hvordan det hørtes ut med dopler, var som vanlig hikke, søtt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 18. juni 2014 #202 Del Skrevet 18. juni 2014 Lillemor reagerte veldig hver gang det ble brukt ultralyd og doppler. Var tydlig at hun merket det. Jeg skal ikke uttale meg om hva hun tenkte, men det påvirket henne ihvertfall. Så jeg ville ikke utsette henne for mer enn nødvendig. Er ikke noe jeg angrer på når jeg sitter her med henne nå. Jordmoren min fortalte meg det at hun hadde fått flere pasienter på døren helt hysterisk fordi babyen var død - hjemmedoppleren fant ikke noe hjerteslag. Men med en gang hun brukte sin doppler så fant hun babyen og friske hjerteslag. Så den kan skape en del panikk tror jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 19. juni 2014 #203 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Litt treig jeg, men kunne ikke skjønne hvorfor du ikke hadde skrevet noe på en stund, så jeg følte jeg måtte lete etter deg og sjekke at alt sto bra til Men så var det bare ny dagbok Gleder meg til å følge med Edit: Har lest gjennom alle sidene, og må bare legge til litt En god lege er gull verdt, min fastlege er helt fantastisk, og jeg var nesten bare hos han gjennom hele graviditeten. Han forklarer ting på en rolig og ordentlig måte, og han gir inntrykk av å virkelig høre på det jeg sier. Så om legen din er sånn så hold fast på ham med begge hender Og ang første ultralyd, så var vi på ultralyd i uke 8(+3) og fikk se noe som så ut som en gomppastill.... I uke 11(+5) så var gompen blitt mer likt et menneske Endret 19. juni 2014 av LempikasPromise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #204 Del Skrevet 19. juni 2014 Er bare å droppe dopler Jeg brukte den sjeldent og bare frem til ordinær ul. Eller husker jeg brukte den en gang på slutten fordi han hadde hikke og jeg lurte på hvordan det hørtes ut med dopler, var som vanlig hikke, søtt Åååh, hikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #205 Del Skrevet 19. juni 2014 Lillemor reagerte veldig hver gang det ble brukt ultralyd og doppler. Var tydlig at hun merket det. Jeg skal ikke uttale meg om hva hun tenkte, men det påvirket henne ihvertfall. Så jeg ville ikke utsette henne for mer enn nødvendig. Er ikke noe jeg angrer på når jeg sitter her med henne nå. Jordmoren min fortalte meg det at hun hadde fått flere pasienter på døren helt hysterisk fordi babyen var død - hjemmedoppleren fant ikke noe hjerteslag. Men med en gang hun brukte sin doppler så fant hun babyen og friske hjerteslag. Så den kan skape en del panikk tror jeg. Jeg tror at tre ultralyder skal gå bra! Det er jo de som har ekstra oppfølging også Hehe, ikkesant! Jeg kunne aldrialdri hatt doppler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #206 Del Skrevet 19. juni 2014 Litt treig jeg, men kunne ikke skjønne hvorfor du ikke hadde skrevet noe på en stund, så jeg følte jeg måtte lete etter deg og sjekke at alt sto bra til Men så var det bare ny dagbok Gleder meg til å følge med Edit: Har lest gjennom alle sidene, og må bare legge til litt En god lege er gull verdt, min fastlege er helt fantastisk, og jeg var nesten bare hos han gjennom hele graviditeten. Han forklarer ting på en rolig og ordentlig måte, og han gir inntrykk av å virkelig høre på det jeg sier. Så om legen din er sånn så hold fast på ham med begge hender Og ang første ultralyd, så var vi på ultralyd i uke 8(+3) og fikk se noe som så ut som en gomppastill.... I uke 11(+5) så var gompen blitt mer likt et menneske Haha, så bra du fant meg! Her humper jeg avgårde, litt på felgene, men det går. Legen min holdes fast med både nebb og klør! Han er supergrei Jeg vil gjerne til jordmor, for han er ikke såååå god på graviditet (tror jeg ) Hvordan ordner man det? Gomppastill!!! Håper å få se et lite menneskr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #207 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Sliten! Men!!! Mrdiior overrasker stadig! Fikk påspandert middag (sushi!) med påfølgende yoghurtis i dag etter jobb Endret 19. juni 2014 av missdior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 19. juni 2014 #208 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg tror at tre ultralyder skal gå bra! Det er jo de som har ekstra oppfølging også Hehe, ikkesant! Jeg kunne aldrialdri hatt doppler Jeg var jo på ultralyd hver fjerde uke på slutten, i tillegg til ekstra timer hos jm. Men det er jo snakk om det som er nødvendig. Tror man kan bli gal av doppleren =p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 19. juni 2014 #209 Del Skrevet 19. juni 2014 Haha, så bra du fant meg! Her humper jeg avgårde, litt på felgene, men det går. Legen min holdes fast med både nebb og klør! Han er supergrei Jeg vil gjerne til jordmor, for han er ikke såååå god på graviditet (tror jeg ) Hvordan ordner man det? Gomppastill!!! Håper å få se et lite menneskr Legen min sendte henvisning til jm når jeg var på 12-ukers kontroll. Så kom timen i posten. Første kontroll er i uke 16 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. juni 2014 #210 Del Skrevet 19. juni 2014 Tror det er vanlig at man ringer helsestasjon og ordner time hos jm selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 19. juni 2014 #211 Del Skrevet 19. juni 2014 Tror det er vanlig at man ringer helsestasjon og ordner time hos jm selv? Er nok litt forskjellig fra kommune til kommune. Ser bare på en venninne av meg som hører til nabokommunen, hun har mye dårlige oppfølging enn det som er vanlig i min kommune. Det beste er vel å høre med legen når man er på 12 uker kontroll 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbært Skrevet 19. juni 2014 #212 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg mener å ha lest at du bor i Oslo? Finn ut hvilken helsestasjon med jordmor du sogner til i forhold til hvilken bydel du bor i, og send mail Jeg sendte mail med personopplysninger og forventet termin, og sa at jeg ville inn i systemet for sv.skapskontroller. Hadde første time hos jordmor på 24-ukers kontrollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 19. juni 2014 #213 Del Skrevet 19. juni 2014 Du ringer bare selv, du tilhører den helsestasjonen som er nærmest deg men trur at du kan velge en annen. Jeg er big fan av jordmora jeg hadde, men det er på M utenfor byen, du bor i byen? Håper jeg får henne neste gang og!! Du får første time i uke 16 siden du er førstegangsgravid Anbefaler å ringe i morgen i tilfelle det er mange gravide der du bor, jeg ringte dagen etter første legetime Fikk du brosjyrer av legen din? Jeg fikk et helt bibliotek Og en oversikt over helsestasjonene og anbefalte kontroller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #214 Del Skrevet 19. juni 2014 Jeg var jo på ultralyd hver fjerde uke på slutten, i tillegg til ekstra timer hos jm. Men det er jo snakk om det som er nødvendig. Tror man kan bli gal av doppleren =p Godt å høre Regner med jeg får litt ekstra oppfølging siden jeg er 100% sikker på at jeg får svangerskapsdiabetes... Legen min sendte henvisning til jm når jeg var på 12-ukers kontroll. Så kom timen i posten. Første kontroll er i uke 16 Skal sjekke det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #215 Del Skrevet 19. juni 2014 Tror det er vanlig at man ringer helsestasjon og ordner time hos jm selv? Jeg aaaaner ikke Er nok litt forskjellig fra kommune til kommune. Ser bare på en venninne av meg som hører til nabokommunen, hun har mye dårlige oppfølging enn det som er vanlig i min kommune. Det beste er vel å høre med legen når man er på 12 uker kontroll Jeg har ikke fått time til 12ukerskontroll! Skal jeg ringe og bestille selv eller? Hæææ, jeg er så lost Jeg mener å ha lest at du bor i Oslo? Finn ut hvilken helsestasjon med jordmor du sogner til i forhold til hvilken bydel du bor i, og send mail Jeg sendte mail med personopplysninger og forventet termin, og sa at jeg ville inn i systemet for sv.skapskontroller. Hadde første time hos jordmor på 24-ukers kontrollen. Neeeineeeeineeei, jeg bor i det kalde nord Jeg og Yesterday bor i samme by! Mail ja, tror ikke det er greia.... Skal ringe legen i morgen for å høre om sykemelding, kanskje han setter meg opp til 12ukerskontroll også i samme slengen og gir meg info om jordmor? Forrige time jeg hadde hos han gikk så jævlig fort siden jeg hadde ca 4000 spørsmål til han, så jeg glemte jo av ALT det her!! Du ringer bare selv, du tilhører den helsestasjonen som er nærmest deg men trur at du kan velge en annen. Jeg er big fan av jordmora jeg hadde, men det er på M utenfor byen, du bor i byen? Håper jeg får henne neste gang og!! Du får første time i uke 16 siden du er førstegangsgravid Anbefaler å ringe i morgen i tilfelle det er mange gravide der du bor, jeg ringte dagen etter første legetime Fikk du brosjyrer av legen din? Jeg fikk et helt bibliotek Og en oversikt over helsestasjonene og anbefalte kontroller. Hvilken helsestasjon tilhører jeg da??? Jeg aner ikke! Hahahah. Bor i byen ja, men kan ikke jeg ha jordmor på M fordetom? Om hun er bra ? : D Fikk ingenting av legen min egentlig, glemte alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #216 Del Skrevet 19. juni 2014 Har bestilt denne t-skjorta som mrdior skal ha på seg når vi skal til svigers neste gang (Da er 11+6) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 19. juni 2014 #217 Del Skrevet 19. juni 2014 Bor du i R eler husker jeg feil? (skriver ikke navnet siden du vil være anonym, hehe) Er en helsestasjon der og en i sentrum. Du kan ringe M og spørre? De er veldig hyggelige der, eneste hun vikarhelsesøstra vi har er litt uviten og usikker, har sikkert lite erfaring. Er veiedag tirsdager men de hjelper til uansett hvilken dag Jeg vet ikke hvordan man måler hodeomkretsen så greit at det blir rett. Digger også den egentlige helsesøstra vår! Hun er så god, akkurat som jordmora! Jordmora jobber også litt på føden så kanskje hun tilfeldig tar i mot babyen din Er litt usikker på om det er en eller to jordmødre på M, min hette Hege. Men er sikkert snille de andre jordmødrene i byen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbært Skrevet 19. juni 2014 #218 Del Skrevet 19. juni 2014 Neeeineeeeineeei, jeg bor i det kalde nord Jeg og Yesterday bor i samme by! Jeg skylder på gravidhjernen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 19. juni 2014 #219 Del Skrevet 19. juni 2014 Det er koselig å gå til jordmor. Synes det er litt dust at andregangsfødende må vente til uke 24. Som om man er mindre hyppå å vite at alt er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 19. juni 2014 #220 Del Skrevet 19. juni 2014 Vil tro du hører til på helsestasjonen på leira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg